Toch nog even een opmerking over het commerciele inzicht. Kon het niet laten!
De vergelijking loopt mank om het als een percentage van het wereldwijde BBP te nemen, aangezien het een
methode is. Je zegt nu in principe, een marketing methode is niet effectief omdat het maar verantwoordelijk is voor 0,28% van het BBP. Als je het zou vergelijken met opbrengsten van bijvoorbeeld direct mail, webvertising (zoals het zo mooi heet), cold calling (ook irritant overigens), etc., etc., etc. Krijg je misschien vergelijkbare cijfers. Dus wat dat betreft moet je het ook niet als markt zien die verantwoordelijk is voor een bepaald gedeelte van het BBP. Mlm zoals ik begrepen heb zit in de telecom, herbal life en zelfs begrepen dat ze in de magneetjes zitten.
Mbt de efficientie ben je met de andere methodes heb je zelf de controle omdat dit vanuit de eigen organisatie wordt gedaan (uitgaande van niet uit besteed), maar met mlm is het uitgaande van eigen bedrijfjes, voor de overkoepelende organisatie juist zeer efficient. Er zijn inderdaad relatief veel mensen werkzaam in, maar dat zijn geen personeelskosten. Het enige grote nadeel is dat je geen controle hebt, dus dat je je eigen naam kan verpesten en zeer veel verschillen i service en verkoopmethodiek (misschien wel illegale).
Mijn hele betoog hiervoor is nu juist dat het een methode is en dat ik niet begrijp dat je een methode aanvalt ipv het gebruik ervan en de producten of service die hier dmv worden verkocht.
Dus of je je commerciele inzicht goed hebt onderbouwd: eh..nee
Nogmaals ik sta eerder aan jouw kant dan de andere, maar blijkbaar duld je zelfs geen kritiek van iemand en ga je meteen in de aanval als er een ander geluid wordt gemaakt dan je eigen visie. Heb ik zelf overigens ook gedeeltelijk last van, maar ok ken je zwaktes.