LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] MLM-bedrijven
Re: MLM-bedrijven
Dat is geen enkel probleem.En nu mar hopen dat econometrist en student engels kunnen lezen
Het is je wel opgevallen dat het dus nog steeds niet op universiteiten gedoceerd wordt?
Het is je ook opgevallen dat er sprake is van een particulier initiatief om een conferentie te houden m.b.t. MLM en om een infocentre op te zetten?
Als ik dat zou willen kan ik op de Erasmus Universiteit zonder enige problemen zo'n centre opzetten, het is namelijk niet meer of minder dan een paar mensen bij elkaar zoeken met interesse in het onderwerp en het aanleggen van een bibliotheek met informatie.
Daarnaast betekent het houden van een conferentie of het opzetten van zo'n centre nog lang niet dat MLM ook daadwerkelijk gedoceerd zal gaan worden. Dat zal onder andere afhangen van wat de eerste onderzoeken zullen gaan opleveren. De cijfers en omgeving van MLM kennende is dat niet veel bijzonders. Vervolgens is het ook nog de vraag in hoeverre gerespecteerde universiteiten in de VS, en niet te vergeten ook daarbuiten, MLM zouden gaan doceren.
Conclusie: het is en blijft een feit dat MLM niet gedoceerd wordt. En nu maar hopen dat gast Nederlands kan lezen.
-
Het is mij ook gelukt. Ik was zeer onder de indruk van die plannen van 6 jaar geleden. Nu ben ik benieuwd naar net zo'n artikel dat bahandelt wat er na al die tijd van terecht gekomen is. Ik zit helemaal klaar voor de volgende link. Komt u maar...En nu mar hopen dat econometrist en student engels kunnen lezen.
Now that you have enrolled new partner(s) into your business and introduced them to your product or service line, you are ready to have them begin at the beginning with Module 1 of this workbook. You are now prepared to teach them to duplicate this simple system and begin sponsoring their first new business partner(s). Have them order their own workbook program so they can get started in their business using the same duplicable system and take their first step toward certification - that is, toward becoming a Certified Network Marketer.
Les 1: schrijf de namen op van 100 persooonlijke contacten
schrijf de namen op van 25 mensen die je graag als businesspartner wil hebben
Etc, etc, de zogenaamde universitaire cursus! Wat een flauwekul. Oh ja, de quote is de laatste zin van het lesprogramma. En de site van die zgn. universiteit (link in die zogenaamde brief): die is natuurlijk niet bereikbaar. En die brief??? Geen ondertekening. Inschrijven? Gaat niet via de universiteit maar je kunt gewoon een boekje bestellen met lesmateriaal.
En dit soort verhalen moeten wij serieus nemen? Ja, ja, lesstoel op de universiteit.
Ai, we beantwoorden hun vragen en nu ze zien dat ze ongelijk hebben beginnen ze met modder te gooien. Dat is een techniek die jullie de voorstanders toekennen, beste tegenstanders, dus nu niet zelf die technieken toe gaan passen.
Ai, de verhalen van de voorstanders worden onderuitgehaald en meteen worden er weer beschuldigingen geuit...Ai, we beantwoorden hun vragen en nu ze zien dat ze ongelijk hebben beginnen ze met modder te gooien
Wat een sneu stellletje zijn jullie toch. Hun feestuniversiteitje wordt aan de kaak gesteld en ze piepen gelijk weer pappa ze het weer . en heb je deze universiteit ook bezocht? nee? bemoei je er dan ook niet mee want je weet er niks van.Ai, we beantwoorden hun vragen en nu ze zien dat ze ongelijk hebben beginnen ze met modder te gooien. Dat is een techniek die jullie de voorstanders toekennen, beste tegenstanders, dus nu niet zelf die technieken toe gaan passen.
http://www.skepsis.nl/aloe-vera.html zegt genoeg voor degene die er nog aan denken met FLP te beginnen
Toen ik schreef dat ik uitkeek naar de volgende link had dat eigenlijk rethorisch opgevat moeten worden. Maar ik waardeer je inspanning daarmee niet minder. Ik kan me het euphorische genot indenken waarmee de poster van deze link na anderhalf uur googlen op alle mogelijke combinaties met mlm, marketing, universiteit, university, network, etc. etc. met een uit opperste gelukzaligheid glunderend gezicht uiteindelijk op deze link stuitte. Ik kan dan ook nauwelijks onder woorden brengen hoeveel pijn ik in mijn hart voel bij de gedachte aan de beteuterde smoeltjes van de beleivers nu ik de verantwoordelijkheid voel om te melden wat bij nadere bestudering de werkelijke inhoud van deze website blijkt te zijn.
De stemming over het vinden van deze site was blijkbaar dermate speciaal dat het onderscheidingsvermogen enigzins vertroebeld werd en het onmiddellijk moest gepost. Allereerst wil ik graag vermeld hebben dat mijn oorsrponkelijke vraag was n.a.v. dat sheffieldverhaal van 6 jaar geleden. We waren al afgezakt van Harvard via Leuven naar daar, waar het blijkens deze laatste site 6 jaar geleden jammerlijk mislukt moet zijn, want DEZE zijn de eerste. Alleen, de eerste in wat eigenlijk? Is dit de langverhoopte educatie aan een universiteit? Het is een course, zoveel is duidelijk, maar... ook op de universiteit? Het lijkt er welhaast op van niet, het lijkt meer op een NTI cursusje van een behoorlijk slimme tante, Rene. Wat wordt er nou bedoeld met 'in conjunction with Northern Illinois University'? We lezen verder: 'The Board of Advisors, a group of respected leaders from the Network Marketing industry, will continue to make recommendations to the Northern Illinois University College of Business regarding curriculum development, qualified faculty, and number of credits needed to complete the program.' Hoe esotherisch, René's clubje gaat de universiteit adviseren. Ik ben bang dat het bestuur zich met mij afvraagt; in WAT dan wel? En wat krijgen mensen die deze, ongetwijfeld dure, cursus aanschaffen? Een universitaire titel? Nee, helaas, maar wel een mooi certificaat, indien je natuurlijk jezelf wel eerst hebt gekwalificeerd. Dit zal zeker niet meevallen, maar je bent dan wel een echte 'Certified Network Marketer'. En heb je ook graduation points voor de NIU verdiend, studiepunten op zijn hollands gezegd? Nee, dat dan net even niet, maar je hebt wel je certificaat van de organisatie die de Universiteit adviseert. (Had ik al gemeld dat ik me afvroeg in wat eigenlijk?)
Heeft dat certificaat dan niks van de NIU? Ja, toch wel; de handtekening van Dean David Graf. Persoonlijk denk ik dat een hantekening van Jamai of Carolien Tensen net zo waardevol zou zijn, want sinds wanneer tekent een decaan wetenschappelijke diploma's?
Verder heeft deze 'opleiding' zo ongeveer net zoveel met de universitaire opleiding te maken als je schooltuindiploma met de landbouwhogeschool wageningen, waar ook best wel een decaan rond zal lopen die er een handtekening op wil zetten als je je radijsjes op mooie gelijke afstanden van elkaar hebt weten te zaaien.
Dan nog even over de website van deze link zelf; op zich knap dat je hem hebt weten te vinden. Hij is natuurlijk helemaal niet van de NIU, maar van de toko van die dame die je die boekjes wil verkopen en je stenciltjes met huiswerk. Zo'n tabblaadje met een certificeringsprogramma en informatie over een vermeend verwantschap aan een universiteit oogt uiteraard, voor mensen met een wat onderontwikkeld onderscheidingsvermogen, als het summum van de bevestiging van de identiteit waar ik van het weekend al over schreef, en zo wordt een goeie voorselectie al gedaan nog voordat het een seconde tijd heeft gekost van de mensen uit het clubje van Yarnell. Nou hier denk ik dat we gestuit zijn op iemand die succesvol het mlm-concept weet uit te buiten, en fors zal verdienen aan... mensen zoals de mlm-ers hier, en dan gast met zijn quote voorop.
En als je dan toch op deze website zit, lees deze dan ook even over de magneetkettingen e.d. waar het op de vorige pagina van deze thread over ging:http://www.skepsis.nl/aloe-vera.html zegt genoeg voor degene die er nog aan denken met FLP te beginnen
http://www.skepsis.nl/nikken.html
Zeer verhelderend...
Klik ook meteen door naar http://www.skepsis.nl/mlm.html. Toegespitst op Nikken, maar geldend voor de gehele MLM-wereld.
-
@student26,
Voor alle duidelijkheid! NIKKEN is GEEN ENERGETIX!!!
Nikken heeft geen kettingen alleen 2 armbanden die je sieraad zou kunnen noemen!!
Daarbij is de werking van Nikken ten opzichte van Energetix niet drie keer maar 10 keer niks.
Maar ja,
Er is nog steeds door niemand bewezen met feiten en bronnen dat ENERGETIX MAGNEET THERAPIE SIERADEN niet werken. Ik kan ook niet bewijzen met bronnen en feiten dat ENERGETIX MAGNEET THERAPIE SIERADEN wel werken.
Het enige wat hier geopperd is , is dat magneten niet of wel een goede invloed op je gezondheid kunnen hebben en dat ik en met mij vele andere afgaan op de ERVARINGEN van gebruikers van ENERGETIX MAGNEET THERAPIE SIERADEN. En ervaringen van mensen kun je niet weerleggen om dat JIJ die ervaring niet hebt gemaakt en deze dus ook niet kunt bewijzen dat mensen met hun ERVARINGEN ongelijk hebben.
M.A.W als iemand hier op het forum of waar dan ook vertelt dat hij/zij sinds dat hij/zij een ENERGETIX armband, ketting, ring, broche, amulet enz. draagt zijn Reumatische pijn verminderd is en HIJ/ZIJ verbind dit met het dragen van een ENERGETIX Sieraad kan niemand, maar ook daadwerkelijk niemand bewijzen dat deze persoon ONGELIJK heeft.
En over dit feit kun je kort discusieren of lang discusieren FEIT is je kunt niet het tegendeel bewijzen.
Nu komen jullie natuurlijk met...... Maar op je website staat dat je dit of dat of zus of zo kunt genezen als je ENERGETIX Sieraden draagt. En dat geef ik je groot gelijk. En waarom geef ik jullie gelijk??
er staat KAN!! niet meer en niet minder. En die discussie wat Maarschalk heeft gestart mag hij ook zelf voortzetten met Teum of hoe die betreffende gast ook mag heten van www.electroallergie.org
Voor nu, Veel plezier!
E-nergetiX
Voor alle duidelijkheid! NIKKEN is GEEN ENERGETIX!!!
Nikken heeft geen kettingen alleen 2 armbanden die je sieraad zou kunnen noemen!!
Daarbij is de werking van Nikken ten opzichte van Energetix niet drie keer maar 10 keer niks.
Maar ja,
Er is nog steeds door niemand bewezen met feiten en bronnen dat ENERGETIX MAGNEET THERAPIE SIERADEN niet werken. Ik kan ook niet bewijzen met bronnen en feiten dat ENERGETIX MAGNEET THERAPIE SIERADEN wel werken.
Het enige wat hier geopperd is , is dat magneten niet of wel een goede invloed op je gezondheid kunnen hebben en dat ik en met mij vele andere afgaan op de ERVARINGEN van gebruikers van ENERGETIX MAGNEET THERAPIE SIERADEN. En ervaringen van mensen kun je niet weerleggen om dat JIJ die ervaring niet hebt gemaakt en deze dus ook niet kunt bewijzen dat mensen met hun ERVARINGEN ongelijk hebben.
M.A.W als iemand hier op het forum of waar dan ook vertelt dat hij/zij sinds dat hij/zij een ENERGETIX armband, ketting, ring, broche, amulet enz. draagt zijn Reumatische pijn verminderd is en HIJ/ZIJ verbind dit met het dragen van een ENERGETIX Sieraad kan niemand, maar ook daadwerkelijk niemand bewijzen dat deze persoon ONGELIJK heeft.
En over dit feit kun je kort discusieren of lang discusieren FEIT is je kunt niet het tegendeel bewijzen.
Nu komen jullie natuurlijk met...... Maar op je website staat dat je dit of dat of zus of zo kunt genezen als je ENERGETIX Sieraden draagt. En dat geef ik je groot gelijk. En waarom geef ik jullie gelijk??
er staat KAN!! niet meer en niet minder. En die discussie wat Maarschalk heeft gestart mag hij ook zelf voortzetten met Teum of hoe die betreffende gast ook mag heten van www.electroallergie.org
Voor nu, Veel plezier!
E-nergetiX
-
Wat ik nu mis is een uitleg waarom de magneten van energetix wel zouden werken en die van nikken niet.Er is nog steeds door niemand bewezen met feiten en bronnen dat ENERGETIX MAGNEET THERAPIE SIERADEN niet werken. Ik kan ook niet bewijzen met bronnen en feiten dat ENERGETIX MAGNEET THERAPIE SIERADEN wel werken.
Wat is nu precies het verschil tussen die twee?
Het verschil in werking uiteraard.
Dat niet, maar ze bieden in feite hetzelfde. Net als dat Shell en BP niet hetzelfde zijn, maar toch hetzelfde leveren. Of Konmar en AH, of.. affijn, je snapt het wel.Voor alle duidelijkheid! NIKKEN is GEEN ENERGETIX!!!
Maakt het uit of een magneet in een ketting of in een schoenzool zit!? Nee natuurlijk niet. De werking die er door jullie aan verbonden wordt is beinvloeding van het lichaam. Daarbij maakt het geen drol uit in welke vorm het gegoten is.Nikken heeft geen kettingen alleen 2 armbanden die je sieraad zou kunnen noemen!!
Ja, en Witte Reus wast witter dan Ariel. Zo lust ik er nog wel een paar.Daarbij is de werking van Nikken ten opzichte van Energetix niet drie keer maar 10 keer niks.
Een magneet is een magneet. Je kunt daar niets aan veranderen, en ook Energetix kan dat niet.
Quoot van de site:Er is nog steeds door niemand bewezen met feiten en bronnen dat ENERGETIX MAGNEET THERAPIE SIERADEN niet werken.
Er is natuurlijk wel onderzoek gedaan naar het effect van magnetische velden op de gezondheid. De Harvard Medical School, een instituut van een van de meest gerenommeerde universiteiten in de vs, publiceerde in augustus 2003 een overzichtsstudie over effecten van verschillende vormen van magneettherapie. (13) Na het bestuderen van 100 wetenschappelijke artikelen concludeerde men dat statische magneetvelden (zoals die van de magnetische hulpmiddelen van Nikken) geen bewezen effect hebben op enige ziekte of aandoening en ook niet helpen tegen pijn.
Wat veel kwalijker is dan dat ik persoonlijk het tegendeel niet zou kunnen bewijzen. Ik maak namelijk geen claims over potentiele gunstige effecten op de gezondheid en ik verdien daar geen geld mee.Ik kan ook niet bewijzen met bronnen en feiten dat ENERGETIX MAGNEET THERAPIE SIERADEN wel werken.
En dat is dan ook wonderbaarlijk genoeg (ahum) terug te vinden in het artikel over Nikken. Waarom? Omdat op die manier NIETS hoeft te worden bewezen.Het enige wat hier geopperd is , is dat magneten niet of wel een goede invloed op je gezondheid kunnen hebben en dat ik en met mij vele andere afgaan op de ERVARINGEN van gebruikers
Meer intelligente mensen noemen dit gewoon een PLACEBO-EFFECT.
Natuurlijk kan dat wel. Door een blinde test met een controle groep die een nepmagneet draagt. En DAT komt dus ook in het artikel naar voren....enz. draagt zijn Reumatische pijn verminderd is en HIJ/ZIJ verbind dit met het dragen van een ENERGETIX Sieraad kan niemand, maar ook daadwerkelijk niemand bewijzen dat deze persoon ONGELIJK heeft.
Ja, en het inademen van koolmonoxide kan gezond voor je zijn.Nu komen jullie natuurlijk met...... Maar op je website staat dat je dit of dat of zus of zo kunt genezen als je ENERGETIX Sieraden draagt. En dat geef ik je groot gelijk. En waarom geef ik jullie gelijk??
er staat KAN!! niet meer en niet minder.
Wat is dat nou voor kul-opmerking zeg. Er wordt gewoon een claim gemaakt die men niet kan hardmaken, PUNT. Er wordt ingespeeld op het gevoel van mensen die op zoek zijn naar bijvoorbeeld een alternatief voor de reguliere medische zorg of die een laatste strohalm met beide handen vastgrijpen. Dat "jullie" op die manier misbruik maken van die mensen is gewoonweg walgelijk.
Naar aanleiding van jouw link naar nikkens Student26:
Ik realiseer mij nu even ook nog iets anders. Eurexel en ACN. Wij komen met een nieuwe actie, haast gratis bellen. Wie wil dat niet, klanten makkelijk te vinden. En de inkomsten van gratis bellen? 2 € per maand provisie? Dus het gaat er gewoon om om slachtoffers te vinden die willen investeren en vervolgens nooit, nimmer iets zullen verdienen en de centjes kwijt zijn.
Onbegrijpelijk dat nog steeds mensen hierin stappen, en het nog verdedigen tegen beter weten in.
Oh ja, en mijn man heeft kanker, niets meer aan te doen. Gewoon walgelijk is dat bedrijven als b.v. Nikken (is teruggefloten) durft te beweren dat inlegzolen helpen tegen kanker.
Ik word hier echt niet goed van. Dit is zo walgelijk. Je weet pas hoe fout dit is, als je er rechtstreeks mee wordt geconfronteerd.
Hé, dat is de zogenaamde universitaire cursus!! Stap 1.De nieuwe distributeur wordt aangemoedigd om binnen 48 uur een lijst samen te stellen met de namen van 100 familieleden, vrienden en bekenden.
Ja hoor, daar zijn de bedreigingen weer. Laag gezonken, een looser, je deugt niet. Toch een sekte? Of bang voor ontmaskering?Anderen merkten op dat we erg laag zijn gezonken en karakterologisch niet deugen. Wie vraagtekens plaatst bij het beleid van Nikken, verstoort de familieharmonie en begaat een zware zonde
Tja, en hier zijn wij, tegenstanders al jaaaren over in discussie. Financiën worden duister gehouden, niemand krijgt echt inzicht in de financiën.Ze zouden niet op deze wijze kunnen doorgaan als ze meer inzicht moesten geven in hun financiële admini
Ik realiseer mij nu even ook nog iets anders. Eurexel en ACN. Wij komen met een nieuwe actie, haast gratis bellen. Wie wil dat niet, klanten makkelijk te vinden. En de inkomsten van gratis bellen? 2 € per maand provisie? Dus het gaat er gewoon om om slachtoffers te vinden die willen investeren en vervolgens nooit, nimmer iets zullen verdienen en de centjes kwijt zijn.
Onbegrijpelijk dat nog steeds mensen hierin stappen, en het nog verdedigen tegen beter weten in.
Oh ja, en mijn man heeft kanker, niets meer aan te doen. Gewoon walgelijk is dat bedrijven als b.v. Nikken (is teruggefloten) durft te beweren dat inlegzolen helpen tegen kanker.
Ik word hier echt niet goed van. Dit is zo walgelijk. Je weet pas hoe fout dit is, als je er rechtstreeks mee wordt geconfronteerd.
Tot nu toe heb ik me nog niet gemengd in deze discussie, maar na de post van Energetix en zijn gewauwel over bewijzen voel ik me genoodzaakt nu toch te reageren.
Zij armbanden en concullega's maken me boos met hun kwakzalverpraktijken.
Energetix, jij praat over wij kunnen niet bewijzen dat het niet werkt, jij kan niet bewijzen dat het wel werkt en je laat je leiden door de ervaringen van mensen.
In de eerste plaats zijn de ervaringen waar jij je door laat leiden ervaringen van mensen die om wat voor reden dan ook zich genoodzaakt hebben gevoeld die prullaria te kopen. Hun mening kan dus niet als objectief worden beschouwd. Aan hun "ervaring" hecht ik net zoveel waarde als die van de mensen in de biostabil commercial.
Als ik werkelijk bewijzen wil verzamelen dan doe ik dat middels dubbel blinde tests.
Verder wordt er continu geschermd met het weghalen van pijn, mensen beter doen voelen, de toestand verbeteren. Allemaal mooie woorden, maar deze zijn nu juist moeilijk tot niet meetbaar. Bovendien zijn ze juridisch veilig om te claimen.
Vervolgens wordt er gesproken over kan verbeteren, maar wel de schijn gewekt dat ze genezend zijn. Ook hier begeef je je juridisch op een veilig vlak, doch ethisch op een verwerpelijk vlak.
Maar het ergste is eigenlijk nog wel dat deze "sieraden" (een term die zo mooi van pas komt als de medische werking onder vuur ligt) worden aangeprezen en verkocht door mensen zonder enige medische opleiding, aan mensen die door de medische wetenschap (nog) niet geholpen konden worden, daarbij vergezeld gaand van een wetenschappelijk "sausje" en zelfs klinkklare medische en natuurkundige onzin. Alsof iemand met een middelbare opleiding en een korte mlm training problemen op zou kunnen lossen die medici met minimaal 8 jaar opleiding niet kunnen, en dat enkel en alleen door een magnetisch armbandje.
De term kwakzalverij speelt door mijn hoofd, maar bij nader inzien lijkt de term illusie me beter op zijn plaats.
Zij armbanden en concullega's maken me boos met hun kwakzalverpraktijken.
Energetix, jij praat over wij kunnen niet bewijzen dat het niet werkt, jij kan niet bewijzen dat het wel werkt en je laat je leiden door de ervaringen van mensen.
In de eerste plaats zijn de ervaringen waar jij je door laat leiden ervaringen van mensen die om wat voor reden dan ook zich genoodzaakt hebben gevoeld die prullaria te kopen. Hun mening kan dus niet als objectief worden beschouwd. Aan hun "ervaring" hecht ik net zoveel waarde als die van de mensen in de biostabil commercial.
Als ik werkelijk bewijzen wil verzamelen dan doe ik dat middels dubbel blinde tests.
Verder wordt er continu geschermd met het weghalen van pijn, mensen beter doen voelen, de toestand verbeteren. Allemaal mooie woorden, maar deze zijn nu juist moeilijk tot niet meetbaar. Bovendien zijn ze juridisch veilig om te claimen.
Vervolgens wordt er gesproken over kan verbeteren, maar wel de schijn gewekt dat ze genezend zijn. Ook hier begeef je je juridisch op een veilig vlak, doch ethisch op een verwerpelijk vlak.
Maar het ergste is eigenlijk nog wel dat deze "sieraden" (een term die zo mooi van pas komt als de medische werking onder vuur ligt) worden aangeprezen en verkocht door mensen zonder enige medische opleiding, aan mensen die door de medische wetenschap (nog) niet geholpen konden worden, daarbij vergezeld gaand van een wetenschappelijk "sausje" en zelfs klinkklare medische en natuurkundige onzin. Alsof iemand met een middelbare opleiding en een korte mlm training problemen op zou kunnen lossen die medici met minimaal 8 jaar opleiding niet kunnen, en dat enkel en alleen door een magnetisch armbandje.
De term kwakzalverij speelt door mijn hoofd, maar bij nader inzien lijkt de term illusie me beter op zijn plaats.
-
@kuklos,
Er is zelfs door iemand een link geplaatst waar nog meer onderzoeken staan vermeld met dubbelblind onderzoeken naar magneettherapie.
Dit is er eentje:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/quer ... &DB=pubmed
En hier nog meer bronnen:
(Stel ze maar allemaal ter discussie)
En dan kun je wel zeggen dat het kwakzalverij is, en dat er onderzoeken zijn - die ook ik kan plaatsen waar bewijzen zijn dat het wel werkt. (Zie boven) Dus dat punt is geen issue meer, bewijzen zijn nl geleverd!
Waar wil je nu over discusieren?
Over het feit dat ik met magneet sieraden geld verdien en dat Energetix ervoor gekozen heeft dit via Networkmarketing cq MLM te doen? Of wil je een discussie voeren dat je de sieraden niet mooi vindt, dat kan ook? Vind je ze mischien te duur - prijzen vanaf € 11,50 tot € 159,00? Staat het materiaal je niet aan? of Vind je het niet eerlijk dat iedereen binnen het marketingplan van Energetix geld verdient over de door hun ingeschreven consulenten en dat tot 5 lagen diep? Over markt - of aanbieder verzadiging? of over al die punten waar hier al tich keer aandacht aan gegeven is?
Vertel het maar............... " Vol ver(w)achting klopt mijn hart"
E-nergetiX
Kijk maar eens bij het onderwerp biostabil. Betreffende bronnen heb ik hier ook al ergens geplaatst. Er staan ongeveer 30 tot 100 of meer dubbel blind tests al onderhanden op dit Radar forum met onderzoeken naar magneten en hun werking op het menselijk lichaam.Als ik werkelijk bewijzen wil verzamelen dan doe ik dat middels dubbel blinde tests
Er is zelfs door iemand een link geplaatst waar nog meer onderzoeken staan vermeld met dubbelblind onderzoeken naar magneettherapie.
Dit is er eentje:
of deze:Spinal Cord Med. 2004;27(2):138-42. Related Articles, Links
Treatment of myofascial shoulder pain in the spinal cord injured population using static magnetic fields: a case series.
Panagos A, Jensen M, Cardenas DD.
Department of Rehabilitation Medicine, University of Washington, Seattle, Washington 98195-6490, USA. [email protected]
OBJECTIVE: Magnetic therapy has been used in the treatment of a wide variety of chronic pain syndromes. It has not been studied in the treatment of myofascial shoulder pain in persons with spinal cord injury (SCI). Because this type of pain is commonly refractory to traditional therapy, alternative treatments often are considered. The primary objective is to determine whether myofascial shoulder pain in persons with SCI can be temporarily ameliorated with static magnetic fields. DESIGN: Case series. SETTING: Clinic of a university hospital system. PARTICIPANTS: A volunteer sample of 8 participants with SCI; 3 women, 5 men; mean age = 45 years; mean duration of injury = 12.3 years. INTERVENTIONS: Placement of a commercially available magnet with a static magnetic field of 500 gauss on the affected shoulder for 1 hour. MAIN OUTCOME MEASURES: Pretreatment and posttreatment scores on the short-form McGill Pain Questionnaire and pressure algometry were compared. RESULTS: The short-form McGill Pain Questionnaire descriptors demonstrated significant decreases: stabbing, 0.75 +/- 0.71 (P < 0.02); sharp, 0.50 +/- 0.53 (P < 0.033); and tender, 0.88 +/- 0.83 (P < 0.021). They also demonstrated a significant decrease in the present pain intensity of 0.63 +/- 0.52 (P < 0.011). Participants demonstrated a nonsignificant decrease of 0.813 +/- 0.998 (P < 0.55) on the visual analog scale. Pressure algometry was nonsignificant with a difference of 0.062 +/- 1.17 (P < 0.885). CONCLUSION: Static magnetic fields may decrease the sensory dimensions and intensity of myofascial shoulder pain in persons with SCI.
Publication Types:
Clinical Trial
PMID: 15162885 [PubMed - indexed for MEDLINE]
Deze zijn te vinden op volgende website(s):
Altern Ther Health Med. 2004 Mar-Apr;10(2):36-43. Related Articles, Links
Double-blind placebo-controlled trial of static magnets for the treatment of osteoarthritis of the knee: results of a pilot study.
Wolsko PM, Eisenberg DM, Simon LS, Davis RB, Walleczek J, Mayo-Smith M, Kaptchuk TJ, Phillips RS.
Division for Research and Education, Harvard Medical School, Boston, MA, USA.
CONTEXT: Outpatient clinical studies of magnet therapy, a complementary therapy commonly used to treat osteoarthritis (OA), have been limited by the absence of a credible placebo control. OBJECTIVE: Our objective was to assess the feasibility and promise of studying static magnetic therapy for knee OA and determine the ability of a new placebo-magnet device to provide concealment of group assignment. DESIGN: Randomized, double-blind, placebo-controlled clinical trial. SETTING: Academic teaching hospital in Boston. PARTICIPANTS: We enrolled 29 subjects with idiopathic or post-traumatic OA of the knee. INTERVENTIONS: Subjects received either high-strength magnetic (active) or placebo-magnetic (placebo) knee sleeve treatment for 4 hours in a monitored setting and self-treatment 6 hours daily for 6 weeks. MAIN OUTCOME MEASURES: Primary outcomes were change in knee pain as measured by the WOMAC Osteoarthritis Index Pain Subscale at 6 weeks and extent of group concealment at study end. RESULTS: At 4 hours, VAS pain scores (+/- SE) on a 5-item scale (0-500, 500 worst) decreased 79 +/- 18 mm in the active group and 10 +/- 21 mm in the placebo group (P < 0.05). There were no significant differences in any primary or secondary measure of efficacy between the treatment groups at 6 weeks. Despite widespread testing for magnetic properties, at study end, 69% of the active group and 77% of the placebo group (P > 0.2) believed that they had been assigned to the active treatment group. CONCLUSION: Despite our small sample size, magnets showed statistically significant efficacy compared to placebo after 4 hours under rigorously controlled conditions. The sustained efficacy of magnetic therapy for knee osteoarthritis could be assessed in an adequately powered trial utilizing an appropriate control such our new placebo-magnet device.
Publication Types:
Clinical Trial
Randomized Controlled Trial
PMID: 15055092 [PubMed - indexed for MEDLINE]
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/quer ... &DB=pubmed
En hier nog meer bronnen:
(Stel ze maar allemaal ter discussie)
En nog steeds geen feitelijk bewijs Dat ENERGETIX MAGNEET THERAPIE SIERADEN niet zouden werken. Zolang ik dus geen rapporten heb met een dubbelblind onderzoek waar de naam ENERGETIX in voorkomt hebben jullie niets, nada, noppes, njette, nothing enz. om op te staan.Geplaatst op 19 Nov 2004 22:14 door E-nergetix
--------------------------------------------------------------------------------
OK, hier hebben jullie bronvermeldingen aangaande magneten en magneettherapie.
1. De kerdaniel et al (1987). La magnétothérapie. Maloine.
2. Trock D. (2000) "Electromagnic fields and magnets. Investigational treatment for Musculoskeletal Disorders" Rheum dis Clin North Am. Vol. 25, pp 51-62
3.Segal N. (2001) "Two configurations of static magnetic fields for threating Rheumatoid Arthritis of the Kne": A double-blind clinical trail." Arch. Phys Med Rehabil. vol. 82, pp 1453-1460.
4. Man D. (1999)"The influence of permanent magnetic field therapy on wound healing in suction lipectomy patients: A double blind Study", Plast. reconstr. surg Vol. 104, pp 2261 -2266
5. Hong C.Z. (1987) "static Magnetic influence on human nerve function", Arch Phys Med Rehabil. Vol 68, pp 162-164
6. Basford J. (2000)"A historical Persective of Popular use of electric and magnet therapy". Arch Phys med Rehabil. Vol 82, pp 1261 - 1269
7.Ramey DW. Magnetic and electromagnetic therapy. Scientific Review of Alternative Medicine 2(1):13-19, 1998
Plus de volgende websites:
http://www.wholehealthmd.com/refshelf/s ... 15,00.html
http://www.healthy.net/library/newslett ... agnets.htm
http://www.positivehealth.com/permit/Ar ... arsh16.htm
http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/377377.stm
http://www.channel4.com/health/microsit ... agnet.html
http://www.indiangyan.com/books/magnetb ... ndex.shtml
http://www.wholehealthmd.com/news/viewa ... 04,00.html
http://biomagnetictherapy.webwise-media.com/
http://www.westonaprice.org/healthissues/magnet.html
http://www.ofspirit.com/magnetic.htm
http://www.tmc.edu/tmcnews/12_15_97/page_08.html
http://www.mercola.com/2000/mar/26/magn ... hrenia.htm
http://www.amsa.org/humed/camresources/C6.doc
http://www.caromont.org/16281.cfm
http://jama.ama-assn.org/cgi/content/full/283/10/1322
http://www.worldwidehealth.com/Library/ ... 90903.html
en de volgende boeken:
Magnet Therapy: The Pain Cure Alternative
by RONALD M. MD PHD LAWRENCE (M.D.), PAUL J. MD ROSCH (M.D.), JUDITH PLOWDEN
Magnet Therapy: Balancing Your Body's Energy Flow For Self-Healing
by Holger Hannemann
Magnet Therapy – A Powerful Healing Force (B11)
Rosemary Skinner S.R.N.
MAGNET THERAPY
Ron LAWRENCE M.D., Ph.D.
En dan kun je wel zeggen dat het kwakzalverij is, en dat er onderzoeken zijn - die ook ik kan plaatsen waar bewijzen zijn dat het wel werkt. (Zie boven) Dus dat punt is geen issue meer, bewijzen zijn nl geleverd!
Waar wil je nu over discusieren?
Over het feit dat ik met magneet sieraden geld verdien en dat Energetix ervoor gekozen heeft dit via Networkmarketing cq MLM te doen? Of wil je een discussie voeren dat je de sieraden niet mooi vindt, dat kan ook? Vind je ze mischien te duur - prijzen vanaf € 11,50 tot € 159,00? Staat het materiaal je niet aan? of Vind je het niet eerlijk dat iedereen binnen het marketingplan van Energetix geld verdient over de door hun ingeschreven consulenten en dat tot 5 lagen diep? Over markt - of aanbieder verzadiging? of over al die punten waar hier al tich keer aandacht aan gegeven is?
Vertel het maar............... " Vol ver(w)achting klopt mijn hart"
E-nergetiX
Stuk voor stuk onderzoeken van organisaties die belangen bij deze rommel hebben. Maar je zal blij zijn dat je wat hebt kunnen vinden, genoeg daarover.
Ook ik ben in volle verwachting.... (zonder letters tussen haakjes, mij interesseert het namelijk wél ene moer hoe het jouw patiënten zal vergaan)
Omdat je zo aandringt, wat ik al eerder gevraagd had. Wat is jouw achtergrond in opleiding waarop jij je autoriteit baseert bij de advisering van potentiële patienten die dit spul moeten kopen? Zeker nu je zo feilloos hebt aangetoond dat die magneetjes iets doen, komt de vraag aan de orde hoe je diagnosticeert? Hoe onderzoek je of er bijwerkingen te verwachten zijn? Wat heb jij voor medische bevoegheden om aan mensen al dan niet bepaalde therapieën te adviseren?Vertel het maar............... " Vol ver(w)achting klopt mijn hart"
Ook ik ben in volle verwachting.... (zonder letters tussen haakjes, mij interesseert het namelijk wél ene moer hoe het jouw patiënten zal vergaan)
-
Hier nog een paar interressante links mbt magneet therapie:
http://www.jaredstory.com/magnetic_science.html
http://www.healingwithmagnets.com/
http://www.amri-nc.com/
http://www.sciencehat.com/user12/
http://www.therionresearch.com/learning ... icles.html
http://www.newswise.com/articles/view/?id=MAGNET.UVM
http://www.painrelief.org.uk/
http://www.magneto-therapy.com/proven.html
Misschien dat sommige het nu snappen.
@Gast zoveel,
opleidingen: Civas en Sorag alternatief richting magnetisme.
Bijwerkingen van magnetisme wil je natuurlijk ook graag weten? GEEN!! Hoe gekeken wordt of magnetisme kan werken? via kinesologisch testen. Werkt magneet therapie bij iedereen? Nee! Vinden de meeste mensen die een ENERGETIX sieraad kopen dit een probleem? Absoluut niet! Nog meer?
Noem mij maar een kwakzalver of sharletaan, jij bent iemand die iets te verbergen heeft door niet te registreren! Dit was en is dus ook mijn laatste antwoord aan iemand die als gast geregistreerd staat!
AVE,
Energetix
http://www.jaredstory.com/magnetic_science.html
http://www.healingwithmagnets.com/
http://www.amri-nc.com/
http://www.sciencehat.com/user12/
http://www.therionresearch.com/learning ... icles.html
http://www.newswise.com/articles/view/?id=MAGNET.UVM
http://www.painrelief.org.uk/
http://www.magneto-therapy.com/proven.html
Misschien dat sommige het nu snappen.
@Gast zoveel,
opleidingen: Civas en Sorag alternatief richting magnetisme.
Bijwerkingen van magnetisme wil je natuurlijk ook graag weten? GEEN!! Hoe gekeken wordt of magnetisme kan werken? via kinesologisch testen. Werkt magneet therapie bij iedereen? Nee! Vinden de meeste mensen die een ENERGETIX sieraad kopen dit een probleem? Absoluut niet! Nog meer?
Noem mij maar een kwakzalver of sharletaan, jij bent iemand die iets te verbergen heeft door niet te registreren! Dit was en is dus ook mijn laatste antwoord aan iemand die als gast geregistreerd staat!
AVE,
Energetix
Whaahaaaahaaahaaaaaa, je moet dat placebo apparaat gaan mlm-en, dat geeft je nog 8% meer tevreden klanten die denken dat het werkt dan bij de magneten zelf!!!Despite widespread testing for magnetic properties, at study end, 69% of the active group and 77% of the placebo group (P > 0.2) believed that they had been assigned to the active treatment group.