LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MLM Jus

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door jor »

Harlequin73 schreef:
Ik heb gezegd dat ik betwijfel of ik het geld terug krijg. Ik heb niet gezegd dat ik het niet terug krijg. Ik heb mijn eerste jaar er nog niet opzitten. Ik heb ook duidelijk vermeld dat ik geen visitekaartjes bij euphony heb besteld, omdat die best prijzig zijn. Voor veel minder geld kan je ze zelf maken. Als ik mijn geld dus niet terug krijg, dan wordt het waarschijnlijk op het niet bestellen van de visitekaartjes gegooid.
Nee hoor, dat heb je inderdaad niet gezegd.Wel hoop ik dat als je het wel of niet terugkrijgt ons hier de uitslag laat weten.

Harlequin73
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 apr 2010 07:34

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door Harlequin73 »

Ik heb de vipverbintenis, zoals euphony het noemt er even bijgepakt. Je bent verplicht om binnen 20 dagen na startdatum een euSTART-training bij te wonen. Je Fast Start to Success gids in te vullen. Je moet zelf van alle euphony diensten klant worden. Dus Vaste lijn, mobiel, energie en euVOX. Je moet minstens 10 tot 20 afspaken maken in de eerste 30 dagen. Binnen 90 dagen moet je aan 2 bedrijfspresentaties deelneme per maand, je Quick start behalen , SC worden en minimaal 1 euphony day bezoeken.

Onder al deze voorwaarden staat :

Indien je niet voldoet aan de bovenstaande vipverbintenissen heeft Euphony het recht om de money back guarantee-agreement te annuleren. Wil je genieten van de money back guarantee dan moet je kunnen aantonen dat je aan al deze vipgebeurtenissen hebt voldaan.

Best nog wel een lijst met eisen dus.

kuklos
Berichten: 10133
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door kuklos »

@Harlequin73, ik zou graag nog wat meer willen vragen. Als je aan al die eisen voldoet en het lukt toch niet, welke kosten krijg je dan terug? Alle kosten, alleen de inleg, een deel?

En hoeveel kosten moet je maken om aan al die voorwaarden te voldoen?

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door jor »

Harlequin73 schreef:Ik heb de vipverbintenis, zoals euphony het noemt er even bijgepakt. Je bent verplicht om binnen 20 dagen na startdatum een euSTART-training bij te wonen. Je Fast Start to Success gids in te vullen. Je moet zelf van alle euphony diensten klant worden. Dus Vaste lijn, mobiel, energie en euVOX. Je moet minstens 10 tot 20 afspaken maken in de eerste 30 dagen. Binnen 90 dagen moet je aan 2 bedrijfspresentaties deelneme per maand, je Quick start behalen , SC worden en minimaal 1 euphony day bezoeken.

Onder al deze voorwaarden staat :

Indien je niet voldoet aan de bovenstaande vipverbintenissen heeft Euphony het recht om de money back guarantee-agreement te annuleren. Wil je genieten van de money back guarantee dan moet je kunnen aantonen dat je aan al deze vipgebeurtenissen hebt voldaan.

Best nog wel een lijst met eisen dus.


Dat werpt dan toch een heel ander licht op de money back actie.Ik neem namelijk aan dat de door jou genoemde zaken niet gratis zijn.

Harlequin73
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 apr 2010 07:34

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door Harlequin73 »

@Kuklos

Er staat dat je alleen de 350 euro terug krijgt.
je hebt natuurlijk je benzinekosten om op de bijeenkomsten te komen. Training wordt gegeven in Nieuwegein. Dan heb je de formulieren nodig voor het aanmelden van een nieuw mobiel abonnement. De eerste 10 zitten in je startersmap, de andere moet je kopen. Je moet je visitekaarten kopen. Zo zijn er allerlei kleine bijkomende kosten. Ik heb nog even gezocht of ik precieze bedragen kan vinden, maar die zie ik nergens op de site van euphony meer staan.

Ik vind de FM Group plezieriger werken. Die verkopen parfum, make-up en schoonmaak artikelen. De instap is daar 51 euro, dan krijg je een startersmap met daarin alle geurstalen. Bestellingen doe je via internet en het geld krijg je rechtstreeks van de klant. Je hebt geen extra verplichtingen en geen extra kosten. Een geurstaaltje dat op is kan je gewoon met een bestelling mee laten komen voor 0,80 cent. Deze bedragen zijn leuker.

kuklos
Berichten: 10133
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door kuklos »

@Harlequin73, dank voor je antwoord. Als ik de verplichtingen zo lees, en hetgeen je aan geld terugkrijgt dan is mijn eerste reactie "auw". De garantie klinkt dus een stuk positiever dan dat ze is.

Harlequin73
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 apr 2010 07:34

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door Harlequin73 »

Ben nog even goed aan het zoeken geweest. De formulieren voor nieuwe abonnees kosten 2,23 per 10. De verzendkosten zijn €12,50. Tja, dan worden ze toch wel erg duur. De visitekaartjes kosten € 35,00 voor 250 stuks en € 55,50 voor 500 stuks. Zo zijn er nog meer kosten, want je moet altijd een copy maken van de id kaarten en bankpassen van nieuwe klanten. Postzegels plakken op de enveloppen ( die je ook zelf moet kopen ), om de contracten op te sturen. Maar het is dan ook je eigen "bedrijf" en dan is investeren wel normaal. Ik ben trouwens zelf niet overgestapt naar energie en vaste telefoon. Ik heb nu telefoon via de kabel en die is goedkoper. En met energie was ik ook goedkoper uit bij mijn huidige leverancier. EuVOX heb ik niets aan, want ik bel niet via internet en de mensen die ik ken hebben ook geen EuVOX. Dus zoals ik al zei, ik heb niet aan de geld terug voorwaarden voldaan en zal dus waarschijnlijk niets terug krijgen.

Harlequin73
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 apr 2010 07:34

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door Harlequin73 »

Ik zag het vorig jaar als een uitdaging om te starten, vooral omdat de persoon die mij erop attent maakte er zelf leuk mee verdiende. Geen grote vetpot, maar toch een leuk extraatje. Daar ging het mij om, en om overdag bezig te zijn. Ik heb ook geen spijt van die 350 euro. Eigenlijk verdienen alleen de mensen boven aan de ladder veel geld, die zullen er ook het meeste voor hebben gedaan. Aan mij zullen ze in ieder geval niet meer verdienen, want ik maak geen nieuwe klanten meer, omdat ik zelf niet tevreden ben over mijn eigen abonnementen. En iets waar ik niet achter sta, ga ik ook niet verkopen.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door antileugens »

Ik heb de posts van Kuklos waarin hij mij beschuldigd van 'op de man spelen' gemeld omdat ik juist op een conclusie van de anderen op de reactie van H. reageer. Ik stel juist dat zij NIET heeft gesteld dat ze het geld niet terug krijgt. Dus in plaats van dat ik H. woorden in de mond leg worden MIJ woorden in de mond gelegd. What's new.

@Harlequin: Je zegt dat je nog niet aan de voorwaarden voor je hernieuwing hebt voldaan. Heb je dan wel wat klanten en distrubuteurs geschreven. Want als ik het goed begrijp ontvang je ook daar geld voor. En als ik het goed begrijp ben jij wel voorstander van MLM maar ben je teleurgesteld in Euphony. Heb je dan geen begeleiding gehad? Hoeveel levert een klant die je inschrijft je op? En moet je visitikaartjes hebben van het bedrijf?

kuklos
Berichten: 10133
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door kuklos »

@antileugens, hou toch. Jouw hele reactie op haar post was en is zo vilein als wat. Buiten alle proportie en nergens voor nodig.
Laatst gewijzigd door kuklos op 21 apr 2010 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 10133
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door kuklos »

Maar het is dan ook je eigen "bedrijf" en dan is investeren wel normaal.
Hmm, ja en nee. Ik ben en blijf van mening dat mlm geen eigen bedrijf is, maar puur verkopen op eigen risico.
Doch het geeft wel aan dat die garantie eigenlijk niks voorstelt. Als je aan alle voorwaarden voldoet en een hoop kosten maakt, en niet slaagt, dan krijg je enkel je inleg terug. Maar de overige kosten dus niet. Waarmee uiteindelijk het punt van EdoK overeind blijft.

Harlequin73
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 apr 2010 07:34

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door Harlequin73 »

Ik weet niet wat er allemaal speelt tussen de verschillende personen hier op het forum, maar vind het jammer dat het op een oorlogje lijkt.

Maar goed, jullie vragen ik antwoord.

Ik heb wel enkele klanten geschreven, maar in de periode dat ik ben gestart was het allemaal best moeilijk. De crisis was net op zijn hoogte punt en mensen vonden het eng om over te stappen. Alles stond in een negatief daglicht. Na de zomer, toen alles weer een beetje zijn normale gangetje ging, kwam euphony in een ander daglicht te staan. Onder andere bij Kassa en Radar. Tja, dan gaan de mensen eerst de kat uit de boom kijken. Per mobiele contract krijg je € 25 euro. En dan nog een percentage van de nota's van de klant. Dat moet boven een bepaald bedrag zijn anders wordt het niet uitbetaald. Ik zit er dus nooit boven, heb te weinig klanten.

Je krijgt een startersdag van een paar uur. Daarin wordt je alles uitgelegd. Als er na die tijd nog vragen zijn, dan moet je die stellen aan de persoon die je heeft aangemeld. Die persoon heeft mij alleen in het begin een keer gebeld met de vraag hoe alles liep. Toen heb ik ook gezegd dat het niet ging zoals het zou moeten gaan. Daar had ze zelf ook last van zei ze toen. Maar zij had natuurlijk al een redelijk klantenbestand dus iedere maand toch een inkomen. Nu heb ik sinds september 2009 niets meer van haar gehoord. Dit komt waarschijnlijk omdat ik contact heb met haar ex vriend en ik denk dat ze dat vervelend vind. Maar je moet zaken en prive wel gescheiden kunnen houden.

Je bent verplicht om de kaartjes bij het bedrijf te bestellen.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door antileugens »

Wat voegt een laag bij mlm toe? Niets. Efficiëntie van het systeem? Geld betalen aan mensen die er niks voor doen?
Kijken we naar regulier, dan heeft eenieder een functie. Producent maakt, exporteur regelt vervoer en juridische zaken voor passeren landsgrenzen, importeur heeft daar ook een aandeel in, nu voor de regels van het importerende land. Groothandel slaat de grote hoeveelheden en en doet aan herverpakking, retail doet aan verkoop aan kleine partijen in kleine hoeveelheden.
Zijn dit veel lagen? Ja. Wordt er teveel verdiend? Zal best wel gebeuren. Is het hele systeem overbodig? Indien ja wordt dit middels verticale integratie opgelost en er zijn ook bedrijven die middels een ander model hun waar aan de man brengen. Bol, Amazon en Dell zijn voorbeelden van bedrijven waarbij enkele tussenschakels uitgeschakeld worden.
Wat stelt mlm hiertegenover?
En vertel eens, die activiteiten in die lagen die in regulier voorkomen, waarom zijn die er niet bij Dell of bij MLM?
En tja, wat stelt MLM tegeover Dell en zo?! Wat dacht je dat de reden was dat regulier nog steeds bestaat. Een paar voorbeelden: persoonlijk contact, het kunnen stellen van vragen, het niet vertrouwen van een onpersoonlijke methode van verkoop, etc..etc..

En leuk dat jij van mening bent dat MLM eigenlijk geen bedrijf is. Gek genoeg denkt de belastingdienst daar anders over. Maar ja, zoals je zelf ook al zegt is het niet meer dan een mening. En ja, natuurlijk blijft het punt van Edok overeind. Bewezen word het echter niet. Het is frappant om te zien dat er niet op de reactie van mij op de verhalen dat kennissen duizenden Euro's zouden zijn verloren word gereageerd.

@H.: Hoeveel heb jij eigenlijk aan inkomsten gehad tot nu toe en hoeveel aan kosten?
Je verhaal over verplicht kaartjes bestellen vind ik vreemd. Als je geen kaartjes gebruikt hoef je ze toch niet te kopen?
En heb jij het gevoel dat ik jou woorden in de mond probeerde te leggen?

Harlequin73
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 apr 2010 07:34

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door Harlequin73 »

@Kuklos,

Daarom is de methode van FM Group beter. Je hoeft niets te investeren, behalve die 51 euro. En als je niet slaagt, dan ruik je in ieder geval de komende tijd lekker :P

Voor mij was het helemaal makkelijk om te beginnen, want ik heb die 51 euro niet hoeven betalen. De persoon die mij heeft aangemeld vond het namelijk sneu dat het bij euphony was misgelopen en daarom heeft hij het voor me betaald :mrgreen:

Harlequin73
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 apr 2010 07:34

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door Harlequin73 »

@ antileugens,

Ik heb alles bij elkaar 125 euro verdient aan provisie. De inleg, bezinekosten en andere bijkomende zaken, hebben me zo'n 500 tot 750 euro gekost. Precies weet ik het niet, omdat we met de auto ook prive rijden. Ik heb de bonnen hier wel allemaal liggen, dus ik zou het na kunnen kijken, maar ik denk niet dat het daar nu echt om gaat.

Ja, je bent verplicht om die kaartjes te bestellen. In de fast start to success gids moet je precies aangeven wanneer je ze hebt besteld. Als je die gids niet volledig hebt ingevuld ( staat ook geregistreerd bij je gegevens op de site van euphony ) dan krijg je het geld "waarschijnlijk "niet terug.

Woorden in de mond leggen is misschien niet juist uitgedrukt. Je hebt het alleen niet juist gezegd. Of het kwam er bij jou ongelukkig uit. Ik ga daar geen ruzie over maken. Als ik het ergens niet mee eens ben, dan geef ik een reactie zoals ik straks ook heb gedaan.

Ik sta buiten jullie meningsverschil.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door antileugens »

Nou, eindelijk is er dan ééntje die verlies heeft geleden met MLM. Die echter nog wel in MLM gelooft. En wat word er nu keer op keer in MLM gezegd?! Juist, dat je achter het product moet staan. En H. staat dat bij Euphony duidelijk niet.

EdoK
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 apr 2009 17:04

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door EdoK »

Avatar is in de kern wel een MLM maar wordt over het algemeen niet zo beschouwd.

Mijn rekensommetje wil ik nog wel wat verder doortrekken. Het 'team' van 31 MLM'er 'investeert' dus gezamenlijk meer dan drie ton aan arbeidsuren per jaar. Ga je kijken naar een reguliere breakdown van de productprijs op de markt dan zet je deze kosten van arbeid in verhouding tot de totaalprijs. Wat is een regulier percentage voor sales in de breakdown van een product? Is dat 10%, 20% zeg het maar. In ieder geval zouden die € 300.000,- aan arbeidsuren omgerekend tot een omzet moeten leiden van tussen de 1,5 en 3 miljoen euro per jaar. No way.

Vrijdag start er bij mij een nieuwe medewerker. Deze medewerker gaat 8 uur per week werk verrichten. Ik kan nu al aan deze nieuwe medewerker beloven dat hij voor die arbeidsuren rond de 880 euro bruto per maand gaat verdienen. Niets geen speculatie maar keiharde beloning voor de ingezette uren. Dat zijn afspraken die ik in een MLM echt niet tegenkom. Oh ja, die medewerker hoeft aan mij ook geen inleggeld te betalen om voor mij te mogen werken.

@Harlequin73, dank je voor de duidelijke informatie. Ik hoop dat AL dit wel als 'bewijs' ziet. Ik zie het in ieder geval als een onderbouwing mijn idee dat er bij garantie in een MLM altijd addertjes onder het gras zitten en er altijd in verhouding hoge extra kosten mee zijn gemoeid.

In reactie op de financiële verliezen kan ik zeggen dat er bij tegenvallende verkopen veel nadruk werd gelegd op het aanschaffen van tools om de verkoopcijfers een duw te geven. En ja dan moeten er financiële middelen ingezet worden die dus niet verdiend zijn met de MLM. In het geval van de afslankproducten werd 'geadviseerd' om op bepaalde momenten zelf meer voorraden aan te legen om zo tot goede cijfers te komen. Het probleem van de voorraden met een verloopdatum werd daarmee naar achteren geschoven. Een voorraadkast die € 4.000,- vertegenwoordigd noem ik substantieel. Ook hier werd de voorraad aangelegd met financiële middelen die NIET met de MLM werden verdiend.
Leveltjes erbij alleen indien bepaalde training waren gevolgd en wel uit eigen zak moesten worden betaald. ;-)

Jij probeert al enige tijd die kosten te bedekken met het verhaal dat het als MLM'er fiscaal verstandig is om wat je verdient te 'investeren'. Dat is een aangeprate term om je centjes maar binnen de MLM organisatie te besteden.

Harlequin73
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 apr 2010 07:34

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door Harlequin73 »

@Antileugens

Als je het over mij hebt, dan heb je het toch een beetje mis. Ik denk dat alleen de mensen boven aan de ladder er rijker van worden.
Voor een bedrijf als euphony zal ik nooit meer werken. Bij de FMgroup is het leuker omdat ik daar vooral mijn eigen spullen bestel. Van parfum tot afwasmiddel. Ik ben dan ook mijn eigen grootste klant. Misschien heb ik wel te weinig vrienden om MLM tot een goed einde te brengen. Want daar komt het wel op aan. Hoe meer mensen jij in het dagelijks leven om je heen hebt, hoe meer je verkoopt. Dat is niet voor iedereen weggelegd.
Ik ben ook liever zeker van mijn inkomsten en dat ben je bij MLM niet. Je kan er geen hypotheek mee krijgen, want het zijn geen vast inkomsten.

EdoK
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 apr 2009 17:04

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door EdoK »

antileugens schreef:Nou, eindelijk is er dan ééntje die verlies heeft geleden met MLM. Die echter nog wel in MLM gelooft. En wat word er nu keer op keer in MLM gezegd?! Juist, dat je achter het product moet staan. En H. staat dat bij Euphony duidelijk niet.
Ik heb je ook al minimaal vier voorbeelden gegeven.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door antileugens »

Je redeneert vanuit een vastgeroest regulier denkplaatje en probeert dat op MLM te leggen. Onzin natuurlijk. Want jouw medewerkers verdienen éénmalig en jij ook. MLM medewerkers verdienen tot lang in de toekomst en creeëren een vliegwiel. Alleen laat je al met je Avatar verhaal zien dat no matter what, je houdt vast aan je standpunt. Feiten zitten je daarbij totaal niet dwars. Het standpunt moet verdedigd worden. Het leuke is dat dat nou net iets is wat bij MLM anders is: Niets MOET.
In je beredenering pak je ook maar voor het gemak een uitgangspunt dat niet te verifieren valt: Je gaat uit van een bepaalde omzet. Wel een hele lage omzet per gewerkt uur. Ja, je MOET wat.
Die kromme redenering had Kuklos ook, hij maakte een berekening waarbij ELK uitgaanspunt een aanname was. Tja, in een betrouwbare berekening hebben aannames geen waarde. En natuurlijk kon hij die aannames niet waarmaken. Sterker nog, ze werden binnen de kortste keren aan splinters gehankt. Maar vasthouden aan zijn standpunt?! Tuurlijk! Wel erg veel overeenkomsten.

En natuurljk past in dat plaatje ook je 4 voorbeelden. Waarbij ik aangaf dat het niet mogelijk was waarop vervolgens niet werd gereageerd. En in tegenstelling tot mij die je een link gaf waar je mijn voorbeelden kon vinden, moeten we jou qua voorbeelden maar gewoon geloven.

@h. Je doet nu dus MLM maar je gelooft er niet in? FM is een MLM mocht je dat niet beseffen. Volgens mij bedoel je dat je niet meer in Euphony gelooft.
En dat je met MLM geen hypotheek kunt krijgen is onzin. In het begin niet misschien. En zekerheid in een vaste baan?! Wow, de kranten staan vol met artikelen over mensen die hun baan kwijt zijn. Sommige tweeverdieners zijn beiden hun baan kwijt geraakt en zitten nu zwaar in de problemen door een hypotheek die ze niet meer kunnen betalen. Juist in MLM heb je na verloop van tijd zekerheid.
Trouwens, hoeveel geld ben je kwijt per maand om naar je werk te gaan om nog maar niet te spreken over de reisuren die je niet betaald krijgt. Gek genoeg worden die kosten wel aangerekend in de strijd tegen MLM maar niet als het om een reguliere baan gaat. Cursussen die je op eigen kosten volgt om je kansen op de arbeidsmarkt te vergroten ook niet. Met de nadruk op kansen. Want zekerheid heb je niet dat die investering zijn geld op gaat brengen.

Ik ben er nou trouwens voorlopig tussen uit. Ga ff genieten van het mooie weer en vrienden op zoeken. Dus trek aub niet de verkeerde conclusies.
Laatst gewijzigd door antileugens op 21 apr 2010 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten