LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mlm strategieën ontkracht? zo kort mogelijk uitgelegd

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
student26

Re: mlm strategieën ontkracht? zo kort mogelijk uitgelegd

Ongelezen bericht door student26 »

Toch gaat mlm door met proberen iedereen te werven.

Klopt! Doen de Zeeman, Wibra, Aldi, AH, C1000,VW, BMW, AUDI, Kwantum, Leenbakker, Ikea, Gamma, Praxis, H&M, Douglas, V&D, Belcompany, Primafoon, Frisia, Postkrediet, Spaarselect, Essent, Nuon, Vodafone,T-mobile, Livera, It's, Mediamarkt enz, enz, enz. Allemaal ook.
Dat is niet hetzelfde. De ondernemingen die jij hier noemt werven namelijk geen extra verkopers (tenzij economisch nodig uiteraard). Jij hebt het nu over klantwerving, maar daar doelde de andere schrijver volgens mij niet op.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

@Student26, bedankt voor je respons.
Natuurlijk doelde ik op het werven van extra verkopers.

@Energetix, is het zo moeilijk dat je zelfs dit niet snapt?

ondernemer_2004

Ongelezen bericht door ondernemer_2004 »

ik heb 16 nivo's onder me en 9 nivos boven me.

raad eens hoeveel mensen er onder mij zitten? Ik ben
nu bijna 3 jaar met mlm bezig.

Gast

raad eens hoeveel mensen er onder mij zitten? Ik ben
nu bijna 3 jaar met mlm bezig.
Kijk, eindelijk eens getallen. Hoeveel distribiteurs zitten er gemiddeld per level onder een andere distribiteur?

E-nergetix

Ongelezen bericht door E-nergetix »

@Student26, bedankt voor je respons.
Natuurlijk doelde ik op het werven van extra verkopers.

@Energetix, is het zo moeilijk dat je zelfs dit niet snapt?
@Gast,

Ik begrijp en begreep op dat moment precies wat je bedoelde.
Het werven verkrijgen van klanten en distributeurs wordt door velen als het zelfde gezien. Lees maar eens alle andere threads door.

Zoals al duizende malen aangehaald, zijn er ook mensen die zich inschrijven als "verkoper" om zo die "inkoop" kortingen te hebben op de producten (Bij diensten is dit meestal niet zo). bij vele MLM bedrijven worden er reclame ed. gemaakt voor de "oppurtunity" die zij jou kunnen bieden. Niet iedereen wil of kan dit niet en worden dan bijna allemaal klant.

En ook al werven ze meestal business gericht, je zorgt toch voor naamsbekendheid. Toch? Net als bij het reclame maken puur en alleen gericht op klanten. Niet dan?

E-nergetix

@Maarschalk,
Daar komt nog bij dat van die 1% een groot deel niet geschikt zal zijn.
Hoeveel blijven er dan nog over?
Deze 1% zijn juist die mensen die juist wel geschikt zijn. Dit heb ik ook al 2 x geschreven. Dit zijn die mensen die serieus met jou willen samenwerken binnen jouwn netwerk en dus daarom ook geschikt zijn.

Deze 1% heeft niet die problemen die velen wel hebben: Ze zijn Coachable, zijn leergierig, willen het wiel niet opnieuw uitvinden enz.

Zij zijn die mensen die het potentieel van MLM zien, hebben geen behoefte aan marktonderzoek, trekken zich niets aan van zogenaamde demografische beperkingen, enz.

E-nergetiX 8)

E-nergetix

@gast & Student,

nogmaals terugkomende op het werven binnen MLM.

Zie mijn eigen quote.
Als een MLM Distributeur, mensen werft en blijft werven zorgt hij er voor dat de naamsbekendheid groter wordt. Alleen de wijze waarop sommigen het doen slaat de plank helemaal mis. Daar hebben vele gelijk in. Maar ja, net als vele dingen zijn er bij MLM dingen voor verbetering vatbaar en daar moet aangewerkt worden.
Algemener kan het niet!

student26

Deze 1% heeft niet die problemen die velen wel hebben: Ze zijn Coachable, zijn leergierig, willen het wiel niet opnieuw uitvinden enz.
Maar betekent dat ook automatisch dat ze uiteindelijk zullen slagen? Je kan dan wel willen, coachable en leergierig zijn, maar daaruit volgt m.i. nog niet dat ze ook daadwerkelijk succesvol zullen zijn binnen MLM.

Daar komt nog bij dat deze menselijke eigenschappen niet het hele verhaal vertellen. Er is ook nog een trits aan externe factoren waar je nu geen rekening mee houdt.
Zij zijn die mensen die ..., trekken zich niets aan van zogenaamde demografische beperkingen, enz.
Zogenaamde demografische beperkingen?! Je beperkt net het geheel aan interessante mensen voor MLM tot 1% van de bevolking en hebt het dan over ZOGENAAMDE demografische beperkingen?! Me dunkt dat 1% van de bevolking voor Nederland neerkomt op zo'n 160.000 mannetjes en vrouwtjes. Dat lijkt me een reele demografische beperking... Hoeveel MLM ondernemingen zijn er actief in Nederland? Stuk of 100? 500? 1000? Ga eens uit van 100? Ik hoor van de MLM'ers hier op het forum dat het niet verstandig is met meerdere MLM's tegelijk aan de slag te gaan. Hebben we dus gemiddeld 160.000/100 = 1.600 interessante mensen per MLM... Zogenaamde demografische beperking?!?!? In een werf-er-twee schema ben je dan tussen niveau 10 en 11 al klaar...

E-nergetix

@Student,

Had ik je niet gevraagd hoeveel mensen jij tot je bekenden, familie enz rekent? Was jouwn antwoord daarop niet 100?

Ben jij er toen niet vanuit gegaan dat daarvan 10% met jou mee zouden doen?

Heb ik daar niet op geantwoord dat het feitelijk maar 1% van die betreffende 100 zijn? Doel ik daarmee niet op jouwn vriendenkring, familie enz?

Is het niet zo geweest dat Maarschalk de conclusie heeft getrokken dat die 1% voor de gehele Nederlandse bevolking geldt? Is het dus dan ook niet zo dat jullie beiden hierop verder zijn gegaan met jullie berekeningen?

Is het NU niet zo dat JIJ zegt dat ik dat gedaan heb terwijl jullie dat ZELF gedaan hebben?

@Maarschalk,
Welke berekening heb je gebruikt?
Ik schrijf elke maand 1 persoon in, dus in maand 1 schrijf ik er 1 in, dan heb ik er in maand 2 dus 2 (hij en ik).
In maand 2 schrijven we er allebei weer 1 in, dan zijn er in maand 3 al 4
Zoals ik al eerder schreef: over je zelf krijg je geen commisies. Defenitie commisies ken je, denk ik? Dat jullie (jij en Student26) omzet, winst ed. vergelijken met commisies bewijst al dat jullie wel de klokken hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt. En dat voor iemand die heeft gestudeerd :oops:

Misschien dat jij als controller hier kunt uitleggen waarom het wel hetzelfde is?

Alvast bedankt,

E-nergetiX 8)

student26

Is het NU niet zo dat JIJ zegt dat ik dat gedaan heb terwijl jullie dat ZELF gedaan hebben?
Nee. En waarom? Omdat Maarschalk je ook al heeft uitgelegd dat als dat percentage voor ondergetekende geldt, dit ook voor anderen geldt. De 100 mensen die ik ken zijn namelijk een steekproef van de bevolking. En als voor die steekproef geldt dat 1% geschikt is, dan geldt datzelfde percentage voor de gehele populatie.

Stel dat in Nederland 202 personen wonen: Maarschalk, ik en de 2 x 100 mensen die wij allebei kennen (uitgaande van geen overlap dus). Van de 100 personen die ik ken is er 1 geschikt. Datzelfde geldt voor de 100 personen die Maarschalk kent. In totaal zijn er dus 4 personen van de 202 die geschikt zijn, dus krap 2%. En dan reken ik dus Maarschalk en mezelf mee. Met hoe meer je dit doet, hoe kleiner de invloed van de "eerste lijn" (in dit voorbeeld Maarschalk en ik) wordt, met een grenswaarde van 1% (reken maar uit met 404 mensen, enzovoorts). Dus wat voor de 2 steekproeven geldt, geldt voor de gehele bevolking.
Zoals ik al eerder schreef: over je zelf krijg je geen commisies. Defenitie commisies ken je, denk ik? Dat jullie (jij en Student26) omzet, winst ed. vergelijken met commisies bewijst al dat jullie wel de klokken hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt. En dat voor iemand die heeft gestudeerd
Voordat je dat soort domme uitspraken doet, moet je je misschien eerst eens bedenken dat het niet per se hoeft te gaan over de verkoop van producten met een marge. Neem Euphony: hier krijg je een vast bedrag bij het aanbrengen van een klant, maar ook COMMISSIE over de omzet die die klant veroorzaakt. En als jij klant van jezelf bent, dan krijg je dus ook COMMISSIE over de omzet die je ZELF maakt (wat in feite een korting is).

Geen van ons tweeen heeft overigens omzet met commissies vergeleken. Winst is een ander verhaal. In het kader van de discussie hier maakt het niet direct iets uit of het nu winst of commissie is. Het komt namelijk op hetzelfde neer: een bedrag dat jij krijgt of overhoudt afkomstig uit de omzet.

Bij verkoop met een marge is het feitelijk hetzelfde overigens. Het enige verschil is dat jij niet de gehele verkoopprijs betaalt maar de marge (= korting) gewoon in je portemonnee houdt. Dus niet via een omweg waarbij je het achteraf krijgt.

E-nergetix

@student26
In maand 1 schrijf je 1 persoon in. Dat zijn 2 personen waar je commissies over ontvangt, of leveren jouw eigen klanten je niets op??
In maand 1 start ik en schrijf 1 persoon in, dan zijn we dus al met 2. En natuurlijk krijg je wel commissie over jezelf (lees: je klanten + eigen gebruik). In maand 2 werven we ALLEBEI iemand en zijn we dus niet met 3 maar met 4.
Dus bovenstaande verhalen heb ik verzonnen??

Voor een paar die gestudeerd hebben gedragen jullie je wel erg dom.
Blijkt er op een gegeven moment dat er door jullie iets gezegd wordt, en mensen wijzen jullie op die feiten, ontkennen jullie het en geven jullie aan het geheel een ander verhaal.

Het zelfde geldt voor je uitleg mbt commissie, omzet en winst. Zeg nu gewoon nu wat daadwerkelijk het verschil tussen deze dingen zijn. En kom niet met een l*ulverhaal aanzetten dat eigenlijk toch hetzelfde is, want dat is het Absoluut niet en zal het ook niet zijn en ook niet worden.

Even voor alle duidelijkheid:

Verdiensten over klanten = Omzet
Omzet minus bepaalde kosten = Winst
Commissie = een vergoeding cq uitbetaling over de inkoop van je downline. Dit is een vergoeding die JIJ krijgt voor het eerder introduceren van je downline bij jouwn MLM organisatie.
Commissie binnen een MLM organisatie is te vergelijken zo niet het zelfde als de provisie van een accountmanager of verzekeringsagent.

Simpel, eenvoudig, zonder poespas enz.
Dit zijn de feiten.

Veel plezier met het gaar Koken!!

E-nergetiX 8)

student26

Quote: In maand 1 schrijf je 1 persoon in. Dat zijn 2 personen waar je commissies over ontvangt, of leveren jouw eigen klanten je niets op??

Quote: In maand 1 start ik en schrijf 1 persoon in, dan zijn we dus al met 2. En natuurlijk krijg je wel commissie over jezelf (lees: je klanten + eigen gebruik). In maand 2 werven we ALLEBEI iemand en zijn we dus niet met 3 maar met 4.

Dus bovenstaande verhalen heb ik verzonnen??
Nee, die heb jij niet verzonnen. Ik zie alleen niet in wat je er nu mee wilt aantonen.

De eerste quote: Je schrijft iemand in. Dan bestaat jouw netwerk dus uit 2 man/vrouw. Ik mag aannemen dat beiden op zijn minst zelf klant zijn, dus het product voor eigen gebruik gebruiken. En zeer waarschijnlijk is het ook geen rare veronderstelling om er vanuit te gaan dat beiden een paar klanten hebben, toch?

Over het gebruik van de gewerfde persoon + zijn klanten krijg jij commissie, correct? In het geval van Euphony krijg jij een percentage van de omzet die die personen genereren, in het geval van bijvoorbeeld Herbalife krijg jij een percentage van de omzet die die personen genereren, correct? Mooi, zijn we nu dus op de helft.

Over je eigen gebruik + klanten krijg je ook commissie: in het geval van Euphony krijg je een percentage over de omzet die jullie genereren, in het geval van Herbalife krijg je een korting over je eigen gebruik (namelijk de marge die je in je zak steekt), plus de marge die je opstrijkt bij de verkoop aan je klanten. Ik heb in het vorige bericht al betoogd dat het opstrijken van een marge in feite op hetzelfde neerkomt als een commissie: namelijk een deel van de omzet dat je in je portemonnee steekt. Is dat nu echt zo ingewikkeld?! Voor quote 2 geldt exact hetzelfde verhaal.
Het zelfde geldt voor je uitleg mbt commissie, omzet en winst. Zeg nu gewoon nu wat daadwerkelijk het verschil tussen deze dingen zijn. En kom niet met een l*ulverhaal aanzetten dat eigenlijk toch hetzelfde is, want dat is het Absoluut niet en zal het ook niet zijn en ook niet worden.
Wat maakt het nou uit, dat is de vraag die ik stelde.
Voor retail:

Omzet = verkochte producten x verkoopprijs
Marge = omzet -/- inkoopkosten
Winst = marge -/- overige kosten

Commissie = vast of variabel percentage van bijvoorbeeld de omzet. In feite hetzelfde als een marge.

Waarom dat laatste, want daar gaat het je feitelijk om:

In geval 1 verkoop je producten tegen een bepaalde prijs.
Het totaal is de omzet.
Trek hier je inkoopkosten vanaf en je weet je marge.
Trek hier je overige kosten vanaf en je weet je winst.

In feite loopt de redenering zoals je weet eigenlijk andersom: men kijkt wat de kosten zijn, telt daar een winstmarge bij op en dan weet je de verkoopprijs. De winstmarge is (gedeeltelijk) voor jou: een deel houdt het moederbedrijf uiteraard zelf.

In geval 2 verkoop je producten tegen een bepaalde prijs.
Het totaal is de omzet.
Jij ontvangt een bedrag, wat jouw marge vertegenwoordigd.
Trek hier je overige kosten vanaf en je houdt je winst over.

Het moederbedrijf heeft een berekening gemaakt: wat zijn de kosten, telt daar een winstmarge bij op en dan weet men de verkoopprijs. De winstmarge keert men vervolgens (gedeeltelijk) uit aan de verkoper (distributeur, MLM'er): een deel houdt het bedrijf zelf.

Het enige verschil dat hierbij een minimale rol speelt is het feit dat jij geen directe invloed hebt over de hoogte van de commissie, terwijl je tot op zekere hoogte wel zelf kan bepalen hoe hoog jouw marge is (namelijk door de verkoopprijs aan te passen). In hoeverre dit opgaat is afhankelijk van de vraag in hoeverre het moederbedrijf verkoopprijzen kan vaststellen en van marktwerking (hoeveelheid en intensiteit concurrentie).

Wat snap je hier nou niet aan? Per saldo komt het namelijk op hetzelfde neer: je verkoopt een product en je houdt onder aan de streep een bedrag over dat jouw winst is. Het ontgaat mij volledig waarom je hier zo'n punt van aan het maken bent. Reageer liever inhoudelijk op de berichten.
Blijkt er op een gegeven moment dat er door jullie iets gezegd wordt, en mensen wijzen jullie op die feiten, ontkennen jullie het en geven jullie aan het geheel een ander verhaal.
Wat heb ik precies ontkent en wat heb ik veranderd aan het verhaal?!

Gast

Volgens mij moeten alle tegenstanders van MLM er stilletjesaan het bijltje bij neerleggen, want Kleeneze is reeds +80 jaar bezig. Zeg maar van die tijd toen je Opa zijn luiers nog stevig volbakte.
Straffe toebak als dat op een niet-wettelijke manier kan... euhm... niet-zo-net volbakken of net netwerken?

Blijkbaar 'werkt' netwerken telkens weer, kijk eens naar
www.BRENG-ROND.nl
een mooie e-synergie, als je het ons vraagt.

Het zijn blijkbaar steeds de wegens-permanente-aanwezigheid-op-dit-forum-waarschijnlijk-minder-werkende-netwerkers(1), in een adem ook wel de antinetwerkers(1) genoemd die, doordat ze netwerk als geen net werk beschouwen, er minder aan werken en hun werk vruchteloos trachten te vinden in het tegenwerken van medewerkende netwerkers.

De netwerkers, die ten gevolge van het in hun ogen net werk wel net werk verrichten, worden door de niet-netwerkers(1) logischerwijs als niet-nette netwerkers beschouwd.

En dan maar zeuren dat ze(1) er niets aan verdienen...

Van Team-Spirit gesproken...

E-nergetix

@Student26,

Je vraagt je af waarom ik daar zo'n punt van maak?

Het is eigenlijk heel simpel:

MLM'ers worden afgerekend hier op dit forum om bepaald redenen.

Een hele belangrijke reden is dat zij en dus ook ik, niet de informatie cq gegevens zouden verstrekken die van belang zijn voor mensen om hun keuze te maken of ze wel of niets met MLM willen of kunnen doen.

Nu vraag ik jullie, nee ik EIS van jullie precies het zelfde en wat gebeurt:

Er komt een id*ioot l*ulverhaal dat dat wat ik vraag niet van belang zou zijn en het per saldo het zelfde is. DUS NIET! Om een correcte discussie te verkrijgen over MLM moeten wel betrekking hebbende feiten cq standpunten op tafel gelegd worden.

Aangezien ik nu al na 2 keer vragen nog geen correct en gedifinieerd antwoord heb gehad op een simpel en eenvoudige vraasg van mij. Kan ik dus de conclusie trekken dat je totaal , maar ook werkelijk totaal geen verstand hebt van MLM. Je kan nog niet eens de termen binnen MLM - die ook nog gebruikt worden binnen het normale bedrijfsleven - simpel beantwoorden.

Het is zelfs niet mogelijk om het verschil uit te leggen tussen omzet over je klanten ontvangen, Korting krijgen over je inkopen en commissie ontvangsten over je downline. Het is zelfs niet mogelijk om in te zien dat de door mij simpel neergezette schema betrekking heeft op mensen die JIJ en of IK sponsoren of inschrijven.

Voor mij is deze zogenaamde discussie dus per direct voorbij. Dit dus omdat jullie absoluut geen benul en zeker geen verstand hebben mbt alle zaken betreffende MLM.

Gr,

E-nergetiX 8)

Gast

Fijn is ook weer geregeld dan. MLM is oplichterij.

student26

Je hebt wel veel fantasie, dat moet ik toegeven...
Je vraagt je af waarom ik daar zo'n punt van maak?
Ja, en die vraag heb je nog steeds niet duidelijk beantwoord.
Het is eigenlijk heel simpel: MLM'ers worden afgerekend hier op dit forum om bepaald redenen.
Nee, MLM wordt afgerekend, niet MLM'ers.
Een hele belangrijke reden is dat zij en dus ook ik, niet de informatie cq gegevens zouden verstrekken die van belang zijn voor mensen om hun keuze te maken of ze wel of niets met MLM willen of kunnen doen.
Correct. En daarbij denken de tegenstanders aan zaken als inzicht in de regioverdeling van de distributeurs en de inkomensverdeling van deze distributeurs.
Nu vraag ik jullie, nee ik EIS van jullie precies het zelfde en wat gebeurt:
Wat jij vraagt, pardon, eist, is een uitleg wat het verschil is tussen marges, winst, omzet en commissie. Ik leg je vervolgens tot 2 keer toe uit waarom marge en commissie in feite op hetzelfde neerkomt en dat het daarnaast niet direct iets te maken heeft met de discussie die we hier aan het voeren zijn.
Er komt een id*ioot l*ulverhaal dat dat wat ik vraag niet van belang zou zijn en het per saldo het zelfde is. DUS NIET! Om een correcte discussie te verkrijgen over MLM moeten wel betrekking hebbende feiten cq standpunten op tafel gelegd worden.
Dan mag jij mij nu uitleggen waarom jij vindt....

a) ...dat de discussie over marges, winst, omzet en commissie van belang is voor de discussie over MLM zoals die hier wordt gevoerd;

b) ...dat er een enorm verschil zit tussen de begrippen commissie en marge.
Aangezien ik nu al na 2 keer vragen nog geen correct en gedifinieerd antwoord heb gehad op een simpel en eenvoudige vraasg van mij.
Ik heb het inmiddels 2 keer zo volledig en correct mogelijk aan je uitgelegd. Waarom ga je daar inhoudelijk niet op in in plaats van zo hoog van de toren te blazen? Waarom weerleg je mijn betoog niet met argumenten en waarom laat je niet gewoon zien waarom het verschil tussen de betreffende begrippen zodanig is dat een diep inzicht in deze begrippen nodig is voor de discussie over MLM zoals die hier wordt gevoerd?
Kan ik dus de conclusie trekken dat je totaal , maar ook werkelijk totaal geen verstand hebt van MLM. Je kan nog niet eens de termen binnen MLM - die ook nog gebruikt worden binnen het normale bedrijfsleven - simpel beantwoorden.
Dat heb ik INMIDDELS AL 2 KEER GEDAAN. Lees de berichten nou eens.
Het is zelfs niet mogelijk om het verschil uit te leggen tussen omzet over je klanten ontvangen,
Heb ik gedaan: omzet = verkochte producten x verkoopprijs.
Korting krijgen over je inkopen
Heb ik gedaan: dit is de marge die je ontvangt.
en commissie ontvangsten over je downline.
Heb ik gedaan: dit is een vast of variabel percentage vergoeding, meestal over de omzet.
Het is zelfs niet mogelijk om in te zien dat de door mij simpel neergezette schema betrekking heeft op mensen die JIJ en of IK sponsoren of inschrijven.
Omdat de plank voor je kop kennelijk zo dik is dat je niet SNAPT dat je commissie, danwel marge, krijgt over de omzet die jij en je eigen klanten maken.
Voor mij is deze zogenaamde discussie dus per direct voorbij. Dit dus omdat jullie absoluut geen benul en zeker geen verstand hebben mbt alle zaken betreffende MLM.
Het komt op mij eerder over alsof jij totaal geen begrip hebt van de termen waar je uitleg over vraagt en vervolgens ook de uitleg, die ik nogmaals tot 2 keer toe heb geschreven, niet leest en/of niet begrijpt.

Daarnaast begrijp je ook niet dat een percentage dat uit een steekproef volgt PER DEFINITIE ook geldt voor de gehele populatie (onder de stringente voorwaarde dat de steekproef de populatie op een juiste manier vertegenwoordigt, dus representatief is).

Ik begrijp je punt nog steeds niet. Je vraagt om uitleg, die geef ik je, en vervolgens zeg je dat ik geen uitleg geef?! Wat wil je nou?!
Laatst gewijzigd door student26 op 14 dec 2004 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.

student26

Volgens mij moeten alle tegenstanders van MLM er stilletjesaan het bijltje bij neerleggen, want Kleeneze is reeds +80 jaar bezig.
Mooi, dan kunnen we het justitiele apparaat ook meteen de deur uit zetten. Er worden immers al miljoenen jaren mensen vermoord, dus dat moet wel een goed werkend maatschappelijk systeem zijn...

Wat een kul-argument toch weer. Temeer omdat een serieuze tegenstander van MLM never en nooit zal beweren dat MLM illegaal is.

En dat alles om snel weer even een reclame-linkje in de discussie te gooien. Loopt het niet zo lekker? Triest hoor.

R.R.

Ongelezen bericht door R.R. »

Er worden immers al miljoenen jaren mensen vermoord, dus dat moet wel een goed werkend maatschappelijk systeem zijn...
Wat een kul-argument toch weer
Inderdaad, wat een kul-argument student26....wat een vergelijking..zielig gewoon :shock:

student26

Inderdaad, wat een kul-argument student26....wat een vergelijking..zielig gewoon
Zucht, gaan we DIE discussie natuurlijk weer krijgen. Goed dan, ik bedoelde uiteraard NIET dat MLM gelijk staat aan moord. Het was enkel een vergelijking waarmee ik wilde zeggen, dat het feit dat een MLM onderneming al 80+ jaar bestaat NIETS, maar dan ook NIETS zegt over de werking en/of de wenselijkheid van het concept MLM. Een goed verstaander heeft maar een half oor nodig om dat te begrijpen, vervelend dat jij er 500 oren en extra toelichting voor nodig hebt, maar het zij zo (met excuses voor de verkrachting van het gezegde).
Laatst gewijzigd door student26 op 14 dec 2004 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Volgens mij moeten alle tegenstanders van MLM er stilletjesaan het bijltje bij neerleggen, want Kleeneze is reeds +80 jaar bezig.
*Gaaaappp* Weer zo'n "de rest is niks maar WIJ bieden de unieke mogelijkheid"-verhaal. Foldertjes rondbrengen dit maal (ja ik moest het even opzoeken, een manco in mijn opvoeding dat ik van dit wereldconcern nog nooit had gehoord). Jottem, dat is nog eens een uitdagend eigen bedrijf. Maar wat lees ik op de website? Al 7 jaar een succes? Bestaat al 80 jaar? Wat is er dan in hemelsnaam die eerste 73 jaar gebeurd?
Nee, hiermee is gegarandeerd iedereen 'om', vanaf 1 januari MLM't heel nederland. Leuke woordspelingen ook, met dat net-niet-werken. Dat heb je als je zoveel vrije tijd overhoudt om over je bezigheden te filosoferen. Vanwaar eigenlijk die sneer naar je mede-netwerkers met betrekking tot hun tijdsbesteding in relatie tot hun werkzaamheden? Is niet het overhouden van veel vrije tijd een kenmerk dat je het als MLM-er goed doet...?

Maar even alle gekheid op een stokje; de vijver die Engeland heet is blijkbaar leeg, en hier wordt gelijk in de praktijk gedemonstreerd wat er dan gebeurt. Wat als een start in nederland wordt gepresenteerd is feitelijk het uit het jasje groeien van Engeland. Een potentiële markt van 85 miljoen mensen is verzadigd en het volgende level wordt gezocht in ons 16 miljoen kikkerlandje. Rekentechnisch gesproken, hoeveel levels denk je dat er in Nederland zullen komen? Iemand die aan komt met een getal groter dan 1 kan regelrecht aanspraak maken op een levenslang verblijf in het gesticht. Één level betekent dat als je hieraan begint dat je voor je downlevel op jouw beurt gelijk ook in het buitenland op zoek kan gaan omdat hier ook geldt vol=vol. Natuurlijk vind je je moeder en broer zo gek om van je af te nemen, maar dat gaat dan regelrecht af van de downlevelbezetting van een andere gelukszoeker uit dezelfde lichting als de schrijver van bovenstaande quote. Deze zakelijke kans betekent niets anders dan foldertjes schuiven, je broer en moeder strikken, en daarna 'Deutschland, hier ich komme!'.
Veel plezier met je nieuwe kans!!

Gesloten