LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Multi level marketing

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
crabbel
Berichten: 105
Lid geworden op: 28 jul 2004 10:13

Multi level marketing

Ongelezen bericht door crabbel »

Ongetwijfeld hebben jullie als team de verhitte discussies gevolgd en ik ook op het forum piramidespelen, met name de vorm van verkoop die bekend staat als multi level marketing.

Gezien juist de agressieve reacties van de voorstanders, lijkt mij deze vorm van zakendoen niet zuiver. Als tegenstanders berekeningen of argumenten geven dat het een valse voorstelling is van de werkelijkheid, worden deze personen uitgescholden voor alles wat vuil en vies is. De details kunnen jullie uiteraard zelf volgen op de site.

Mijn vraag is: is multi marketing level echt of is het oplichterij of een vorm van een piramidespel omdat de reacties allemaal op dit forum staan. Ik begrijp dat als ik er aan mee zou willen doen, ik eerst een bedrag moet betalen om b.v. klanten aan te kunnen brengen. Als ik bij iemand ga werken hoeft dat toch ook niet? Is dit een vorm van een piramidespel? Weten jullie hier iets meer over?

waarnemer

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door waarnemer »

crabbelInderdaad, weet waar je aan begint op dit forum! Ik ben nu een kleine week zo af en toe op het forum aanwezig en aan verhitte, onheuse, schofterige reacties helaas geen gebrek. Verder lijkt het haast onmogelijk om tot een feitelijke discussie te komen. Zo heb ik een pure praktijk test voorgesteld om op basis van vrijwilligheid en met de premisse om 'verdiende'gelden aan te wenden voor een goed doel eens te kijken hoe zo'n MLM-concept nu in de praktijk uitwerkt. Tot nog toe heb ik daar de handen niet voor op elkaar gekregen. Wie weet lukt het via deze thread wel, want ik ben het met je eens: wat is MLM nu precies in de praktijk?

crabbel
Berichten: 105
Lid geworden op: 28 jul 2004 10:13

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door crabbel »

Ik ben door een vage kennis benaderd dat ik veel geld kan verdienen. Ik vertrouw het niet en ik vraag mij af wat Radar hier over weet. Ik moet een flink bedrag betalen en dan mag ik familie gaan benaderen of zij ook lid willen worden en ook willen verkopen. Als iemand van mijn famielie dit ook gaat doen, krijg een een bedrag terug van het geld wat ik nu moet betalen. Tros Radar. is dit goed of niet. Moet ik dit gaan doen? Er wordt gezegd dat ik erg rijk kan worden.

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Keesjan »

Het lijkt me verstandig van deze topic geen flame te maken. Wellicht is het mogelijk om voor- en tegenstanders uit te nodigen in de studio samen met een aantal deskundigen op dit gebied?

Bekkum
Berichten: 365
Lid geworden op: 28 mar 2004 17:47

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Bekkum »

Crabbel,

Niet aan beginnen. Als je veel moet betalen al helemaal niet.
Ze zeggen je kan let wel kan rijk worden.
Dat is iets anders dan je wordt rijk.
Snap je.
:wink:

Maarschalk

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Crabbel, ik heb van mijn vader en grootvader een aantal "boeren slimheden"geleerd.

Als ik nu moet beslissen, dan hoeft het niet.
Als een aanbod goed is is het er morgen ook nog wel.
Als ik veel geld moet betalen voordat ik ergens aan mee mag doen wil ik exact snappen hoe het zit en alle voorwaarden en eisen van te voren hebben ingezien en mee akoord zijn gegaan.

Op basis van wat jij schreef en ik geleerd heb zou ik het dus niet doen.

Madeleine

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Madeleine »

Ha Maarschalk,

Ik ben inderdaad enige tijd geleden benaderd (ACN) en ik moest maar eens mee naar een bijeenkomst, meer kon deze kennis er niet over vertellen. Kijk, daar hou ik niet zo van en ik ben op deze wijze op het forum terechtgekomen.

Nou, MLM is dus inderdaad helemaal niets, noppes, nada.

Ik zou de Tros ook willen verzoeken dit item te sluiten. Ik heb geen interesse om ooit van mijn leven hier iets mee te maken te hebben. Wat een stelletje gespuis.

(Je had natuurlijk al begrepen dat Crabbel/Madeleine één zijn).

Fijn weekend, enne..... blijven doorgaan op het forum. Doe ik ook.

Roelie

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Roelie »

Maar wie is er deskundig op dit gebied en neutraal ?

Slim

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Slim »

Maar wie is er deskundig op dit gebied en neutraal ?
Goede vraag. Zal niet gemakkelijk zijn zo iemand te vinden. Misschien dat Student26 aanknopingspunten heeft. Hijzelf lijkt me niet geheel neutraal, maar misschien kent hij vanuit zijn vakgebied nog mensen?

mlm-er

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door mlm-er »

Ik wil mij best neutraal opstellen.Een mooie meggelmoes. Student theorie, ik de praktijk.

Overgens was ik gister een heerlijk dagje weg, anders had ik zeker gereageerd.

Slim

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Slim »

Welkom MLM-er! :D

mlm-er

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door mlm-er »

Danku. Brandt los, zou ik zeggen.

Henny E

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Henny E »

Sinds enige maanden ben ik werkzaam in de NWM-business bij het meest succesvolle MLM-bedrijf ter wereld en ik moet zeggen: Het bevalt mij prima !!!!!!! Dit is pas echt leuk werken.
Een eerlijker betalingssysteem is er beslist niet: Wie niet werkt verdient ook niets en wie hard werkt heeft een riant inkomen.
Heel simpel: Loon naar werken dus.
Dit wordt je trouwens direct bij de eerste kennismaking al verteld !!!!

Bij een traditionele werkgever moet je immers ook presteren op staffe van ontslag !!! Het is verschil is echter wanneer je bij hem erg succesvol bent, dat HIJ de winst in z'n zak steekt en niet jij !!!
Bij NWM niet dus: Daar steek je zelf de winst in de zak !!

Het bedrijf waar ik voor werk belooft geen koeien met gouden hoorns en belooft ook geen miljoenen per jaar:Het belooft helemaal niets !!!! Er moet gewoon gewerkt worden (zoals overal) en bij succes heb je financieel niet te klagen. Zo simpel is dat.

Met piramidespel heeft NMW al helemaal NIETS te maken.
NMW is een systeem om een product in de markt te zetten, verder niet.
Welnu, de organisatoren van illegale piramidespelen gebruiken gewoon het systeem NWM (of MLM) om hun verboden produkt in de markt te zetten !!
Dit betekent dus niet dat NWM zelf niet zou deugen !!!
De "experts" die menen te weten dat NWM hetzelfde is als piramidespel hebben het dus echt niet begrepen.

De Dikke van Dale cd-rom geeft als definitie van een piramidespel:
"FRAUDULEUS geldspel waarbij de deelnemers zich eerst moeten inkopen en vervolgens door het aantrekken van nieuwe deelnemers steeds kunnen opklimmen tot de top is bereikt en ze het geld kunnen incasseren".
Door deze definitie gaat dus iedere vergelijking tussen piramidespel en bonafide NWM-bedrijf volledig mank !!!!
Bovendien verdien je al vanaf de eerste dag en niet pas als je de top hebt bereikt.

Wil je echt weten wat NWM cq. MLM is ?????
Ga dan naar deze site: http://www.explorefreedom.com/eurexcel/
Deze site is van mijn collega.
Klik op de knop "Brilliant Compensation" (links in het scherm) en bekijk de animatiefilm van Prof. Dr. King van de Harvard Business School.
Het andere filmpje kan ik ook aanbevelen:"Learn how the wealthy get that way". Je zult verbaasd staan van de simpele logica

Henny
[email protected]

mlm-er

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door mlm-er »

Ik heb hier op gereageerd onder de thread 'piramidespelen'.
Misschien is het handig als we ons hier naar toe verplaatsen?
Alhoewel ik het er niet mee eens ben dat NWM onder 'piramidespelen' moet vallen. Het zou sportief zijn als de Tros een ruimte opent voor NWM.Of heet het MLM? :wink:

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door student26 »

Goede vraag. Zal niet gemakkelijk zijn zo iemand te vinden. Misschien dat Student26 aanknopingspunten heeft. Hijzelf lijkt me niet geheel neutraal, maar misschien kent hij vanuit zijn vakgebied nog mensen?
Wanneer is iemand neutraal? Dat is de eerste vraag die je je zou moeten stellen. Iemand is m.i. neutraal als hij nog nooit van MLM gehoord heeft en het concept dus voor de eerste keer ziet. Daarvoor is geen opleiding o.i.d. vereist, hoewel enig inzicht in economische (consumenten-)processen wellicht een pre is.

En dan kan het dus 2 kanten opgaan. Een paar maanden geleden was ik nog zo'n neutraal iemand. Ik had het concept nog nooit gezien en werd uitgenodigd voor een presentatie door een vriend. Daarna ben ik om diverse redenen (met name interesse vanuit mijn studiegebied (bedrijfskundige economie met het accent op marketing en IT)) op zoek gegaan naar informatie over MLM. De genoemde vriend en ook zijn ex zijn er mee begonnen, en in mijn omgeving ken ik nog 2 mensen die er wat mee hebben gedaan.

Op basis van genoemde presentatie, informatie op Internet en gesprekken met mijn vrienden/kennissen is mijn mening over MLM gevormd. Hierbij zijn diverse invalshoeken:

- Persoonlijk gezien vind ik MLM een schimmig geheel, waarbij de personen die er wat mee doen plotsklaps veranderen. Helaas in negatieve zin. Normale gesprekken over het onderwerp zijn bijna niet te voeren, het gehalte leugens en halve waarheden is mij te groot, er wordt vaak teruggegrepen op simpele tegeltjeswijsheid en van-horen-zeggen zinnetjes ("je snapt het gewoon niet") en echte vorderingen van het concept zijn zo goed als onvindbaar.

- Als consument vind ik het een waardeloos concept, met name op het gebied van fysieke goederen. Als ik wat nodig heb, dan haal ik het. Ik ga niet 2 dagen zitten wachten tot het gebracht wordt. Daarnaast wil ik keuzemogelijkheid en bij sommige producten wil ik ze zien/ruiken/aanraken/enzovoorts.

- Als econoom vind ik het een inefficient concept. Er worden maar mensen bijgehaald zonder enige economische aanleiding. Er zit geen rem op, niemand zit aan de knoppen. Dat gekoppeld aan een economisch/psychologische invalshoek levert een systeem op dat aan elkaar hangt van sociale druk, ompraterij en in sommige gevallen pure oplichting. Het systeem laat vaak een snelle, explosieve groei zien in het begin. Vaak wordt daar al de basis gelegd voor het falen dat onvermijdelijk komt. De vraag is alleen wanneer. Wanneer wordt het punt bereikt waarop de nieuw aangetrokken distributeur geen nieuwe mensen meer kan vinden? Vaak volgen "lijmpogingen": begin op een nieuwe markt, bij voorkeur in een nieuw geografisch gebied. Hierdoor blijft het bedrijf mooie groeicijfers genereren, maar het is uiterlijke schijn, opsmuk, camouflage. Vanuit de onderneming gezien is het een werelds concept: laat je verkopers voor de kosten opdraaien en stel daartegenover hoge potentiele inkomsten in het verschiet. Want dat is feitelijk het verschil met een normale, vaste baan: daar zijn de groeimogelijkheden vaak beperkt, terwijl het bij MLM in principe onbegrensd is. Dat slechts een ontzettend klein deel (in de orde van grootte van 0,0x procent of kleiner) dat ooit bereikt doet er niet toe. Net als bij een loterij in feite, als de kans er maar is.

Het totale gebrek aan harde cijfers over MLM, die bovendien verifieerbaar zijn, maakt de kans dat het allemaal niet zoveel voorstelt alleen maar groter. MLM bestaat al meer dan 50 jaar, en heeft in die tijd het schamele aandeel van 0,6 a 0,7% van de totale retail op de wereld veroverd. Big deal.

Zijn er dan mensen te vinden die neutraal zijn? Ja. Vraag je vrienden eens of ze ervan gehoord hebben, zo nee, dan heb je er 1 gevonden. Geef hem wat links (of laat hem zelf eens googlen) en vraag hem na een week eens om zijn mening.

Gast

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Gast »

Onzin en een hoop bla bla.
Vraagt het aan mensen die er mee werken of gewerkt hebben.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door student26 »

Onzin en een hoop bla bla.
Vraagt het aan mensen die er mee werken of gewerkt hebben.
Zeker een leesprobleem? Ik zei toch dat ik dat gedaan heb?! Fijn ook dat je zo inhoudelijk reageert.

Slim

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Slim »

Zeker een leesprobleem? Ik zei toch dat ik dat gedaan heb?! Fijn ook dat je zo inhoudelijk reageert.
En zo gaat het telkens wanneer iemand op een onderbouwde manier zijn/haar mening over MLM geeft.

Gelukkig laat je je er niet door ontmoedigen, ondanks het gebral en bedreigingen van MLM oorsprong.

Ik heb zelf niet meer zoveel toe te voegen want alles is al besproken. Ik hoopte al die tijd op een discussie zonder moddergooierij, maar ook in het nieuwe MLM forum is het gescheld alweer begonnen.

Gast

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Gast »

hoopte al die tijd op een discussie zonder moddergooierij, maar ook in het nieuwe MLM forum is het gescheld alweer begonnen.

Vergeet even niet dat de voorstanders de boel belazeren door scheldpartijen te plaatsen onder een andere naam!!ze doen zich voor als een VOORstander, maar ze zijn TEGENstander!!
Dat is heel duidelijk te zien!

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ik ben inderdaad enige tijd geleden benaderd (ACN) en ik moest maar eens mee naar een bijeenkomst, meer kon deze kennis er niet over vertellen. Kijk, daar hou ik niet zo van en ik ben op deze wijze op het forum terechtgekomen.
Madeleine, zoiets overkwam mij ook al eens.
Eerst Wellness Worldwide en daarna Hamburg-Mannheimer.
Dat staat mij nu ook zo tegen.
Ze kunnen, dan wel mogen, niets zeggen. Je moet op zo'n bijeenkomst komen, dan wordt alles je duidelijk.
Joh, waarom kan je nu niets zeggen?
Waarom moet alles zo schimmig?
Als ik ga solliciteren kan ik toch ook informatie vragen en ontvangen aangaande de organisatie waar ik wil werken?

Gesloten