LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nikken

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
mlmangel
Contacteer:

Re: Nikken

Ongelezen bericht door mlmangel »

@sobeit, volgende keer zal ik die vraag neutraal stellen.

Hoe dan ook blijf ik bij mijn standpunt dat Nikken gelijk staat met oplichting. En wat is er nu eerlijker dan bij het stellen van die vraag ook mijn mening erover laten blijken? Niets verkeerd aan, toch? Subtiel zelfs! :wink:

Maar als ze met allerlei studies aanzetten die niets met hun producten te maken hebben, dan kriebelt het. :roll: Dan zal ik er even hard invliegen. :( En als de daarna weglopen, tja, geeft alleen maar aan dat ze ongelijk hebben. :wink:
Denk dat de meesten wel de humor hiervan inzien!
Nou, je mag wel iets rustiger aan gaan, en meer inhoudelijker reageren dan dat je tot hiertoe hebt gedaan.

Je hebt toch gezien hoe AlexVB reageerde toen hij stevig aangepakt werd door mij, op een stijl die eerder jou kenmerkt? En zo erg heb ik hem eigenlijk niet aangepakt, maar hij loopt wel onmiddellijk weg. Wat je alvast niet kan zeggen van de MLM TS'ers 8)

Of je mag blijven verder doen, maar weet dan wel dat je enkel jezelf en MLM in een slecht daglicht plaatst. En dat is toch wel het laatste dat je wilt. Of misschien net niet, en ben je een rabiate MLM hater, en doe je dit juist bewust :lol:

Wat ons terug tot Nikken brengt.

@Alex VB, kan je aub inhoudelijk reageren op mijn aanmerkingen bij al die studies over magnetische resonantie. Het is nl. overduidelijk dat ze niets te maken hebben met de magneten die Nikken verkoopt.
Laatst gewijzigd door mlmangel op 18 aug 2006 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Azalea

Ongelezen bericht door Azalea »

@joopataa; Het is een wat merkwaardig welkom, maar ik neem aan dat je het goed bedoelt :wink:

@So be it; Gôh dank je, ik word er verlegen van :oops:

@mlmangel; Dank je wel. Ik had echt al het hele topic gelezen maar zag geen antwoord op de initiële vraag “Wie heeft ervaring met Nikken?”. Veel standaard reacties aangaande het mlm-concept, de werking van die magneten en typische persoonlijk gerichte reacties. Het topic over capital marketing/cobra group geeft een goed inzicht hoe het er daar aan toe gaat. Dit topic (nog) niet :roll:
Nee, ik ben niet actief in Nikken....

mlmangel
Contacteer:

@ Azalea, je vroeg of iemand ervaring heeft met Nikken? Hieronder vind je mijn antwoord, blijkbaar heb je erover gelezen, het stond wel degelijk op deze thread.

Een ex van me is al 3 jaar actief met Nikken, in Amsterdam. Tot hier toe heeft ze hier niets aan verdiend. Wel is zij er voltijds mee bezig, dus niet enkele uurtjes per week, noch 36 uur per week, maar voortdurend, ook tijdens het weekend!

Ik heb eenmaal een HBM training gevolgd (2003, Brussel). Ik ben op enkele productpresentaties en trainingen geweest, in 2004 en 2005, en heb een aantal producten gebruikt (luchtfilter, greenzymes, slaapsysteem, magnetische zolen e.d.). 2 jaar heb ik op een Nikken matras geslapen, met Nikken deken enz.

Voldoende ervaring lijkt me om met kennis van zaken te spreken over de producten en netwerkstrategie van Nikken.

Let wel, ik ben nooit distributeur voor Nikken geweest! Enkel wat producten gebruikt omdat mijn ex distirbuteur was.

En wat is jou ervaring met Nikken? Dat je geen distributeur bent weten we nu. Maar vanwaar je interesse in Nikken, heb je hun producten gebruikt? Ben jij al naar meetings gegaan?
Laatst gewijzigd door mlmangel op 18 aug 2006 13:51, 2 keer totaal gewijzigd.

Walter van V

Ongelezen bericht door Walter van V »

@Walter VB, kan je aub inhoudelijk reageren op mijn aanmerkingen bij al die studies over magnetische resonantie. Het is nl. overduidelijk dat ze niets te maken hebben met de magneten die Nikken verkoopt.
ik denk dat je ALEX vB bedoelt... maar inderdaad, geen reactie meer van vernomen.

@mlmangel: sta geheel achter je mbt het aanvoeren van bewijs! en mbt onze vriend sobeit..!

mlmangel
Contacteer:

@Alex VB, kan je aub inhoudelijk reageren op mijn aanmerkingen bij al die studies over magnetische resonantie die je aanhaalde. Het is nl. overduidelijk dat ze niets te maken hebben met de magneten die Nikken verkoopt.

S.

Ongelezen bericht door S. »

Nou, hele tread maar eens doorgeworsteld en tot de conclusie gekomen dat zowel de pro-MLM ers als de anti-LML-ers nogal tegenstrijdig zijn in hun reacties. Heb ook sterk de indruk dat een aantal zeer fanatieke tegenstanders van dit systeem voorheen hier hun boterham in zagen.
Dus een tikkie hypocriet is dat wel, daar heeft So be it/Jan van Eechoud gelijk in.

Dus voor mijn beeldvorming kan ik beter op mijn eigen gezonde verstand terugvallen, van dit gehele forum word je niet wijzer.

Over Nikken; nee ik geloof niet in heilzame magneten. Ben van nature nogal sceptisch aangelegd.
Kom deze zaken wel tegen bij mijn cliënten via de thuiszorg die er denken -of hopen- heil bij te vinden.
En nee, het zijn over het algemeen genomen geen domme mensen. Wanneer je je belazerd voelt of zonder werk zit, dan grijp je wellicht alles aan om je maar iets prettiger te voelen. Desnoods teger beter weten in.

Henrice

Ongelezen bericht door Henrice »

Je ziet het....
ZELFs de Anti's kunnen de schijn opwekken gelukkig te zijn.....!
Ach. wat is geluk?

In de hierarchie van het het bedrijfsleven worden er van boven naar beneden problemen aangepraat , in de zgn vlakke mlm structuur proberen mensen elkaar het gelukig zijn aan te praten.

Azalea

@mlmangel: ik had je post inderdaad al gelezen, en snap dat jij Nikken-deskundige bent. Wat er, waarschijnlijk door die magneten-discussie, (nog) niet van gekomen is wat jij van Nikken dan vind? Je verteld dat je ex al drie actief is, zonder iets te verdienen. Hoe zit dat dan en hoe houdt ze dat dan vol?

Ik ben overigens louter een geïnteresseerde in het mlm-concept en de ervaringen van mensen: Ik ken toevallig mensen die actief zijn / waren in HL, HM en VLP en werd door iemand naar deze site verwezen. Heb geen bedoelding om ook actief te worden.

Ik sluit me overigens aan bij de conclusies van S. hierboven: het helpt niet echt in de beeldvorming en jammer dat er zoveel persoonlijke gerichte reacties zijn, die niets aan de discussie toevoegen. Ik mis de dialoog zogezegd :?

mlmangel
Contacteer:

@Azalea,

Wat ik van Nikken vind? Oplichting. Dat is toch wel duidelijk als je mijn berichtjes leest?

Wat mijn ex betreft, het is mijn ex, dus je zal het haar zelf moeten vragen. Hoe ze het volhoudt?? Tja, dat vroeg ik me ook af...

Ook ik mis de dialoog. Zeker als pro MLM'ers met studies aankomen die niets bewijzen, zou het aangenaam zijn dat ze aangeven waarom ze dit doen. Neem nu al die studies die AlexVB aanhaalde, in mijn voorgaande berichtjes heb ik heel duidelijk aangetoond dat ze niets te maken hebben met de magneten van Nikken, en dus niet bewijzen dat de magneten van Nikken werken. Als hij hierop gewezen wordt, hult hij zich in stilzwijgen...

Als iemand met zo'n soort van studies mensen tracht te overtuigen de mangeten van Nikken te kopen, is dit pure oplichting!

@Alex VB, kan je aub inhoudelijk reageren op mijn aanmerkingen bij al die studies over magnetische resonantie. Het is nl. overduidelijk dat ze niets te maken hebben met de magneten die Nikken verkoopt.

S.

Ongelezen bericht door S. »

Ach. wat is geluk?

In de hierarchie van het het bedrijfsleven worden er van boven naar beneden problemen aangepraat , in de zgn vlakke mlm structuur proberen mensen elkaar het gelukig zijn aan te praten.
@ Henrice,

Ja zeg, je moet natuurlijk wél met je tijd meegaan he.:wink:
Een probleem wordt geen probleem meer genoemd, maar een uitdaging.
Wanneer je baas/bazen veel uitdagingen uitdragen, zit je pas echt in de s.hit. :P

(Even grapje tussendoor, moet kunnen toch?)

Henrice

Een probleem wordt geen probleem meer genoemd, maar een uitdaging.
Ik ben nog op de hoogte en ken het cliché.

Alhoewel mijn bewustzijn op dat gebied gelukkig in een dementerende fase is.
Ik heb inmiddels mijn spoorbaan weer uit de schuur gehaald en daarin een geheel nieuwe uitdaging gevonden.

Speciaal voor s-jes heb ik van de rookcoupé (ja , toen was roken nog heel gewoon) een kletscoupé gemaakt. :lol:

Azalea

@mlmangel: Ik krijg de indruk dat we langst elkaar heen praten: Als ik het goed begrijp vind je de producten van Nikken helemaal niets. Dat kan ik me voorstellen :wink:, alleen vind ik dat persoonlijk niet zo’n interessante discussie: dan kun je iedere aanbieder van dat spul van oplichting betichten, dat gaat m.i. niet over de mlm-organisatie er achter. En daar ben ik juist in geïnteresseerd.

So be it

Ongelezen bericht door So be it »

Het is nl. overduidelijk dat ze niets te maken hebben met de magneten die Nikken verkoopt.
Toevallig zijn de magneten van Nikken geen magneten, maar
Magn-eten........ een soort opblaasbare oceanliner.... met roomservice!
Ze hebben ook een kleinere uitvoering maar dat is een opblaasbare battletank met uitschuifbare highspeed vleugeltjes die bedoelt is nachtvluchten te maken boven zwembaden....
Deze heet Ma-gneten!
Heeft hier dus helemaal niets mee te maken.....! (Wat een gez*eik! :( )

@ S.
Wil je mijn naam niet ijdel gebruiken!!! 8)

@ Waltertje...,

NaTUURLIJK geef je Engertje gelijk!

So be it (Karel de Afvallige)

Weten jullie trouwens dat ik nog een bijverdienste heb?

Borstvergroting door Handoplegging.

€5 per behandeling!
Succes gegarandeerd!

Heb nog niks verdiend want alle vrouwen willen hun geld terug...., maar een leuke hobby dat het is!!!!! :lol:

mlmangel
Contacteer:

Azalea, niet alleen zijn de producten die Nikken verkoopt oplichting, ook hun netwerk systeem dat ze hanteren. Dus zowel hun producten als hun systeem is pure oplichterij.

Ga even kijken op www.angelfire.com/planet/mlmpage voor meer informatie over het MLM organisatie erachter.

E-nergetix

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Azalea, niet alleen zijn de producten die Nikken verkoopt oplichting, ook hun netwerk systeem dat ze hanteren. Dus zowel hun producten als hun systeem is pure oplichterij.
Kun je dit bewijzen??

Als je het kunt bewijzen met feiten die gefundeerd zijn, is Nikken binnen 1 jaar van de Nederlandse bodem verdwenen... Ga naar de politie of een goede advocaat - met je perfect geformuleerde bewijzen - en span een rechtzaak aan tegen deze oplichters... Als ze dat werkelijk zijn.

Is het jou eigen mening dat Nikken oplichters zijn en het systeem dat ze hanteren zou ik maar heel snel je uitspraken rectificeren en vermelden dat dit puur op jou eigen mening gebasseerd is...

Als zo'n grote firma - op de wereldmarkt klein - dit in de smiezen krijgt kan er een leuke rechtzaak komen.. En die wil jij niet betalen!

FF wat anders... Ik heb gelezen dat jij erg veel weet van magnetisme..
Uit je verhaal blijkt nl. dat je een paar presentaties hebt bijgewoond van Nikken mbt hun produkten, hun systeem enz... Heb je soms nog een andere opleiding gevolgd dan de Nikkenschool mbt magnetisme?

Daarop voortbordurend: Kun je mij het verschil uitleggen tussen magnetische straling en... magnetische straling..en magnetische straling?

En als je dan toch bezig bent, vertel me dan ook ajb HET verschil tussen magnetische straling en....Magnetischestraling. Ik zie het nl niet..... :wink:

Voor de rest een fijne "kruistocht". L

Henrice

magnetische straling
Het regent toch dus ik waag een poging.

Het verschil met de nikken magneetjes en de onderzoeken waar je naar verwijst zit 'm in de aangeboden frequentie van de straling.
Tevens wordt de dosis straling die mensen aangeboden krijgen gedoseerd toegepast in een periode van tijd.

Alle onderzoeken naar magnetisme als therapie worden in een gecontroleerde omgeving uitgevoerd en gedaan bij mensen die al geruime tijd aan een aandoening lijden. En als het baat heeft wordt het nog niet zonder de gangbare medicatie toegepast.Slechts als aanvulling op.

Dat er zonder het aardse magnetische veld geen geordend leven mogelijk is , zie het onderzoek in de ruimtevaart , is een bewezen feit.

Het constante aardse magnetisch veld waarin mensen zijn geevolueerd in duizenden jaren wordt sinds de uitvinding van electrische apparaten dusdanig verstoord dat dat invloed kan hebben op het organisme.
Hoe groot deze verstoring is en in hoeverre deze van invloed is op het organisme is in iedere situatie verschillend.

De permanente magneten van nikken , van welke sterkte ook , kan zowel een negatief als positief effect teweeg brengen.Dat is geheel afhankelijk van de persoon en situatie.
Als mensen er baat bij hebben zou ik dit eerder een toevalstreffer of placebo effect willen noemen.
Geen middel tegen de kwaal.

Oplichting wil ik niet suggereren

De eenzijdige informatie is in zekere zin wel een vorm van volksverlakkerij.

Azalea

Dat lijkt me wel een aardige conclusie.

Volksverlakkerij is wellicht wat zwaar. De crème die ik vanmorgen gebruikte heeft volgens, een bekende en gerespecteerde fabrikant “een rijke formule, die egaal door de huid wordt opgenomen voor intensieve hydratatie en bevat regenererende bestanddelen om fijne lijntjes en rimpels significant te verminderen”. Tja, ik weet dat het eigenlijk niet kan, en gebruik het toch.

Henrice

om fijne lijntjes en rimpels significant te verminderen”.
Vrouwenverlakkerij.

Ik heb er geen problemen mee dat vrouwen rimpeltjes krijgen als ze ouder worden.Vind ik niet meer dan normaal eigenlijk.

Maar ik kan me voorstellen dat de gerenomeerde fabrikant die dieze pasta verkoopt een ander ideaalbeeld van vrouwen heeft.

E-nergetix

Ongelezen bericht door E-nergetix »

@Henrice,

Met zo'n antwoord kunnen we wat...

Ik ben eerlijk.. Ik heb totaal geen opleiding gevolgd mbt magnetisme en wat het kan doen mbt het menselijk lichaam...

Ik ben ten alle tijden ook bereid om te leren...

Als er hier een persoon rond rent die denkt dat hij verheven is boven anderen is hij slecht bezig...

Wat is er makkelijker dan mensen proberen te beledigen en je eigen onkunde zo te verdoezelen....

Dat magnetisme geen genezende functie heeft is mij bekend en dat zal ik dus ook nooit beweren.. Volgens mij staat dat ook niet in de onderzoeken die ik hier vermeld heb...

Daarbij heb ik persoonlijk ook niks met Nikken - ben dus ook geen Nikken distributeur - maar ik heb wel iets met magnetisme.... Het boeit mij mateloos dat zo iets simpels en oud een bijdrage kan leveren bij pijnverlichting en andere doorbloedingsgerelateerde problemen.

Dat het "genezingsproces" (Let op tussen aanhalingstekens) met ondersteuning van magneten sneller gaat heb ik bij diverse klanten/ dragers van onze magneetsieraden zelf gezien..

Ik heb zelfs verklaringen van klanten dat het met hun nu beter gaat dan zonder het dragen van onze sieraden. Velen zweren bij ons produkt en willen absoluut niet zonder....

Nogmaals als er iemand normaal reageert en gewoon op een simpel en begrijpende manier verklaart waarom een bepaald onderzoek niet van toepassing is op bepaalde produkten ben ik de laatste die dat niet aanneemt. Maar natuurlijk wel bewijzen wat je uitspreekt..

mlmangel
Contacteer:

Kun je dit bewijzen??
Over hun producten, voorbeeldje: als die magneten werkelijk bloedmoleculen zouden aantrekken, dan zou je huid rood worden daar waar je een Nikken magneet (of eender welke andere koelkastmagneet) er tegenhoud.

Over het MLM systeem dat ze hanteren: als er aan mensen wijs gemaakt wordt dat ze hierdoor financiëel onafhankelijk zullen worden, terwijl het overduidelijk is dat ze amper een kans maken; en dat er enkel nieuwe distributeurs gezocht worden om de zakken te vullen van de voorgaands, dan is dit oplichting.

Lees mijn voorgaande berichten op deze en andere MLM threads en lees de artikels die je kan vinden via www.angelfire.com/planet/mlmpage.
Ga naar de politie of een goede advocaat - met je perfect geformuleerde bewijzen - en span een rechtzaak aan tegen deze oplichters...
'k Heb hier al voldoende tijd en energie aan verloren, dus aan een rechtzaak ga ik niet beginnen.
Is het jou eigen mening dat Nikken oplichters zijn en het systeem dat ze hanteren zou ik maar heel snel je uitspraken rectificeren en vermelden dat dit puur op jou eigen mening gebasseerd is...
Er valt niets recht te zetten, ik sta achter mijn uitspraken/mening over Nikken, hun producten en de methode die ze hanteren, nl. dat het kwakzalverij en oplichting is.
Als zo'n grote firma - op de wereldmarkt klein - dit in de smiezen krijgt kan er een leuke rechtzaak komen.. En die wil jij niet betalen!
Nikken weet van me af, ik heb ze verschillende malen, sinds 2003, kritische vragen gesteld over hun producten en hun manier van werken, vragen gesteld waarom ze studies over magnetische resonantie op hun website 5pillars plaatsen, tot hier toe hebben ze niet gereageerd.
Heb je soms nog een andere opleiding gevolgd dan de Nikkenschool mbt magnetisme?
Ik ken de Nikkenschool niet. Kan je daar misschien ook MLM studeren, of moet je daarvoor naar een andere universiteit gaan? :roll:

Van alle Nikken distributeurs die ik ontmoette, was er geen een die iets meer wist van magnetisme dan hen werd uitgelegd tijdens seminaries en product voorstellingen door distributeurs. Het viel met trouwens elke keer op dat ze verwzen naar studies over magnetische resonantie, om daarmee te trachten hun bewijs te leveren dat de producten werken. En zoals eerder aangetoond, die studies over MR hebben niets de maken met de Nikken magneten. Maar als Nikken distributeurs deze studies over MR aanhalen om producten te verkopen, dan zijn het oridnaire oplichters!

Magnetische straling mag dan gelijk zijn, maar het is de sterkte die van belang is. Zoals eerder met handen en voeten uitgelegd, de magneten van Nikken hebben absoluut niets te maken met magnetische resonantie, die vele malen sterker is dan de zwakke magneten die Nikken gebruikt. Daarnaast, zoals Henrice aangaf, de frequentie is van belang.

Gesloten