Het intereseert me mateloos omdat in onze sieraden ook magneten zijn verwerkt die wel of nietnuttig kunnen zijn.
Nou, net als die van Nikken kan ik je nu al zeggen dat ze niet helpen. Opnieuw verwijs ik je mijn die site waarop allerlei teksten staan betreffende magnetisme.
Nogmaals, magnetische resonantie (MR) wordt opgewekt mbv electriciteit, en geeft magnetische velden vrij die duizenden malen sterker zijn dan de magneten van Nikken.
I am an independent distributor with Nikken - and not a magnetic scientist. You ask about the conection between magnetic resonance and Nikken magnets. What do you mean by "magnetic resonance". My only knowledge of "resonance" is as in MRI machines - absolutely no connection to the static magnets that I have from Nikken.
BRON: Anthony Mass-Ader, Onafhankelijk Nikken Distributeur in de VS. Als je mij een mailtje stuurt kan ik zijn email die ik van hem heb ontvangen opsturen.
Interessant hobbyisten forum. Ja, elke magneet heeft een bepaalde kracht, op deze site in minivolts uitgedrukt. Natuurlijk heeft elke magneet een bepaald veld, en dus een bepaalde kracht. Maar de link leggen tussen MR, waar enorm sterke velden worden gebruikt, en de magneten van Nikken is fout. Heel eenvoudig omdat de Nikken magneten zo zwak zijn, dat hun magnetisch veld absoluut niet te vergelijken is met het magnetisch veld gebruikt bij MR.
Let wel, ik zeg niet dat MR niet kan helpen, ik zeg enkel dat er
geen verband is tussen MR en magneten van Nikken.
En zij die MR aanhalen om de werking van zulke magneten te bewijzen, doen aan misleiding. Indien ze op basis van deze info magneten verkopen zijn het oplichters.
En nee, ik ga ze niet aanklagen, daar heb ik geen tijd en zin in.
Nikken heeft een Magboy of zoiets, een apparaat waarmee een magnetisch veld
zou opgewekt worden. Opgelet, met de nadruk op zou! En opnieuw, de kracht van dit veld is duizenden malen zwakker dan bij MR.
Hola, ik zeg nergens dat een magneet bloed kan aantrekken!! Me geen woorden in de mond leggen die ik niet gezegd, afin, geschreven heb!!
Integendeel, in mijn voorgaande bericht geef ik overduidelijk aan dat dit klinklare onzin is. Ik gaf dit voorbeeld om eender wie de mogelijkheid te geven zelf na te gaan dat dit fabeltje dat door een aantal Nikken distributeurs verteld wordt, niet waar is! Trouwens, op verschillende sites (te vinden via google met de trefwoorden magneten bloed) waarop dergelijke magneten verkocht worden, staat dit fabeltje te lezen.
Maar je voorbeeld van je gezicht dat rood zou worden als je voor een PC scherm zit is goed gevonden. Het geeft aan dat je het begrepen hebt, oef. En geeft dus duidelijk aan dat zulke zwakke velden je bloed echt niet zullen aantrekken. Het zal je maar overkomen als je op het magnetische noorden staat