LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nikken

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
So be it

Re: Nikken

Ongelezen bericht door So be it »

@ mlmscammertje, Walter en Econometrist,
Indien je geen namen kan opnoemen, zal niemand jou pro MLM argumenten nog geloven.

Jullie alledrie vinden dat natuurlijk prachtig.....
Mooi...., want het interesseert me geen zier dat jullie mij niet meer gaan geloven want dat heb je nog nooit gedaan! :lol:

De info over politici, en bijv. de voorzitter van de Amerikaanse KvK, het machtigste handelsorgaan ter wereld, die zich positief over directe verkoop en mlm in het bijzonder, uitlaten, heeft hier al gestaan!
Jullie te beroerd om het op te zoeken?
Vette pech. Want IK doe het niet meer voor jullie! 8)
Dacht dat er op de site van Quixtar nog wel een paar staan... :wink:
Anderen echter verkiezen al de beschikbare informatie te raadplegen en op basis hiervan een gefundeerde, intelligente mening te vormen.
Anderen wel...., jullie niet!
Dat jij verkiest informatie achter te houden, geeft aan dat je niet wilt dat zij die interesse hebben in MLM, zich een volledig beeld kunnen vormen betreffende MLM. Het feit dat je informatie achterhoudt, als pro-MLM'er, is veelzeggend over MLM ...
Jullie drie? Interesse in mlm? Hahaha..... :roll:

So be it
(ben even 24 uur "abroad", hoewel je het eigenlijk geen buitenland kunt noemen..)

mlmangel
Contacteer:

Ongelezen bericht door mlmangel »

De voorzitter van de Amerikaanse KvK, wat is zijn naam, die moet je dan toch weten??? En wat heeft hij gezegd? Waar, op welke site kan dit opgezocht worden?
Zolang er voor iéder van jullie 5 zakenlijk en of politiek belangrijke figuren positief zijn over Direct marketing en mlm in het bijzonder, ...
En je sprak over vijf namen uit de politieke en/of zakelijke wereld, en dit voor elke persoon op dit forum die kritisch staat ten opzichte van MLM. Dus ga je met minimaal 20 namen op de proppen moeten komen om je uitspraak te bewijzen. Met uiteraard wat ze gezegd hebben, en bronvermelding.

En zeggen dat het hier al heeft gestaan is niet voldoende. JIJ beweert iets, dus JIJ zult het moeten bewijzen. Zo gaat dat nou eenmaal. Trouwens, als wij iets beweren, komen we telkens met bewijzen aan, jij maakt het jezelf altijd gemakkelijk door wartaal uit te slagen en geen bewijzen aan te dragen. Je er gemakkelijk afmaken met de opmerking: "het heeft hier al gestaan" is te eenvoudig.

JIJ komt met een sterke uitspraak, laat nou maar eens zien dat je niet alleen maar bluft, maar dat je beweringen ergens op gebaseert zijn! En zoniet, tja, dan is weer maar eens aangetoont dat je enkel bluft. In welke sector (kuch) werk jij ook weer?? Aja, MLM ...

Dus, 20 namen van personen uit de politieke en/of zakelijke wereld die MLM ondersteunen, inclusief uitspraken en bronvermelding. Laat deze kans om niet definitief als een bluffer ontmaskert te worden niet aan je voorbij gaan.
Laatst gewijzigd door mlmangel op 29 aug 2006 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Walter van V

Ongelezen bericht door Walter van V »

tja en daar kunnen we lang op wachten (en ik weet zeker: langer dan 24 uur...!)

WIJ weten inmiddels hoe de vork in de steel zit met dit soort wazige uitspraken...

allemaal lucht (gebakken lucht, dat wel!)

So be it

Dag scammertjes.....,

Zo, die paar op één hoop...., is wat gemakkelijker,
De voorzitter van de Amerikaanse KvK, wat is zijn naam, die moet je dan toch weten??? En wat heeft hij gezegd? Waar, op welke site kan dit opgezocht worden?
Hebben jullie al gekeken bij Quixtar, lievelingetjes??? :twisted:
En je sprak over vijf namen uit de politieke en/of zakelijke wereld, en dit voor elke persoon op dit forum die kritisch staat ten opzichte van MLM. Dus ga je met minimaal 20 namen op de proppen moeten komen om je uitspraak te bewijzen. Met uiteraard wat ze gezegd hebben, en bronvermelding.
En als ik aan de 19 kom, dan "stinkt" mlm weer? :lol:
Trouwens, als wij iets beweren, komen we telkens met bewijzen aan,

Whhhhhoooooeeeeehhhhahahahaaaa!!!!! :roll:
jij maakt het jezelf altijd gemakkelijk door wartaal uit te slagen en geen bewijzen aan te dragen. Je er gemakkelijk afmaken met de opmerking: "het heeft hier al gestaan" is te eenvoudig.

geef eens een voorbeeld, schat? :shock: :wink:
JIJ komt met een sterke uitspraak, laat nou maar eens zien dat je niet alleen maar bluft, maar dat je beweringen ergens op gebaseert zijn! En zoniet, tja, dan is weer maar eens aangetoont dat je enkel bluft. In welke sector (kuch) werk jij ook weer?? Aja, MLM ...
Wéér eens? :roll: Whhhhhoooooeeeeehhhhahahahaaaa!!!!!
Dus, 20 namen van personen uit de politieke en/of zakelijke wereld die MLM ondersteunen, inclusief uitspraken en bronvermelding. Laat deze kans om niet definitief als een bluffer ontmaskert te worden niet aan je voorbij gaan.
Misschien kom ik maar aan 10...., dan heb ik al 10x méér bewezen dan jullie.........! :)
(ik dacht trouwens dat Econometrist een vóórstander van mlm was? :shock: Whhhhhoooooeeeeehhhhahahahaaaa!!!!! :lol:

So be it

So be it

Hallo, scammertjes,

Kan niet bij mijn documenten komen, dus ik moest ff zoeken.....
Met een beetje intelligentie lukt dat wel.....! :oops:

Even dit gevonden....

http://www.quixtarresponse.com/interviews.html

De onderste 4 personen zijn volgens jullie natuurlijk volledig financieel afhankelijk van ''smeergelden'' die zij van bedrijven ontvangen voor hun intervieuws,,,,,! :lol:
Vooral de voorzitter van de amerikaanse KvK, waar 3, ja, DRIE miljoen bedrijven bij aangesloten zijn, is natuurlijk een arme van geest die er "in geluisd" is!
Goh, toevallig zijn ook 2 oprichters van mlmbedrijven OOK voorzitter geweest bij de Am. KvK.!
Ongelooflijk hoe de mlmmaffia is doorgedrongen tot in de hoogste regio's! :twisted:
Kraig nou wat?
De gastheer van onze koningin was een van de oprichters van een mlm bedrijf, ten tijde van de viering van het 200- jarig handelsverdrag tussen de USA en Nederland?
De koningin heeft zich óók laten inpakken door dat tuig?

Wat zeg je nu????
Prenier Blair heeft zich positief uitgelaten over directe verkoop?
(Het grootste deel van de omzet van directe verkoop wordt veroorzaakt door mlm) "Domme' Blair?

Nog een prettige avond mensen.
Ik voel me niet geroepen om aan de 20 te komen, stumpers.

Tel de commentaren van een paar grote bedrijven er nog maar bij op www.thisbiznow.com .......

So be it
Excuses zullen worden geaccepteerd....
Dan volgt mijn excuus voor de grove belediging: "stumpers".....!

Econometrist

Ongelezen bericht door Econometrist »

Haha, ik mis nog Donald Trump die bij David Leno (of was het nou Jay leatherman?) te gast was en toen die hem vroeg wat hij zou doen als hij al zijn geld kwijt was antwoordde dat hij zich bij een goed mlm-bedrijf zou aansluiten.
En dan nog de CEO's van Heineken, Douwe Egberts, Toyota, Unilever... allemaal vergeten. En Steve Balmer, Bill Gates. Vergeten. En de docenten op de universiteiten waar mlm wordt onderwezen, Ferris State, prof. Verbeecke, weet je nog, Jan? Ook vergeten?

Wat hebben we gelachen in die tijd, toen jullie met dit soort namen kwamen aanzetten, nietwaar? Ja, toch wel een beetje jammer dat jullie op dit punt bijgeleerd hebben. Er is een stuk minder lol aan zo op deze manier nu je tegenwoordig wel oppast om met namen en rugnummers over de brug te komen om dit soort beweringen te staven. Jammer hoor, het is er een stuk saaier op geworden.

So be it

@ Econometrist,

het heeft wél een impact ,hè? :lol:

Je bent er stil van!
en helemaal over de rooie......
Geen ellenlange schrijfsels, Karel? Alles goed met je Truus?

Geen: ''Deze mensen zitten in het complot''?

Stil nu maar.........
Je kunt het alleen nog maar erger maken :lol:
En over een paar dagen is iedereen het weer vergeten en ga je gewoon weer verder met mensen omlaag te halen. :wink:

En wat was er ook weer met D, Trump?
Had toch iets met Herbalife? :shock: :twisted:

Kees, een prettige dag verder,

So beat it

mlmangel
Contacteer:

... kvk VS ... machtigste handelsorgaan ter wereld...
Ja natuurlijk ... :roll:
Wat bazel je nou, "machtigste handelsorgaan ter wereld", waar haal je dit nu vandaan??? Moet een Europeaan die een eigen zaak wilt inschrijven dan eerst bij hen langsgaan?? Bepalen zij de regels in de rest van de wereld? Staat er morgen een GI op mijn stoep als ik niet aan hun regels voldoe? :oops:
Ik voel me niet geroepen om aan de 20 te komen, stumpers.
Tja, typisch voor SBI, eerst hoog van de toren blazen dat hij voor elke anti MLM'er met vijf namen kan komen, en nu terugkrabbelen en toegeven dat hij ze niet heeft...

Waar staat dat Blair MLM steunt? Hij heeft zich uitgesproken over directe verkoop. Waar? Wanneer? En wat heeft hij gezegd?

Betreffende Thomas J. Donohue: President and CEO, U.S. Chamber of Commerce, ik raad ieder aan de video te bekijken, zijn taalgebruik en lichaamstaal te observeren en zelf een conclusie te trekken. Mij lijkt het redelijk evident dat hij directe verkoop ondersteunt. Op zich is hier niets mis mee. Maar nergens zegt hij specifiek dat hij MLM steunt.

De Direct Selling Organization maakt weinig indruk, daar zij uiteraard voor MLM pleiten, ze zijn erbij betrokken :roll:

Op de site www.thisbiznow.com staan commentaren op van bedrijven betreffende Quixtar. Laten we enkelel uitspraken ontleden:
Brian Buckley, Vice President, Sales, Barnes & Noble.com: "Ninety percent of the customers coming from Quixtar had never shopped at Barnes & Noble.com before. ... Quixtar is our number one business-to-business account."
Q is een grote klant van hen. Ze verkopen heel wat CD's, DVD's, boeken e.a. aan Q IBO's! Nogal logisch dat hij enthousiast is over een van hun grootste klanten ...
Maar hieruit kan niet afgeleid worden dat hij MLM steunt.
Max Beck, President and CEO, Easter Seals Canada:
“the most exciting thing about … the people at Quixtar is their enthusiasm for what they do …”
Ok, Quixtar IBO's zijn enthousiast. Betekent dit dat dit bedrijf MLM steunt? NEE.
Imran Jooma, Vice President, Circuit City: "Quixtar is by far the largest affiliate partner we work with."
Oh, een partner. En voor dit bedrijf is Q de grootste partner. So? Betekent dit dat ze MLM steunen+? Nee.
Anne Marie DeCicco, Mayor, London, Ontario: "I'm really excited about continuing my work with Quixtar Canada. ... support that they provide to many community projects..."
Zoals elk bedrijf in de VS steunt Q. allerlei projecten. En daar is zij terecht enthousiast over. Staat er dat zij MLM steunt? NEE
Shelly Dutton, National Sales Manager, Choice Hotels Canada: "Choice Hotels is a preferred lodging chain for Quixtar."
Dus ze hebben een goede klant aan Q. En omdat IBO's er veel slapen, steunt ze MLM??? Niet dus.
Jim Williams, President and CEO, Easter Seals: "Quixtar and its parent company, Alticor, have made a huge difference for Easter Seals, giving nearly $27 million."
Peins, waarom zou deze man tevreden zijn over Q? Maar zegt hij ergens dat hij achter MLM staat? NEE.
Dr. Myles Fish, President and CEO, International Aid: “Over the past 15 years, Alticor has been a very generous supporter of International Aid. They have donated to us millions of dollars of surplus product."
Tja, wat zou jij zeggen over Q. als je organisatie miljoenen euro's krijgt??? Maar wat zeggen ze over MLM? Niets.

BRON voor bovenstaande quotes: http://www.thisbiznow.com/quixtar/business_leaders.html

Samengevat, deze bedrijven/organisaties werken samen met Q, zijn blijkbaar tevreden over de commerciële samenwerking. En uiteraard zijn de organisaties die geld krijgen van Q zeer tevreden, daar hoeft geen uitleg bij ...

Wil dit zeggen dat ze MLM steunen? NEE. Zegt een van hen dat ze achter MLM staan? NEE. Nergens zie je staan dat ze achter MLM staan. Maar hun quotes worden wel misbruikt om te doen uitschijnen dat deze bedrijven MLM steunen. Weer een mooi staaltje van misleiding van MLM'ers...

Conclusie: enkel zij die betrokken zijn bij MLM, steunen MLM.

So be it

@ mlmscammer,

Even hartelijk moeten lachen....,
Waar staat dat Blair MLM steunt? Hij heeft zich uitgesproken over directe verkoop. Waar? Wanneer? En wat heeft hij gezegd?
Ja, ik ga jou vertellen waar dat staat.....

Dan ga jij zijn lichaamstaal ontleden ( :lol: ) en dan voelt die man zich door jou helemaal te kakken gezet! :oops:

De rest van je relaas....

Kijk nog eens waar deze intervieuws onder staan, prolurk.....!:
http://www.quixtarresponse.com/interviews.html
Dit zijn intervieuws naar aanleiding van de belachelijke docu van dateline......

En jij denkt dat deze mensen zich ongestraft voor het karretje van Q laten spannen?

NAdenken, jongen, Nadenken! :roll:
Dit zijn intervieuws waar deze personen duidelijk maken dat er niks mis is met dit mlm-bedrijf in het bijzonder en mlm in het algemeen.
Wat minder op lichaamstaal letten en beter luisteren! :wink:

So be it

mlmangel
Contacteer:

@ rodebiet

Waar staat dat Blair MLM steunt? Hij heeft zich uitgesproken over directe verkoop. Waar? Wanneer? En wat heeft hij gezegd? JIJ hebt dit aangehaald, nu ga JIJ aangeven waar dit terug te vinden is.

Welke gastheer van koningin Beatrix? En welk MLM bedrijf heeft hij opgericht? En wat wil je hier mee aangeven, dat Beatrix MLM ondersteunt???
Geplaatst op 29 Aug 2006 14:14 door So be it: De info over politici, en bijv. de voorzitter van de Amerikaanse KvK, het machtigste handelsorgaan ter wereld, die zich positief over directe verkoop en mlm in het bijzonder, uitlaten, heeft hier al gestaan!
'k Heb de video van de kvk vs bekeken, nergens zegt hij dat hij MLM ondersteunt. Weer een leugen van SBI!

Net zo onbetrouwbaar als al die anderen waarvan je beweerde dat ze MLM ondersteunen, maar waar van overduidelijk blijkt dat ze zich enkel uitlieten over hun commercieel zeer aantrekkelijke relatie met Q., of zoals die instellingen die zich positief uitlaten over Q. omdat ze ettelijke miljoenen van hen hebben gekregen?

Tja, die commentaren op www.quixtarresponse.com/interviews.html komen van mensen die bij MLM betrokken zijn, dus niet die onafhankelijke zakenmensen waar jij van sprak .... De leukste commentaar komt wel van de CEO van Q., die is zeker onafhankelijk :roll:

Trouwens, lichaamstaal is pakweg 60 à 70% van de communicatie.

Opvallend dat je niet reageert op mijn commentaar op al die quotes gevonden op: http://www.thisbiznow.com/quixtar/business_leaders.html Doet pijn hé, dat die commentaren to the point zijn en je bluf overduidelijk blootlegt.

Maar goed, het is wel overduidelijk aangetoond dat je enkel met namen kunt aankomen van mensen die rechtsreeks betrokken zijn bij MLM, maar geen onafhankelijke personen kunt opnoemen die MLM steunen.

En het is overduidelijk aangetoond dat zij die zich positief uitlaten over Q, zich niet uitspreken over MLM, zoals jij beweerde, maar over hun zakelijk relatie met Q. Dus weer een bewering van jou dit onderuit gehaald is.

Trouwens, je hebt ons gezegd dat je 20 namen zou geven van personen die MLM onderrsteunen. Tot hier toe heb je er hooguit 2, en zelfs die 2 zijn niet echt onafhankelijk te noemen.

Dus, 20 namen van personen uit de politieke en/of zakelijke wereld die MLM ondersteunen, inclusief uitspraken en bronvermelding.

Of haak je af, geef je toe dat je er geen 20 kunt opnoemen? Je hoeft het niet toe te geven, het feit dat je er geen 20, onafhankelijke, kunt opnoemen, geeft aan dat je blufte.

En dit geeft weer maar eens aan dat MLM'ers niet te vertrouwen zijn.

So be it

@ Scammer,
Waar staat dat Blair MLM steunt? Hij heeft zich uitgesproken over directe verkoop. Waar? Wanneer? En wat heeft hij gezegd? JIJ hebt dit aangehaald, nu ga JIJ aangeven waar dit terug te vinden is.
Nee.
Je doet je best maar.
Ik heb ZAT gedaan.... :roll:
Welke gastheer van koningin Beatrix?

Jay van Andel
En welk MLM bedrijf heeft hij opgericht?
Amway.
En wat wil je hier mee aangeven, dat Beatrix MLM ondersteunt???

Ja. Heb haar vorige week nog ingeschreven! (Halve zool!)
'k Heb de video van de kvk vs bekeken, nergens zegt hij dat hij MLM ondersteunt. Weer een leugen van SBI!
Je bent niet goed wijs, mlmscammer.
Waar staat dat intervieuw nou?
Op een speciale site TEGEN de éénzijdige verslaggeving van Dateline!!!
Denk toch ff na man!!! :cry:
Net zo onbetrouwbaar als al die anderen waarvan je beweerde dat ze MLM ondersteunen, maar waar van overduidelijk blijkt dat ze zich enkel uitlieten over hun commercieel zeer aantrekkelijke relatie met Q., of zoals die instellingen die zich positief uitlaten over Q. omdat ze ettelijke miljoenen van hen hebben gekregen?
Ja jongen.
Het zijn allemaal boeven!
Je weet het nog niet, maar een mlm-alien heeft zich binnenin je genesteld en vandaag of morgen barst je open (Ik zie je al rood aanlopen...) en springt een mlm-ertje op je schouder!
Tja, die commentaren op www.quixtarresponse.com/interviews.html komen van mensen die bij MLM betrokken zijn, dus niet die onafhankelijke zakenmensen waar jij van sprak .... De leukste commentaar komt wel van de CEO van Q., die is zeker onafhankelijk

Ja knul.
Je hebt geen idee wie wij allemaal op de loonlijst hebben..
(O.S. Aman B. L.....!)
Trouwens, lichaamstaal is pakweg 60 à 70% van de communicatie.

Tuurlijk.
Daar kan zo'n kluns ook niet mee overweg! :lol:
Opvallend dat je niet reageert op mijn commentaar op al die quotes gevonden op: http://www.thisbiznow.com/quixtar/business_leaders.html Doet pijn hé, dat die commentaren to the point zijn en je bluf overduidelijk blootlegt.

Wat MOT ik daar nou mee? Ga straks wel ff naar de dokter.....! :oops:
Maar goed, het is wel overduidelijk aangetoond dat je enkel met namen kunt aankomen van mensen die rechtsreeks betrokken zijn bij MLM, maar geen onafhankelijke personen kunt opnoemen die MLM steunen.

Zoals Blair, de voorzitter van de Am KvK, Better Business bureau, Heb nog ergens een "testimonial" van een verantwooredelijke van Microsoft...... Allemaal op onze loonlijst! :roll:
En het is overduidelijk aangetoond dat zij die zich positief uitlaten over Q, zich niet uitspreken over MLM, zoals jij beweerde, maar over hun zakelijk relatie met Q. Dus weer een bewering van jou dit onderuit gehaald is.
Klopt.
Er wordt geld afgedragen aan de Kvk!
Zie je wel! Je hebt gelijk.
En de poes van Donahue mag verkering hebben met de hond van D. deVos...! :wink:
Trouwens, je hebt ons gezegd dat je 20 namen zou geven van personen die MLM onderrsteunen. Tot hier toe heb je er hooguit 2, en zelfs die 2 zijn niet echt onafhankelijk te noemen.
Je hebt hélemaal gelijk, man........
Dus, 20 namen van personen uit de politieke en/of zakelijke wereld die MLM ondersteunen, inclusief uitspraken en bronvermelding.

Ik bied nederig mijn excuses aan.....
Zo. Handen boven de dekens en niet meer zeurten.....
(Gek word ik van die vent....! :wink: )
Of haak je af, geef je toe dat je er geen 20 kunt opnoemen? Je hoeft het niet toe te geven, het feit dat je er geen 20, onafhankelijke, kunt opnoemen, geeft aan dat je blufte.
Sure.... Wrijf het er ff in....! :cry:
En dit geeft weer maar eens aan dat MLM'ers niet te vertrouwen zijn.
Gezoes zij dank dat het uit jouw mond komt! :twisted:

SBI

So be it

@ mlmscammer,
Wat bazel je nou, "machtigste handelsorgaan ter wereld", waar haal je dit nu vandaan???
Volgens mij zit je in een "ontkenningsfase"....... :cry:

SBI

mlmangel
Contacteer:

... Better Business bureau, Heb nog ergens een "testimonial" van een verantwooredelijke van Microsoft ...
Wie heeft wat gezegd, en waar kan dit gecheckt worden?

So be it

Het staat niet meer op de site van het ministerie sinds ze hun site hebben ge-update......., maar vind het wel leuk om te laten zien.....

LBActualiteiten 29-01-1999 / Zoeken in LBActualiteiten / Laatste nummer
Thailand: minister zoekt toenadering tot Amway
economische- en handelsaangelegenheden
Assistent-minister Newin van Landbouw heeft de Amerikaanse direct sales organisatie Amway benaderd om meer Thaise landbouwproducten in het assortiment op te nemen. Aanvankelijk dacht hij alleen aan rijst. Bijna 60% van de verkoopprijs verdwijnt tenslotte in de zakken van diverse schakels in de tussenhandel. Bij nader inzien acht de bewindsman ook verwerkt fruit zeer geschikt voor het Amway-kanaal.

So be it.
(Natuurlijk heeft mlm ook overheden misleid.... :lol: )

mlmangel
Contacteer:

Het staat niet meer op de site van het ministerie ...
En jij denkt echt dat we jou geloven? :oops:

So be it

En jij denkt echt dat we jou geloven?
Nee! LOL

So be it

(De aarde is rond!)

mlmangel
Contacteer:

Informatie betreffende de magnetische producten van Nikken:
In summary, I found no test data that support the claims for improved engine performance made by vendors of magnetic fuel treatment devices. Until such data become available, considerable skepticism is justified. At present, it seems quite unlikely that any of the claimed benefits of magnetic fuel treatment are real.
BRON: http://www.csicop.org/si/9801/powell.html

So be it

Lekker clubje, waar je het vandaan hebt.....
---Skeptical Inquirer magazine----
Of vind jij dat critisch zijn of sceptisch zijn hetzelfde is??? :?

Een volkomen andere manier van "ergens tegenaan kijken"! 8)

Hier heb je nog wat om te stoeien.....
http://www.euromagnabloc.com/index1.html

SBI

Zjeflegrande

Ongelezen bericht door Zjeflegrande »

Angel, kom jij nou ook al met een 10 jaar oud artikel aanzetten ??

Econometrist

Ongelezen bericht door Econometrist »

Angel, kom jij nou ook al met een 10 jaar oud artikel aanzetten ??
De paragenezers baseren zich op de duizenden jaren oude principes van het magnetisme als wondermiddel. Wat maakt het dan uit of het 10 jaar geleden ontmaskerd is of vorige week? Waarom zou iemand nu iets aan gaan tonen als dat 10 jaar geleden al gebeurd is? Over nog eens 10 jaar is dit artikel 20 jaar oud. So what?

Sterker nog, inmiddels heeft de magnetenkliek 10 jaar de tijd gehad om deze ontmaskering te weerleggen. Weet jij misschien een artikel van minder dan 10 jaar oud waarin dat gebeurt?

Je weet hoe het werkt met de wetenschapsparadigma's. Stellingen worden geacht waar te zijn totdat deze worden gefalsificeerd. De eeuwenoude fabels rond alle natuurkundige verschijnselen waarvoor de stand der techniek nog onvoldoende is om deze te kunnen begrijpen hebben altijd al tot gevolg gehad dat er de meest uitzonderlijke krachten aan werden toegekend.
Naarmate de kennis toeneemt, sneuvelen deze wonderen één voor één, OF wordt er aangetoond HOE ze werken. Bloedzuigers en aderlatingen werken nog steeds, maar om andere redenen dan waarom men vroeger dacht. En er zijn betere mogelijkheden zodat het niet vaak meer toegepast wordt, maar onzin is het niet. En bliksem en volle maan hebben niet de invloed die er vroeger aan werd toegekend, hoewel er daarvan ook nog wel types rondlopen die daar anders over denken.

En magnetisme, tja..., die fysiologische effecten zijn er, dat kan iedereen zien. Maar of ze ook genezende werking hebben? Wel, laten de therapieën zich maar bewijzen zoals mijn penicilline of het tabletje voor onder de tong zich bewezen hebben en de magneet is welkom in mijn medicijnkastje.

Ken jij onderzoeken waar magneten zich net zo degelijk bewezen hebben? Één ding is zeker, en dat is dat de 'deskundigen' die met die dingen rondrennen, al of niet verwerkt in een 'sierraad', er geen flauw benul van hebben en alleen uit zijn op de inkomsten daarvan.

Gesloten