LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nikken

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Awareness
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 aug 2005 20:02

Nikken

Ongelezen bericht door Awareness »

Zijn er mensen die ervaring hebben met de producten van Nikken?

Het van oorsprong Japanse bedrijf Nikken verkoopt sinds 1997 haar gezondheidsproducten in Nederland via Multi Level Marketing (MLM). De werking van de producten is veelal gebaseerd op magnetisme. De producten worden aan de man gebracht door IWC's (Independent Wellness Consultants). Deze verkopers (IWC) worden door Nikken getraint op bepaalde verkooptechnieken en beloond volgens een piramideachtige constructie. De prijzen van de Nikken producten zijn zeker niet mals. Dit komt metname doordat er veel mensen in de piramide van de verkopen moet profiteren.

- Zijn er mensen met ervaring met de producten van Nikken?
- Zijn er mensen met ervaring met de distributie van Nikken producten?

Graag zowel positieve als negatieve verhalen :)

Meer info:

http://www.nikken.com/
http://www.skepsis.nl/nikken.html
http://www.skepsis.nl/mlm.html

Cybermark
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2005 00:53

Re: Nikken

Ongelezen bericht door Cybermark »

Hoi Awareness,

Ik heb geen ervaring met de producten. Een tijdje geleden begon een goede vriendin over Nikken en of ik zo'n kussen met magneten niet zou kunnen gebruiken. Toen ze ging uitleggen hoe Nikken werkte werd ik sceptisch, het is zo'n piramide-constructie waar altijd voor gewaarschuwd wordt. Maar nee, ze bleef proberen me te overtuigen van de goedwillendheid van Nikken en dat mensen er zoveel baat bij hebben... Ik heb geen antwoord voor je: Nikken is goed of Nikken is slecht... Ik denk dat ik redelijk neutraal kan kijken en denk het het volgende over.

Producten: Of de producten werken weet ik niet. Ik heb zo'n infrarood-magneetkussen geprobeerd en bij mij werkte het niet, maar volgens haar werkt het bij veel mensen wel degelijk. Of dit suggestie is of niet... als het werkt werkt het.

Organisatie: Het idee dat ik krijg is dat Nikken voornamelijk draait op de verkopen van "demo producten" aan distributeurs. Ze moeten een investering doen en vervolgens proberen de producten te verkopen. Daarbij wordt gezegd dat de Nederlandse Vereniging van Gyropractors er achter staat, dat er doctoren zijn die zo enthousiast zijn dat ze distributeur geworden zijn en dat universiteiten hebben onderzocht of de producten werken en dat de uitslag positief is.

Ik heb gevraagd of ik mag weten welke universiteiten dat zijn en of ik de rapporten op kan vragen. Ook heb ik gevraagd waar ik die Nederlandse Vereniging van Gyropractors kan vinden om navraag te doen. Dat zou allemaal op een interne website van Nikken staan, maar daarvoor moet je betalen, dus dat vroeg ze aan de mensen "boven" haar in de pyramide. Die zouden het uitzoeken, maar na twee maanden nog geen antwoord.

Al met al zou ik voorzichtig zijn. De producten zijn duur en distributeurs richten zich op mensen met echte lichamelijke en geestelijke problemen die vatbaar zijn voor elk sprankje hoop. Persoonlijk wil ik, met name aan die groep mensen, geen dure producten verkopen waarvan de werking niet bewezen is. Maar natuurlijk kan ik er totaal naast zitten. Het feit dat ik op inhoudelijke vragen geen antwoord krijg houdt me sceptisch.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Nikken

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik snap 1 ding niet: waarom trappen mensen er toch steeds weer in, als produkten via MLM of tell sell (hetgeen niet hetzelfde is, dat weet ik heus wel), aan de man/vrouw gebracht worden.

Vrijwel zonder uitzondering gaat het dan om gezondheidsprodukten of schoonmaakprodukten waarbij de effectiviteit nooit bewezen is. Of waarvan inmiddels vast is komen te staan dat het niet werkt. Steeds kom je uit bij magnethisme, wonderarmbanden, wonderhangers of wonderdoekjes. Wonderbaarlijk witgeworden tanden, niet te vergeten.

Alles wordt ondersteund door getuigenissen van over de hele wereld. Mijn mening is, dat een produkt dat ECHT goed is, dit soort flauwekul-aanprijzingen niet nodig heeft.

Bij mij gaat er al een belletje rinkelen, wanneer er wordt geschermd met dit soort termen, gecombineerd met een idioot hoge prijs.

Wat MLM aangaat: daar is het niet de bedoeling om het produkt ZELF te verkopen, maar om mensen te zoeken die op hun beurt weer mensen vinden om in hun organisatie deel te nemen, en daar vervolgens veel geld voor neertellen, dat ze nooit meer terugzien.
Een echt produkt komt er slechts zelden aan te pas.

Wat tell sell betreft: er staan hier op het forum voldoende voorbeelden om mensen ervan te overtuigen dat het allemaal rommel is die veel te duur in verhouding met de kwaliteit van het produkt wordt verkocht

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Nikken

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Cybermark, ik denk dat je precies de juiste vragen hebt gesteld.
Deden meer mensen dit maar.

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Nikken

Ongelezen bericht door E-nergetix »

chiropractors
Uitleg:
manueel therapeuten die zich richten op beïnvloeding van gewrichten met name van de wervelkolom, om de algehele gezondheid van de patiënt te herstellen
Ik weet niet wat die gasten van Nikken vertellen, maar magneettherapy heeft totaal GEEN invloed op wervels, botten of dergelijke!


Greetz,

Alex van Breemen

Gasssst

Re: Nikken

Ongelezen bericht door Gasssst »

Ik weet niet wat die gasten van Nikken vertellen, maar magneettherapy heeft totaal GEEN invloed op wervels, botten of dergelijke!
Helemaal mee eens! Het heeft namelijk helemaal NERGENS invloed op (behalve op de inhoud van de portemonnee dan).

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Nikken

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

(behalve op de inhoud van de portemonnee dan).
Het zorgt voor voldoende ruimte in die portemonnee.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Nikken

Ongelezen bericht door ronald g »

Waar is de tijd dat als er met je gezondheid iets mis is je naar de dokter gaat. Voor een recept naar de aphoteek en voor een aspirientje naar de drogist.

Awareness
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 aug 2005 20:02

Re: Nikken

Ongelezen bericht door Awareness »

Toch hoor en lees ik zeer positieve reactie op producten waarin magneettechnologie verwerkt is.

Zijn dit dan verhalen die op zichzelf staan?
Of zijn er werkelijk goede resultaten mee te behalen?
Of kan er sprake zijn van het placebo-effect?

Voor producten met deze prijzen mag je toch wel wat verwachten.....

Op deze (Amerikaanse) site kun je zien wat de producten van Nikken daar kosten.

http://www.gettinghealthyusa.com/

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Nikken

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Toch hoor en lees ik zeer positieve reactie op producten waarin magneettechnologie verwerkt is.
Awareness, je stelt een aantal goede vragen. Toch zeggen die positieve verhalen helemaal niets.
Was er uberhaupt wel een klacht, of beeldde men zich dit ook in?
Zijn er nog andere omstandigheden veranderd.
Zijn deze verhalen wel echt, of wordt iemand betaald om een positief verhaal af te geven, zonder werkelijk effect?

Wat ik bij die positieve verhalen mis, is een controle groep. een gecontroleerde omgeving. Klachten die controleerbaar zijn. Onderzoekers die echt iets onderzoeken in plaats een verkoper die zijn spullen kwijt moet.

Awareness
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 aug 2005 20:02

Re: Nikken

Ongelezen bericht door Awareness »

Het prijskaartje dat aan de producten hangt hoeft voor mij helemaal geen probleem te zijn. Een stukje kwaliteitsverbetering van je leven mag best iets kosten, als het product dan maar wel werkt. Maar werkt het product niet dan is er sprake van pure oplichting!!!

Cybermark
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2005 00:53

Re: Nikken

Ongelezen bericht door Cybermark »

Laten we proberen bij de feiten te blijven. Zijn er mensen die de geclaimde onderzoeken kennen? Waar kunnen we die vinden en zijn er koepelorganisaties van huisartsen/fysio therapeuten e.d. die hier een mening over, of ervaring mee hebben?

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Nikken

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik vrees voor je dat je bij huisartsen terecht komt die Nikken als bijverdienste promoten, wil je ooit aan die informatie komen.

Het zweverige van dit soort produkten is nou juist DE kans voor oplichters om hier grof geld aan te verdienen. Mensen die ten einde raad zijn, zullen helaas eerder hun toevlucht hiertoe zoeken dan mensen die lekker in hun vel zitten.

Voorbeeld: Ken je Don Mercedes nog (die van die hit Rocky, uit 1976).

Na zijn muzikale successen is die een handeltje begonnen in armbanden met aan het eind zo'n bolletje. Die werden onder meer door Nico Haak gepromoot, als levensverbeteraar. Hoe zijn leven is verbeterd, weten we allemaal: de zanger is vlak na de introductie van die armband overleden. Ik koppel dat niet aan het gebruik van die armband, maar die ''wonder-armband'' heeft zijn voortijdige overlijden evenmin kunnen voorkomen.........

Overigens: heeft iemand naderhand nog ooit iets van Don Mercedes gehoord? Die heeft volgens mij zijn handeltje aan de wilgen kunnen hangen.

Awareness
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 aug 2005 20:02

Re: Nikken

Ongelezen bericht door Awareness »

Toch komt het totale Nikken pakket een beetje vreemd op mij over.

De producten worden vaak verkocht d.m.v. NLP-technieken.
NLP (Neuro Linguïstisch Programmeren) is een soort gedragstherapie.

Men geeft geen garantie dat de producten ook voor jou werken, maar er zijn wel legio verhalen van mensen die er veel baat bij hebben. Het lijkt wel of de verkoper de enige is die die mensen kent, overigens zegt de verkoper zelf ook zeer veel baat te hebben bij het gebruik van zijn eigen Nikken producten. Hij gebruikt er dan ook veel.
De keuze die je voorgelegd wordt is: baat het niet dan schaadt het niet.

Als je naar wetenschappelijk bewijs op zoek gaat dan loop je al snel tegen een muur. Er moeten wel fantastische rapporten van Japanse onderzoekers en Amerikaanse wetenschappers bestaan maar deze zijn onvindbaar. Links op het internet blijken niet meer te werken of het artikel is verwijderd. Dan rest alleen de kleurrijke Nikken folders en websites.

Daarnaast lijkt het ook nogeens zeer gemakkelijk om zelf Nikken distribiteur te worden. Als je maar een beetje bovengemiddelde intresse toont dan word dit prompt aangeboden. Dit bied veel voordeel, korting op producten voor eigen gebruik en winst over verkochte producten.
Maar het grootste voordeel komt nog! Als jij andere mensen ook weet aan te zetten tot verkoop van Nikken producten dan ontvang je over hun verkopen ook nog eens een bonus. Dit is voor jou het begin van de piramide constructie.

Als je het Nikken dealerschap aanvaard dan krijg je de status Direct Wellness Consultant. Dit geeft je ranking aan in de Nikken piramide.
Daarna kun je doorgroeien naar: senior, executive, brons, zilver, goud, platina, diamant, en royal diamant.
Je eerste doel is om de status van zilver te bereiken. Als je deze bereikt hebt dan begint het grote geld verdienen. Nikken spiegelt je een fantastische toekomst toe waarin het geld binnen stroomt.

Hoe merkwaardig kan het lopen eerst wordt je een gezondheids product aangeboden, vervolgens kun je ook dealer worden en uiteindelijk wordt je er nog schat hemeltje rijk van ook!!!

En dit alles wordt ondersteunt door gelikte folders, professionele websites en geweldige producten.

Wees voorzichtig met Nikken !!!!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Nikken

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik moest je verhaal tot de allerlaastste regel lezen, om ervan overtuigd te zijn dat jij aan de goede kant staat.

Het is zo gemakkelijk gezegd, namelijk: ''IK gebruik het zelf ook, en heb er baat bij''. Wie zegt dat die distributeur het spul nodig heeft gehad om lekker in zijn vel te komen zitten? Niemand geeft mij die garantie.

Het is net als met yomanda: ze trekt tienduizenden wanhopigen naar haar healings, maar is nog nooit met onweerlegbare bewijzen gekomen dat zij (ze beweert zelf ''de hand van god'') mensen van hun kwalen heeft afgeholpen. Het tegendeel daarentegen, is evenmin komen vast te staan.

Maar als sceptici er niet in slagen om aan te tonen dat het niet werkt, is dat dan het bewijs dat dit WEL werkt? Voor mij niet, ze zullen met overtuigende, onweerlegbare bewijzen moeten komen.

Ik noem dit handel in gebakken lucht.

Rene_1
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 dec 2005 02:59

Re: Nikken

Ongelezen bericht door Rene_1 »

Waar is de tijd dat als er met je gezondheid iets mis is je naar de dokter gaat. Voor een recept naar de aphoteek en voor een aspirientje naar de drogist. Qoute

Niet alle medicijnen zijn geweldig. Mijn vrouw werd een aantal jaren een teerzalf voorgeschreven gekregen van de huisarts voor een hoofdhuidexceem. Dit heeft ze een aantal maanden toen gebruikt. Afgelopen week wilde ze dit weer hebben omdat het terugkeerde. Wat kreeg ze te horen van de huisarts? het middel mag niet meer gebruikt worden omdat het kankerverwekkend is. De orginele asperines mochten niet meer gebruikt worden omdat het maagproblemen veroorzaakten. Paracetamol werd toen ontwikkeld. Sommige mensen kunnen niet tegen de stoffen die in Paracetamol ziiten. Deze mensen willen Ibuprofeen. Ibuprofeen bevat ook weer stoffen die een reactie kunnen geven op de maagwand (irritatie). Daarintegen kunnen homeopatische middelen of natuurlijke voedingssupplementen hetzelfde als medicijnen. Soms worden ze verkocht via MLM. Meestal zijn de produkten wel duurder maar veroorzaken ze geen bijwerkingen zoals reguliere medicijnen wat eigenlijk bestaat uit pure chemicaliën

wachsmann
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2006 16:22

Re: Nikken

Ongelezen bericht door wachsmann »

Hoi,

Hebben de volgende ervaring met het Dekbed van Nikken. Het werkt voor onze dochter die heel gevoelig is voor straling, e-smog zoals computer, tv en geopathie. Ze heeft er een soort slaapzak van gemaakt, dus dekbed onder en boven haar lichaam als ze slaapt. Werkt heel goed, ze slaapt een stuk rustiger en voelt zich beter. De prijs van het dekbed is echter hoog, maar in elk geval lager dan de meeste dingen die verkocht worden tegen e-smog en aardstraling en voor haar helemaal geen effect hebben. De verkoop-organisatie is erg gericht op verkoop en verkooptechnieken. Maar als je daar niet in mee wilt gaan is dat ook oké. Heb je als distributeur gewoon minder winst. Misschien zou het door een andere aanpak zoals een vast winstpercentage inderdaad gunstiger kunnen zijn voor de consument. Dit geldt echter niet alleen voor Nikken, maar voor elke onderneming die een grotere winst biedt aan grotere afnemers. De afnemers zijn daardoor altijd meer gericht op de verkoop van het product dan op het feit of het het juiste product voor de juiste consument is.

Awareness
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 aug 2005 20:02

Re: Nikken

Ongelezen bericht door Awareness »

Wil je weten wat de producten van Nikken kosten?

Download hier de actuele prijslijst in PDF.....


www.nikkenuk.com/nl/pdf/price.pdf

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Nikken

Ongelezen bericht door joopataa »

Joh.Die iedereen een groot plezier, En rot lekker op met dat gespam.
Niemand heeft behoefte aan veel te dure magneetjes die nergens goed voor zijn. En zelfs als sieraad veel te duur.

Joopat :)

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Nikken

Ongelezen bericht door mlmangel »

Onderstaande website bevat links naar sites met sceptische informatie over Nikken en MLM in het algemeen.

MLM Buster

http://www.angelfire.com/planet/mlmpage/
Laatst gewijzigd door mlmangel op 04 jul 2006 12:14, 2 keer totaal gewijzigd.

Gesloten