LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ondernemer?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Aqua
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 okt 2004 13:47

Re: ondernemer?

Ongelezen bericht door Aqua »

Wil je hiermee zeggen dat mlm een alternatief is voor mensen zonder opleiding en met weinig baankansen?
Beste Maarschalk,

MLM is er voor iedereen, ik reageerde op een zinsnede van student26 waarbij het gaat: om een bepaald gevoel dat je hebt bij een bedrijf als je solliciteerd.

Ik wilde hiermee alleen maar aangeven dat het op het ogenblik ( bijv. kansloze jongeren) heus niet zullen kijken naar het gevoel bij wat voor soort bedrijf ze werken, maar of ze uberhaupt wel aan het werk komen en of ze wat verdienen, de zgn struggle for live, natuurlijk kunnen i.p.v. kansloze jongeren, ook ouderen, minder validen en kansarmen als voorbeeld genoemd worden, m.a.w. heel veel mensen hebben vaak geen keus dus pakken ze wat ze pakken kunnen.

Tsja en ik denk dat de vraag over duitsland wel voldoende beantwoord is inmiddels.

Aqua
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 okt 2004 13:47

Re: ondernemer?

Ongelezen bericht door Aqua »

Nee, het klopt dus niet.
Er zitten extra voorwaarden aan, dusdanig dat simpelweg inschrijven bij ACN geen subsidie oplevert.
Maar dat werd even niet verteld, want als je alle ongemakken weglaat verkoop je meer, nietwaar?
Door de volledige waarheid wordt je alleen maar gehinderd.
Beste maarschalk,

Ik heb werkloze genoemd en beginnen als zelfstandige, twee belangrijke voorwaarden die de Duitse regering stelt, sorry dat ik in jou ogen niet volledig was, maar ik nam aan dat wanneer men spreekt over zelfstandige dat men zich dan inschrijft bij de kvk, ACN noemde ik omdat het over mlm bedrijven gaat, waarbij ik dus wilde aangeven dat de duitse overheid mlm bedrijven wel degelijk serieus neemt. Maar gelukkig zijn er mensen op dit forum die voor de aanvullende informatie zorgen zodat ik als halve waarheden verteller maar weer mooi ontmaskerd ben. :oops:

Aqua
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 okt 2004 13:47

Re: ondernemer?

Ongelezen bericht door Aqua »

Dat kun je tegen mij zeggen, maar dat kan ik dan ook tegen jou zeggen, is het niet? Zal die werkloze jongere zonder uitkering met weinig tot geen kans op een baan, zich echt gaan afvragen of die of die MLM leuk bij ze past?
Beste student26,

Daar heb je gelijk in student, een slechte werkgever zal misbruik maken van die situatie en een slechte mlm-er zal er ook misbruik van maken denk ik.

Het verschil zit um dan inderdaad in het ophoesten van de investering.

Osiris
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 okt 2004 09:08

Re: ondernemer?

Ongelezen bericht door Osiris »

Even ter aanvulling betreffende de "Ich AG" in Duitsland.

Ik heb navraag gedaan bij de Duitse KvK in Aachen (Is bij mij in de buurt en mijn werk doet er ook info inwinnen)

In het kort komt het hierop neer:

Als men Werkeloos is en je wilt in Duitsland een eigen bedrijf beginnen kun je in aanmerking komen voor de "Ich AG" regelgeving. Voor de Duitse wet is het niet belangijk of zelfs interessant of je een MLM bedrijf start of niet. Je moet wel aan bepaalde regels cq eisen voldoen om in aanmerking te blijven voor de "Ich AG" regelgeving.

Dus Aqua geeft gelijk, Met ACN (En ook andere MLM organisaties) kun je een subsidie krijgen - aan regels gebonden - om een eigen bedrijf te starten.

voor contact gegevens Handelskammer Aachen zie website:
www.aachen.ihk.de/
voor algemene website:
www.ihk.de

Groet en veel uitspitwerk,

Osiris :lol:

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: ondernemer?

Ongelezen bericht door student26 »

En "by the way" in Duitsland is het op het ogenblik zo dat als een werkloze besluit om voor zichzelf te beginnen bij ACN als vertegenwoordiger hij van de overheid € 1400,-- krijgt om te starten, dus zelfs de Duitse overheid gaat al inzien dat mlm een serieuze business is en mensen uit de ww kan houden
Dit was de originele melding van het verhaal. Ik vind wel dat de zaak inmiddels behoorlijk anders is dan hoe het hier werd gesteld. Want nu blijkt dus dat het in feite niet met MLM te maken heeft. De Duitse overheid geeft subsidies op het opstarten van een eigen bedrijf. En kennelijk zijn zij (ik duidelijk niet) van mening dat ook beginnen met MLM hieraan gelijkstaat. Dat zegt ook niet veel over of de Duitse overheid vindt dat MLM een serieuze business is enzovoorts.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: ondernemer?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

En "by the way" in Duitsland is het op het ogenblik zo dat als een werkloze besluit om voor zichzelf te beginnen bij ACN als vertegenwoordiger hij van de overheid € 1400,-- krijgt om te starten, dus zelfs de Duitse overheid gaat al inzien dat mlm een serieuze business is en mensen uit de ww kan houden
Hou toch eens op, je verbindt 3 feiten en ineens, ja hoor, het wonder is gebeurd, de Duitse overheid ziet dat mlm serieus is.

1) De Duitse overheid geeft werklozen een bonus als ze een bedrijf starten
2) Mlm wordt niet specifiek genoemd
3) Je moet dus een bedrijf starten, puur meedoen aan ACN is niet voldoende

MLM is oplichting? Daar doe ik geen uitspraak over. Deze manier van de feiten verdraaien grenst echter wel aan oplichting.

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: ondernemer?

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik ben gewoon begonnen met het aanbrengen van een aantal klanten. En ja ik ben begonnen bij mijn familie. Mijn moeder zei meteen Nee! Nou, lekker was dat.
Hier komt dus weer de sociale druk die bij mlm hoort.

Aqua
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 okt 2004 13:47

Re: ondernemer?

Ongelezen bericht door Aqua »

Tsja toch vreemd, dat tegenstanders toch iets anders lezen dan voorstanders.

Zal wel aan de anti-mlm bril liggen 8)

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: ondernemer?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Toch vreemd dat je de feiten eerst flink moet verdraaien voordat je mlm positief kan doen klinken.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: ondernemer?

Ongelezen bericht door student26 »

Dat vind ik nou niet vreemd, Maarschalk ;-)

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: ondernemer?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Student26, verbaasde mij ook niet, maar het leek me leuk om eens de redenering van Aqua door te trekken.

Wat mij echter wel verbaast is dat steeds feiten verdraaid moeten worden of er weer een ander (persoon of onderneming) bijgehaald moet worden om mlm geloofwaardig te doen lijken.

Gesloten