LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ondernemer?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
ondernemer_2004
Berichten: 162
Lid geworden op: 09 aug 2004 21:02

ondernemer?

Ongelezen bericht door ondernemer_2004 »

beste slim, madeleine en student.

Ik begrijp de argumenten waarom jullie tegenstanders van mlm zijn en dat is prima. Iedereen heeft zijn eigen mening.

Dat ik voor mezelf gekozen heb om nooit meer voor iemand anders te werken, betekent niet dat daarmee alle werknemers dom zijn of zo. Niet iedereen is geschikt als ondernemer.

Tot 3 jaar geleden had ik nog nooit van mlm gehoord. Uiteraard had ik wel tupperware in huis, had mijn moeder ooit een keer op een feestje gekocht (prima bakje, levenslange garantie).

Ik werkte tot 3 jaar geleden als projectmanager gedetacheerd bij een landelijk bekend telecombedrijf (mag je één keer raden welke). Ik werkte 60 uur per week voor een riant salaris, leasebak, laptop, optieregeling, noem het allemaal maar op. Een echte carrierejager. Na het lezen van een aantal boeken op het gebied van persoonlijke zelfontwikkeling (nogmaals, ik had toen nog nooit van mlm gehoord) kwam ik in aanraking met schrijvers als Zig Ziglar.

Eén van de belangrijkste boodschappen was: je kunt alles in je leven bereiken, als je maar bereid bent om de prijs te bepalen. Nou, dat kwam mooi uit, want ik wilde eigenlijk wel adjunct-directeur worden, dat verdiende toch zo'n 20.000 gulden per maand! Er was echter 1 probleem, mijn manager was tegelijk adjunct-directeur, je begrijpt, zolang hij daar zat, kon ik geen adjunct-directeur worden. Helaas.

Dus, als ik wilde bereiken wat ik wilde bereiken, zou ik op zoek moeten gaan naar andere mogelijkheden (verandering dus). Ik heb toen met pijn in mijn hart afscheid genomen van dit bedrijf, dat kwam echter pas een jaar later. In die tijd heb ik me elke keer afgevraagd hoe ik voor mezelf zou kunnen beginnen. Mijn baan opgeven was geen optie, de hypotheek moet ook betaald worden en ik had geen zin om mezelf middels een uurtarief in te laten huren. Op zich kun je een goede boterham verdienen, echter je moet uren blijven maken om inkomen te hebben. Dus op zoek naar andere mogelijkheden. In eerste instantie had ik zoiets van ik ga gewoon extra uren maken naast mijn baan, des noods als schoonmaker oid om extra geld te verdienen, dat op te sparen en na een paar jaar genoeg geld over te hebben om voor mezelf te beginnen.

In mijn zoektocht op extra inkomen, stuitte ik op een advertentie op internet: betaald worden over telecom en energiediensten! Dat klonk interessant (ik heb HTS Elektro en dus enige affiniteit met telecom en energie). Ik heb me het concept (dat bleek netwerkmarketing te zijn) uit laten leggen, ik begreep er helemaal niks van. Het enige dat ik had onthouden is dat er een wederkerende provisie werd uitbetaald over klanten die een dienst afnemen die ik aan zou dragen. Dat was voor mij al genoeg om een poging te wagen. Als ik elke dag 1 klant zou maken en ik zou dat 2 jaar doen dan zou ik genoeg klanten hebben met voldoende omzet om elke maand een bescheiden (rond de € 1000 per maand) inkomen te hebben. Daarmee zou ik mijn eigen bedrijf op kunnen starten zonder het risico te lopen dat er een maand geen geld zou binnenkomen. Voordat ik er mee aan de slag zou gaan, heb ik het bedrijf van onder tot boven onderzocht. KvK, belastingdienst, bank, jaarcjfers etc. Vervolgens ook het hoofdkantoor gezien waarbij je alles te zien kreeg. Vervolgens mezelf de vraag gesteld: stel dat het toch niets wordt, wat heb ik dan verloren? Een paar honderd gulden en tijd.

Ik ben gewoon begonnen met het aanbrengen van een aantal klanten. En ja ik ben begonnen bij mijn familie. Mijn moeder zei meteen Nee! Nou, lekker was dat. Gelukkig zeiden er ook een aantal mensen ja. Later belde mijn moeder nog open vroeg of ze toch nog klant kon worden, want ze had de tarieven op internet opgezocht en die waren lager dan die van dat bedrijf met die groene busjes.

Tijdens het klanten werven vroeg ik een oud-collega of hij ook klant wilde worden. Dat wilde hij niet, voordat ik hem kon vertellen waarom ik daar mee bezig was. Voor dat ik het wist had ik mijn eerste vertegenwoordiger. Om een heel lang verhaal kort te maken, zo is een organisatie ontstaan met inmiddels meer dan 4000 klanten in 8 landen.

Tot een jaar geleden werkte ik nog steeds als projectmanager, inmiddels wel parttime bij een ander bedrijf.

In februari van dit jaar de knoop doorgehakt en volledig zelfstandig ondernemer geworden. Ik ben naast mijn mlm onderneming nog 2 andere bedrijven begonnen, één daarvan is een franchise onderneming de ander betreft een consultancy bedrijf. Het is nu eenmaal slimmer om niet afhankelijk te zijn van 1 bron van inkomsten!

weltrusten en tot later

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: ondernemer?

Ongelezen bericht door student26 »

Wat wil je hier nou mee zeggen eigenlijk? Dat je met MLM succesvol kunt worden? Ik heb hier al meermalen gezegd dat een enkeling er succesvol mee kan (en zal) worden. Daar draait het nou juist om, om al die mensen aan de onderkant die daar een veel kleinere kans op hebben. Zoals ook al blijkt uit een email die ik ontving naar aanleiding van mijn website (namen zijn bewust weggehaald):

--------------------------------------------------------------------------

Hallo,

Jammer, dat ik deze site niet een half jaar eerder heb ondekt. Inmiddels ben ik vertegenwoordiger bij xxxxx. Als belklant heb ik absoluut geen klachten en dat ben ik al langer dan een half jaar, maar als vertegenwoordiger voel ik me ontzettend in de maling genomen. Van de klanten die ik heb aangebracht krijg ik nog steeds geen geld omdat het te weinig is om uit te keren. Klanten die niet geactiveerd worden, waarschijnlijk door fouten of pesterijen van KPN, maar xxxxx doet ook niet veel moeite om mij hierin te steunen. De klant moet zelf bellen, terwijl die om mij te helpen klant is geworden en hier dus juist geen zin in heeft.

Piramide spellen hoorde ik vaker, maar omdat ik het fenomeen niet zelf ken en niemand die daar mee aan kwam mij kon vertellen wat dat inhield heb ik het voor lief genomen. Mede omdat mensen in mijn up-line wel duidelijk wisten te vertellen waarom dit niet om een piramide ging.

Om naar een internationale training te gaan moest ik 150 euro betalen, dat vond ik veel te veel aangezien ik alleen nog maar geld heb betaald en niets heb ontvangen. Over een half jaar moet ik weer betalen om vertegenwoordiger te kunnen blijven, iets wat mij niet van te voren is verteld.

Op deze site heb ik meer achtergrond informatie weten te vinden, jammer dat het nu pas is. Wat ik nu verder doe ga ik nog even overdenken. Opgeven of toch doorgaan, als ik opgeef ben ik sowieso mijn geld kwijt en als ik doorga gaat dat waarschijnlijk veel frustratie opleveren, tja ik weet het nog niet. In iedergeval bedankt voor de informatie.

Groetjes, xxxxx

--------------------------------------------------------------------------

Dit zijn de mensen waar ik mij zorgen over maak, maar jij kennelijk niet.

Gast

Re: ondernemer?

Ongelezen bericht door Gast »

Jammer, dat ik deze site niet een half jaar eerder heb ondekt. Inmiddels ben ik vertegenwoordiger bij xxxxx. Als belklant heb ik absoluut geen klachten en dat ben ik al langer dan een half jaar, maar als vertegenwoordiger voel ik me ontzettend in de maling genomen. Van de klanten die ik heb aangebracht krijg ik nog steeds geen geld omdat het te weinig is om uit te keren. Klanten die niet geactiveerd worden, waarschijnlijk door fouten of pesterijen van KPN, maar xxxxx doet ook niet veel moeite om mij hierin te steunen. De klant moet zelf bellen, terwijl die om mij te helpen klant is geworden en hier dus juist geen zin in heeft.


Ik zou willen zeggen tegen deze persoon : verdiep je eerst in een bedrijf en voorwaarden.
Een bedrijf gaat niet voor elk dubbeltje een transactie doen. Ze sparen het op en bij b.v. 15euro maken ze het over. Heel normaal. Lees eerst een keer iets, voordat je denkt dat je in de maling bent genomen.
Als een klant bij mij niet wordt omgeschakeld, bel ik op en regel het! Waarom regel je het niet! Ondersteunen? Bel je sponser en maak hem duidelijk dat het NU! geregeld wordt. En heb jij ondersteuning nodig om een belletje te plegen? Het is mij wel duidelijk hoe jij in elkaar zit.Tjonge, tjonge zeg.
Als je geld wilt verdienen, moet je een paar actie's ondernemen, maar als dit al te lastig of teveel is voor je, zou ik je adviseren om never nooit niet voor jezelf te beginnen.
Het is niet erg als je bepaalde dingen niet kunt of wilt, maar ga dan ook niet klagen achteraf, maar zeg tegen jezelf : leuk, maar niet voor mij!

Gast

Re: ondernemer?

Ongelezen bericht door Gast »

Om naar een internationale training te gaan moest ik 150 euro betalen, dat vond ik veel te veel aangezien ik alleen nog maar geld heb betaald en niets heb ontvangen.

Training van 150 euro?????Onzin, heb je niets te zoeken, dus ga je gewoon niet.
Als je met mlm begint wordt je betaald over je genomen actie.Geen actie....geen geld.
Jij neemt geen actie, dus geen geld! Dat is mlm! Wat doe jij? Geen actie....geen geld.....klagen dat je geen geld krijgt!

En student slaat een arm om je heen omdat hij het zo erg vindt! Zielig!

Gast

Re: ondernemer?

Ongelezen bericht door Gast »

Goh! Wat een agressieve reactie hier zeg.
Hoe weet je nu of er geen ondersteuning is gevraagd, misschien is dat nu juist het probleem. Misschien is er al meerdere keren om hulp gevraagd, maar wordt men van het kastje naar de muur gestuurd. Actie is misschien al ontelbare keren genomen, maar betaling?????

Bobby-K

Re: ondernemer?

Ongelezen bericht door Bobby-K »

Ik zit er aan te denken om hier mee te starten.
Moet ik het wel of niet doen ....?
Help me is uit de brand.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: ondernemer?

Ongelezen bericht door student26 »

Jij neemt geen actie, dus geen geld! Dat is mlm! Wat doe jij? Geen actie....geen geld.....klagen dat je geen geld krijgt!
Ik heb deze even gequoot, maar ik reageer op alle berichten die geplaatst zijn n.a.v. mijn reactie.

Ten eerste leest de persoon die dit naar mij heeft gemaild hier volgens mij niet mee. Het heeft dus geen zin om op die manier op het mailtje te reageren.

Ten tweede wordt de persoon in kwestie meteen van vanalles en nogwat beschuldigd, terwijl niemand hier enig inzicht heeft in de persoonlijke omstandigheden van deze persoon. Zoals ik het begrepen heb krijgt deze persoon niet uitbetaald omdat er een minimum aantal klanten is die je moet binnenhalen voordat je uberhaupt uitbetaald wordt.

Tot slot ben ik de reactie "verdiep je er dan eerst eens in" een beetje beu aan het raken. Iedereen hier weet hoe het gros van de mensen MLM instapt, namelijk door te tekenen bij een presentatie, al dan niet onder bewuste of onbewuste (sociale) druk. Er zijn vast mensen die dan eerst eens een "serieus" onderzoekje doen naar het bedrijf e.d. maar het merendeel doet dit gewoon niet, en ze worden ook niet aangespoord om dit wel te doen.

mlm-er

Re: ondernemer?

Ongelezen bericht door mlm-er »

Ik zit er aan te denken om hier mee te starten.
Moet ik het wel of niet doen ....?
Help me is uit de brand.


Als je mlm wilt beginnen is het handig als je een beetje zelfvertrouwen hebt en eigen beslissingen kunt nemen.
Als je hier aan een wildvreemde gaat vragen of je wel of niet moet beginnen, zou ik het advies geven om NIET te beginnen.

Osiris
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 okt 2004 09:08

Re: ondernemer?

Ongelezen bericht door Osiris »

Misschien zijn dit een paar handige tips om te beoordelen of een Netwerk Marketing bedrijf bij je past en of je al die moeite wilt doen.

* Zou de integriteit van de leiders van het bedrijf je inspireren om ze te volgen?

* Wordt het bedrijf gedreven door een missie, of door het verlangen snel geld te verdienen?

* Past de filosofie van het bedrijf bij je persoonlijke filosofie?

* Wordt het product van het bedrijf in de winkel verkocht?

* Heeft het bedrijf een bewezen en effectief trainingsprogramma?

* Bevat de productlijn van het bedrijf een redelijk aantal consumptiegoederen of diensten?

* Is het bedrijf afhankelijk van glamour en glitter om haar investeringsmogelijkheid te verkopen of overleven het bedrijf en de investeringsmogelijkheid een feitenonderzoek naar de claims die worden gemaakt op introductiebijeenkomsten van het bedrijf?

* Zouden de claims van het bedrijf en het product de test bij wetgevende instanties doorstaan of klinken ze te mooi om waar te zijn?

* Zou de mogelijkheid je een echte kans geven om het leven van degenen die je sponsort positief te beinvloeden?

* Wil het bedrijf je opzadelen met producten die je moet verkopen voordat je je investering terug kunt verdienen?

* vertelt het bedrijf je in begrijpelijke termen welk volume aan activiteit je moet aanhouden om het residueel inkomen van de organisatie die je hebt opgebouwd te ontvangen?

* Is er een lijst van onopgeloste claims tegen het bedrijf?

* Verwacht je dat het bedrijf of je upline mensen in je bedrijf brengen of werk voor je doen?

* Ben je volledig overtuigd van de juistheid van je zaak en van de waarde voor degenen met wie je gaat werken?

* Begrijp je waarom het belangijk is een product van het product te worden?

* Als je bij dit bedrijf slaagt, zou je dan meer hebben van dingen die met geld te betalen zijn en alle dingen die met geen geld te betalen zijn?

Dit zijn een paar tips die je misschien kunnen helpen om een juist en eerlijk bedrijf te vinden die bij jou past.


Ondanks dat dit handige tips kunnen zijn, zal er van het tegenstanders gedeelte er wel genoeg commentaar op zijn. Ondanks dat vind ik ze goed genoeg om tot een besluit te komen.

Groet,

Osiris 8)

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: ondernemer?

Ongelezen bericht door student26 »

Ondanks dat dit handige tips kunnen zijn, zal er van het tegenstanders gedeelte er wel genoeg commentaar op zijn.
Nou, een aanzienlijk aantal komt nogal zweverig over of zijn gewoon zweverig. Waarom een MLM anders beoordelen dan je normaal zou doen als je zou solliciteren? Er zitten ook goede tussen hoor ;-)

Gast

Re: ondernemer?

Ongelezen bericht door Gast »

Waarom MLM anders beoordelen dan een sollocitatie?

Misschien omdat je bij MLM niet naar een functie solliciteert?

Je kunt natuurlijk wel denk ik de zelfde vragen stellen als bij een solicitatie. Maar of je dan dezelfde antwoorden zult krijgen / verkrijgen?

Persoonlijk zie ik MLM net las een baan maar als een uitdaging. Als onderneming zie ik het nog niet. Dat zal pas gebeuren als ik volledig mijn inkomsten via MLM ontvang of "Verplicht" wordt me in te schrijven bij KvK enz.

Voor de rest hebben mijn vragen wel geholpen met mijn beslissingen mbt MLM en ik heb tot nu toe geen spijt of iets dergelijks.

MBT dat zweverig, ik wist ze even niet anders te formuleren, dan maar zweverig.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: ondernemer?

Ongelezen bericht door student26 »

Waarom MLM anders beoordelen dan een sollocitatie?
Misschien omdat je bij MLM niet naar een functie solliciteert?
Dat heeft er niets mee te maken. Het gaat erom of je je thuis voelt bij het bedrijf, de specifieke functie maakt daarbij niet uit.
MBT dat zweverig, ik wist ze even niet anders te formuleren, dan maar zweverig.
Tsja, als je aan komt zetten met "Zou de integriteit van de leiders van het bedrijf je inspireren om ze te volgen?", dan heb ik toch wel even een bakje nodig hoor...

Aqua
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 okt 2004 13:47

Re: ondernemer?

Ongelezen bericht door Aqua »

Dat heeft er niets mee te maken. Het gaat erom of je je thuis voelt bij het bedrijf, de specifieke functie maakt daarbij niet uit.
Beste student26,

Jij bent waarschijnlijk in de positie om te kunnen kiezen uit diverse aanbiedingen met betrekking tot een baan, dat is natuurlijk perfect en dat gun ik je ook, jij kunt daarom iets makkelijker kijken of je je thuisvoelt bij een bedrijf.

Maar denk eens aan die duizenden jongeren, die van school zijn gekomen, geen uitkering krijgen, weinig tot geen kans op een baan hebben, kijken die naar het zich thuisvoelen bij een bedrijf?? Die zijn allang blij dat ze een paar rotcenten kunnen verdienen voordat ze na een 6 maanden of soms nog korter contracje weer op straat gezwiept worden.

En "by the way" in Duitsland is het op het ogenblik zo dat als een werkloze besluit om voor zichzelf te beginnen bij ACN als vertegenwoordiger hij van de overheid € 1400,-- krijgt om te starten, dus zelfs de Duitse overheid gaat al inzien dat mlm een serieuze business is :lol: en mensen uit de ww kan houden :!:

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: ondernemer?

Ongelezen bericht door student26 »

Jij bent waarschijnlijk in de positie om te kunnen kiezen uit diverse aanbiedingen met betrekking tot een baan, dat is natuurlijk perfect en dat gun ik je ook, jij kunt daarom iets makkelijker kijken of je je thuisvoelt bij een bedrijf.
Dat kun je tegen mij zeggen, maar dat kan ik dan ook tegen jou zeggen, is het niet? Zal die werkloze jongere zonder uitkering met weinig tot geen kans op een baan, zich echt gaan afvragen of die of die MLM leuk bij ze past? En zich afvragen of ze "geinspireerd worden door de integriteit van de leiders"? (waar is dat bakje?) Lijkt me niet. Ze zullen eerst eens het aanmeldbedrag op moeten hoesten, lijkt me ook niet geweldig in zo'n situatie.
En "by the way" in Duitsland is het op het ogenblik zo dat als een werkloze besluit om voor zichzelf te beginnen bij ACN als vertegenwoordiger hij van de overheid € 1400,-- krijgt om te starten, dus zelfs de Duitse overheid gaat al inzien dat mlm een serieuze business is en mensen uit de ww kan houden
Heb je daar een bewijs van of is dit weer zo'n kulverhaal?

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: ondernemer?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Beste Ondernemer,

Wat wil je hiermee zeggen?
Ook ik heb in mijn posts nooit ontkend dat mensen geld zullen verdienen aan mlm.
Ik heb wel gezegd dat het voor de meeste mensen niet zal lonen, en daar blijf ik nog steeds bij. Alsmede mijn weerstand tegen zakendoen met vrienden.

@aqua:
Jij bent waarschijnlijk in de positie om te kunnen kiezen uit diverse aanbiedingen met betrekking tot een baan, dat is natuurlijk perfect en dat gun ik je ook, jij kunt daarom iets makkelijker kijken of je je thuisvoelt bij een bedrijf.

Maar denk eens aan die duizenden jongeren, die van school zijn gekomen, geen uitkering krijgen, weinig tot geen kans op een baan hebben, kijken die naar het zich thuisvoelen bij een bedrijf?? Die zijn allang blij dat ze een paar rotcenten kunnen verdienen voordat ze na een 6 maanden of soms nog korter contracje weer op straat gezwiept worden.
Zo ben ik ook ooit benaderd voor mlm, omdat ik mijn cv op het internet had gezet.
Wil je hiermee zeggen dat mlm een alternatief is voor mensen zonder opleiding en met weinig baankansen?
Verder nog de vraag of je weet wat voor contracten starters (met HBO of WO opleiding) tegenwoordig krijgen. Dat is ook regelmatig een 6 maanden contract waarna je eventueel verlenging krijgt.

En in Duitsland, kan je dat bewijzen?

Osiris
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 okt 2004 09:08

Re: ondernemer?

Ongelezen bericht door Osiris »

Hallo,

Dat Duitsland verhaal klopt gedeeltelijk. Dit valt onder de "Ich AG" regeling. iedereen in Duitsland die werkeloos is kan met deze regeling een eigen bedrijf opstarten. hiervoor krijgen ze een bepaald bedrag. € 1400,00 kan kloppen. Ook schijnt het zo te zijn dat je na verloop van een periode het geleende bedrag terug moet betalen.

Kijk ook op de volgende website(s):

http://www.bmwi.de/Navigation/Existenzg ... ch-ag.html
www.wdr.de/tv/markt/service/berichte/20030310_1.phtml
www.finanztip.de/recht/wirtschaftsrecht/ich-ag.htm

Groet,

Osiris

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: ondernemer?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Het Duitsland verhaal klopt dus voor geen meter.
Als je een bedrijf start, dan krijg je subsidie, of beter gezegd een lening.
Dat is iets heel anders dan inschrijven bij ACN als distributeur, deelnemer, of hoe je zoiets ook noemt.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: ondernemer?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ik zie nu, je noemt het ACN vertegenwoordiger.

een duitser

Re: ondernemer?

Ongelezen bericht door een duitser »

klopt wel ,daarom groeit acn in duitsland als kool.Vele maken daar gebruik van.Mlm hoort ook onder startende ondernemer als je inschrijft bij de duitse kvk.(subsidie alleen voor werklozen)

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: ondernemer?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Nee, het klopt dus niet.
Er zitten extra voorwaarden aan, dusdanig dat simpelweg inschrijven bij ACN geen subsidie oplevert.
Maar dat werd even niet verteld, want als je alle ongemakken weglaat verkoop je meer, nietwaar?
Door de volledige waarheid wordt je alleen maar gehinderd.

Gesloten