LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Op een rijtje...... De "bovenste" verdient het mee

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
So be it

Op een rijtje...... De "bovenste" verdient het mee

Ongelezen bericht door So be it »

Hallo allemaal,

Ik vind dat we alles eens op een rijtje moeten zetten......
Alles loopt door elkaar en heeft meestal niets meer te maken met het topic!

Er zijn bepaaalde misstanden binnen het mlm-gebeuren en, ieder voor zich, hoort een mlm-er te controleren of dit speelt in "zijn" mlmzaak en kan er in het betreffende topic over gediscussieerd worden.

De meningen over één onderwerp liggen dan duidelijk NAAST elkaar en kunnen makkelijk weer opgezocht worden!

Telkens komt het op de volgende punten neer:

---De "bovenste" verdient het meest......
---De "bovenste" maakt misbruik van de mensen "er onder".
---Financieel risico......... en/of de investering is te hoog.......
---Mentaal risico........
---een mlm-er maakt misbruik van zijn "sociale"netwerk......
---De mlm-er geeft een verkeerde voorstelling van de mogelijkheden en probeert zó een ander te overtuigen....
---De producten zijn hun geld niet (helemaal) waard en kunnen zelfs gevaarlijk zijn voor de gebruiker......

Wanneer er nog andere onderwerpen zijn kan dat het best gestart worden in een apart draadje.

So be it
Laatst gewijzigd door So be it op 17 sep 2006 12:28, 2 keer totaal gewijzigd.

So be it

Re: Op een rijtje...... De "bovenste" verdient het mee

Even overgenomen, voor het geval de kreet klinkt:
"Tegenstanders zeggen dat niet!"
een uitspraak van Dennis The Pennis.
Joepie, er is er weer eentje bij in NL, VEMMA!
Wees er snel bij, want bovenin de piramide pak je de meeste winst.
Wel snel wezen en alvast huisje kopen op de Bahama's, want in NL is MLM bij de wet verboden!
Deze smeerlappen zijn trouwens erg hardnekkig: ze hebben alle zoekmachines al vervuild met hun gore propaganda.
Maar misschien is dit je standpunt niet meer helemaal, Dennis?

SBI

So be it

Nu dat ik er bij stil sta......
Er heeft nog nooit ook maar iemand zelfs een poging gedaan zo'n uitspraak te onderbouwen......! :shock:

Dus eigenlijk kunnen vóór- EN tégenstanders één lijn trekken tegen deze misleidende soort uitspraken! 8)

Dat is mooi......

Straks zitten we over alles op één lijn.... of zijn de meningen gewisseld! :wink:

En ben ik nu veel op dit forum bezig?
Ja! Sorry.
Zit minimaal 6 weken in het gips..., dus ik zal er zeker regelmatig zijn om de argumenten wat te sorteren....! :lol:
SBI
(Ik wordt graag gecorrigeerd wanneer ik uitspraken onvolledig overneem...., maar liever niet met een zweepje en/of handboeien! :roll: )

jan jansen============

Ongelezen bericht door jan jansen============ »

@ so be it

Maak er maar 6 maanden van, je bent al vanaf maart bezig met het verdedigen van mlm op dit forum.(is toch helemaal niet nodig met zoiets moois als mlm?) Het bevalt jou kennelijk erg goed, waarom al die moeite?

@ de rest
Een applaus van de hele zaal ( laten we het in het mlmsfeertje houden) voor ons aller so be it!!!!, De absolute topper van dit forum met inmiddels al meer dan 900 posts, chapeau!! op naar de 1000.

@ so be it
Tip ;er zijn gsm's op de markt waarmee je kunt internetten, kun je ook ff reageren op dit forum als je in de supermarkt bent ofzo .

Ja ik heb ook op gekke tijden gepost op dit forum maar wees gerust de 900 posts ga ik niet halen, ik heb genoeg andere dingen te doen in mijn leven, mijn leven draait gelukkig niet om fora als deze.
Ik krijg sterk de indruk dat dat bij jou wel het geval is.

Ik verheug me alweer op je bijdehante reactie,ik zie het wel weer als ik weer eens langs dit forum kom
(Ga nu weer terug de zon in ,moet je ook eens proberen ipv achter je pc hangen)

So be it

@ JJ,

Zoals gewoonlijk van een mlmtegenstander...., gewoon op de man.... :lol:
Inhoudelijk iets over mlm?
Welnee! DAAR is dit forum niet voor bedoeld!
je bent al vanaf maart bezig met het verdedigen van mlm op dit forum.(is toch helemaal niet nodig met zoiets moois als mlm?) Het bevalt jou kennelijk erg goed, waarom al die moeite?
Goh..., zolang alweer!? :lol:
Mooi.
En waarom?
Omdat ik het zalig vind mensen die niet zelf kunnen nadenken..., hoop te geven dat het leven TOCH mooi is en dat ze hun nare verleden kunnen vergeten!
Ja ik heb ook op gekke tijden gepost op dit forum maar wees gerust de 900 posts ga ik niet halen
,
Je bent er ook nog maar net hè? :roll:
En als jij om 5 uur 's morgens post...... :?
Hoe bevalt dat nou?
Blijf je dat je verdere carriere doen?
Ik heb misschien wel iets voor je zodat je dáár wat aan kunt doen en dat je wat vrolijker door het leven kan! :wink:
ik heb genoeg andere dingen te doen in mijn leven, mijn leven draait gelukkig niet om fora als deze.
Om 5 uur 's morgens? :shock:
Ik krijg sterk de indruk dat dat bij jou wel het geval is.
Ach, de een heeft wat meer tijd dan de ander..... 8)
Ik verheug me alweer op je bijdehante reactie,ik zie het wel weer als ik weer eens langs dit forum kom
Ach, bijna dagelijks toch?
En zullen we eens kijken hoeveel postings er zijn van de Economix, mlmangel, etc?

Een prettige dag verder, JJ.
Gaat het nu straks weer over dat "de bovenste het meest verdient"?

SBI

So be it

De absolute topper van dit forum met inmiddels al meer dan 900 posts, chapeau!!
Sorry, off topic...., maar kijk eens bij "student26" of "Maarschalk"..... :lol:

SBI

S.

Ongelezen bericht door S. »

Gaat het nu straks weer over dat "de bovenste het meest verdient"?
De bovenste verdient het meest omdat deze bovenaan staat.
Of je moet de piramide omdraaien. :wink:
Maar of die verdient wat die rekenkundig gezien zou moeten krijgen? :lol: Want dat loopt echt in de miljarden.

So be it

S.,
Zo werkt het niet, S..
Wanneer een mlm-er dat flikt, moet hij van alles bewijzen.

Kom dus maar op.

Voorbeeld:
Ik kom onder jou.
Ik veroorzaak € 10.000 euro omzet waar een premie aanhangt van 20%
Jij veroorzaakt zelf maar € 1000 omzet, maar je mag mijn omzet bij de jouwe optellen.

En leg JIJ nu maar eens uit hoe JIJ meer verdient dan ik.... terwijl JIJ hoger in de piramide staat!

Succes, Zet 'm op! Witte muizen!!!!! :lol:

SBI

S.

Succes, Zet 'm op! Witte muizen!!!!!
Zo vroeg neem ik nog geen borrel, moet nog werken. :o

To be continued, rekenfunctie van me harses staat effe op non-actief. :wink:

DennisThePennis

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Maar misschien is dit je standpunt niet meer helemaal, Dennis?
Nou, een MLM is niet per definitie verboden, maar dan blijft het nog steeds een smerige business waarbij de grenzen van het toelaatbaare steeds opgezocht worden (en soms ook overschreden worden) ... En is het anders gewoon toeval dat de personen bovenin de piramide er altijd als enige rijk van worden? Je gelooft toch niet in die TellSell-achtige getuigenissen van mensen die je altijd te horen krijgt bij MLM bedrijfspresentaties?

Jij bent er immers ook niet rijk van geworden, anders had je nu wel wat beters te doen dan dit subforum te vervuilen met je bullsh*t. :lol:

S.

:shock:

Die rekenfunctie van me harses zet ik nooit meer aan. :lol:
Ik kom onder jou.
Ik veroorzaak € 10.000 euro omzet waar een premie aanhangt van 20%
Jij veroorzaakt zelf maar € 1000 omzet, maar je mag mijn omzet bij de jouwe optellen.
Dat is enkel leuk voor de belastingdienst. Neem aan dat jij je verdiende omzet mag behouden na aftrek van evt. provisie die je mij verschuldigd bent? omdat ik je destijds heb ingeschreven?
En leg JIJ nu maar eens uit hoe JIJ meer verdient dan ik.... terwijl JIJ hoger in de piramide staat!
Als 't goed is mag jij je centjes houden.
Mits je je ze daadwerkelijk verdient dan, he. :wink:

So be it

@ S.,
Het is echt simpel, S......
Mijn omzet(mijn arbeid) zit in jouw omzet(arbeid).... dus zit MIJN premie in JOUW premie!

Elke cent kan maar één keer uitgegeven worden!
60% van de totale omzet gaat naar distributeurs!
dat KAN nooit meer worden.....!

SBI

So be it

@ Dennis,
We zouden het hier hebben over "de bovenste verdient het meest"..., dus zal ik je antwoord geven in het draadje:
De mlm-er geeft een verkeerde voorstelling van de mogelijkheden en probeert zó een ander te overtuigen....
. OK?

SBI

So be it

Geplaatst op 12 Sep 2006 08:22 door joopataa

Hoewel de meeste intussen wel weten ben ik absoluut geen voorstander van mlm. Maar nu niet komen dat het verboden is want dat is dus niet waar.Piramidespelen zijn wel verboden maar werken iets anders dan mlm.
Joopataa---------------------Verpl./cop. SBI

So be it

Geplaatst op 12 Sep 2006 09:22 door DennisThePennis
--------------------------------------------------------------------------------
@joopataa: Je hebt gelijk, MLM is niet per definitie verboden, uitspraak HR in feb. 2005:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Multi-level_marketing

"Naast het piramidespel zoals hierboven uiteengezet, bestaan er verkoopmethoden die in bepaalde opzichten gelijkenis vertonen met piramidespelen. Deze verkoopmethoden zijn bekend onder de naam "multilevel marketing" of "netwerk marketing". Deze verkoopmethoden of vorm van marketing vallen niet onder de definitie van het begrip piramidespel en zijn derhalve niet verboden onder het regime van de Wet op de kansspelen. Bij deze vorm van marketing verwerft de koper van een product het recht om zelf ook bepaalde producten te verkopen waarmee hij een bonus, een provisie of een percentage van de omzet kan verwerven. Hetzelfde geldt voor de opvolgende kopers. Qua structuur vertoont multilevel marketing gelijkenis met een piramidespel. Het doel van deze vorm van marketing is echter wezenlijk anders dan het doel van een piramidespel. Multilevel marketing is een verkoopmethode. Een te verwerven voordeel in de vorm van een bonus, provisie of omzetpercentage dient om de verkoop van de betreffende producten te bevorderen en vormt derhalve onderdeel van het verkoopsysteem.

Bij multilevel marketing is geen sprake van het betalen van een bepaald bedrag uitsluitend teneinde het recht tot deelname aan een organisatie of het recht tot het werven van nieuwe deelnemers/kopers te verkrijgen, maar staat de verkoop van producten centraal. De deelnemer koopt producten in voor een reële prijs, teneinde ze met winst te verkopen. In tegenstelling tot bij een piramidespel is er sprake van koop in de zin van artikel 7:1 BW. De afnemer betaalt niet voor deelname, maar voor het product. De afnemers die geen producten willen of kunnen verkopen worden derhalve niet benadeeld.

Gezien het bovenstaande is er geen reden multilevel marketing te verbieden zolang het gebruikt wordt als een methode om producten te verkopen."

Je kunt die goorlappen echter wel proberen te pakken op het vetgedrukte: veelal worden die produkten niet tegen een reële prijs ingekocht. Bovenin de piramide moet immers veel geld verdiend worden ...

cop/verpl. door SBI

S.

Ga je hier nu een persoonlijk weblogje maken? :?

Ik raak de draad van dit draadje kwijt, voor zover ik het ooit volledig gesnopen heb. ( En dat geldt enkel voor dit draadje dan, he)

So be it

Ga je hier nu een persoonlijk weblogje maken?

Is niet de bedoeling, maar ik wilde wel eens iets opzoeken en dan kon je niet zoeken op "onderwerp", want alles liep door elkaar.
Ik raak de draad van dit draadje kwijt, voor zover ik het ooit volledig gesnopen heb. ( En dat geldt enkel voor dit draadje dan, he)
Het gaat hier over wie het meeste verdient in mlm, zoals je toch wel weet?

De tegenstanders zeggen steeds dat "de bovenste" het meest verdient.... en dan bedoelen ze niet dat iemand die 20 jaar geleden begon, meer verdient dan iemand die gisteren begon!

Het getuigt alleen van het feit dat men niet op de hoogte is van de structuur van beloning.

En laten we eerlijk zijn.....
We willen toch allemaal dat de waarheid duidelijk ten toon gespreid wordt? :wink:
Dan kan er toch niks op tegen zijn wanneer we het proberen te houden bij het onderwerp?

SBI

So be it

Nóg een voorbeeld hoe normaliter de bovenste helemaal niet het meest verdient....!

Het is niet zo dat er bonus.... over bonus..... over bonus betaald wordt.
Eén en hetzelfde bonuspercentage wordt verdeeld over een hele lijn van mensen.
Voorbeeld:
Jij veroorzaakt een omzet van € 6000,00 waar bijvoorbeeld (via een percentagestaffel) 20% premie op rust. Is dus € 1200 voor jou.... denk je.....!
Maar.... jouw broer heeft bijvoorbeeld van de door jou veroorzaakte omzet van € 6000..... er € 5000 van veroorzaakt en heeft volgens de staffel dan recht op 18% over € 5000 is..... € 900 op zijn bankrekening.

De omzet van jouw broer zit in jouw omzet...., dat betekent dat de premie waar hij recht op heeft, in jouw premie zit.

Heb je nu ook nog eens het feit dat van je overige € 1000 omzet er € 800 veroorzaakt zijn door je zwager en hij krijgt daar voor 12% premie, is dus € 96, dan krijg jij op je bankrekening gestort.....
€ 1200 min € 900 (je broer) min € 96 (je zwager).... is € 204....!!!!!!!

Wie verdient er nu het meeste......?????
Degene die het hardst, of slimst of langst heeft gewerkt?

Econometrist

Ongelezen bericht door Econometrist »

Het getuigt alleen van het feit dat men niet op de hoogte is van de structuur van beloning.

En laten we eerlijk zijn.....
We willen toch allemaal dat de waarheid duidelijk ten toon gespreid wordt?
Dan staan er nog wat vragen aan jou open met betrekking tot de percentages die je ontvangt over je downline in de thread "rekensommetjes over omzetten en bonussen" die jij nota bene zelf begonnen bent maar waar je alles uit de kast haalt om hier niet op in te gaan. Het komt jou veel beter uit om te suggereren dat je veel inkomsten uit je downline ontvangt maar je doet alles om het in het ongewisse te laten HOE veel dat dan wel is. En dan vervolgens met je schijnheilige kop doodleuk komen beweren dat we allemaal willen dat de waarheid ten toon gespreid wordt.
Maar ok, dat willen we inderdaad dus ik zou zeggen kom maar op met die percentages die je ontvangt van de verkopen uit de levels 1 t/m 8 onder je, en pak het niet zo aan als de leugenachtige ratten in de mlm het normaal gesproken doen door niet de hele waarheid te vertellen, wat ook een vorm van liegen is.

Gesloten