LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] REACTIES OP HET STOPPEN VAN KLEENEZE IN NEDERLAND

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
teambuilder
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 jul 2006 19:33

REACTIES OP HET STOPPEN VAN KLEENEZE IN NEDERLAND

Ongelezen bericht door teambuilder »

IK ben heel benieuwd naar jullie reacties op het stoppen van Kleeneze in Nederland.

Graag hoor ik ook wat jullie als distributeurs nou gaan doen(nieuw MLM bedrijf)

Groeten

Wouter

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: REACTIES OP HET STOPPEN VAN KLEENEZE IN NEDERLAND

Ongelezen bericht door S. »

Goh, is het gestopt?

Kreeg een week of wat geleden anders nog zo'n foldertje van kleeneze in de bus.

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: REACTIES OP HET STOPPEN VAN KLEENEZE IN NEDERLAND

Ongelezen bericht door Econometrist »

Goh, is het gestopt?

Welnee!! Om te stoppen moet je namelijk eerst begonnen zijn...

teambuilder
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 jul 2006 19:33

Re: REACTIES OP HET STOPPEN VAN KLEENEZE IN NEDERLAND

Ongelezen bericht door teambuilder »

Wanneer is volgens jouw iemand begonnen dan?

teamspirit
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 dec 2006 13:35

Re: REACTIES OP HET STOPPEN VAN KLEENEZE IN NEDERLAND

Ongelezen bericht door teamspirit »

wat kan je doen of wil je doen als je zo wordt behandelt, je krijgt een mail en een brief en dat is het.
over en uit.

dit is geen besluit direct van kleeneze geweest, maar van Findel.
De meiden van het hoofdkantoor hebben dit pas op de zelfde dag als ons gehoord.
zo ook de Distributeurs uit Engeland weten officieel nog van niks.

Wat ik verder ga doen, mijn spullen opruimen, en verder zien we wel even

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: REACTIES OP HET STOPPEN VAN KLEENEZE IN NEDERLAND

Ongelezen bericht door jor »

Fijn he, mlm. De ene dag heb ben je eigen baas en een dag later word het een uitkering aanvragen?

teamspirit
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 dec 2006 13:35

Re: REACTIES OP HET STOPPEN VAN KLEENEZE IN NEDERLAND

Ongelezen bericht door teamspirit »

een uitkering aanvragen is gelukkig niet aan de orde. :lol:

Kleeneze deed ik naast mijn baan.

Maar er zijn zat Distributeurs die alleen kleeneze deden, voor die mensen valt echt alles weg.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: REACTIES OP HET STOPPEN VAN KLEENEZE IN NEDERLAND

Ongelezen bericht door mlmangel »

Goh, hopelijk krijen ze toch op zijn minst een ontslagvergoeding. En hopelijk kunnen zij die enkel Kleeneze deden zich als werkzoekende inschrijven.

Oh nee, oeps, vergeten, het is een MLM, en als die om een of andere dag opgedoekt wordt, wel, dan sta je daar met lege handen. En trouwens, die mlm'ers zijn toch hun eigen baas?? Maar als de organisatie opgedoekt wordt, zijn ze hun baan kwijt? Hmm, valt niet echt te rijmen, dat onafhankelijk zijn maar toch met lege handen staan als het opgedoekt wordt...

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: REACTIES OP HET STOPPEN VAN KLEENEZE IN NEDERLAND

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Tijd om maar eens de knuppel in het hoenderhok te gooien.

Dit is niet de schuld van marketeers en managers die niks van mlm begrijpen. Nederland en Duitsland zitten gewoon niet te wachten op de rommel van Kleeneze.
Ik durf zelfs te stellen dat ondanks de dappere pogingen va de mensen op dit forum en andere dappere zielen in de wereld mensen wereldwijd niet zitten te wachten op mlm en haar producten/diensten.
Tuurlijk een klein promillage van de bevolking verdient een klein appeltje voor de dorst met mlm, maar als geheel stelt het nog steeds bijzonder weinig voor. Kleeneze, EurExcel, wie volgt?

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: REACTIES OP HET STOPPEN VAN KLEENEZE IN NEDERLAND

Ongelezen bericht door So be it »

@ Jor,
Fijn he, mlm. De ene dag heb ben je eigen baas en een dag later word het een uitkering aanvragen?
Wat is DIT nu weer voor domme uitspraak????
Dit geldt voor elke ondernemer.....

Raar zootje zijn jullie...... :roll:

SBI

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: REACTIES OP HET STOPPEN VAN KLEENEZE IN NEDERLAND

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Wat is DIT nu weer voor domme uitspraak????
Dit geldt voor elke ondernemer.....

Raar zootje zijn jullie......
De enige die hier raar is/zijn zijn de mensen die beweren dat mlm-ers zelfstandige ondernemers zijn. Zodra de moederorganisatie de stekker eruit trekt is het hele ondernemerschap al afgelopen. Zo vrij ben je dus niet.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: REACTIES OP HET STOPPEN VAN KLEENEZE IN NEDERLAND

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Als je googled op Kleeneze kan je nog steeds bij hun pagina komen waarbij je je kan aanmelden als distributeur.
Lekkere jongens. Ik zou bijna medelijden krijgen met die sukkels (oeps zakenmannen) die distributeur zijn bij rommel en co (sorry Kleeneze)

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: REACTIES OP HET STOPPEN VAN KLEENEZE IN NEDERLAND

Ongelezen bericht door jor »

En daar doelde ik ook op! ( begreep sbi wel ) Kleeneze trekt de stekker eruit en gelijk zijn alle zogenaamde vrije ondernemers ridder te voet.
fijne vorm van eigen baas zijn in mlm.

teamspirit
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 dec 2006 13:35

Re: REACTIES OP HET STOPPEN VAN KLEENEZE IN NEDERLAND

Ongelezen bericht door teamspirit »

die pagina's lopen tot eind januarie, daarna zullen die verdwijnen

jan jansen============
Berichten: 204
Lid geworden op: 09 sep 2006 02:31

Re: REACTIES OP HET STOPPEN VAN KLEENEZE IN NEDERLAND

Ongelezen bericht door jan jansen============ »

mlm'ers zijn toch hun eigen baas?? Maar als de organisatie opgedoekt wordt, zijn ze hun baan/''eigen bedrijf'' kwijt? Hmm, valt niet echt te rijmen, dat onafhankelijk zijn maar toch met lege handen staan als het opgedoekt wordt...
Dit toont in mijn ogen aan dat de bewering dat je als mlmer een eigen bedrijf hebt een fabeltje is.
Je kunt als mlm-er nu toch echt niet meer beweren dat je een eigen zaak aan het runnen bent?
Een en ander lijkt me duidelijk gestaafd door wat er nu met Kleeneze gebeurd is.

Chineesje
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 dec 2006 01:40

Re: REACTIES OP HET STOPPEN VAN KLEENEZE IN NEDERLAND

Ongelezen bericht door Chineesje »

Daarom is het belangrijk om een MLM organisatie te vinden die zich begeeft in een groeimarkt en niet een markt waar al ruimschoots in is voorzien.

Sneu voor die hardwerkende mensen inderdaad.

Jammer dat er toch weer sarcastich wordt gedaan over dat "uitkering aanvragen". Dat kan ook heel geod gebeuren met "reguliere" dus niet-MLM bedrijven waar de moedermaatachappij de stekker euit trekt.

Chineesje
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 dec 2006 01:40

Re: REACTIES OP HET STOPPEN VAN KLEENEZE IN NEDERLAND

Ongelezen bericht door Chineesje »

Denk dat met het begrip "Eigen bedrijf" wordt gedoeld op het feit dat je je eigen tijd kunt indelen. Niet meer dan dat. En uiteraard dat je inkomen afhankelijk is van je eigen prestaties.

teamspirit
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 dec 2006 13:35

Re: REACTIES OP HET STOPPEN VAN KLEENEZE IN NEDERLAND

Ongelezen bericht door teamspirit »

zo denk ik er ook over, je bepaald zelf wat je doet en hoeveel uren je er in stopt. je bent dan baas over je eigen stukje, niemand zal zeggen wat je moet doen of je iets goed doet of fout.

en uiteindelijk ligt het helemaal aan je zelf of iets wel of niet slaagt met mlm

als ik iets kan verdienen met iets wat ik leuk vind nou waarom niet, voor een baas werken is ook niet altijd alles die kunnen je ook wegsturen

jan jansen============
Berichten: 204
Lid geworden op: 09 sep 2006 02:31

Re: REACTIES OP HET STOPPEN VAN KLEENEZE IN NEDERLAND

Ongelezen bericht door jan jansen============ »

Chineesje


Geplaatst op 17 Dec 2006 22:51 door Chineesje


--------------------------------------------------------------------------------

Denk dat met het begrip "Eigen bedrijf" wordt gedoeld op het feit dat je je eigen tijd kunt indelen. Niet meer dan dat. En uiteraard dat je inkomen afhankelijk is van je eigen prestaties.


Daar heb je gelijk in, alleen is het gewoon wel zo dat veel mlm-bedrijven en deelnemers het heel vaak wel ''verkopen'' als zijnde het hebben van een eigen bedrijf.
Dat is naar mijn mening duidelijk niet het geval en ik begrijp gewoon niet zo goed dat veel mlm-ers blijven volharden dat ze door hun mlm deelname een eigen zaak hebben.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: REACTIES OP HET STOPPEN VAN KLEENEZE IN NEDERLAND

Ongelezen bericht door So be it »

Schalkje, Jor en JJ.....,
De enige die hier raar is/zijn zijn de mensen die beweren dat mlm-ers zelfstandige ondernemers zijn. Zodra de moederorganisatie de stekker eruit trekt is het hele ondernemerschap al afgelopen. Zo vrij ben je dus niet.

Lekkere jongens. Ik zou bijna medelijden krijgen met die sukkels (oeps zakenmannen) die distributeur zijn bij rommel en co (sorry Kleeneze)

En daar doelde ik ook op! ( begreep sbi wel ) Kleeneze trekt de stekker eruit en gelijk zijn alle zogenaamde vrije ondernemers ridder te voet.
fijne vorm van eigen baas zijn in mlm.

Maar als de organisatie opgedoekt wordt, zijn ze hun baan/''eigen bedrijf'' kwijt? Hmm, valt niet echt te rijmen, dat onafhankelijk zijn maar toch met lege handen staan als het opgedoekt wordt...

Dit toont in mijn ogen aan dat de bewering dat je als mlmer een eigen bedrijf hebt een fabeltje is.
Je kunt als mlm-er nu toch echt niet meer beweren dat je een eigen zaak aan het runnen bent?
wees toch eens een keer objectief in jullie oordeel over mlm....... :?

Precies dezelfde situatie kan ontstaan waar een ondernemer AL zijn eieren in één mandje heeft gedaan en dat ene mandje valt!!!!!

Er ZIJN wat bedrijven failliet gegaan omdat men zich blind staarde op één grote opdrachtgever!!!!
Die gaat een keer naar een ander...., WEG omzet.....!
Weg continuiteit! Gewoon opnieuw beginnen.....

Vandaar dat de grote jongens investeren in andere projecten.

Een van de grote voorbeelden in mlmland zijn de oprichters van Amway.....

Het schip dreigde ten ondere te gaan.... (Nutrilite met zijn koppige aandeelhouders) en zij startten met een reeds bestaande organisatie een nieuw mlmbedrijf op......
De geschiedenis leert dat zij 10 jaar later of zo, Nutrilite hebben opgekocht.........

Verder staan het een "ondernemer", al is hij NOG zo klein, vrij om anderen activiteiten er bij te doen!
In feite is dat wat er ook gebeurt, want verreweg de meesten, ook diegenen die er 1.000 of 2.000 euro uithalen, hebben gewoon nog een baan er naast!!!

Het getuigt niet niet van openstaan voor de realiteit door zulke onnadenkende uitspraken.......

Zal wel weer een berg commentaar opkomen want de jullie hebben al lang bewezen je vooroordeel niet opzij te kunnen zetten.....
Niets menselijks verbaast mij nog......! :lol:

SBI

Gesloten