LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rekensommetjes over omzetten en bonussen

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
So be it

rekensommetjes over omzetten en bonussen

Ongelezen bericht door So be it »

@ Econometrist,
Succes!!

Dank je.
Het inkomen van de toppers:
4000 * 12 * 10.000 = 480.000.000 (a)
De toppers verdienen 1/....... (b) deel van de omzet van hun downline (dus bijv. bij 20% =1/5 dus is b=5)

Geen idee wat ik hier mee aan moet.... Rare vraag. Moet je dan niet eerst uitrekenen wat de downlines verdienen, samen.....?
Snap nog steeds niet waar je naar toe wil?
Tja... op een of andere manier wil je bij een getal uitkomen waaruit zou moeten blijken dat niemand iets verdient?????
100/(b) * (a) = ... (c) is de totale omzet van de downliners van de toppers
Opletten! Geen omzet en bonusbedragen door elkaar gooien!!!!!
De totale omzet van amway = 6.4 miljard(d)
(Dit laatste kan je niet uitrekenen, die moet je opzoeken in de jaarcijfers bij 'gross turn-over')

Was ik ook niet van plan!
De totale omzet van de mlm-ers = 6.4 miljard dus!!!"geen idee" (e) keer zo groot als die van amway zelf en bedraagt (c/d).

Mag je zélf uitrekenen

Van één euro omzet gaat 65% naar de orgs.... waarin ook de ruwweg 30% zit (over de inkoopsprijs ex. BTW. Bij "partnerstores" is dat bedrag véél lager.... Snap niet wat je hebt aan dat gegoochel.... )
Blijft dus iets van 25 à 30% over aan bonussen ter verdeling voor de organisaties.
Voor het gemak 27% van 6,4 miljard is.... 1,73 miljard
Je vindt het toch niet erg dat we er hondermiljoen ff naast zitten,hè?
van 1.73 miljard gaat die 480miljoen van die 4000 man af... blijft over...1,25 miljard.
Ruwweg 3 à 3,5 miljoen distr.
2 miljoen uitvlakken want die hebben alleen het voordeel van de inkoop of een minimaal bonusverschilletje. (Ik heb je gewaarschuwd... je kent de beloningsstructuur niet, maar je bent eigenwijs! )
Blijven 1 à anderhalf miljoen distributeurs over....., gemiddeld 1.25 miljoen distributeurs dus die bonus uitbetalingen krijgen. € 1.25 miljard delen door gemiddeld 1.25 miljoen....= € 1000 / jaar aan bonus. Gemiddeld.
Zo, je staat nu op de rails. Zet jij nou maar eens realistische getallen op de puntjes. Dat zijn de betere puzzels.

Nu vind ik puzzles helemaal niet leuk, dus voor mij is het niks!
En wat is nu je punt :?:
En oja, als je bij het eindantwoord niet uitkomt op een getal groter dan 10, dan gaan we het nog even hebben op het deel van de uitkeringen dat hierbij nog verwaarloosd is, te weten alle bonussen die naar alle levels gaan direct onder de 4000 toppers en afkomstig zijn uit de levels die daar weer onder liggen.

dat mag je in mijn pet gooien. Je zoekt maar een andere rekenmethode....

Ff checken...... Klopt aardig.
Buiten het feit dat ik het niet rooskleurig genoeg heb voorgesteld, want 27% over de inkoopsprijs ex BTW.... is niet hetzelfde als 27% over de OMZET.....!
(Wanneer ik een lollie bij jullie koop voor € 10 en ik gooi daar 50% op... dan heb ik maar een winst OVER DE VERKOOPSPRIJS van....30% !)

Dus eigenlijk mag ik geen 30% retailwinst van de verkoopsprijs... (die 6.4 miljard) aftrekken!!!! Goed. Is in jullie voordeel... :wink:

So be it.
En maak het nou niet te bont..... want je hebt me érg ver gekregen om dit uit te leggen aan mensen die het eigenlijk geen zak interesseert hoe het nu werkelijk in elkaar steekt....!

So be it

Re: rekensommetjes over omzetten en bonussen

Dit relaas ging over Amway, maar dezelfde rekenformule kun je toepassen op andere mlmbedrijven.

Berekeningen in het Telecomgebeuren zullen er heel anders uitzien en ook bijv. bij 1001euro.
Een fabrikant kan namelijk ALTIJD meer premie voor promotie weggeven dan een "handelaar"!

So be it

joopataa

Ongelezen bericht door joopataa »

Nu moet jij ook niet iedereen over 1 kam scheren, het interesseert mij best wel. :idea:

Joopataa

So be it

@ Joop,

Pedon..... :oops:

So be it :)

Thunder

Ongelezen bericht door Thunder »

@ So be it..

Mooi rekenvoorbeeld, dank, maar ik trek uit je relaas de volgende conclusies.

* 2 mln distributeurs verdienen NIKS.
* 1.5 mln distributeurs verdienen nog geen 1000 E per jaar. Ongeveer 80 E per maand.

Klinkt mij nou niet echt als heel lucratief in de oren, zoals je het schetst en ik kan er vanuit gaan dat dit klopt, omdat JIJ het allemaal weet.

Nou is natuurlijk de vraag, in hoeverre is het nog plausibel te noemen dat MLM bedrijven schetsen dat je toch een aardige bijverdienste kan hebben, of zelfs een financiele onafhankelijkheid kan nastreven...

De cijfers doen helaas iets heel anders vermoeden...

Met je rekenvoorbeeld geef je aan dat de perceptie van de distributeurs en alle mensen die instappen geheel verkeerd is.

Echter dit moet ook, MLM is een marketing TOOL!!! voor het moederconcern, geen concept voor bijverdienste of een baan. De effort voor het maken van relcame etc. wordt uitbesteed voor een minieme vergoeding aan derden.
Dat er wel grote bergen met geld worden voorgespiegeld, dat is nodig om een netwerk te creeren, immers je moet mensen interesseren in te stappen....voor niks gaat namelijk de zon op!

Er geldt hierbij de wet van de grote getallen, men streeft een zo groot mogelijk netwerk na, met zoveel mogelijk contact punten in de maatschappij. Het geheel maakt dat je als moeder concern miljarden kan omzetten en natuurlijk de bijbehorden miljarden winsten kan boeken.

Kijken we naar de individuen, die als tool worden ingezet, dan zetten ze een verwaarloosbare hoeveelheid producten af in vegelijking met de totale afzet en de totale bijdrage aan de omzet is bijna ruis te noemen.
Maar alle individuen bij elkaar, levert een mooi plaatje op...voor het concern...

Wat alle MLM'ers denken is dat MLM een bedrijfsconcept is, dit is niet waar...zoals gezegt het is een marketing tool voor een productiebedrijf. Het systeem is bedoeld om goedkoop een marketing en sales model op te zetten, dat los staat van het concern en een minimale investering vergt en minimale overhead heeft.

Het concept is dus ook niet ontwikkeld om geld mee te verdienen, in de zin zoals MLM'er dat denken, maar in de zin zoals het moeder bedrijf denk....Netwerk * x producten = Y omzet!!! en niks anders!!!

Het concept is bedoeld om een reclame netwerk op te richten, waarbij product verkoop niet relevant is, die volgt immers van zelf al uit de verpichte dan wel vrijwillige test of proefpakketten etc. Alle extra verkopen, dat is mooi meegenomen voor het moeder concern.

De nadruk ligt, zoals iedereen weet op zieltjes winnen, die geloven in de goede zaak en zo het netwerk vergroten en de product afzet op pijl houden.. Dat je hiervoor wordt gelokt met bergen met geld, dat is het sprookje waar de hele MLM wereld in is gaan geloven, terwijl de CEO en CFO van het moederbedrijf hun winsten lachend afromen..

So Be It :lol:

Econometrist

Ongelezen bericht door Econometrist »

Ok, we moeten weer even een paar stappen terug zie ik. Pakken we het compensatieplan er even bij. De verdiensten van de toppers in level 0 zijn samengesteld uit percentages van de onderliggende levels 1 t/m ... (8 of zo?)
level 1 ... % (1)
level 2 ... % (2)
level 3 ... % (3)
level 4 ... % (4)
level 5 ... % (5)
level 6 ... % (6)
level 7 ... % (7)
level 8 ... % (8)

Ik ga even een veronderstelling doen, die stel jij maar achteraf bij. Stel 1 t/m 5 = 5% en 5 t/m 8 = 10%. De topper krijgt nu 1/20 van de omzet van zijn downline als alle verkopen in de levels 1 t/m 5 worden gerealiseerd en 1/10 van de omzet als alle verkopen in de levels 5 t/m 8 worden gerealiseerd. Als alle levels precies even veel omzet hebben krijgt de topper exact 15% van de totale omzet van zijn downline. Als de percentages per level verschillen, maakt het dus ook uit in welke levels hoeveel omzet wordt gemaakt.
Aan jou nu de vraag die 1 t/m 8 in te vullen met de bijbehorende gemiddelde omzet per level. Of zet een schatting neer van wat jij denkt dat realistisch is, dan zal je vanzelf zien waar het vast loopt. Ik ben benieuwd.

Je benadering van de andere kant zal een productiebedrijf de kouwe rillingen over de rug geven. Tweederde van de omzet die naar je verkoopapparaat zou moeten gaan, kan je het je voorstellen? Heb je met je ingenieurs in de laboratoria een mooi produkt ontwikkeld en dure grondstoffen ingekocht en mensen hard laten produceren en een duur transport betaald om je produkt overal ter wereld in opslagloodsen verspreid te krijgen zodat je trotse produkt daar voor een bepaalde prijs klaar ligt voor de consument en dan staat daar een verkooporganisatie en die zegt "ok, geef me nu nog twee keer die kostprijs en we brengen het produkt dat laatste stukje naar de klant". Dat klinkt efficiënt nietwaar? Van de opslagloods naar de eindklant voor twee keer de kosten van het hele traject tekentafel-laboratorium-produktie-distributie?

Oja, en verder dat verhaal over die distributeurs. Twee miljoen die helemaal niks doet. Die zullen er na een jaartje weer mee stoppen, maar het totale aantal verandert niet. Die 2 miljoen worden dus vervangen door 2 miljoen anderen, die wel hun bijdrage mogen betalen maar niets vangen. Wat was die initiële bijdrage ook alweer?

En dan de inkomsten verdeling waar je zelf mee komt: een half miljard gaat naar 4000 mensen en de rest, 1,25 miljard naar de overige 1496000 miljoen distributeurs. Ik ga verder met jouw afronding, maar ik vond het zo grappig om even die discrepantie tussen die 4000 verdieners en die 1500000 distibuteurs aanschouwelijk te maken. Dat ruwweg 1/3 van de inkomsten gaat naar 1/375 van de deelnemers en dat je dan nog roept dat de organisatie niet topzwaar is en dat niet alle inkomsten gaan naar 'de top'. Nee hoor, maar de rest heeft alleen maar gemiddeld 0,00833 deel van de inkomsten van deze top.

Maar genoeg nu voor deze excercitie. Als je eenmaal de cijfers 1 t/m 8 op een rijtje hebt zal je zien dat deze cijfers nog eens een keer totaal uit de lucht gegrepen zullen zijn ook. Dat er geen 4000 topverdieners zijn die al helemaal geen 10 mille in de maand kunnen hebben en dat een bedrijf geen 65% van de omzet aan zijn retail kan besteden en dat er nog veel en veel meer van die reps voor jan doedel in het systeem zitten.

Succes!

So be it

@ Donderslag bij heldere hemel...., (Sorry..., kon het niet laten..... :oops: )

* 2 mln distributeurs verdienen NIKS.
Fout. (Is het nou echt zo moeilijk.... :cry: )
2 Miljoen hebben het voordeel van de inkoopsprijs en het gemak van bestellen. Zij verkopen ook vaak nog wat aan hun buurvrouw, maar niet genoeg om voor het eerste bonuslevel in aanmerking te komen...! (3% = 300 inkoopomzet, daar komt het op neer, ongeveer)
* 1.5 mln distributeurs verdienen nog geen 1000 E per jaar. Ongeveer 80 E per maand.
Het IS schijnbaar zo moeilijk te begrijpen......! :roll:
Gewoon je oren, in dit geval je ogen, laten uitspuiten!
Gemiddelde PREMIE! Daarnaast hebben zij het voordeel van de inkoop en een stukje winst op verkoop.
in hoeverre is het nog plausibel te noemen dat MLM bedrijven schetsen dat je toch een aardige bijverdienste kan hebben, of zelfs een financiele onafhankelijkheid kan nastreven...
Ben je hardstikke doof of zo! :shock:
4000 mensen die dik een ton per jaar verdienen, in één mlmbedrijf.... en daarnaast 10-duizenden die er een "normaal"maandinkomen uithalen......., in één mlmbedrijf.....! :lol:
De cijfers doen helaas iets heel anders vermoeden...
Veel zotter kan het niet.... :P
Met je rekenvoorbeeld geef je aan dat de perceptie van de distributeurs en alle mensen die instappen geheel verkeerd is.
Echter dit moet ook, MLM is een marketing TOOL!!! voor het moederconcern, geen concept voor bijverdienste of een baan. De effort voor het maken van relcame etc. wordt uitbesteed voor een minieme vergoeding aan derden.
Dat er wel grote bergen met geld worden voorgespiegeld, dat is nodig om een netwerk te creeren, immers je moet mensen interesseren in te stappen....voor niks gaat namelijk de zon op!

Er geldt hierbij de wet van de grote getallen, men streeft een zo groot mogelijk netwerk na, met zoveel mogelijk contact punten in de maatschappij. Het geheel maakt dat je als moeder concern miljarden kan omzetten en natuurlijk de bijbehorden miljarden winsten kan boeken.

Kijken we naar de individuen, die als tool worden ingezet, dan zetten ze een verwaarloosbare hoeveelheid producten af in vegelijking met de totale afzet en de totale bijdrage aan de omzet is bijna ruis te noemen.
Maar alle individuen bij elkaar, levert een mooi plaatje op...voor het concern...

Wat alle MLM'ers denken is dat MLM een bedrijfsconcept is, dit is niet waar...zoals gezegt het is een marketing tool voor een productiebedrijf. Het systeem is bedoeld om goedkoop een marketing en sales model op te zetten, dat los staat van het concern en een minimale investering vergt en minimale overhead heeft.

Het concept is dus ook niet ontwikkeld om geld mee te verdienen, in de zin zoals MLM'er dat denken, maar in de zin zoals het moeder bedrijf denk....Netwerk * x producten = Y omzet!!! en niks anders!!!

Het concept is bedoeld om een reclame netwerk op te richten, waarbij product verkoop niet relevant is, die volgt immers van zelf al uit de verpichte dan wel vrijwillige test of proefpakketten etc. Alle extra verkopen, dat is mooi meegenomen voor het moeder concern.

De nadruk ligt, zoals iedereen weet op zieltjes winnen, die geloven in de goede zaak en zo het netwerk vergroten en de product afzet op pijl houden.. Dat je hiervoor wordt gelokt met bergen met geld, dat is het sprookje waar de hele MLM wereld in is gaan geloven, terwijl de CEO en CFO van het moederbedrijf hun winsten lachend afromen..
Prima.

So be it.

So be it

@ Econometrist,
Pakken we het compensatieplan er even bij. De verdiensten van de toppers in level 0 zijn samengesteld uit percentages van de onderliggende levels 1 t/m ... (8 of zo?)

Ik had alweer gegeten EN gedronken toen ik dit zag staan......
Verdiep je toch een keer in dat compensatieplan, eikel!
Slap gezeur over level 0 en 1 t/m 8.........

Wanneer je daarvan op de hoogte bent kan men met jou over mlm praten.
Ik ga lekker buiten zitten.

So be it.
(De verdiensten van level 0 zijn samengesteld uit "percentages" .. :roll:
Ga lekker in discussie met de Klager...... :wink: )
En sorry van dat "eikel", maar je verslikt je er iedere keer in dat je niks van mlm weet, laat staan van een compensatie regeling!

Maarschalk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

2 Miljoen hebben het voordeel van de inkoopsprijs en het gemak van bestellen.
Dus ze verdienen niks. Dat was het punt van Thunder. Hoe is dit nu ineens anders?
Gemiddelde PREMIE! Daarnaast hebben zij het voordeel van de inkoop en een stukje winst op verkoop.
En hoeveel is deze winst?
4000 mensen die dik een ton per jaar verdienen, in één mlmbedrijf.... en daarnaast 10-duizenden die er een "normaal"maandinkomen uithalen......., in één mlmbedrijf.....!
Dus de overige 1,2 miljoen (ongeveer) verdienen dan nog minder.
Ik ga leker buiten zitten.
En dat was dus het einde van jouw serieuze bijdrage.

So be it

@ Maarschalk,
Dus ze verdienen niks. Dat was het punt van Thunder. Hoe is dit nu ineens anders?

Is niks anders....
Vergeleken met jouw inkomen, is het niks!
Ze besparen geld en zijn "tevreden". met hun produkten en verkopen vaak nog wat aan de "buurtjes", De Econmetristen, de Maarschalks, Jopen, etc.
Quote:

En hoeveel is deze winst?
Wel..... euh...... Kareltje (soms) 2 tientjes per maand en Marietje (soms) € 18,75 enne.... Truus vorige maand niks maar deze maand al € 32....enne...... wimpie......
ZIJN JULLIE WEL GOED BIJ JE HOOFD? :shock:

4000 mensen die dik een ton per jaar verdienen, in één mlmbedrijf.... en daarnaast 10-duizenden die er een "normaal"maandinkomen uithalen......., in één mlmbedrijf.....!

Dus de overige 1,2 miljoen (ongeveer) verdienen dan nog minder.
Ja! NOG minder dan een maandinkomen! :roll:
Quote:
Ik ga leker buiten zitten.

En dat was dus het einde van jouw serieuze bijdrage.
Ja.

So be it

Econometrist

Slap gezeur over level 0 en 1 t/m 8.........
We hebben het toch nog steeds over Multi Level Marketing of niet soms? Heb je problemen met de 8 levels, zijn het er meer of minder?

Komen we aan het kernpunt waar je de knelling begint te voelen dat je opeens het forumtopic waar alles om draait als 'slap gezeur' kwalificeert?

Je krijgt toch een percentage betaald uit de omzet die de mensen die je hebt aangebracht hebben veroorzaakt, of niet soms? Omdat je die mensen hebt geholpen ook iets te verdienen, of niet soms? Je krijgt dubbeltjes van hun euro's of niet soms? Stel ik nu weer mijn onwetendheid ten toon?

Het enige wat ik je vroeg is hoeveel centen je over hun veroorzaakte euro's omzet kreeg, per level onder je. En dat ik de levels 1 t/m 8 genoemd heb is maar relatief, het kan natuurlijk ook level 22 t/m 29 zijn. Dit is toch niet zo'n gekke vraag om zo hard voor weg te lopen? En als de grote connaisseur weet jij mijn onwetendheid in deze toch wel in te vullen?

Of wilde jij soms gaan beweren dat deze 4000 mensen helemaal geen downline hebben maar gewoon maand in, maand uit heeeel veel flesjes shampoo langs de deur verkopen?
je verslikt je er iedere keer in dat je niks van mlm weet, laat staan van een compensatie regeling!
Precies de reden dat ik het jou vraag, dus die vraag blijft gewoon staan. Hoeveel % ontvang je van de levels onder je, of ontvang je helemaal geen percentage van de mensen in je downline? Uit je reactie:
De verdiensten van level 0 zijn samengesteld uit "percentages"
Ik had alweer gegeten EN gedronken toen ik dit zag staan......
lijkt het warempel wel dat het overkomt als vloeken in de kerk als ik beweer dat iemand inkomsten ontvangt uit veroorzaakte omzet in zijn downline. Maar daarin praat ik ook alleen maar onder andere jou na, ik dacht dat ik dat dan tenminste begreep. Maar jij gaat nu beweren dat het heel anders werkt en men geen inkomsten ontvangt uit omzet in de downline?

Je had al eens verteld dat de zaken anders in elkaar steken dan op de informatieavonden wordt verteld, maar dat de hele kern van de Multi Level Marketing allemaal op flauwekul blijkt te berusten had ik echt niet verwacht!!

So be it

@ Economist,
ik dacht dat ik dat dan tenminste begreep.
Nee, dus.

En wanneer JIJ wilt weten hoe de vork in de steel zit...(Weet je toch wel, ...denk je 8) ) mag JIJ je daarvoor inspannen.

En wanneer je denkt dat je mij nógmaals zoveel werk kan laten uitvoeren.... en jij je intussen te barsten lachen.... dan heb je het mis. :lol:
JIJ doet er maar moeite voor! Je gaat maar eens een keer met iemand aan tafel zitten.
Een plaatje zegt meer dan duizend woorden.....

Suc6, en je mag dit als een "nederlaag" of aftocht" beschouwen. :wink:
So be it.

Econometrist

En wanneer je denkt dat je mij nógmaals zoveel werk kan laten uitvoeren.... en jij je intussen te barsten lachen.... dan heb je het mis.
En over hoeveel werk hebben we het dan wel? Ik vraag je om 8 getalletjes (ik ga nog steeds uit van 8 levels waarover je betaald krijgt) maar met de aantekening dat ik me best wil laten corrigeren als dit er 7 of 9 moeten zijn, of nog een ander aantal. Jouw copy-paste vaardigheden kennende geloof ik niet dat dit nu zo'n overdonderende hoeveelheid werk is om voor terug te deinzen.

En die meerdere levels, hoe komt het nou dat je het juist DAAR niet over wilt hebben?? Is dat niet de kern van het hele concept waarvoor dit hele forum in het leven geroepen is?
Suc6, en je mag dit als een "nederlaag" of aftocht" beschouwen.
Dat doe ik dan ook, en ik beschouw het tevens als een indicatie dat ook jij eens even hebt zitten rekenen en tot de conclusie bent gekomen dat er toch wel erg veel scheef zit in de calculaties en de inkomstenverdeling wel erg logaritmisch in elkaar zit waardoor zowel jouw inschatting van de 4000 veelverdieners volkomen is overschat als de 2 miljoen nietsverdieners (sorry: kortinggenieters op de 3 keer te hoge prijzen) ook nog eens met een miljoentje-plus is onderschat.

Hoewel je je toegenomen inzicht blijkbaar liever niet met ons deelt heb ik er toch goede hoop op dat je wegloopgedrag een indicatie is dat ook jij de eerste beginselen van het inzicht voor jezelf bent gaan vormen die uiteindelijk zal leiden tot de conclusie dat getalsmatig ALLE deelnemers hooguit ternauwernood hun eigen kosten plus een habbekrats aan hun business weten over te houden en alleen bij de bandjes- en de boekjesverkopers de zilvervloot binnen loopt die elk jaar door weer een miljoen of drie nieuwe naïvelingen, die nog geen bandjes en boekjes hebben, wordt gefinancierd.

So be it

@ de zeurders.

Zoek het voorbeeld van "mijn broer" en "mijn zwager" nog maar een keer op....

Zelfs DAT simpele voorbeeld snapten jullie niet....! :lol:

So be it.....
(Aan de BBQ....)

Econometrist

We zijn helemaal niet geïnteresseerd in de broer of de zwager van één van de 3600000 distributeurs. Want bij de 3599999 anderen liggen die verhoudingen weer heel anders en hebben we dus helemaal niets aan de uiteenzetting van jouw familiaire omstandigheden.

Waar het om gaat is de samenstelling van de uitkeringen in het systeem en de stratificatie van de deelnemers waarna de cijfers extrapoleerbaar worden naar het geheel.

Dat jij hard wegloopt voor uitleg zodat je vervolgens kan blijven roepen dat we er toch niets van weten is even zo goed een indicatie dat het systeem niet klopt, zij het indirect.
Maar indirecte bewijzen hadden we al genoeg: de totale afwezigheid van mlm-ers in de toplists, de uiteindelijke omvang van de mlm-ondernemingen, de betekenis van de toevoeging van de mlm aan het nationaal produkt, het gedrag van de deelnemers, de blijkbaar benodigde propaganda, en ga zo nog maar even door.
En daar komt dan jouw wegloopgedrag bij, daar op het moment dat je nu eens direct gevraagd wordt, en jij als insider dus ook de kans krijgt, om voor eens en voor altijd orde op zaken te stellen.
Juist op zo'n moment ren je er vandoor.

Lef? Of laf?

Eet smakelijk trouwens, geen aangebrand vlees eten.

So be it

@ Econometrist,

Mij krijg je niet meer zo gek..... :wink:

Je weet genoeg om daar goed gerichtte vragen over te stellen en niet een "stel dat" verhaaltje....
Niks "stellen"...., maar vragen :!:

So be it.
(En je reactie op "mijn familie" toont dus al aan dat je van dat voorbeeld NIETS snapte... :lol: )

So be it

@.....
Lef? Of laf?
LOVE....! 8)

Econometrist

Niks "stellen"...., maar vragen
Ok dan.
Vraag: Tot hoeveel levels diep onder krijg je een percentage van de omzet uitgekeerd?
Vraag: Welke percentages krijg je uitgekeerd per level onder je?

Dat zijn toch twee erg straight forward gestelde vragen dacht ik zo. Ben benieuwd hoe creatief je gaat zijn om je hier onderuit te worstelen.

Succes!!

En als laatste nog een vraag: hoe was de BBQ?

So be it

@ Econometrist.

Vraag: Tot hoeveel levels diep onder krijg je een percentage van de omzet uitgekeerd?
Kan in principe onbeperkt zijn.
Jij komt dan onmiddelijk met:
Dat kan niet! En dat klopt ook.
Maar het kan wel! Onder voorwaarden.
Één simpel voorbeel:
Op een gegeven moment gaat het gebeuren dat er geen verschil meer zit in percentage.
Jij bijv. 21%....
En hij, je downliner..., ook 21%.

Jij krijgt dan, onder bepaalde voorwaarden, van de leverancier, 4% over de omzet van jouw downliner.

Maar hoe zit het dan met JOUW upline????
Moet die niet óók 4% krijgen óver (niet ván) de door jou veroorzaakte omzet?
Ja!
Maar wanneer jij nu geen omzet hebt veroorzaakt..... buiten wat die éne downliner heeft veroorzaakt???
Dan heb je schijnbaar ZELF geen flikker uitgevoerd en denk je een "freeride" te hebben via één downliner!!!!!

Je hebt dus ALLEEN recht op die 4%.... wanneer je met je eigen "persoonlijke" groep bij de 21% bent, zodat daar ook weer 4% premie uit kan komen!

Zoals je ziet is dit de enige mogelijkheid om door te kunnen betalen oneindig in de diepte....
Er is heus, in de jaren '50, veel over nagedacht.
Bouw je dit nl NIET in, dan kom je terecht bij systemen, mlmsystemen, die "máár" betalen tot level 7..., of 8..., 9!
Vraag: Welke percentages krijg je uitgekeerd per level onder je?
Antwoord: Velen!
Ik heb je nog maar het topje van de beloningen laten zien, maar de "4%"premie is één van de pilaren.
Het is echt Amerikaans.
De worst die ze je voor houden om NOG meer te doen, wordt steeds vetter en groter! :lol: En daar is niets mis mee!
Het komt uit de zakken van het bedrijf.
Met liefde betalen ze je meer, want dat kan nl alleen maar door méér omzet....! (En NIET DOOR INSCHRIJVINGEN!!! Pas OP!! :wink: )
Ben benieuwd hoe creatief je gaat zijn om je hier onderuit te worstelen.

Ik hoef dus niet te worstelen.
Wanneer je het door hebt, is het simpel.
Maar... een plaatjer zegt werkelijk meer dan duizend voorbeelden in letters!

En als laatste nog een vraag: hoe was de BBQ?
Lekka, lekka!!!! LOL

So be it

So be it

AANVULLENDE NOOT:
Je hebt dus ALLEEN recht op die 4%.... wanneer je met je eigen "persoonlijke" groep bij de 21% bent, zodat daar ook weer 4% premie uit kan komen!
Je kunt dus NIET omzet uit je 21%-downliner er bij tellen!!!
De omzet van "Jouw" 21%-er hoort dus niet bij jouw "persoonlijke groepsvolume"...!

Heb je dus, wat nooit voorkomt, helemáál geen omzet NAAST 3, 21%-ers......, dan is 1x de 4% premie voor de eerstvolgende, door omzet kwalificerende upliner!!!!!

Jammer dat dit NIET met plaatjes kan...! :cry:

Truste!
So be it

Gesloten