Succes!!
Dank je.
Het inkomen van de toppers:
4000 * 12 * 10.000 = 480.000.000 (a)
De toppers verdienen 1/....... (b) deel van de omzet van hun downline (dus bijv. bij 20% =1/5 dus is b=5)
Geen idee wat ik hier mee aan moet.... Rare vraag. Moet je dan niet eerst uitrekenen wat de downlines verdienen, samen.....?
Snap nog steeds niet waar je naar toe wil?
Tja... op een of andere manier wil je bij een getal uitkomen waaruit zou moeten blijken dat niemand iets verdient?????
Opletten! Geen omzet en bonusbedragen door elkaar gooien!!!!!100/(b) * (a) = ... (c) is de totale omzet van de downliners van de toppers
De totale omzet van amway = 6.4 miljard(d)
(Dit laatste kan je niet uitrekenen, die moet je opzoeken in de jaarcijfers bij 'gross turn-over')
Was ik ook niet van plan!
De totale omzet van de mlm-ers = 6.4 miljard dus!!!"geen idee" (e) keer zo groot als die van amway zelf en bedraagt (c/d).
Mag je zélf uitrekenen
Van één euro omzet gaat 65% naar de orgs.... waarin ook de ruwweg 30% zit (over de inkoopsprijs ex. BTW. Bij "partnerstores" is dat bedrag véél lager.... Snap niet wat je hebt aan dat gegoochel.... )
Blijft dus iets van 25 à 30% over aan bonussen ter verdeling voor de organisaties.
Voor het gemak 27% van 6,4 miljard is.... 1,73 miljard
Je vindt het toch niet erg dat we er hondermiljoen ff naast zitten,hè?
van 1.73 miljard gaat die 480miljoen van die 4000 man af... blijft over...1,25 miljard.
Ruwweg 3 à 3,5 miljoen distr.
2 miljoen uitvlakken want die hebben alleen het voordeel van de inkoop of een minimaal bonusverschilletje. (Ik heb je gewaarschuwd... je kent de beloningsstructuur niet, maar je bent eigenwijs! )
Blijven 1 à anderhalf miljoen distributeurs over....., gemiddeld 1.25 miljoen distributeurs dus die bonus uitbetalingen krijgen. € 1.25 miljard delen door gemiddeld 1.25 miljoen....= € 1000 / jaar aan bonus. Gemiddeld.
Zo, je staat nu op de rails. Zet jij nou maar eens realistische getallen op de puntjes. Dat zijn de betere puzzels.
Nu vind ik puzzles helemaal niet leuk, dus voor mij is het niks!
En wat is nu je punt
En oja, als je bij het eindantwoord niet uitkomt op een getal groter dan 10, dan gaan we het nog even hebben op het deel van de uitkeringen dat hierbij nog verwaarloosd is, te weten alle bonussen die naar alle levels gaan direct onder de 4000 toppers en afkomstig zijn uit de levels die daar weer onder liggen.
dat mag je in mijn pet gooien. Je zoekt maar een andere rekenmethode....
Ff checken...... Klopt aardig.
Buiten het feit dat ik het niet rooskleurig genoeg heb voorgesteld, want 27% over de inkoopsprijs ex BTW.... is niet hetzelfde als 27% over de OMZET.....!
(Wanneer ik een lollie bij jullie koop voor € 10 en ik gooi daar 50% op... dan heb ik maar een winst OVER DE VERKOOPSPRIJS van....30% !)
Dus eigenlijk mag ik geen 30% retailwinst van de verkoopsprijs... (die 6.4 miljard) aftrekken!!!! Goed. Is in jullie voordeel...
So be it.
En maak het nou niet te bont..... want je hebt me érg ver gekregen om dit uit te leggen aan mensen die het eigenlijk geen zak interesseert hoe het nu werkelijk in elkaar steekt....!