LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitleg aangaande netwerkmarketing gevraagd

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
crabbel

Re: Uitleg aangaande netwerkmarketing gevraagd

Ongelezen bericht door crabbel »

MOET IK HIER BANG VAN WORDEN OFZO??????
JE ZAL JE EIGEN DE JANTERING SCHRIKKEN ALS JE ERACHTERKOMT WIE IK BEN!!!!!! KOM MAAR.............LEVENSMOE OFZO?????????????????????????????????????
Nee hoor, ik ben niet levensmoe. Maar jij wel, je krijgt zo nog eens een hartverzakking jongen. Je moet je niet zo druk maken. Gewoon niet meer lezen en reageren. Is beter voor je gezondheid.

En wie ben jij dan wel? Jan de Bluffer? Jan met de Pet, Jan de Colporteur?

mantelpakje

Ongelezen bericht door mantelpakje »

Dan maar Jan de colporteur heten (overigens niets met mlm te maken)
ik heb in ieder geval veel vrije tijd met een inkomen per maand waar anderen om dezelfde inkomen te bereiken gemiddeld 3 maanden 36 uur per week voor moeten blijvend werken.

Dus liever een colporteur heten met meer inkomen en meer vrije tijd dan een rayon manager te zijn met minder inkomen en minder vrije tijd.

Het gaat echt niet om de buitenkant wat de meeste mensen(denken) wel doen,

misschienmoet ik toch een verzekeringsagent worden om verzekeringen contracten in te vullen.Die heeft een opleiding genoten. Beter?

wat belangrijk. Als je het maar leuk vindt en geld mee verdient.
Als je aan madeleine ligt mag niemand bij haar aan tafel komen wanneer hij/zij een lbo opleiding heeft genoten daarbij verzekeringen verkoopt.
Niet bij stilstaan dat deze persoon praktijk gericht vele malen beter kan zijn en eerlijke advies geeft. (eerlijkheid heeft niets met opleiding te meken en nogmaals om MEER verstand van te hebben heeft ook niets met opleiding te maken)

Madeleine wanneer je een afspraak maakt met een bepaade persoon vraagt eerst dan welke diploma of hij/zij heeft. :shock:

ik zal zeggen zak toch door de stront ontzettende ego figuur.
zo ontzettende in hokjes denkende figuur heb ik nog nooit meegemaakt.

crabbel

wat belangrijk. Als je het maar leuk vindt en geld mee verdient.
Tuurlijk moet je je baan leuk vinden en er geld mee verdienen. Het gaat mij er alleen om óf je met MLM wel geld kúnt verdienen.
En een downline van 100 personen: die moet je ook dag en nacht achter de broek zitten om je eigen inkomen veilig te stellen, dus zoveel vrije tijd heb je dan niet.
Als je aan madeleine ligt mag niemand bij haar aan tafel komen wanneer hij/zij een lbo opleiding heeft genoten daarbij verzekeringen verkoopt.
Niet bij stilstaan dat deze persoon praktijk gericht vele malen beter kan zijn en eerlijke advies geeft.

Een eerlijk advies? Ik verkoop produkt A en dan ga ik een eerlijk advies geven aan mensen dat zij beter produkt B kunnen kopen van de concurrent. Geloof jij dat nu zelf ook?

Het zal mij een worst zijn wat iemand zijn opleiding is, ik kijk daar doorheen. Maar iemand zonder een gedegen financiële achtergrond kan niet beoordelen hoe mijn situatie is en wat het beste voor mij is. Hij wil alleen zijn produkt verkopen. Een goede neutrale adviseur, raadt bepaalde verzekeringen af omdat ze nutteloos of te duur zijn en raadt bepaalde verzekeringen aan omdat ze noodzakelijk zijn.
Madeleine wanneer je een afspraak maakt met een bepaade persoon vraagt eerst dan welke diploma of hij/zij heeft.
Ik zal nooit een afspraak maken als ik telefonisch benaderd wordt, heeft niets met opleiding te maken. Als ik iets nodig heb of ik twijfel, ga ik naar mijn adviseur.
ik zal zeggen zak toch door de stront ontzettende ego figuur.
zo ontzettende in hokjes denkende figuur heb ik nog nooit meegemaakt.
Ik denk absoluut niet in hokjes. Ik heb vrienden en vriendinnen uit alle sociale klassen omdat opleiding voor mij niet belangrijk is, maar de persoonlijkheid van iemand.

Met opleiding bedoel ik dat als je ziek bent en je naar de dokter gaat, je er wel van mag uitgaan dat hij een medische studie heeft gevolgd. Jij gaat toch ook niet met keelpijn naar de slager?
Zo ga ik niet voor mijn financiële huishouding naar een putjesschepper die toevallig ook aan MLM doet en besloten heeft dat hij een financiële dienstverlener is.

tegenstander

Ongelezen bericht door tegenstander »

Tuurlijk moet je je baan leuk vinden en er geld mee verdienen. Het gaat mij er alleen om óf je met MLM wel geld kúnt verdienen.

Schreef Madeleine

Ik ben er inmiddels van overtuigd DAT het mogelijk is - voorlopig zie ik alleen nog een paar individuele gevallen - om een aardig maandinkomen te verdienen met MLM, tenminste - bij sommige bedrijven.
Wanneer dat dan NIET is met een inferieur product, bijvoorbeeld een ranzige verzekeringsconstructie die door IEDERE onafhankelijke adviseur zal worden afgeraden, heb ik daar géén moeite mee.

Wat ik me wel afvraag, en dat blijf ik doen, hoe is dat op de langere termijn? Een bedrijf kan wel gezond zijn, maar wanneer je collega's van die onfrisse jongens en meisjes zijn net als ik hier allemaal langs zie komen, helpen die dan niet zo'n bedrijf naar de kl.o.ten?

En veel van die bedrijven draaien nu een enorm verlies en hopen op een winst in de toekomst. Als die winst nu niet komt, of veel kleiner is dan gehoopt, welke zekerheden heeft een MLM-er dan.

Het vervelende verschil tussen een MLM-er en bijvoorbeeld een ZZP-er is, zoals Madeleine ook al zei: Een ZZP-er heeft zijn vakkennis, en een MLM-er alleen maar een product.......

Ik wil Hennie dan ook met klem adviseren om NIET haar verzekeringskantoor te verkopen! Op dit moment LIJKT het allemaal nog heel mooi, maar ik zou toch héél voorzichtig zijn.

Ik ben heel benieuwd bij welk bedrijf Hennie zit.

Niet dat ik er ooit zou willen gaan werken, of zelfs producten van zou willen hebben*, maar ik wil wel eens weten welk van die bedrijven door haar is gekozen....
'
*Ik koop géén spullen die door kinderen worden gemaakt en wij kopen niet bij een bedrijf wat zijn personeel uitbuit, zoals ALDI en LIDL. Dus ook geen MLM-spullen!

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

En een downline van 100 personen: die moet je ook dag en nacht achter de broek zitten om je eigen inkomen veilig te stellen, dus zoveel vrije tijd heb je dan niet.
Wat is dit weer voor onzin ?! Dus ik moet dagelijks 7300 reps achter de broek aan zitten ?! Word je niet vrolijk van en hoeft dus ook niet ! Geen aannames doen Madeleintje ! Maandag weer vrolijk bij je baasje beginnen en dromen over de vakantie die weer achter je ligt :lol:

Madeleine

Ongelezen bericht door Madeleine »

Maandag weer vrolijk bij je baasje beginnen en dromen over de vakantie die weer achter je ligt
Heb je niet goed gelezen! In september ga ik nog 4 weken met vakantie! Dus nog 3 weken werken en ik ben weer 4 weken vrij! Ik heb zoveel vrije dagen, dat ik af en toe een paar weken opneem (36 urige werkweek = 26 dagen, 25 vakantiedagen, 2 oude dames dagen, en 2 dagen vanwege zoveel jaar in dienst = 55 dagen = 11 weken vakantie per jaar!). Oftewel: bijna één week per maand hoef ik niet te werken. Dus ik klaag niet!

tegenstander

Maandag weer vrolijk bij je baasje beginnen en dromen over de vakantie die weer achter je ligt
lijkt mij altijd nog beter dan maandag in je nest blijven liggen en dromen van het grote geld wat je misschien ooit nog wel eens zou kunnen gaan verdienen!

Laten we wel wezen, op een enkele uitzonderingen na, zijn de MLM-ers die hier voorbijkomen voor 99% mensen die óók nog gewoon iedere dag naar hun baas gaan (bij sommige MLM-bedrijven word je niet eens toegelaten als je geen baan hebt voor tenminste 20 u.pw) en die hopen ooit zoveel geld uit hun bijverdienste te kunnen halen dat ze niet meer 'hoeven te werken'.

Terwijl de enkele succesvolle MLM-er gewoon eerlijk zegt dat hij/zij hard voor dat succes heeft moeten werken!

Rijk worden zonder er iets voor te hoeven doen, dat bestaat niet!

Gast

Rijk worden zonder er iets voor te hoeven doen, dat bestaat niet!

Is dat ooit gezegd, dan? Denk het niet, he?

Tegenstander

Ongelezen bericht door Tegenstander »

Nee, dat is inderdaad niet gezegd.

Maar er wordt aanhoudend smalend gesproken over mensen die 's ochtends naar hun baas vertrekken en dan 8 uur daar gaan zitten werken.

Dat deze mensen de avonden thuis kunnen doorbrengen, daar wordt door de MLM-ers over gezwegen. Dat het overgrote deel van de MLM-ers óók eerst 8 uur per dag werken bij een baas, en daarna nog eens op pad mogen voor hun 'the sky is the limit'-verdiensten, daar wordt óók over gezwegen.

En ALS er al eens een voorstander uitspraken doet, dan doen zij dat volslagen anoniem: als GAST, zodat je hen er later ook nooit op kunt aanspreken.

Voorlopig zijn er nog maar heel weinig MLM-ers aan het woord geweest die een goed verhaal hadden. Zegge en schrijve één!
Daar ga ik mijn negatieve mening over MLM dus niet voor herzien!

crabbel

Wat het bovenstaande betreft: Ik ben dat volledig eens met tegenstander. 99,9 % van de MLM-ers werkt gewoon bij een baas i.v.m. de verzekeringen, en met name de ziektekostenverzekering. Nietwaar MLM-ers? Want via een baas is het natuurlijk een flinke poep goedkoper (ziekenfondsje) dan je als partuculier verzekeren.

En... ik ben vandaag weer begonnen, maar heb internet dus ik zal jullie niet zomaar in de steek laten!

Henny E

Ongelezen bericht door Henny E »

Goedemorgen allemaal,

Fijn weekend gehad ???? :lol:

Beste Tegenstander,
Wat ik me wel afvraag, en dat blijf ik doen, hoe is dat op de langere termijn? Een bedrijf kan wel gezond zijn, maar wanneer je collega's van die onfrisse jongens en meisjes zijn net als ik hier allemaal langs zie komen, helpen die dan niet zo'n bedrijf naar de kl.o.ten?
Geen enkel bedrijf cq. geen enkele branche kan jou garanties geven voor de langere termijn, ongeacht de vorm van het bedrijf of de manier waarop het de produkten afzet.
Geen verschil tussen MLM en traditioneel dus.

Onfrisse jongens en meisjes komen je OOK overal tegen: Met name de verzekeringsbranche heeft hier veel nadeel van gehad en heeft dat nog steeds ! Helaas !!
Er zijn nog steeds collega-adviseurs die er geen moeite mee hebben om een bijstandsmoeder een rechtsbijstandsverzekering in de maag te splitsen terwijl ze donders goed weten dat dat vrouwtje een beroep kan doen op gratis rechtsbijstand indien dat nodig is.
Het is vaak bijzonder moeilijk om het kaf van het koren te scheiden.
Ook dit geldt weer voor iedere branche.
Geen verschil tussen MLM en traditioneel dus.
Ik wil Hennie dan ook met klem adviseren om NIET haar verzekeringskantoor te verkopen! Op dit moment LIJKT het allemaal nog heel mooi, maar ik zou toch héél voorzichtig zijn.
Dank voor het advies. Ik ben ervan overtuigd dat je het oprecht meent.
Desondanks overweeg ik toch sterk de verkoop van mijn portefeuille.
Ik ben heel benieuwd bij welk bedrijf Hennie zit.
Ik maak hier absoluut geen geheim van: EurExcel !

Note: Henny is nog steeds een HIJ en geen ZIJ !! Het zij je echter vergeven :wink:

Beste Crabbel,
Faliekante misvatting !!!
Bij een traditionele onderneming gaat deze vlieger juist wél op:
Men spant zich voor een werkgever immers minder hard in dan voor zijn eigen "bedrijf" !!!
Het is bij MLM juist de kunst om je downline dusdanig op te bouwen dat dat niet hoeft.
Dit kun je bereiken door zeer selectief te zijn en niet iedere avonturier die snel rijk wil worden tot je directe downline toe te laten !!!
Indien ik dat doe, zal mijn downline dit principe OOK toepassen: Monkey see, monkey do !!
Hiermede bouw je een gezonde downline op die je juist niet achter de kont hoeft te zitten.
Eén van de basisprincipes van MLM is juist dat je rendement krijgt van het werk van anderen !!! Ook hier geldt weer: Net als bij een traditioneel bedrijf.
Ben jij voor je lieve traditionele werkgever na 25 jaar trouwe dienst niet meer rendabel, dan vlieg je er gewoon uit: Tot sinas !!!!
Wat zeg je ? Krijg je in ieder geval WW ? Jij blij !

Wat is er verder mis mee om een eigen bedrijf in aanvang als bijverdienste te starten ?? Menig succesvol ondernemer is op deze manier begonnen.
Menig garagehouder is ooit als weekend-beunhaas begonnen.
Bijna alle assurantietussenpersonen zijn ooit voor zichzelf begonnen toen ze nog in loondienst waren. En zo zijn er nog vele voorbeelden op te noemen.
Je zou wel gek zijn indien je een vaste baan zou opzeggen als je financieël nog onvoldoende draagvlak hebt voor je eigen bedrijf.
Dit geldt ook voor MLM.

Regelmatig krijg ik de vraag wanneer het, redelijk gezien, verantwoord is om MLM fulltime te gaan doen.
Op deze vraag kan ik geen algemeen antwoord geven: Dat hangt van te veel factoren af: Hoe lig je o.a. op de arbeidsmarkt indien het onverhoopt niet lukt ?? Hoe sta je er financieel voor ??? Heeft je partner inkomen ??? etc. etc.
Voor mijzelf heb ik gesteld: Indien ik maandelijks minimaal 4 maanden aaneengesloten met mijn MLM-business 125 % van mijn financiële behoefte verdien, ga ik fulltime.
Dat deze mensen de avonden thuis kunnen doorbrengen, daar wordt door de MLM-ers over gezwegen. Dat het overgrote deel van de MLM-ers óók eerst 8 uur per dag werken bij een baas, en daarna nog eens op pad mogen voor hun 'the sky is the limit'-verdiensten, daar wordt óók over gezwegen.
Daar zwijg ik absoluut niet over !!!!! Integendeel.
Indien men liever thuis voor de buis blijft zitten moet men dat helmaal zelf weten. Zal mij echt een worst zijn.
Maar dan NIET janken dat je elke maand te kort komt of niet op vakantie kunt !
En al helemaal nooooooooooooooooit met MLM beginnen !!!
Indien je echter al met MLM begonnen bent dan niet janken dat het niet loopt en vervolgens het systeem de schuld geven.
Je MLM-toko valt en staat o.a. met TIME-MANAGEMENT en IJZEREN DISCIPLINE !! Dus niks snel rijk worden met GTST kijken !!!!
Dit geldt m.i. trouwens voor IEDERE toko !!!
Geen verschil met MLM dus !!!!

M.v.g.
Henny E
======

Gast

Wat het bovenstaande betreft: Ik ben dat volledig eens met tegenstander. 99,9 % van de MLM-ers werkt gewoon bij een baas i.v.m. de verzekeringen, en met name de ziektekostenverzekering. Nietwaar MLM-ers?

Ne, NIET waar idd. Mag ik vragen hoe jij aan 99.9% komt? Of moet ik maar zien als een van die domme uitdrukkingen van je?

Kristina

Ongelezen bericht door Kristina »

Voorlopig zijn er nog maar heel weinig MLM-ers aan het woord geweest die een goed verhaal hadden. Zegge en schrijve één!
Hi...hier nog een 'mlm-er'. Ik ben parttime begonnen naast mijn baan toendertijd, dat is inmiddels 2 jaar geleden. Na een halfjaar kon ik mijn baas de deur uit schoppen. Networkmarketing is niet keihard werken maar slim werken. (wat Henny inderdaad zei: time-management en discipline) Waar jij dus je 8 uur per dag vandaan haalt snap ik niet.
Been there, done that, don't wear the damn t-shirt anymore!!

MicheLM

Ongelezen bericht door MicheLM »

En... ik ben vandaag weer begonnen, maar heb internet dus ik zal jullie niet zomaar in de steek laten!
Nou, dat is jammer zeg.
Het was wel rustig zonder al die negatieve, nutteloze onzin.

Bart1999

Ongelezen bericht door Bart1999 »

En ook hier laat je zien dat je niet op een normale
manier een discussie kunt voeren.
MicheLM, je bent geen goede ambassadeur voor
de MLM-business.

MicheLM

Ongelezen bericht door MicheLM »

Geplaatst op 23 Aug 2004 21:56 door Bart1999

--------------------------------------------------------------------------------

En ook hier laat je zien dat je niet op een normale
manier een discussie kunt voeren.
MicheLM, je bent geen goede ambassadeur voor
de MLM-business
.

Dus als ik het goed begrijp, mag je als je MLM doet, niet meer reageren zoals een normaal mens, dus lollig, agressief, meelevend, gekwetst etc. etc., je moet dus altijd de moraal ridder uithangen.
Ben jij de ambassadeur van alle MLM' ers.
FIJN HOOR

tegenstander

MicheLM:

Jouw bijdragen tot dit forum hebben zich tot dit moment beperkt tot het afgeven op mensen die tégen MLM zijn, zonder daarbij ook maar één keer een argument te gebruiken.

Uiteraard is eenieder vrij om voor zijn idealen te vechten op zijn/haar manier maar ik wil je er wel op wijzen, dat je op deze manier alleen maar het beeld bevestigt wat wij hier al hadden van een MLM-er.

Een of twee positieve uitzonderingen daargelaten beperken alle bijdragen van MLM-ers zich tot jouw niveau.

Mag ik je dan ook, mede namens de andere tegenstanders, bedanken voor het feit dat je ons zo in de kaart speelt?

crabbel

Oude dames dagen, vandaar dat je het niet snapt, JE DEMENTEERT.
Op een bepaalde leeftijd wordt het natuurlijk een stuk moeilijker om dingen te snappen die niet in jouw straatje passen.....Leren wordt moelilijk natuurlijk, dus dan maar afkraken.
Ga je toch nog met de jeugd mee.
Dit is weer zo'n typische MLM-reactie. Je weet niet wat je zegt, ik hoop in ieder geval dat dit jou in de toekomst bespaard blijft. Deze ziekte gun ik niemand, in mijn zeer naaste omgeving heb ik er mee te maken. Gewoon, normaal reageren.

crabbel

Dus als ik het goed begrijp, mag je als je MLM doet, niet meer reageren zoals een normaal mens, dus lollig, agressief, meelevend, gekwetst etc. etc., je moet dus altijd de moraal ridder uithangen.
Nou, zo charmant reageren jullie over het algemeen niet. Als jullie in het nauw zitten en geen antwoord meer weten, wordt ik voor alles uitgemaakt wat vies en smerig is. Ik heb een mail naar de readactie gestuurd en één thread is eruit gehaald. Ik denk dat wij alletwee weten waar wij het over hebben, nietwaar?

Gast

crabel schijnheilige. Je blijft steeds het zelfde roepen ,hoe vaakis het op verschillende manieren uitgelegd?.En dan kom je nog steeds met dezelfde beweringen en rot uitspraken.En jij vraag zich af hoe komt dat de voorstanders soms goed uit de slof schieten? :twisted:

Gesloten