Goedemorgen allemaal,
Fijn weekend gehad ????
Beste Tegenstander,
Wat ik me wel afvraag, en dat blijf ik doen, hoe is dat op de langere termijn? Een bedrijf kan wel gezond zijn, maar wanneer je collega's van die onfrisse jongens en meisjes zijn net als ik hier allemaal langs zie komen, helpen die dan niet zo'n bedrijf naar de kl.o.ten?
Geen enkel bedrijf cq. geen enkele branche kan jou garanties geven voor de langere termijn, ongeacht de vorm van het bedrijf of de manier waarop het de produkten afzet.
Geen verschil tussen MLM en traditioneel dus.
Onfrisse jongens en meisjes komen je OOK overal tegen: Met name de verzekeringsbranche heeft hier veel nadeel van gehad en heeft dat nog steeds ! Helaas !!
Er zijn nog steeds collega-adviseurs die er geen moeite mee hebben om een bijstandsmoeder een rechtsbijstandsverzekering in de maag te splitsen terwijl ze donders goed weten dat dat vrouwtje een beroep kan doen op gratis rechtsbijstand indien dat nodig is.
Het is vaak bijzonder moeilijk om het kaf van het koren te scheiden.
Ook dit geldt weer voor iedere branche.
Geen verschil tussen MLM en traditioneel dus.
Ik wil Hennie dan ook met klem adviseren om NIET haar verzekeringskantoor te verkopen! Op dit moment LIJKT het allemaal nog heel mooi, maar ik zou toch héél voorzichtig zijn.
Dank voor het advies. Ik ben ervan overtuigd dat je het oprecht meent.
Desondanks overweeg ik toch sterk de verkoop van mijn portefeuille.
Ik ben heel benieuwd bij welk bedrijf Hennie zit.
Ik maak hier absoluut geen geheim van: EurExcel !
Note: Henny is nog steeds een HIJ en geen ZIJ !! Het zij je echter vergeven
Beste Crabbel,
En een downline van 100 personen: die moet je ook dag en nacht achter de broek zitten om je eigen inkomen veilig te stellen, dus zoveel vrije tijd heb je dan niet.
Faliekante misvatting !!!
Bij een traditionele onderneming gaat deze vlieger juist wél op:
Men spant zich voor een werkgever immers minder hard in dan voor zijn eigen "bedrijf" !!!
Het is bij MLM juist de kunst om je downline dusdanig op te bouwen dat dat niet hoeft.
Dit kun je bereiken door zeer selectief te zijn en niet iedere avonturier die snel rijk wil worden tot je directe downline toe te laten !!!
Indien ik dat doe, zal mijn downline dit principe OOK toepassen: Monkey see, monkey do !!
Hiermede bouw je een gezonde downline op die je juist niet achter de kont hoeft te zitten.
Eén van de basisprincipes van MLM is juist dat je rendement krijgt van het werk van anderen !!! Ook hier geldt weer: Net als bij een traditioneel bedrijf.
Ben jij voor je lieve traditionele werkgever na 25 jaar trouwe dienst niet meer rendabel, dan vlieg je er gewoon uit: Tot sinas !!!!
Wat zeg je ? Krijg je in ieder geval WW ? Jij blij !
Wat is er verder mis mee om een eigen bedrijf in aanvang als bijverdienste te starten ?? Menig succesvol ondernemer is op deze manier begonnen.
Menig garagehouder is ooit als weekend-beunhaas begonnen.
Bijna alle assurantietussenpersonen zijn ooit voor zichzelf begonnen toen ze nog in loondienst waren. En zo zijn er nog vele voorbeelden op te noemen.
Je zou wel gek zijn indien je een vaste baan zou opzeggen als je financieël nog onvoldoende draagvlak hebt voor je eigen bedrijf.
Dit geldt ook voor MLM.
Regelmatig krijg ik de vraag wanneer het, redelijk gezien, verantwoord is om MLM fulltime te gaan doen.
Op deze vraag kan ik geen algemeen antwoord geven: Dat hangt van te veel factoren af: Hoe lig je o.a. op de arbeidsmarkt indien het onverhoopt niet lukt ?? Hoe sta je er financieel voor ??? Heeft je partner inkomen ??? etc. etc.
Voor mijzelf heb ik gesteld: Indien ik maandelijks minimaal 4 maanden aaneengesloten met mijn MLM-business 125 % van mijn financiële behoefte verdien, ga ik fulltime.
Dat deze mensen de avonden thuis kunnen doorbrengen, daar wordt door de MLM-ers over gezwegen. Dat het overgrote deel van de MLM-ers óók eerst 8 uur per dag werken bij een baas, en daarna nog eens op pad mogen voor hun 'the sky is the limit'-verdiensten, daar wordt óók over gezwegen.
Daar zwijg ik absoluut niet over !!!!! Integendeel.
Indien men liever thuis voor de buis blijft zitten moet men dat helmaal zelf weten. Zal mij echt een worst zijn.
Maar dan NIET janken dat je elke maand te kort komt of niet op vakantie kunt !
En al helemaal nooooooooooooooooit met MLM beginnen !!!
Indien je echter al met MLM begonnen bent dan niet janken dat het niet loopt en vervolgens het systeem de schuld geven.
Je MLM-toko valt en staat o.a. met TIME-MANAGEMENT en IJZEREN DISCIPLINE !! Dus niks snel rijk worden met GTST kijken !!!!
Dit geldt m.i. trouwens voor IEDERE toko !!!
Geen verschil met MLM dus !!!!
M.v.g.
Henny E
======