LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitleg aangaande netwerkmarketing gevraagd

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Henny E

Re: Uitleg aangaande netwerkmarketing gevraagd

Ongelezen bericht door Henny E »

Waarde voor- en tegenstanders van MLM,

Ja, ja: zelfs waarde tegenstanders !
Ook indien je tegenstander bent van MLM ben je voor mij niets meer, maar zeker ook niets minder dan een voorstander.
Ik heb dit, dacht ik, al meerdere malen laten blijken.

Wat mij echter mateloos irriteert is dat jullie, beste tegenstanders, ALLE MLM-ers steeds maar weer op één hoop gooien:
Apen, papegaaien. Fatsoenlijke mensen zijn het in ieder geval niet.
Alleen dat gaat er bij mlm-ers niet in.
99,9 % van de MLM-ers werkt gewoon bij een baas
MicheLM, je bent geen goede ambassadeur voor
de MLM-business.
Dit is weer zo'n typische MLM-reactie.
Als jullie in het nauw zitten en geen antwoord meer weten, wordt ik voor alles uitgemaakt wat vies en smerig is.
Met name Crabbel heeft hier een handje van (of word ik nu te persoonlijk, zoals het volgens jullie een MLM-er betaamt ??).

KAP DAAR NU EENS MEE !!!!!!

Laat even heel duidelijk zijn dat NIEMAND hier op dit forum de MLM-wijsheid in pacht heeft: Niet de voorstanders en zeker niet de tegenstanders !!!!!

Wat mij bij de tegenstanders opvalt is dat ze steeds maar weer roepen
dat alle pro-argumenten, cijfers en feiten niet bewezen zijn, niet bewezen kunnen worden dan wel op leugens berusten.
Alles, maar dan ook echt alles, wordt in twijfel getrokken: Als Philips, Unilever, Shell etc. hun jaarcijfers publiceren wordt dat direct voor juist aangenomen. Indien echter een MLM-bedrijf de cijfers publiceert wordt dit afgedaan als leugens, misleiding etc. !!!!
Zelf komen jullie ook met allerlei sites, boeken, publicaties etc. die WIJ maar voor zoete koek en heilige waarheid moeten aannemen.
Alles wat pro MLM pleit wordt bijvoorbaat al in het verdomhoekje geplaatst.
Mensen die het niet redden met MLM zijn "slachtoffer", een werknemer die ontslagen wordt heeft pech een een failliete ondernemer had de economie tegen.
Hier schieten jullie, tegenstanders, dus duidelijk te kort.
Objectiviteit is ver te zoeken !!!


Diverse malen heb ik hier bewezen dat er feitelijk geen enkel verschil is tussen MLM en een regulier dienstverband cq. zelfstandig ondernemerschap.
In alle gevallen moet er rendement behaald worden. Zo niet, dan vliegt de werknemer,de zelfstandig ondernemer gaat op de fles en de MLM-er is "slachtoffer".
Investeren moet ook iedereen: De werknemer investeert opleiding (ca. 4 jaar scholing met als resultaat het minimumloon of iets daarboven !!)en TIJD in zijn werkgever. De zelfstandig ondernemer en MLM-er investeren tijd en geld.
Noch de werknemer, noch de ondernemer en zeker niet de MLM-er worden slapend rijk !!!!!!
En zo zijn er nog tientallen parallellen te trekken.
Vreemd genoeg wordt hier door de tegenstanders NIET of nauwelijks op ingegaan. Nou ja...... vreemd......... zo vreemd is dat niet.


Beste Kristina,
Networkmarketing is niet keihard werken maar slim werken.
Dan doe ik toch iets verkeerd want ik moet gewoon keihard werken in mijn MLM-business: Coachen van mijn downline !!!!
Als ik dat niet doe, dan mislukken er een aantal mensen die dan vervolgens hier gaan lopen janken dat ze slachtoffer zijn van MLM, hun 325 euro ex BTW kwijt zijn aan een louche MLM-bedrijf en dat MLM oplichterij is !!

M.v.g.
Henny E.
======

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Uitleg aangaande netwerkmarketing gevraagd

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Wat mij bij de tegenstanders opvalt is dat ze steeds maar weer roepen
dat alle pro-argumenten, cijfers en feiten niet bewezen zijn, niet bewezen kunnen worden dan wel op leugens berusten.
Alles, maar dan ook echt alles, wordt in twijfel getrokken: Als Philips, Unilever, Shell etc. hun jaarcijfers publiceren wordt dat direct voor juist aangenomen. Indien echter een MLM-bedrijf de cijfers publiceert wordt dit afgedaan als leugens, misleiding etc. !!!!
Zelf komen jullie ook met allerlei sites, boeken, publicaties etc. die WIJ maar voor zoete koek en heilige waarheid moeten aannemen.
Alles wat pro MLM pleit wordt bijvoorbaat al in het verdomhoekje geplaatst.
Mensen die het niet redden met MLM zijn "slachtoffer", een werknemer die ontslagen wordt heeft pech een een failliete ondernemer had de economie tegen.
Hier schieten jullie, tegenstanders, dus duidelijk te kort.
Objectiviteit is ver te zoeken !!!


Diverse malen heb ik hier bewezen dat er feitelijk geen enkel verschil is tussen MLM en een regulier dienstverband cq. zelfstandig ondernemerschap.
In alle gevallen moet er rendement behaald worden. Zo niet, dan vliegt de werknemer,de zelfstandig ondernemer gaat op de fles en de MLM-er is "slachtoffer".
Investeren moet ook iedereen: De werknemer investeert opleiding (ca. 4 jaar scholing met als resultaat het minimumloon of iets daarboven !!)en TIJD in zijn werkgever. De zelfstandig ondernemer en MLM-er investeren tijd en geld.
HennyE, je opmerking aangaande iets boven minimum loon klopt niet. Hier mag je je eigen opmerkingen aangaande tegenstanders op jezelf toepassen.

Verder ben ik het stevig oneens met de opmerking dat tegenstanders alle pro bewijzen niet accepteren.
Ze worden wel geaccepteerd mits er bewijzen worden gegeven. Maar als iemand de site van herbalife aanhaalt en dit een bewijs noemt dat een bepaalde professor mlm propageert (om een voorbeeld te noemen) dan is dit geen bewijs, zowel juridisch als wetenschappelijk niet.

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Uitleg aangaande netwerkmarketing gevraagd

Ongelezen bericht door Kristina »

Dan doe ik toch iets verkeerd want ik moet gewoon keihard werken in mijn MLM-business: Coachen van mijn downline !!!!
Als ik dat niet doe, dan mislukken er een aantal mensen die dan vervolgens hier gaan lopen janken dat ze slachtoffer zijn van MLM, hun 325 euro ex BTW kwijt zijn aan een louche MLM-bedrijf en dat MLM oplichterij is !!

M.v.g.
Henny E.
Beste Henny,

Wat ik bedoelde was, slim en doelgericht te werk gaan. Ik heb in mijn eerste jaar 'keihard'gewerkt maar niet echt doelgericht. Dat is nu anders, minder uren maar wel intensief. Zonder goede coaching van je downline kom je uiteraard nergens.

Henny E

Re: Uitleg aangaande netwerkmarketing gevraagd

Ongelezen bericht door Henny E »

Beste Maarschalk,
HennyE, je opmerking aangaande iets boven minimum loon klopt niet.
Dit klopt wel degelijk.
Ik had het over een opleiding van ca. 4 jaar. Dan ben je ca. 16, 17 of 18 jaar.
Veel meer dan het minimumloon + 10% zal er dan niet inzitten.
Zelfs als afgestudeerd HTS-er kon ik 30 jaar geleden niet meer krijgen.
Oorzaak ??? Overschot op de arbeidsmarkt !!
En wat hebben we nu ????

Afgezien daarvan vind ik het een beetje mierenn.........oepsss.....plegen van ontuchtige handelingen met mieren om één zinsnede uit het hele betoog te halen.
Het gaat immers om de rode draad die er doorheen loopt en niet om 1 enkele zin.

Beste Kristina,
Uiteraard begreep ik wat je bedoelde. :lol:
Het ging mij er alleen maar om, om enkele lieden hier voor te zijn.
Slim werken wordt hier namelijk in het algemeen als negatief gezien en als uitbuiten van anderen, "slachtoffers" maken, slapend rijk worden ten koste van simpele zielen, etc.


M.v.g.
Henny E
======

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Uitleg aangaande netwerkmarketing gevraagd

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Slim werken wordt hier namelijk in het algemeen als negatief gezien en als uitbuiten van anderen, "slachtoffers" maken, slapend rijk worden ten koste van simpele zielen, etc.
Dus nu is slim werken per definitie mlm?
Andersom geloof ik al niet, laat staan deze vergelijking.

crabbel
Berichten: 105
Lid geworden op: 28 jul 2004 10:13

Re: Uitleg aangaande netwerkmarketing gevraagd

Ongelezen bericht door crabbel »

Met name Crabbel heeft hier een handje van (of word ik nu te persoonlijk, zoals het volgens jullie een MLM-er betaamt ??).
Maar ik open geen nieuwe thread dat ik een h.o.e.r.enkast ben begonnen, dat zijn wel de MLM=ers. Echt schelden doe ik echt niet. En jullie dooddoener dan,

Jullie snappen er niets van!

Gast

Re: Uitleg aangaande netwerkmarketing gevraagd

Ongelezen bericht door Gast »

Jullie snappen er niets van!


Misschien een dooddoener, maar het is wel de keiharde waarheid!! Jullie halen nog steeds zaken doorelkaar.

crabbel
Berichten: 105
Lid geworden op: 28 jul 2004 10:13

Re: Uitleg aangaande netwerkmarketing gevraagd

Ongelezen bericht door crabbel »

Misschien een dooddoener, maar het is wel de keiharde waarheid!! Jullie halen nog steeds zaken doorelkaar.
En jullie niet dan? MLM-piramide met een regulier bedrijf dat dat ook zgn. een piramide is? Het verschil is wel dat de MLM-piramide onder het gigantische gewicht van alleen maar verkopers aan elkaar hangt. Er zit geen stop op, en niemand weet wanneer punt X is bereikt, oftewel dat de hele markt is bewerkt en het maximum is bereikt. Jullie blijven maar verkopers werven.

NWM-er

Re: Uitleg aangaande netwerkmarketing gevraagd

Ongelezen bericht door NWM-er »

gigantische gewicht van alleen maar verkopers aan elkaar hangt. Er zit geen stop op, en niemand weet wanneer punt X is bereikt, oftewel dat de hele markt is bewerkt en het maximum is bereikt. Jullie blijven maar verkopers werven.


Komt ie weer........je begrijpt het niet!!!!
En nu weer aan je werk. Ik vraag mij af wat je baas ervan vindt, dat je op je werk je 'hobby'uitoefent.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Uitleg aangaande netwerkmarketing gevraagd

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Goh, nwm-er, jij hebt zeker de post "toegepaste trucs" niet gelezen?

NWM-er

Re: Uitleg aangaande netwerkmarketing gevraagd

Ongelezen bericht door NWM-er »

Goh, nwm-er, jij hebt zeker de post "toegepaste trucs" niet gelezen?


Juist wel, maar ik hecht geen waarde aan onzin. Zal ik even de trucs van de tegenstanders opsommen?Ach, laat maar, zonde van mijn tijd om tegen dovenmansoren te praten.Trouwens, de trucs ken jij al, want jij past ze steeds weer toe! Dusse.........

crabbel
Berichten: 105
Lid geworden op: 28 jul 2004 10:13

Re: Uitleg aangaande netwerkmarketing gevraagd

Ongelezen bericht door crabbel »

Juist wel, maar ik hecht geen waarde aan onzin.
Hoeveel wetenschappers ook schrijven hoe MLM werkt en hoe psychologische verkoopdruk wordt toegepast, jullie weigeren zelf na te denken. Tenslotten vinden jullie bij de organisatie die geweldige mensen die succes hebben en jullie horen daarbij! Er wordt een voorstelling van de zaken gedaan die gewoon onmogelijk is. Iemand met een beetje IQ kan tellen en rekenen en weet hoe de markt werkt en zal er nooit instappen.

Het lijkt wel of alleen deelnemers aan een MLM-piramide succes kunnen hebben in het leven en dat alle anderen dom zijn dat ze gewoon lekker bij een baas werken.

Ik heb ook succes in mijn leven, maar dat draait niet alleen om centjes verdienen of bij een bijzondere club horen, je weet wel:
Ons Soort Mensen.

NWM-er

Re: Uitleg aangaande netwerkmarketing gevraagd

Ongelezen bericht door NWM-er »

Het lijkt wel of alleen deelnemers aan een MLM-piramide succes kunnen hebben in het leven en dat alle anderen dom zijn dat ze gewoon lekker bij een baas werken.


Weer zo'n tegenstander dooddoener. Waat slaat dat nou weer op! Er is vaker gezegt dat mlm niet HET middel is voor succes.Als bakker kun je ook succes hebben.Je blijft maar eigenwijs volhouden met je 'ja maar-gedrag'.
Wat ik overgens zeer zielig vind, is dat je de naam MLM-piramide gebruikt.Erg kinderachtig.Bestaat er ook niet zoiets als Dirk van den Broek-piramide? Of Philips-piramide? Je gedrag wordt steeds zieliger en je niveau daalt met de dag.

tegenstander

Re: Uitleg aangaande netwerkmarketing gevraagd

Ongelezen bericht door tegenstander »

Helaas kan ik die laatste zin alleen beamen, Madeleine, je dwaalt af en laat de echte argumenten liggen!
Juist wel, maar ik hecht geen waarde aan onzin. Zal ik even de trucs van de tegenstanders opsommen?Ach, laat maar, zonde van mijn tijd om tegen dovenmansoren te praten.Trouwens, de trucs ken jij al, want jij past ze steeds weer toe! Dusse.........
Kijk dit is nu precies wat er staat in de openingspost van deze thread: cliché's en dooddoeners gebruiken inplaats van een antwoord geven.
Ik vind dat overal steeds weer terug (niet alleen hier maar ook op de sites van de MLM-bedrijven) en dat is een zwaktebod!

Noem onze trucks maar eens op! Graag!

Wij hebben geen gemeenschappelijke trucks. Wij dienen ook geen gemeenschappelijk belang (in tegenstelling tot de voorstanders). Wij hebben ieder voor zich onze eigen redenen om deze discussie te voeren.

Gast

Re: Uitleg aangaande netwerkmarketing gevraagd

Ongelezen bericht door Gast »

Helaas kan ik die laatste zin alleen beamen, Madeleine, je dwaalt af en laat de echte argumenten liggen!

Oeps :shock: , miep-mantelpakje krijgt het zelfs voor elkaar om dr eigen volkje tegen haar te krijgen.Opzich wel knap, hoor.Zegt wel genoeg, denk ik zo, he? Miepmantelpak!

Moet je vanavond nog 'overwerken' met je baas? :lol:

NWM-er

Re: Uitleg aangaande netwerkmarketing gevraagd

Ongelezen bericht door NWM-er »

Noem onze trucks maar eens op! Graag!


Omdat het er 380zijn, kort ik ze een beetje in.
Het komt neer op het volgende:
Dat is niet waar!
Bewijs maar eens
Geloof ik niet
dat is niet waar
bewijs maar eens
geloof ik niet
dat is niet waar
bewijs maar eens
geloof ik niet
dat is niet waar
bewijz maar eens
geloof ik niet
dat is niet waar
bewijs maar eens
geloof ik niet
Dan komen er feite op tafel, met onderbouwingen, en dan gaat de trucendoos weer open:

dat is niet waar
bewijs maar eens
geloof ik niet
dat is niet waar
bewijs maar eens
geloof ik niet
dat is niet waar
bewijs maar eens
geloof ik niet
Dan gaan ze naar een presentatie, brengen een bezoek aan het hoofdkantoor, spreken met mlm-ers in de praktijk en dan komt ie weer:

dat is niet waar
bewijs maar eens
geloof ik niet
dat is niet waar
bewijs maar eens
geloof ik niet
enz enz......

Kortom, de truc die jullie toepassen is :ogen sluiten, sta nergens voor open, en blijf vooral eigenwijs en hou vol met het ontkennen van feiten.

Henny E

Re: Uitleg aangaande netwerkmarketing gevraagd

Ongelezen bericht door Henny E »

Beste Crabbel / Madeleine of hoe je ook heten mag,
Er zit geen stop op, en niemand weet wanneer punt X is bereikt, oftewel dat de hele markt is bewerkt en het maximum is bereikt. Jullie blijven maar verkopers werven.
Klopt helemaal !!!!!
Het begint een beetje bij je te dagen.
Wanneer punt X is bereikt (of iets eerder), komt er gewoon een nieuw produkt (bij)!!
In mijn geval ADSL of mobiele telefonie.
Het distributienet is dan opgebouwd en hoeft het produkt alleen nog maar af te zetten.
Vergelijk het met McDonalds: Toen zij kipnuggets gingen verkopen, waren ze van de één op de andere dag de grootste verkoper ter wereld van kippenvlees. (Moet ik dit ook weer bewijzen of is het bijvoorbaat al een leugen ?).
Waarom ??? Omdat ze het distributienet al hadden !!!!
Hierdoor is McDonalds tevens de grootste distributeur ter wereld van kinderspeelgoed !! (Zal ook wel weer als leugen afgedaan worden).
Snap je het nu ?????
Er wordt een voorstelling van de zaken gedaan die gewoon onmogelijk is.
Klopt alweer !!!!! Ze maakt vorderingen.
Daarom geloof ik ook niet alles.
Al haal ik maar 25% van die voorstelling van zaken, dan ben ik al dubbeldik tevreden en velen met mij.
Echterrrr......Degenen die helemaal niks geloven, zoals jij beste Crabbel, en alleen maar gal zitten te spuwen naar iets dat ze niet begrijpen zullen nooit maar dan ook nooit ook maar 0,0001% halen !
Iemand met een beetje IQ kan tellen en rekenen en weet hoe de markt werkt en zal er nooit instappen.
Kennelijk heb je mijn voorgaande reacties óf niet gelezen óf niet begrepen óf je bent het inmiddels al weer vergeten.
Zal ongetwijfeld één van de twee laatste zijn, daar ik vermoed dat het een IQ probleem is.
Dit schreef ik beste Crabbel:
Wat mij echter mateloos irriteert is dat jullie, beste tegenstanders, ALLE MLM-ers steeds maar weer op één hoop gooien:
Met name Crabbel heeft hier een handje van (of word ik nu te persoonlijk, zoals het volgens jullie een MLM-er betaamt ??).

KAP DAAR NU EENS MEE !!!!!!
En ja hoor, ze kapt er dus niet mee !!
Je begint echt irri te worden, tante.
Je gedrag wordt steeds zieliger en je niveau daalt met de dag.
Ik hoop voor je, beste Crabbel, dat je werkgever er niet zo over gaat denken.
Hier ben je in elk geval niet alleen de zwakste maar ook de meest irritante schakel.

M.v.g.
Henny E
======

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Uitleg aangaande netwerkmarketing gevraagd

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Er zit geen stop op, en niemand weet wanneer punt X is bereikt, oftewel dat de hele markt is bewerkt en het maximum is bereikt. Jullie blijven maar verkopers werven.


Klopt helemaal !!!!!
Het begint een beetje bij je te dagen.
Wanneer punt X is bereikt (of iets eerder), komt er gewoon een nieuw produkt (bij)!!
Ik heb het licht gezien, dankzij Henny E.
Als de hele wereld aan elkaar aan het verkopen is, gaan we gewoon een nieuw produkt introduceren en dan is het probleem van verzadiging opgelost.
Geniaal, dat al die Nobelprijswinnaars daar niet op gekomen zijn.

NWM-er

Re: Uitleg aangaande netwerkmarketing gevraagd

Ongelezen bericht door NWM-er »

Je begint echt irri te worden, tante.



Ben je er ook achter? :wink:

NWM-er

Re: Uitleg aangaande netwerkmarketing gevraagd

Ongelezen bericht door NWM-er »

Als de hele wereld aan elkaar aan het verkopen is


Zie je je eigen denkfout al??
ALS!!!!!!! Maar ALS komt niet, want niet iedereen houd van spruitjes, snap je? De mlm-markt is in evenwicht. Al 50 jaar!

Typisch Maarschalk....ALS.....DAN.....!

Gesloten