LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door student26 »

... MLM zich zou moeten bewijzen en niet de nieuwe distributeur:

Veel MLM ondernemingen menen hun bestaansrecht te ontlenen aan een lage prijs of een betere prijs/kwaliteit-verhouding. Om dat te kunnen waarborgen moeten de kosten lager zijn dan bij de concurrent.

Een manier om dat te doen is door alle kosten door de distributeurs op te laten brengen: niet alleen de kosten van het vinden van potentiele klanten, kantoorartikelen, benzine en dergelijken, maar ook de administratiekosten die aan de klant gerelateerd zijn, zoals het opstellen van facturen, debiteurenadministratie, voorziening dubieuze debiteuren enzovoorts.

In ruil daarvoor ontvangt de distributeur een zekere mate van vrijheid: vrijheid om tijd in te delen, vrijheid om te bepalen hoeveel energie erin wordt gestoken, enzovoorts.

In principe kan ik hier wel mee leven, het is een trade-off tussen de investering (het inschrijfgeld) en de genoemde vrijheden.

Waar het vaak fout gaat is dat de nieuwe distributeur het niet voor elkaar krijgt om klanten te vinden. Op het moment dat hij tot die conclusie komt, maar de terugvordertermijn inmiddels is verlopen, is hij feitelijk zijn investering kwijt. Daarnaast heeft de administratie met betrekking tot klanten geen kosten gemaakt (er waren immers geen klanten).

Een oplossing: laat de nieuwe distributeur GRATIS aan de slag gaan. Lukt het niet, dan is er niets verloren, lukt het wel, dan laat je hem alsnog zijn bijdrage aan de administratiekosten doen (uiteraard een vooraf vastgesteld bedrag).

Hierdoor:

- Verliest de onderneming geen kostenvoordelen
- Loopt de nieuwe distributeur geheel geen risico
- Verliest MLM een groot deel van de nadelen die associaties oproepen met piramidespelen.

Wie reageert eens op dit voorstel? Graag wel beargumenteren!

ondernemer_2004
Berichten: 162
Lid geworden op: 09 aug 2004 21:02

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door ondernemer_2004 »

... MLM zich zou moeten bewijzen en niet de nieuwe distributeur:

Veel MLM ondernemingen menen hun bestaansrecht te ontlenen aan een lage prijs of een betere prijs/kwaliteit-verhouding. Om dat te kunnen waarborgen moeten de kosten lager zijn dan bij de concurrent.

Een manier om dat te doen is door alle kosten door de distributeurs op te laten brengen: niet alleen de kosten van het vinden van potentiele klanten, kantoorartikelen, benzine en dergelijken, maar ook de administratiekosten die aan de klant gerelateerd zijn, zoals het opstellen van facturen, debiteurenadministratie, voorziening dubieuze debiteuren enzovoorts.

In ruil daarvoor ontvangt de distributeur een zekere mate van vrijheid: vrijheid om tijd in te delen, vrijheid om te bepalen hoeveel energie erin wordt gestoken, enzovoorts.

In principe kan ik hier wel mee leven, het is een trade-off tussen de investering (het inschrijfgeld) en de genoemde vrijheden.

Waar het vaak fout gaat is dat de nieuwe distributeur het niet voor elkaar krijgt om klanten te vinden. Op het moment dat hij tot die conclusie komt, maar de terugvordertermijn inmiddels is verlopen, is hij feitelijk zijn investering kwijt. Daarnaast heeft de administratie met betrekking tot klanten geen kosten gemaakt (er waren immers geen klanten).

Een oplossing: laat de nieuwe distributeur GRATIS aan de slag gaan. Lukt het niet, dan is er niets verloren, lukt het wel, dan laat je hem alsnog zijn bijdrage aan de administratiekosten doen (uiteraard een vooraf vastgesteld bedrag).

Hierdoor:

- Verliest de onderneming geen kostenvoordelen
- Loopt de nieuwe distributeur geheel geen risico
- Verliest MLM een groot deel van de nadelen die associaties oproepen met piramidespelen.

Wie reageert eens op dit voorstel? Graag wel beargumenteren!

Prima topic om nu eens serieus over te praten.

Het bedrijf waar ik mee werk (kenners weten welk bedrijf) hanteert het volgende:
- je hebt 2 weken proeftijd (naar mijn mening is 2 weken voldoende om er achter te komen of het wel of niet voor je gaat werken)
- bij 10 klanten binnen 30 dagen verdien je de helft van je investering terug
- bij 20 klanten binnen 30 dagen verdien je je gehele investering terug.

Daarmee heeft het feitelijk niets gekost.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door student26 »

Het bedrijf waar ik mee werk (kenners weten welk bedrijf) hanteert het volgende:
- je hebt 2 weken proeftijd (naar mijn mening is 2 weken voldoende om er achter te komen of het wel of niet voor je gaat werken)
- bij 10 klanten binnen 30 dagen verdien je de helft van je investering terug
- bij 20 klanten binnen 30 dagen verdien je je gehele investering terug.
Daarmee heeft het feitelijk niets gekost.
Ik weet niet zeker of ik precies begrijp wat je bedoelt. Je zegt dat er 2 weken proeftijd zijn. Hiervoor betaal je dus geen inschrijfkosten?

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Student, je voorstel is goed, maar ik mis nog iets.
Ik wil graag weten waar ik de in keten/piramide/netwerk sta en hoeveel % van de makrt al veroverd is.

ondernemer_2004
Berichten: 162
Lid geworden op: 09 aug 2004 21:02

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door ondernemer_2004 »

Ik weet niet zeker of ik precies begrijp wat je bedoelt. Je zegt dat er 2 weken proeftijd zijn. Hiervoor betaal je dus geen inschrijfkosten?
Je betaalt wel inschrijvingskosten, echter als je binnen die 2 weken besluit te stoppen, beeindig je de overeenkomst en ontvang je je inschrijvingskosten terug.

Ik snap best dat je een probleem hebt met eerst betalen. Ik vind dit een prima middenweg.

ondernemer_2004
Berichten: 162
Lid geworden op: 09 aug 2004 21:02

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door ondernemer_2004 »

Student, je voorstel is goed, maar ik mis nog iets.
Ik wil graag weten waar ik de in keten/piramide/netwerk sta en hoeveel % van de makrt al veroverd is.
Als je mlm goed begrijpt, dan weet je dat het niet uitmaakt waar je in de pyramide staat (het maakt mij niks uit, want ik verdien niks aan mijn upline). Ik sta bovenaan mijn eigen organisatie terwijl er wel 20 man boven mij staan (waarvan er misschien 4 nog actief zijn)

Marktaandeel in Nederland is ongeveer 1 %, exacte getallen weet ik niet.

Floris Van Rozemondt

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door Floris Van Rozemondt »

@ondernemer

Ik denk dat ik wel weet voor welk MLM bedrijf je werkt: Het begint met een A en neemt momenteel veel agenten over, die gratis kunnen instappen, van concurrent E ???

Zo ja dan heb ik toch een brandende vraag aan je die jij vermoedelijk wel kunt oplossen.
Let wel: Ik bedoel het serieus en niet gekscherend.

Floris

Floris Van Rozemondt

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door Floris Van Rozemondt »

Bravo Stuud26,

NU kom je met iets zinnigs, zonder iets meteen de grond in te boren.
Je stelt iets voor, er is een probleem en je vraagt om een oplossing.
Perfect !!!!
Als niet-MLM-er zal ik hier serieus over nadenken, beloof ik je.

Floris

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door student26 »

Student, je voorstel is goed, maar ik mis nog iets. Ik wil graag weten waar ik de in keten/piramide/netwerk sta en hoeveel % van de makrt al veroverd is.
In principe zou de nieuwe distributeur dit zelf kunnen onderzoeken. Waar het mij om gaat is dat het inleggeld verdwijnt voor degenen die het niet voor elkaar krijgen. Daarmee is een groot deel van het piramideverhaal op te lossen. Hoe de rest ingevuld moet worden is dan een andere discussie.
Je betaalt wel inschrijvingskosten, echter als je binnen die 2 weken besluit te stoppen, beeindig je de overeenkomst en ontvang je je inschrijvingskosten terug. Ik snap best dat je een probleem hebt met eerst betalen. Ik vind dit een prima middenweg.
Ik dus niet. Ik zie liever een betaling voor administratiekosten achteraf. Ik denk dat ik voldoende toegelicht heb waarom.
Als je mlm goed begrijpt, dan weet je dat het niet uitmaakt waar je in de pyramide staat (het maakt mij niks uit, want ik verdien niks aan mijn upline). Ik sta bovenaan mijn eigen organisatie terwijl er wel 20 man boven mij staan (waarvan er misschien 4 nog actief zijn)
Dit maakt weldegelijk uit, omdat het een indicatie is van de aantallen distributeurs die er al zijn, concurrenten dus. Dit is waardevolle informatie voor iemand die begint. Maar zoals gezegd vind ik dit een andere discussie. Het gaat mij om de inleggelden, die omgebouwd kunnen worden naar een "achteraf te betalen vergoeding voor administratiekosten".
Bravo Stuud26,
NU kom je met iets zinnigs, zonder iets meteen de grond in te boren.
Je stelt iets voor, er is een probleem en je vraagt om een oplossing.
Perfect !!!!
Er zijn meer problemen met MLM, maar die komen in de andere threads al voldoende aan bod. Dat jij het met die zaken niet eens bent (en het daarom nodig vind om stomme opmerkingen te gaan maken over mijn studie en dergelijken) zal me verder worst zijn. Zoals gezegd reageer ik daar gewoon niet meer op. Als je hier voor de verandering wel eens iets zinnigs kunt melden dan ben je van harte welkom.

Floris Van Rozemondt

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door Floris Van Rozemondt »

Dat er problemen zijn met MLM, en dan vooral de MANIER waarop veel MLM-ers menen het in de praktijk te moeten brengen staat als een paal boven water. Zal ik ook nooit ontkennen.
Ook ik ben het met een aantal zaken beslist niet eens.
Van mening verschillen is helemaal geen probleem, het houdt je zelfs scherp en is dus heel goed.
Kom echter niet met zaken die pertinent niet waar zijn want dan word ik furieus.
Zoals ik in mijn eerste scriptie in een andere topic al zei: Ik kijk objectief tegen MLM aan en beschouw het als een eerlijke manier van handelen. De Wet verbiedt het immers niet.
In de basis vind ik MLM een prima systeem, echter........... het wordt maar al te vaak verkeerd IN DE PRAKTIJK gebracht !! Daar zit hem de kneep.
Dankzij MLM schrijven 2 van mijn beste vrienden hun bankrekening met 6 nullen voor de komma. Zij hebben dit op een volstrekt eerlijke en ethische manier bereikt.
Hierdoor maak ik MLM dus dagelijks van zeer nabij mee.
Ik loop er sterk over te denken om het ook te gaan doen. Niet voor het geld maar gewoon voor de lol, als avontuur of als bezigheidstherapie.
Ben benieuwd hoever ik wegkom.

Verder heb ik de "nare" gewoonte om mensen net zo te behandelen zoals zij mij behandelen: Krijg ik domme opmerkingen naar mijn hoofd, dan slinger ik ze evenzo vrolijk terug !

Floris
[/quote]

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door student26 »

Kom echter niet met zaken die pertinent niet waar zijn want dan word ik furieus.
Dan mag jij me uitleggen waarom je op mijn berichten zo achterlijk reageert. Ik heb hier namelijk geen zaken neergezet die pertinent niet waar zijn.

Je eerste bericht op dit forum:
Pfffffff, die Madeleine meent zeker Moeder Theresa te moeten spelen
voor een stel sufferds die zich laten inpakken door mooipraters !
Die sufferds trappen er toch zelf en wel vrijwillig in ???
Niemand dwingt ze, hoor.

Heeft Madeleine niets beters te doen dan op te komen voor deze zielige stumperds zonder verstand die in mijn ogen niet beter verdienen dan getild te worden ???

Groetjes,
Floris (= GEEN MLM'er !!!!!)
Je begon dus al meteen met moddergooien, zonder verder ook maar iets inhoudelijks toe te voegen. Daarnaast beledig je niet alleen Madeleine, maar noem je ook alle MLM'ers sufferds en zielige stumperds. Dan verdien je in mijn ogen ook geen respect.


Zijn er nu ook nog mensen die inhoudelijk op mijn voorstel in het eerste bericht kunnen reageren? Graag zowel voor- als tegenstanders, en met onderbouwing.

ondernemer_2004
Berichten: 162
Lid geworden op: 09 aug 2004 21:02

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door ondernemer_2004 »

Ik dus niet. Ik zie liever een betaling voor administratiekosten achteraf. Ik denk dat ik voldoende toegelicht heb waarom.
Ik kan me je standpunt heel goed voorstellen en heb daar zeker begrip voor. Ik kan echter de regels niet zelf veranderen.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door student26 »

Ik kan me je standpunt heel goed voorstellen en heb daar zeker begrip voor. Ik kan echter de regels niet zelf veranderen.
Haha, nee dat snap ik :-)
Het is ook maar een idee. Misschien doet iemand er eens wat mee, het zou veel bezwaren van mijn kant in ieder geval wegnemen, en minder negatieve verhalen opleveren.

Goed, inmiddels dus 3-0 voor het voorstel. Geen tegenstanders?

Osiris
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 okt 2004 09:08

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door Osiris »

@student26,

Met je standpunt is niks mis mee. Zou een goede voor de MLM bedrijven zelf moeten zijn.

Het kan zijn dat de MLM bedrijven hiermee een gedeelte van hun administratie vergoed willen hebben op het moment dat zij het betreffende inschrijvingsformulier ontvangen.

Vaak wordt er ook verteld dat het wel handig is om te betalen om je in te schrijven bij een MLM bedrijf. Zo ben je gemotiveerder om dit bedrag terug te willen verdienen. Is ook iets voor te vinden, mensen hebben een drijfveer nodig een soort "moeten"

ik weet wel dat het verplicht is bij inschrijving dat je de mensen een bedenktijd geeft, "de proefperiode van ondernemer_2004". een MLM bedrijf is dan wettelijk verplicht om de inschrijving of hoe het ook moge heten terug te betalen.

Bij veel product gerichte MLM bedrijven krijg je bij inschrijving een "voorraadje" van hun product. Bij KareMor bijv krijg je in je "mamagerskit" 4 Vitamist sprays. verkoopwaarde €90.60. Meestal zijn de produkten dan meer waard dan het inschrijvingsgeld. Als je deze sprays verkoopt heb je je managerskit a € 79.80 terug verdient.

ik zal eens jouwn idee opperen bij KareMor. Ik vind het wel wat hebben.

Gr,

Osiris

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door student26 »

Het kan zijn dat de MLM bedrijven hiermee een gedeelte van hun administratie vergoed willen hebben op het moment dat zij het betreffende inschrijvingsformulier ontvangen.
Tsja, ik vind dat niet echt een goed argument, ik bedoel, hoeveel tijd kost het nou om iemands gegevens in te voeren? Hooguit een kwartier, dan zou je een paar euro moeten gaan rekenen. Het zou wel mooier zijn als de onderneming die kost gewoon op zich neemt. Veel verlies zullen ze er niet op maken.
Vaak wordt er ook verteld dat het wel handig is om te betalen om je in te schrijven bij een MLM bedrijf. Zo ben je gemotiveerder om dit bedrag terug te willen verdienen. Is ook iets voor te vinden, mensen hebben een drijfveer nodig een soort "moeten"
Het lijkt mij ten eerste veel aantrekkelijker om direct winst te kunnen maken in plaats van eerst investeringen terug te verdienen. Ten tweede gaat het toch bij MLM juist om vrijheden? De vrijheid om er al dan niet iets mee te doen en om te bepalen hoeveel energie (tijd, geld) je er insteekt. Dus waarom mensen min of meer "dwingen", of zoals jij het noemt "motiveren" om ermee aan de slag te gaan? Het lijkt mij dat je MLM kiest om juist van "dwang" af te komen?
Bij veel product gerichte MLM bedrijven krijg je bij inschrijving een "voorraadje" van hun product. Bij KareMor bijv krijg je in je "mamagerskit" 4 Vitamist sprays. verkoopwaarde €90.60. Meestal zijn de produkten dan meer waard dan het inschrijvingsgeld. Als je deze sprays verkoopt heb je je managerskit a € 79.80 terug verdient.
Daar had ik inderdaad ook al aan gedacht. Het hangt natuurlijk af van de specifieke onderneming (dus product) of je een startset nodig hebt of niet. Je zou het zo kunnen doen dat je die producten in jouw voorbeeld wel gewoon betaalt, maar de boel ongebruikt retour kan zenden binnen een redelijke termijn (1 maand?).

Dit zal in veel gevallen al zo zijn. Stuur je de boel dan niet terug dan gebruik je de producten gewoon zelf en heb je ze gewoon gekocht. Daar maakt de onderneming dan dus geen verlies op (ook geen winst in sommige gevallen). De (dan) ex-distributeur maakt dan ook niet echt een verlies, hij heeft er immers producten voor terug.

Floris Van Rozemondt

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door Floris Van Rozemondt »

Oke, dan nu inhoudelijk de visie van iemand die van zichzelf vindt dat hij nuchter kan denken:
Waar het vaak fout gaat is dat de nieuwe distributeur het niet voor elkaar krijgt om klanten te vinden. Op het moment dat hij tot die conclusie komt, maar de terugvordertermijn inmiddels is verlopen, is hij feitelijk zijn investering kwijt. Daarnaast heeft de administratie met betrekking tot klanten geen kosten gemaakt (er waren immers geen klanten).
Dat zie ik niet als een fout in het systeem. Dat is gewoon het risico dat je loopt als je iets begint met de bedoeling er aan te verdienen.
Voorbeeld:
Als mijn buurman,als bijverdienste, konijnen gaat fokken, daar investeringen voor doet in de vorm van tijd en geld etc. maarrrrrrr.......hij vindt geen poelier die die konijnen afneemt dan is hij ook zijn investering kwijt. Helaas, pindakaas.
Terwijl zijn broer ook konijnen fokt en er nota bene 3 x per jaar van op vakantie gaat.
Ra,ra hoe kan dat ???
Een oplossing: laat de nieuwe distributeur GRATIS aan de slag gaan.
Dat zie ik niet als een oplossing.
Dit kost het MLM-bedrijf een vermogen aan brochures etc. die vervolgens na een paar maanden in de vuilnisbak belanden.
Men heeft immers geen drijfveer om aan de gang te gaan: Geen tijd gehad, schoonmoeder ziek, voetbal op TV, etc.
Mensen hebben een drive nodig, een push.
Die entryfee is nu net dat kleine duwtje dat men nodig heeft om uit de stoel te komen en aan de gang te gaan.
- Loopt de nieuwe distributeur geheel geen risico
Waarom zou de nieuweling geen risico mogen lopen ??
Hij begint toch iets met de bedoeling daar geld mee te verdienen ???
Iedereen die iets begint met deze bedoeling moet toch investeren ??
Waarom dan niet in het geval van MLM ??
Bovendien:Hoe groot is dat risico ??? 300€ ?? 400€?? 500€?? Dat kun je toch geen risico noemen ?

Toen ik 26 jaar geleden mijn eerste pandje kocht, met geleend geld, verklaarde iedereen mij voor gek en zelf wist ik eigenlijk ook niet goed waar ik aan begon. Ik ging af op mijn eigen GEVOEL. Risico van hier tot Tokyo !!
En dat gevoel moet iemand ook hebben die met MLM begint. Dan zit je goed en is er amper risico dat het niet lukt.
Kortom: Ik zie geen enkel verschil tussen het beginnen met MLM, een haringkar, een winkel in garen en band etc.
Waar men van af moet bij MLM is m.i. de foute gedachte dat je in dienst bent van het MLM-bedrijf, zonder een sociale paraplui.
De knop moet gewoon om !!

Floris

Gast

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door Gast »

Interessant onderwerp student26. Ik zou een MLM bedrijf ethisch verantwoord vinden als:

De prijs van het MLM produkt ongeveer gelijk is aan de prijs van een vergelijkbaar produkt die via de normale handel wordt verkocht.

Er onderzoek is gedaan welk marktaandeel het MLM produkt kan veroveren (in aantallen en procenten).

Het voor de MLM'er inzichtelijk is gemaakt welk gedeelte van het marktaandeel reeds veroverd is door de MLM'ers in de upline en de MLM'ers die in dezelfde level zitten.

Het voor de MLM'er inzichtelijk wordt gemaakt in welke level van de downline hij of zij zit.

Het voor de MLM'er inzichtelijk wordt gemaakt hoe de hele MLM organisatie is opgebouwd en wie werkzaam zijn binnen de MLM organisatie. Daarmee bedoel ik dus ook de namen van alle MLM'ers die voor het MLM bedrijf werkzaam zijn. Bij een normaal bedrijf is dit immers ook gebruikelijk.

MLM produkten worden verkocht buiten je sociale relaties om (familie, vrienden, collega's, kerkleden, leden van een vereniging, etc.). Sociale relaties dienen niet als commercieel exploitatie object te worden gebruikt.

Ik denk overigens dat geen van de bovengenoemde punten ooit zullen worden gerealiseerd binnen een MLM bedrijf, tenzij de overheid dit wettelijk oplegt. Een MLM bedrijf die MLM produkten aanbiedt tegen de marktwaarde van het produkt zou niet lucratief zijn. Het bedrag aan bonussen zou zeer laag zijn of geheel wegvallen in dat geval, zodat het voor een MLM'er niet meer lucatrief zou zijn om te beginnen met MLM activiteiten. Ook: juist door het gebrek aan inzichtelijkheid in de MLM organisatie, het potentiële marktaandeel en de level waarin de MLM'er zich bevindt weet een MLM bedrijf het aantal MLM'ers uit te breiden.

Noordeling63
Berichten: 61
Lid geworden op: 02 okt 2004 15:07

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door Noordeling63 »

Sorry, vergeten in te loggen. Bovengenoemde bijdrage van 17:21 is van mij (Noordeling63).

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door Kristina »

Het voor de MLM'er inzichtelijk wordt gemaakt hoe de hele MLM organisatie is opgebouwd en wie werkzaam zijn binnen de MLM organisatie. Daarmee bedoel ik dus ook de namen van alle MLM'ers die voor het MLM bedrijf werkzaam zijn. Bij een normaal bedrijf is dit immers ook gebruikelijk.
Nwm'ers wéten wel hoe de organisatie is opgebouwd, dat wordt hier nota bena verteld!!
"wie werkzaam is voor het nwm bedrijf".....dat is onmogelijk. HBL nederland alleen al, telt rond de 20.000 distributeurs en dan hebben we het nog niet over de backoffice én de resterende 58 landen waar we werkzaam zijn.
bij een normaal bedrijf is dit ook niet aan de orde..je krijgt hooguit een paar namen van collega's en directeuren.

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door Kristina »

MLM produkten worden verkocht buiten je sociale relaties
Dat worden ze ook. En wat maakt het trouwens uit?? Als ik ergens een geweldig vakantie heb genoten of ik koop kleding waar ik uitermate tevreden over ben...dan ga ik dit toch aanraden bij familie/vrienden/kennissen, noem maar op.
Waarom zou ik dit niet met mijn producten doen.

Gesloten