Keesjan, hoe kun jij MLM vergelijken nu met een pyramidespel? Pyramidespellen zijn verboden volgens de wet op kansspelen waar ook lotto, bingo en oa de staatsloterij behoren. Dan zou MLM ook verboden moeten zijn.
Slim mannetje. Dat iets verboden is zegt niks. Je kan de "misdaad" uitvoeren en toch legaal bezig zijn. Verkrachting is ook verboden. Maar he, je wilde het toch zelf? Iemand vermoorden is ook verboden. Dan maar geestelijk kapot maken zodat er vanzelf zelfmoord volgt. En maar roepen dat het niet verboden is. Yeah right. Pyramidespellen zijn ook verboden. Maar ach, dan noemen het het toch gewoon 'relatiemanagement'. Dus nee, dan zou MLM niet verboden zijn. De reden dat het niet verboden is is dat de "misdaad" verborgen is.
Hoe ik het kan vergelijken met een pyramidespel? Heel simpel. Wat betekent MLM? Multi Level Marketing:
* (Level 0, de top)
* * (level 1, verkoopt door aan 3 anderen)
* * * (level 2, moet weer verkopen aan 3 keer 2 anderen)
Hoezo geen pyramide?
Vraag je een keertje aan jullie om een voorbeeld te noemen......
Voorbeelden zijn allang genoemd:
http://www.breekpunt.nl/artikel.asp?id=1505
Kijk:
* Zo is er bijvoorbeeld The Lottery van JISL. Voor 5 euro (niet één keer, zoals de website doet geloven, maar wel maandelijks!) abonneert u zich op een nieuwsbrief die u per mail toegezonden krijgt.
* De site Bijverdienste.netmenu biedt u zo zelfs diensten aan die in ieder geval in België gewoon verboden zijn. Rapport verkoop is niets anders dan een piramidespel waarbij u 5 euro stuurt naar vier verschillende personen, die u vier verschillende rapporten toesturen.
Ik heb ooit eens zo'n rapport gezien en het is gewoon onzin van het internet. De clue is dat jij die rapporten moet gaan verkopen voor
jouw winst. Zo niet? Geld kwijt. En zeg nou zelf: welke gek gaat er nu waardeloze rapporten kopen van jou via het net? Juist. Andere gekken. Maar ik heb geen gekken in mijn familie- en kennissen kring. Dus als ik van jou die rotzooi koop ben
ik gegarandeerd mijn geld kwijt. En jij maar zeggen dat jij eraan verdient. Jij kent gewoon meer gekken dan ik en bent zelf ook eens zo'n gek geweest...