LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waar zijn ze?????

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
john10
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 feb 2006 13:49

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door john10 »

Beste student 26

Je doet je best om te rekenen maar ik verdien geen 30 euro per klant maar gemiddeld 60 euro per klant/ per maand. Dat is geen afzetterij.
Waarom ,hoe en met wat dat ga ik hier niet vertellen! Mocht je antwoorden willen hebben op je vragen dan kan jij en een ieder een mailtje sturen naar [email protected] (nee ik verkoop geen websites)
Verder weiger ik om nog langer op dit forom te praten over mlm.
Als ik hier te veel energie in steek, dat kost me dat straks misschien wel een hoop gemiste opbrengsten plus een hoop ergernis in plaaats van fun.

Groeten,

John

gubetje
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 dec 2005 18:08

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door gubetje »

En zo is het John. Daarom reageer ik ook niet.
En die ellenlange verhalen lees ik ook niet. pfffffffffffffffffffffff
Ga maar voor de fun, want dat is het.
Het leven is te mooi, en negatieve dingen loslaten is het best wat je kunt doen. Groetjes Guusje :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door student26 »

Je doet je best om te rekenen maar ik verdien geen 30 euro per klant maar gemiddeld 60 euro per klant/ per maand.
Mijn berekening klopt als een bus hoor, dus geen kwestie van "m'n best doen (maar mislukken)". Ik ging alleen uit van 100 klanten omdat je dat ergens in een ander bericht had gezegd. Prima, jij hebt er 50, maakt voor de berekening verder niet uit.
Dat is geen afzetterij.
Dat kan alleen bepaald worden als bekend is waarmee je die 60 euro verdient.
Waarom ,hoe en met wat dat ga ik hier niet vertellen! Mocht je antwoorden willen hebben op je vragen dan kan jij en een ieder een mailtje sturen naar [email protected] (nee ik verkoop geen websites)
Zo prangend zijn die vragen nou ook weer niet. Het zal me echt worst zijn waarmee jij 95% van de instappers teleurstelt.
Verder weiger ik om nog langer op dit forom te praten over mlm. Als ik hier te veel energie in steek, dat kost me dat straks misschien wel een hoop gemiste opbrengsten plus een hoop ergernis in plaaats van fun.
Je bedoelt dat de vragen te lastig worden? Kan ik me voorstellen, in jouw positie.

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door joopataa »

Dat valt dus even tegen john10. Nu krijg jij eens onderbouwde kritiek en weg ben je! Niet dat ik dat niet had verwacht want de meeste mlm"érs op dit forum konden maar slecht omgaan als mensen zoals student26 vrij eenvoudig door de zeepbel prikten.En ja , gubeltje is net zo iets als mosterd na de maaltijd en is niet serieus te nemen.

Joopat :D

gubetje
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 dec 2005 18:08

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door gubetje »

Staan we quitte :lol:
Ik neem jullie namelijk ook niet serieus :P :P :P
Dus geheel wederzijds. Fijn weekend. Heerlijk carnaval :wink: :wink: :wink: Groetjes het mosterdje na de maaltijd

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Beste Gubetje, je zegt iedere keer weer dat je niet meer zult reageren en toch doe je het steeds weer....Vind je het gek dat je niet serieus wordt genomen :?: :roll:

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door joopataa »

Dat komt omdat gummetje de zolder vol heeft staan met dat veel te dure en ook via mlm te verkrijgen herbalife! Ja, dan moet je wel eens wat meer reageren om je emailadres bekend te maken he .

Joopat :D

gubetje
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 dec 2005 18:08

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door gubetje »

Super!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
En had ik maar de hele zolder volstaan, dat zou gaaf zijn.
Ik heb in ieder geval erg veel plezier in mijn leven en kan steeds vaker de rolstoel laten staan. En als ik weer eens geopereerd moet worden , herstel ik super snel. Dus wat jullie er van vinden maakt me niet zoveel uit. En reageren is soms zo leuk, want je krijgt altijd reakties.
Doei doei, hele fijne dag weer.

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Econometrist »

Dus wat jullie er van vinden maakt me niet zoveel uit. En reageren is soms zo leuk, want je krijgt altijd reakties.
Maar die mogen dan weer niet te lang zijn, want dan lees je ze niet, hè? En ze mogen ook niet al te kritisch zijn, want dan zij ze te 'negatief' en gaat er te weinig wervingskracht van uit.
Eigenlijk zijn alleen de 'aahhh..' en 'oohhh..' reacties leuk, nietwaar?

gubetje
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 dec 2005 18:08

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door gubetje »

Nou die kun je hier niet verwachten denk ik :lol: :lol: :lol:
De meeste mensen reageren alleen negatief kritisch.
Moeten ze zelf weten natuurlijk, ik hoef hier niet te lezen,
Ik vind het alleen wel vermakelijk en van goede kritiek kan ik altijd een hoop leren, ook al is hij soms dan negatief.
Doeg allemaal :lol: :lol: :lol: :lol:

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Dag moeder Theresa :D

gubetje
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 dec 2005 18:08

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door gubetje »

Erg he? Maar bedankt voor het compliment. :lol: :lol: :lol:

Helpanderen
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 feb 2006 21:17

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Helpanderen »

Misschien kan een mlm-er uitleggen waarom hij tevreden zou zijn met 3% winst op omzet in zijn downline terwijl hij aan direct verkoop 30% zou verdienen?
Kan een mlm-er misschien uitleggen welke andere distributeur tegen 70% van de verkoopprijs zijn produkten inkoopt?

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Misschien kan een mlm-er uitleggen waarom hij tevreden zou zijn met 3% winst op omzet in zijn downline terwijl hij aan direct verkoop 30% zou verdienen?
Waarom is een Franchisenemer tevreden met een klein percentage van de omzet van een franchisegever?

Het zijn beiden - Franchise en MLM - 2 verschillende (distributie)systemen maar de gedachte is mijns inziens hetzelfde!

Wat zou mijn klanten bereik zijn als ik heel Nederland in mijn eentje wel voorzien van mijn producten? M.a.w. Hoeveel procent van de Nederlandse bevolking zou mijn product kennen en in hoeveel tijd zou heel Nederland mijn product kennen?
Kan een mlm-er misschien uitleggen welke andere distributeur tegen 70% van de verkoopprijs zijn produkten inkoopt?
Geen 1!!

GreetZ,

Alex van Breemen

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door student26 »

Quote: Misschien kan een mlm-er uitleggen waarom hij tevreden zou zijn met 3% winst op omzet in zijn downline terwijl hij aan direct verkoop 30% zou verdienen?

Waarom is een Franchisenemer tevreden met een klein percentage van de omzet van een franchisegever?
Heel simpel: omdat een franchisenemer meelift op de bekendheid van het merk van de franchisegever en gebruik kan maken van het hele marketingarsenaal van de franchisegever. Hij hoeft dus niet een onderneming van nul op te bouwen. Daarnaast is de markt bekend en is er bijna altijd (een vorm van) regiobescherming, waardoor inkomen voor een belangrijk deel gegarandeerd is.
Het zijn beiden - Franchise en MLM - 2 verschillende (distributie)systemen maar de gedachte is mijns inziens hetzelfde!
Volstrekt niet. Er zijn een paar overeenkomsten en dan stopt het. Grootste verschil is dat een franchisenemer niet naarstig op zoek is naar nieuwe franchisenemers en daarmee geen pogingen doet zijn eigen ramen in te gooien. MLM heeft ook overeenkomsten met piramidespelen, dus volgens jouw redenatie zijn die twee ook hetzelfde?
Wat zou mijn klanten bereik zijn als ik heel Nederland in mijn eentje wel voorzien van mijn producten? M.a.w. Hoeveel procent van de Nederlandse bevolking zou mijn product kennen en in hoeveel tijd zou heel Nederland mijn product kennen?
Een degelijk bedrijf opbouwen kost tijd. Je begint klein en bouwt dit op. Het kan dus even duren voor heel Nederland je product kent, maar je kostenopbouw is daar dan ook naar. Je vraag geeft wel duidelijk aan dat degene die er echt van profiteert het MLM bedrijf is.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door So be it »

Waarom is een Franchisenemer tevreden met een klein percentage van de omzet van een franchisegever?
Rare vraagstelling?
De fr. geeftster verdient MINDER aan die overeenkomst dan de fr. nemer!
En zo hoort het ook. Overal.
Ook bij MLM.
Heel simpel: omdat een franchisenemer meelift op de bekendheid van het merk van de franchisegever en gebruik kan maken van het hele marketingarsenaal van de franchisegever. Hij hoeft dus niet een onderneming van nul op te bouwen. Daarnaast is de markt bekend en is er bijna altijd (een vorm van) regiobescherming, waardoor inkomen voor een belangrijk deel gegarandeerd is.

Serieus reageren op een verkeerde voorstelling van zaken....?
Er zijn een paar overeenkomsten en dan stopt het.

Olifant heeft 4 poten. Paard ook. (sorry paardenliefhebbers)
Grootste verschil is dat een franchisenemer niet naarstig op zoek is naar nieuwe franchisenemers en daarmee geen pogingen doet zijn eigen ramen in te gooien.
Ken fr. nemers met meerdere ''filialen''
Niet naarstig aan het zoeken? klopt. Te veel werk. En erg weinig mensen hebben even 300.000 in hun nachtkastje liggen om te starten.
De meesten hebben wel 10, 40, 70 euro liggen...
MLM heeft ook overeenkomsten met piramidespelen, dus volgens jouw redenatie zijn die twee ook hetzelfde?
Olifant en paard?
Een degelijk bedrijf opbouwen kost tijd. Je begint klein en bouwt dit op. Het kan dus even duren voor heel Nederland je product kent, maar je kostenopbouw is daar dan ook naar.
Klinkt ERG bekend. Lijkt wel mlm......... Alleen zijn de kosten veel lager.
Je vraag geeft wel duidelijk aan dat degene die er echt van profiteert het MLM bedrijf is.
Erg intelligente opmerking....... Wist ik niet.
Dacht dat alle grote bedrijven liefdadige instellingen waren.
Maar die verdienen ook geld?
Goh, weer wat geleerd.
Sobe it

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door student26 »

Quote: Waarom is een Franchisenemer tevreden met een klein percentage van de omzet van een franchisegever?

Rare vraagstelling?
Het is inderdaad een rare vraagstelling, maar om een andere reden dan jij denkt.
De fr. geeftster verdient MINDER aan die overeenkomst dan de fr. nemer!
Waar haal je die wijsheid vandaan?
Quote: Er zijn een paar overeenkomsten en dan stopt het.

Olifant heeft 4 poten. Paard ook. (sorry paardenliefhebbers)
Waarmee je mijn stelling dus onderbouwt?
Ken fr. nemers met meerdere ''filialen''
Dat is iets anders.
Niet naarstig aan het zoeken? klopt. Te veel werk.
Dat is bij lange na niet de enige reden. Franchising heeft dit helemaal niet in het concept zitten.
Quote: MLM heeft ook overeenkomsten met piramidespelen, dus volgens jouw redenatie zijn die twee ook hetzelfde?

Olifant en paard?
Precies, onderbouw je weer mijn stelling.
Quote: Een degelijk bedrijf opbouwen kost tijd. Je begint klein en bouwt dit op. Het kan dus even duren voor heel Nederland je product kent, maar je kostenopbouw is daar dan ook naar.

Klinkt ERG bekend. Lijkt wel mlm......... Alleen zijn de kosten veel lager.
De opbrengsten ook ;-) Wel grappig dat je de stellingen van degene waar ik op reageerde, een pro-MLM'er, volledig tegenspreekt.
Quote: Je vraag geeft wel duidelijk aan dat degene die er echt van profiteert het MLM bedrijf is.

Erg intelligente opmerking....... Wist ik niet.
Volgens mij snap jij totaal niet wat ik bedoel.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door So be it »

Waarom is een Franchisenemer tevreden met een klein percentage van de omzet van een franchisegever?
Rare vraagstelling?
Het is inderdaad een rare vraagstelling, maar om een andere reden dan jij denkt.
De fr. geeftster verdient MINDER aan die overeenkomst dan de fr. nemer!

Waar haal je die wijsheid vandaan?
Ben fr. nemer geweest.
Mijn inkomen 4.000 euro /maand
Voor de fr. gever franchise fee 400 euro. + inkomsten uit percentages van leveranciers.
Wij kregen 4% korting en het moederbedrijf ook.
Er zijn een paar overeenkomsten en dan stopt het.
Olifant heeft 4 poten. Paard ook. (sorry paardenliefhebbers)
Waarmee je mijn stelling dus onderbouwt?
Dus niet.
Ken fr. nemers met meerdere ''filialen''
Dat is iets anders.
Niet naarstig aan het zoeken? klopt. Te veel werk.
Dat is bij lange na niet de enige reden. Franchising heeft dit helemaal niet in het concept zitten.

Blijft toch een vorm van piramide.
Het geld wordt gewoon verdeeld. Bijv. 1001euro.
Zijn reeds (al jaren lang vaak) bestaande leveranciers.
Verzamelen zich op één site. Ze verhogen hun prijzen niet, want de consument is niet gek, natuurlijk!
Zij hebben reeds eigen websites.
Zij stellen alleen een premie te beschikking voor de promotie die wordt gedaan voor hen.
Een wat andere insteek dan doorsnee mlm, maar gewoon mlm.
MLM heeft ook overeenkomsten met piramidespelen, dus volgens jouw redenatie zijn die twee ook hetzelfde?
Olifant en paard?
Precies, onderbouw je weer mijn stelling.

Eens met elkaar. LOL
Een degelijk bedrijf opbouwen kost tijd. Je begint klein en bouwt dit op. Het kan dus even duren voor heel Nederland je product kent, maar je kostenopbouw is daar dan ook naar.
Klinkt ERG bekend. Lijkt wel mlm......... Alleen zijn de kosten veel lager.
De opbrengsten ook Wel grappig dat je de stellingen van degene waar ik op reageerde, een pro-MLM'er, volledig tegenspreekt.
Mogelijk. Niet iedereen ziet de eenvoud van een mlmprincipe.
Het hele gebeuren er om heen maakt dat veel mlm bedrijven meewerken aan een misconceptie.
Verdiensten veel lager? Klopt.
Is ook in eerste instantie bedoeld om veel mensen een klein beetje te laten verdienen......
Jij hebt thuis nooit ''thuiswerk'' hoeven doen? vulling voor enveloppen?
Ben je waarschijnlijk te jong voor.
Hard werken, voor weinig geld.
Hele familie zat aan tafel om er 15 of 20 gulden ''bij'' te verdienen....!
Toch kunnen de verdiensten behoorlijk oplopen in mlm voor iemand die daar meer tijd en moeite insteekt. Alles heeft een prijs en niets voor niets.
Je vraag geeft wel duidelijk aan dat degene die er echt van profiteert het MLM bedrijf is.
Erg intelligente opmerking....... Wist ik niet.
Volgens mij snap jij totaal niet wat ik bedoel.
Misschien heb ik wat gemist.
Maar de consument is niet gek en de doorsnee mlm-er ook niet.
En wanneer een bedrijf een miljard consumenten omzet heeft en de mlm-er weet dat 70% terug gaat naar de mensen in het veld, kan het nooit zijn dat het mlmbedrijf zelf meer heeft dan 30%.
Hoe je het ook draait of keert.
En ik weet zeker dan latere ''instappers'' meer kunnen verdienen dan mlm-ers die eerder boven hen zijn ingeschreven.

Ik zie daar niks mis mee.
Snap ook de eindeloze discussies er over niet.
Het gaat ook nooit over echte wantoestanden maar over details.
Lees woeste verhalen over faillisementen door mlm en weet dan dat die persoon mlm en piramidenspellen door elkaar haalt.

Men komt ook vaak in de mlm markt met een namaak product.
Om het legaal te laten lijken.
Veel mensen tuinen daar in.
Maar kapitalen verliezen? Faillisementen?
Mensen moeten hun gezonde verstand gebruiken!
Maar er wordt soms de indruk gewekt dat men rijk kan worden door grote voorraden in te kopen. Die vervolgens weer doorverkocht mogen worden in hun groep. Denk dat daar de verhalen vandaan komen.
Inderdaad schandalig. Zulke bedrijven geven mlm een slechte naam terwijl er eigenlijk met het principe niets mis is.

Fijne zondag.

So be it

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Nooit eerder gelezen?
Of uit het zicht verdwenen de simpele uitleg hoe dit systeem als een pyramide (spel/verkoop) altijd is opgezet en altijd leidt naar mislukkingen om de doodeenvoudige reden dat al heel snel er een breuk komt in de verkoop/pyramide
Hier de praktijk die door iedereen is uit te voeren.

Men neme een schaakbord en legt op het eerste vlakje een graankorrel.
Op het tweede vlak 2 korrels, op het derde 4, op het vierde 8, op het vijfde 16, op het zesde 32, op het zevende 64 enzovoort.

Al snel kom je op ongelofelijke getallen uit!

En......... dan bent u nog wel alleen in het systeem!!
Stelt u zich voor dat er 100 hetzelfde doet als u en net zo succesvol als u beweert te zijn dan is er geen fabriek waar dan ook die deze ongelofelijke vraag van uw 100 Multi-Levelverkopers aan kan.

Zoals wij allen als consument kunnen constateren is die vraag er nauwelijks, moeten distributeurs van Multi-Levelproducten zelfs (ook vaak op slinkse wijze door het product niet te noemen) zich rot adverteren om hun handel nog een beetje kwijt te kunnen raken.

Goh, wat bent U toch succesvol!!
Dat U elk forum, vraag en antwoord, discussiegroep steeds maar weer week in- week uit vervuild met uw reclame geeft al aan dat Multi-Level NIET WERKT.

Zegt deze Vrije Vogel die nu hoopt dat deze ML-reklame eindelijk eens stopt!

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door So be it »

Hm..... Klinkt erg agressief....
Dan verliest men snel de realiteitszin......
Of uit het zicht verdwenen de simpele uitleg hoe dit systeem als een pyramide (spel/verkoop) altijd is opgezet en altijd leidt naar mislukkingen om de doodeenvoudige reden dat al heel snel er een breuk komt in de verkoop/pyramide
Hier de praktijk die door iedereen is uit te voeren.
Beetje duister verhaal, maar toe maar.
Men neme een schaakbord en legt op het eerste vlakje een graankorrel.
Op het tweede vlak 2 korrels, op het derde 4, op het vierde 8, op het vijfde 16, op het zesde 32, op het zevende 64 enzovoort.
Al snel kom je op ongelofelijke getallen uit!
En......... dan bent u nog wel alleen in het systeem!!
Stelt u zich voor dat er 100 hetzelfde doet als u en net zo succesvol als u beweert te zijn dan is er geen fabriek waar dan ook die deze ongelofelijke vraag van uw 100 Multi-Levelverkopers aan kan.
Ik weet niet of ik dit wel serieus moet nemen.
Een warrig verhaal.
Moeten we dan geen kinderen meer nemen? Moeten bedrijven dan niet meer uitbreiden?
Ik ken bedrijven die een premie geven voor het ''werven'' van een collega.
Als.... als..... als.....als..... die daarmee door gaan zit ook zo heel Nederland vol.
Tupperware draait 50 jaar in Nederland en dan kom je met een schaakbord aan? Vind het wat kortzichtig.
Zoals wij allen als consument kunnen constateren is die vraag er nauwelijks, moeten distributeurs van Multi-Levelproducten zelfs (ook vaak op slinkse wijze door het product niet te noemen) zich rot adverteren om hun handel nog een beetje kwijt te kunnen raken.
Welke vraag? Mensen willen iets wel of mensen willen iets niet.
Wat is daar zo moeilijk aan?
Wanneer er niets meer verkocht wordt, wordt er niets meer verdiend. Ook niet een klein beetje.
Of heb je het over bedrijven die werken met inschrijfgelden die hoger zijn dan de inschrijfkosten?
Daar heb ik het niet over.
Goh, wat bent U toch succesvol!!

Je klinkt erg boos, maar bedankt voor het schouderklopje.
Dat U elk forum, vraag en antwoord, discussiegroep steeds maar weer week in- week uit vervuild met uw reclame geeft al aan dat Multi-Level NIET WERKT.

Ben me van geen kwaad bewust, maar waarom ben je daar zo boos over?
Ik zie je (of wil je dat ik ook U zeg?) niet zo boos zijn over financieringsreclame.
En ik zie ietsje meer reclame over maandverband.
En dit gaat toch over mlm? Is het niet de bedoeling dat er voor- en tegenstanders aan het woord komen?
Moet dit een klaagforum over mlm worden?
En als mlm NIET werkt, waar maak je je dan zo druk om?
Dan is het morgen toch afgelopen? Of over een week? Maand? Jaar? 20 jaar? 50 jaar? Noem eens wat? Of werkt het misschien toch wel en heb je daar de ziekte over in?
Zegt deze Vrije Vogel die nu hoopt dat deze ML-reklame eindelijk eens stopt!
Sorry, Vrije Vogel, als ik jou was dan zou ik mijn vleugels laten groeien en eindelijk uit je kooi ontsnappen.
Doe watjes in je oren en zet de TV niet meer aan.
Je hebt misschien nog wel meer onderwerpen waar je je zo druk over maakt?

So be it

Gesloten