LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waarom andersmans MLM business kapot maken?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
SvB
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jul 2008 13:15

waarom andersmans MLM business kapot maken?

Ongelezen bericht door SvB »

Zelf gebruik ik al lange tijd gezondheidsproducten en bel ik via een mlmbedrijf.

De reden: omdat ik zolang mogelijk gezond wil blijven en ik bel omdat ik graag goedkoop bel, maar het belangrijkste ik doe een vriend van me een plezier.

Als ik op google in van deze namen intoets kom ik direct bij Trosradar uit. Een algemeen bekende naam die bij veel mensen vertrouwen opwekt.

Echter zijn er velen die om wat voor reden ook constant hun zogenaamde proffesionele mening over mlmbedrijven moeten geven.

Nu vraag ik me echt af waarom? wat hebben deze bedrijven jullie aangedaan? Waarom maken jullie op deze manier andermans bedrijf kapot?

Vele mensen beginnen een mlm bedrijf omdat de investeringen laag zijn en je er toch leuk geld mee kan verdienen.. Uiteraard zijn er zoveel mensen die het niet halen.. maar in elke vak/ opleiding/ sport zijn er mensen die het niet behalen.. is dat meteen het hele bedrijf slecht?

Ik persoonlijk kijk liever naar de feiten van welk soort mening ook.. bv bij MLM.. wie is de oprichter.. wat is de geschiedenis van het bedrijf.. wat hebben ze tot nu toe behaald..welke kwaliteiten heeft het product..welke minpunten heeft het bedrijf.. wat is het compensatieplan.. enz enz

Ook de eeuwige discussie of MLM pyramide is blijft maar doorgaan. Iedereen weet nou toch wel dat MLM iets anders is dan pyramide.. oke het heeft dezelfde structuur..maar dat heeft er toch helemaal niks mee te maken.. Als het verboden zou zijn waarom zijn deze bedrijven er dan nog? Dus aub dennis de pennis en alle andere houd aub op met deze domme meningen te geven, want het klopt gewoonweg niet!

Zoals ik aangaf ken ik ook mensen die in de MLMwereld zitten en hun vertellen mij dat ze mensen kwijt raken doordat ze gaan googlen en al deze waardeloze berichten lezen.. Ze zouden moeten worden beinvloed door iemand met kennis van de zaak, maar helaas zijn de mensen te snel beinvloed door forums op internet. Helaas doen er te weinig mensen daadwerkelijk onderzoek wat iemand maakt of breekt.

Wat ik hiermee wil zeggen is
Voor de zwartmakers: Kom alleen met feiten (overal te vinden op internet bv www.wfdsa.org of www.directeverkoop.nl
en denk aub na wat je daadwerkelijk doet. Iemand begint hier aan omdat hij/zij zich hier goed bij voelt. Laat die mensen hun plezier hebben of ze nou slagen of niet.. Ze hebben iets om zich voor in te zetten en ze zullen hierdoor ontwikkelen.

voor de mlmklanten/distributeurs/vertegenwoordigers enz: Als je ergens mee begint doe altijd vooraf onderzoek. Als jij je er goed bij voelt en het bedrijf zich heeft bewezen.. Go for it.. velen lukt het niet.. maar ook andere weer wel! Wat heb je te verliezen en wat kun je winnen.. doe je eigen onderzoek!


voor allen: SUCCES

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: waarom andersmans MLM business kapot maken?

Ongelezen bericht door mlmangel »

Kritische informatie over MLM is verkrijgbaar via http://mlmpage.blogspot.com/

kuklos
Berichten: 9891
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: waarom andersmans MLM business kapot maken?

Ongelezen bericht door kuklos »

Beste SvB, ik ben iemand die hier zeer sporadisch reageert, maar nu wordt het toch even te gortig wat jij hier neergezet hebt.

De titel triggert me om je post te lezen. Je vraagt je af waarom mensen andersmans mlm business kapot maken. Ik had dan ook verwacht een paar voorbeelden te zien van mensen die bewust de mlm business van iemand kapot gemaakt hebben. Doch helaas, dat zien we niet. Alleen een algemene klaagzang.

Als mensen hier posten en aldus hun mening geven aangaande mlm bedrijven in het algemeen en specifieke mlm bedrijven en specifieke gebeurtenissen binnen mlm bedrijven is dat niets meer of minder dan discussieren in een discussie. Precies waar dit forum voor bedoeld is.
Eenieder die meesleest met een discussie is prima in staat om het onderscheid te maken tussen mensen die niet gelieerd zijn aan Tros Radar en de redactie van het programma zelf. Mochten er mensen zijn die dat onderscheid niet kunnen maken dan mag je daarvoor niet de mensen verantwoordelijk houden die hier zich in de discussie mengen. Er mag ook wel een zeker intellectueel niveau van de bezoekers van de website worden verwacht.

Ook heb ik moeite met je opmerking dat sommige mensen zich afkeren van hun vrienden na het lezen van o.a. berichten op deze site. Sorry, maar is nu de persoon die hier in de discussie meedoet verantwoordelijk voor dergelijk gedrag? Wil je werkelijk alle verantwoordelijkheid maar neerleggen bij de posters hier?

Tenslotte nog over de mening van mensen die niet positief staan t.o.v. de mlm bedrijven. Er hoeft hun niks te zijn aangedaan en ze kunnen er gewoon negatief tegenover staan. Niet iedereen staat te juichen bij een dergelijke methodiek. En vanwege de meningsvrijheid in dit land mogen ze die mening ook uiten, onder andere op dit forum.
Mochten je fouten tegenkomen in een post, meld dit, en laat zien waar de fout zit.

Voorlopig komt je post erg naief over. Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Mogen er alleen maar positieve dingen over mlm gezegd worden en moet de rest van de wereld haar mond houden omdat hun mening jou niet aanstaat?

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: waarom andersmans MLM business kapot maken?

Ongelezen bericht door antileugens »

Een aantal mensen zijn hier inmiddels verwijdert.

En op de site van mlmangel kun je inderdaad kritische info vinden. Je moet je er wel bij afvragen hoe onderbouwt die info is, maar goed, dat zijn je eigen zaken.

Laat je gewoon goed voorlichten en geloof niet alles wat je verteld wordt, niet door de voor- maar ook niet door de tegenstanders.

En pas op met je conclusie aan de hand van dit forum; de tegenstanders hebben de neiging om niet in te gaan op positieve berichtgeving maar deze onder te sneeuwen. Ook beantwoorden ze vragen niet, onderbouwen ze niks en gaan ze, zodra ze geen argumenten meer hebben heel vaak persoonlijke aanvallen inzetten.

Wees dus kritisch....ook over dit forum.

kuklos
Berichten: 9891
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: waarom andersmans MLM business kapot maken?

Ongelezen bericht door kuklos »

Beste antileugens, ook hier wil ik graag toevoegen aan jouw post dat we beter kunnen stoppen met de maar jij, nee jij discussie.

Onthou je aub van "de tegenstanders doen dit" en "de voorstanders doen wel" en beperk je tot de feiten aangaande mlm. Jouw wijze van reageren begint zeer vervelend te worden. Als je ej tot de feiten beperkt zullen deze genoeg zijn voor eenieder om zijn of haar mening te vormen.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: waarom andersmans MLM business kapot maken?

Ongelezen bericht door antileugens »

Grappig dat je je nu tot mij richt. Al eens opgelet hoe vaak dat door anderen gebeurt. Waarom daarop geen reactie?!
Waarom geen reactie op vuilspuiterij?
Waarom geen reactie op de persoonlijke aanvallen die keer op keer gedaan worden?

shinchan180
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 sep 2008 22:43

Re: waarom andersmans MLM business kapot maken?

Ongelezen bericht door shinchan180 »

Hallo,

Wou ook even reageren hier..
Ik ben het deels met Svb eenx hij reageert niet meer volgens mij wat ik uiteraard jammer vind want ik deel toch zijn mening..

MLM wordt kapot gemaakt door "sommige" vooroordelen..
Je kunt voor en tegen MLM zijn maar dat moet je in 2 gedeeltes opsplitsen..

Je hebt slechte MLM en goede MLM..

Voorbeeld van Slecht is €5000,- euro in de maand?? schrijf je in..€400,- per dag? hier kan het.. en weet ik wat voor dingen allemaal.
Dit is wat ik noem slechte MLM mensen worden gewoon letterlijk en figuurlijk voor de gek gehouden..

Waarschijnlijk zit Svb bij een goed bedrijf en irriteerd hij zig eraan dat dat de goede MLM met de slechte mee wordt getrokken..
Als ik iemand aanspreek over MLM en hij tikt MLM in op google en leest berichten op forums dan denk ik dat zijn vertrouwen in MLM in een keer 90% daalt.

Mensen die nog nooit bij een goed bedrijf hebben gezeten mogen natuurlijk hun mening uitspreken, maar als je nog nooit aan MLM gedaan hebt kun je er denk ik niet over meepraten..

Er zijn goede MLM bedrijfen en goed thuiswerk instanties maar door de vele neppers vertrouwt niemand het meer en dat vind ik erg zonde..

(mijn website dan maar even zo anders moet ik het hele verhaal weer opnieuw typen;) ) is mijn website over mijn MLM concept..
Alle infomatie die de mensen moeten weten staat op die website.
Niks geen onzin niks geen mensen voor de gek houden.
Als je de informatie op mijn website goed vind en je bent overtuigd wordt je distributeur in mijn netwerk/team..
Ben je niet overtuigd is het niet jou ding maar dat maakt het nog niet slecht!!

Voor GOEDE MLM moet je talent hebben..

Groetjes..

Tom
Laatst gewijzigd door shinchan180 op 28 sep 2008 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: waarom andersmans MLM business kapot maken?

Ongelezen bericht door antileugens »

Hoi Tom,

Een mooie website maar je mag hier niet adverteren. Zou je zo vriendelijk willen zijn om je link weg te halen?

Heb overigens al wel het een en ander over FM gehoord. Een soort combinatie AVON/Tupperware lijkt het me.

shinchan180
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 sep 2008 22:43

Re: waarom andersmans MLM business kapot maken?

Ongelezen bericht door shinchan180 »

Daarmee zou je het inderdaad kunnen vergelijken..

FM vind ik een heel goed bedrijf, simpel marketingplan..
Training niet nodig..
Goede producten! en goedkoop..

Je kunt de producten vergelijken met de winkels e precies uitleggen waar ze goedkoper zijn etc. etc.

Een goed voorbeeld van een heel goed MLM bedrijf!!

Ik heb de link verwijderd mijn excuses hiervoor!!

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: waarom andersmans MLM business kapot maken?

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 28 Sep 2008 23:29 door shinchan180
Als ik iemand aanspreek over MLM en hij tikt MLM in op google en leest berichten op forums dan denk ik dat zijn vertrouwen in MLM in een keer 90% daalt.
Hoe zou dat nu komen denk je?

Trouwens, welkom op dit forum en netjes dat je op aanvraag van antileugens de links hebt verwijderd.

Mvg Jor

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: waarom andersmans MLM business kapot maken?

Ongelezen bericht door antileugens »

Door de halve waarheden en hele leugens die hier en elders op het internet door een heel klein groepje fanaten wordt verkocht?! Dat het halve waarheden en hele leugens zijn is inmiddels duidelijk bewezen, alleen zijn die fanaten heel goed in het ondersneeuwen van dat soort bewijs.

kuklos
Berichten: 9891
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: waarom andersmans MLM business kapot maken?

Ongelezen bericht door kuklos »

Beste shinchan, er vielen me toch een aantal dingen op waarmee je erg kort door de bocht gaat.
Waarschijnlijk zit Svb bij een goed bedrijf en irriteerd hij zig eraan dat dat de goede MLM met de slechte mee wordt getrokken..
Als ik iemand aanspreek over MLM en hij tikt MLM in op google en leest berichten op forums dan denk ik dat zijn vertrouwen in MLM in een keer 90% daalt.
Bedoel je hiermee de berichten welke de gaten in het systeem aantonen of alle berichten? Tevens leg je hiermee de schuld bij diegenen die meediscussieren aangaande mlm. Alsmede dat je je af mag vragen of de methodiek als ze echt zo geweldig zou zijn zo veel discussie op zou roepen.
Het lijkt me eerder dat mensen niet alles verteld wordt, namelijk de negatieve aspecten en na onderzoek erachter komen dat het iets anders in elkaar steekt.

Tenslotte mag je je nog afvragen welk effect alle sites hebben waar mensen gouden bergen voorgespiegeld krijgen middels termen "snel rijk", "ontsla je baas" en foto's van grote huizen, dure jachten en dure sportauto's.
Mensen die nog nooit bij een goed bedrijf hebben gezeten mogen natuurlijk hun mening uitspreken, maar als je nog nooit aan MLM gedaan hebt kun je er denk ik niet over meepraten..
Dit schiet me in het verkeerde keelgat. Probeer je hier nu te stellen dat je alleen iets mag zeggen als je mlm hebt gedaan en anders mensen de mond gesnoerd moet worden?
Wat nu als deze vergelijking wordt doorgetrokken? Naar bijvoorbeeld misdaad en rechter, politiek en burgers, pacifisten en oorlog?

Er zijn goede MLM bedrijfen en goed thuiswerk instanties maar door de vele neppers vertrouwt niemand het meer en dat vind ik erg zonde..
Daar ben ik het vooledig mee eens. Alhoewel ik in mlm als methodiek geen goed onderlegde basis zie. Ze mist een economische grondslag.
Maar mlm zou er wel goed aan doen te beginnen met de slechte hard aan te pakken en al die glamourwebsites te verwijderen. De hoeveelheid kritiek op mlm zal ongetwijfeld verminderen zodra er eerlijke info wordt gegeven. Eerlijkheid aangaande het slagingspercentage, eerlijkheid aangaande hoeveel mensen er echt iets aan verdienen.
Kortom als mlm eerst haar eigen straatje schoonveegt dan zal je minder weerstand ondervinden, maar zullen ook minder mensen in willen stappen. Doch de mensen die dan nog in willen stappen zullen meer weten wat er echt gevraagd wordt en zich meer in willen zetten.

shinchan180
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 sep 2008 22:43

Re: waarom andersmans MLM business kapot maken?

Ongelezen bericht door shinchan180 »

Beste kuklos,

Ik bedoel daarmee alle discussies..
In een goed MLM bedrijf zitten geen gaten..
Zelf heb ik een persoonlijke website dat gaat over het MLM bedrijf waar ik actief ben..
Hier staan plaatjes op van de producten en mijn bedrijfs logo..
Verder staat er alle informatie op die over het bedrijf gaan..
Zosls instap kosten, wat je krijgt als je instapt(het starterspakket) mijn gegevens telnummer, e-mail etc..

Gelukkig zijn er ook MLM forums waar alleen MLM distributeurs op discuseren..
Op deze forums zijn alleen mensen die MLM vertrouwen en hier worden de goede van de slechte gescheiden.
Je verteld op dat forum over je MLM concept en je krijgt er reacties op van mensen die er ervaring mee hebben of mensen die mijn marketingplan lezen en daar een oordeel over geven..

Op dit forum leg ik nergens de schuld, ik zeg gewoon als mensen de berichten hier lezen kappen ze af op MLM..
Ik leg de schuld bij de NEP MLM bedrijven die maken gewoon alles kapot..
Sommige thuiswerk instanties met hun belinfo lijnen van 80ct per minuut..
Je bent €30,- onderweg en dan heb je nog geen informatie..

Dat het je in het verkeerde keelgat schiet dat als je nog nooit MLM gedaan hebt en niet mee mag discuseren dat kan ik me voorstellen maar het is wel zo..
Hoe komt een persoon te weten die nog nooit MLM gedaan heeft hoe het werkt??
Of dit is door iemand die bij een slecht bedrijf gezeten heeft (slechte bedrijven trekken de goede met zich mee) of het iemand die helemaal geen ervaring heeft en die alle vooroordelen aansterkt en overal gaat mee lopen praten terwijl die persoon er totaal geen idee van heeft wat MLM inhoud,,

Ik kan me best voorstellen dat je zo reageert hoor, ik ga ook nooit een goede discusie uit de weg..
Maar ik ben een eerlijk persoon die zijn werk heel leuk vind..
MLM is mijn ding en ik hou er niet van dat dingen waar ik voor sta slecht worden gepraat..

Dit gebeurt door meerdere personen als ik een website zie met die plaatjes van mooie woningen en rijk worden?? hier kan het..
Altijd al flau van het werken voor een baas geweest?? bla bla bla..

MLM is iets om te gaan doen bij je huidige baan..
Als je inkomen groeit en groeit en je hebt een bepaald level in het marketingplan berijkt dan kun je zeggen van ik stop met me baan en ik ga me volledig focussen op het MLM gedeelte..
Misschien een 2e concept erbij doen etc. etc.
Dit is de keus van de mensen, ik zal ook niemand vertellen dat ze kunnen stoppen met hun baan want ik heb het concept waar je meteen duizenden euro's mee verdient want dat is niet zo.

Ik ben nu een jaar bezig en door mijn contacten die ik had ben ik er meteen goed ingekomen..

Maar het koste me wel een jaar hard werken om het level te halen waar ik nu op zit..
Met MLM kun je binnen 2 maand een goed bedrag opgebouwd hebben maar het kan ook binnen 2 jaar ligt eraan hoeveel tijd en energie je erin wilt en kan steken..

Ik heb mensen in mijn netwerk die zich volledig focussen op het MLM gebeuren en die de producten gebruiken voor eigen gebruik.
En ik heb mensen die puur de producten verkopen, die mensen hebben de winst van de producten en de provisie van maandelijks tussen de 50 en 100 euro.
Maar dit zijn vaak kapperszaken die zoiets halen.
Dit is voor die kapperszaak toch een super concept..
Producten verkopen, geen verlies draaien omdat je 1 product mag inkopen maar ook 30 maakt geen verschil..
Ze kunnen werken op bestelling en voor elk product die ze inkopen krijgen ze provisie die steeds hoger wordt als je een leven omhoog gaat..

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: waarom andersmans MLM business kapot maken?

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 29 Sep 2008 13:07 door shinchan180

Gelukkig zijn er ook MLM forums waar alleen MLM distributeurs op discuseren..
Wij van wc-eend adviseren wc-eend!. Makkelijk praten toch zonder die lastige vragenstellers die WEL willen weten hoe de vork in de steel zit. En dat zonder de afdeling fantasische verhalen.Vraag me dan toch af waarom je hier dan eigenlijk reageert, voor de gezelligheid?

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: waarom andersmans MLM business kapot maken?

Ongelezen bericht door antileugens »

Ach Jor, je weet toch dat er maar een handje vol tegenstanders zijn die elk forum afstruinen in hun strijd tegen MLM.
Als je vraagt om eens met bewijzen of zelfs maar met mensen die als ex-distributeur hun verhaal aan te komen, kreeg je vrijwel altijd nee op request. Met miljoenen mensen die aan MLM doen/hebben gedaan en een zogenaamd faalgehalte van 95% moet het toch niet zo moeilijk zijn er wat meer te vinden?

shinchan180
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 sep 2008 22:43

Re: waarom andersmans MLM business kapot maken?

Ongelezen bericht door shinchan180 »

Toch een beetje vaag,

Ik leg me verhaal hier uit ik zeg hoe de vork in de steel zit.
En jij komt aanzetten met wij van wc eend adviseren wc eend..
Dat bedoel ik nou 1 regeltje vinden uit mijn verhaal waar weer zo op gereageerd wordt!!

Voor een goede MLM distributeur is het onmogelijk om mensen te overtuigen die er geen vertrouwen in hebben..

Als ik hier mijn website link niet mag plaatsen kan ik je ook niet overtuigen dat mijn website precies alles verteld hoe de vork in de steel zit bij ons bedrijf :wink:

Mensen die geen vertrouwen in MLM willen niet overtuigd worden..
Als er toch miljoenen mensen zijn die MLM doen en er rijk door geworden zijn dan zou je toch denken dat het wel kan..

Mensen falen omdat het steeds populairder wordt.
Iemand die nu met tupperware begint die komt niet hoog omdat de tupperware markt gewoon vol zit..
Als je bij een bedrijf begint dat vrij nieuw is kun je er goed mee verdienen als je maar tijd en energie erin steekt..
En als je faalt aan wie zou het liggen het bedrijf dat goede instructies geeft en je goed op weg helpt?
Of de persoon die na 1 tegenslag het opgeeft??

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: waarom andersmans MLM business kapot maken?

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 29 Sep 2008 13:34 door antileugens

Ach Jor, je weet toch dat er maar een handje vol tegenstanders zijn die elk forum afstruinen in hun strijd tegen MLM.
Ach, je weet toch ook dat er maar een handje vol voorstanders zijn die elk forum afstruinen in hun strijd voor MLM.


Denk dat een groot deel van die 95% ( volgens sommige pro-mlmérs ) zich schaamt ooit te zijn begonnen, vrienden kwijt, geld ( ook al is het weinig ) kwijt,dromen kwijt. :wink: .
http://www.therealmlmsecrets.info/?gcli ... QgodVDybFA

http://www.pareto-marketing.com/mlmkanj ... MAodfC87EQ

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: waarom andersmans MLM business kapot maken?

Ongelezen bericht door antileugens »

Dus tussen al die miljoenen mensen die gefaald zijn in MLM zitten er vrijwel geen die hun mond los durven te doen?

En tja, die link, da's een echt onafhankelijke site. Is een commerciele site die geld verdient aan mensen die niet doen wat ze doen moeten in MLM. Zouden zij er misschien baat bij hebben om te zeggen dat 95% faalt?!

Bijzonder zijn deze twee links trouwens:
http://www.telegraaf.nl/dft/stemming/da ... tml?p=15,1
De beurzen kelderen als ik weet niet wat, maar wat doet het aandeel van een MLM bedrijf?
http://quote.barchart.com/quote.asp?sym ... de=BWSWNL1

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: waarom andersmans MLM business kapot maken?

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 29 Sep 2008 13:52 door shinchan180

Mensen die geen vertrouwen in MLM willen niet overtuigd worden..

Als er toch miljoenen mensen zijn die MLM doen en er rijk door geworden zijn dan zou je toch denken dat het wel kan..

Mensen falen omdat het steeds populairder wordt.
De eerst zin = onzin!

(Miljoenen mensen die MLM doen er rijk van geworden zijn??)
Ik hoop dat je dit dan gaat onderbouwen met cjifers.Of roep je maar iets?

De laatste zin begrijp ik niet! ( kan aan mij leggen ) vertel.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: waarom andersmans MLM business kapot maken?

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 29 Sep 2008 14:01 door antileugens

Dus tussen al die miljoenen mensen die gefaald zijn in MLM zitten er vrijwel geen die hun mond los durven te doen?

En tja, die link, da's een echt onafhankelijke site. Is een commerciele site die geld verdient aan mensen die niet doen wat ze doen moeten in MLM. Zouden zij er misschien baat bij hebben om te zeggen dat 95% faalt?!
Zelf een mij bekende MLMér noemt deze getallen, meer dan 90% faalt.
Zit er onder die miljoenen mensen die rijk werden van MLM dan geen voorstanders die hier vrijuit over willen spreken.?. Het zijn er nu ( net als de tegenstanders ) ook maar een hand vol.

Gesloten