LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarom zo negatief over MLM - Deel 2

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Waarom zo negatief over MLM - Deel 2

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Nogmaals!

Onderstaande is een onderzoek gedaan met Bracelets. Nergens is bijv. aangeveven op welke plek e.d.
Randomised controlled trial of magnetic bracelets for relieving pain in osteoarthritis of the hip and knee.

Harlow T, Greaves C, White A, Brown L, Hart A, Ernst E.

College Surgery, Cullompton, Devon EX15 1TG. [email protected]

OBJECTIVE: To determine the effectiveness of commercially available magnetic bracelets for pain control in osteoarthritis of the hip and knee. DESIGN: Randomised, placebo controlled trial with three parallel groups. SETTING: Five rural general practices. PARTICIPANTS: 194 men and women aged 45-80 years with osteoarthritis of the hip or knee. INTERVENTION: Wearing a standard strength static bipolar magnetic bracelet, a weak magnetic bracelet, or a non-magnetic (dummy) bracelet for 12 weeks. MAIN OUTCOME MEASURES: Change in the Western Ontario and McMaster Universities osteoarthritis lower limb pain scale (WOMAC A) after 12 weeks, with the primary comparison between the standard and dummy groups. Secondary outcomes included changes in WOMAC B and C scales and a visual analogue scale for pain. RESULTS: Mean pain scores were reduced more in the standard magnet group than in the dummy group (mean difference 1.3 points, 95% confidence interval 0.05 to 2.55). Self reported blinding status did not affect the results. The scores for secondary outcome measures were consistent with the WOMAC A scores. CONCLUSION: Pain from osteoarthritis of the hip and knee decreases when wearing magnetic bracelets. It is uncertain whether this response is due to specific or non-specific (placebo) effects.
Als een ander product gebruik maakt van de zelfde techniek dna geld betreffend onderzoek ook voor dat ene product cq merk.

Het zelfde gaat op voor het volgende voorbeeld:

Als er een onderzoek zou zijn geweest naar Diesel motoren en de conclusie was dat onderzochte motor zeer slecht voor het millieu is geld dat natuurlijk alleen voor die motor?


GreetZ,

Alex van Breemen

magnetico
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 mar 2004 14:22

Re: Waarom zo negatief over MLM - Deel 2

Ongelezen bericht door magnetico »

It is uncertain whether this response is due to specific or non-specific (placebo) effects.
Het bovenstaande behoeft geen verdere discussie.
Meneer Tim Harlow is werkzaam bij Eclipse Magnetics, een van de grootse leveranciers van magneten in de UK. Dus die hebben er alleen maar belang bij zoveel mogelijk magneten te verkopen.

Waarvan akte!

H. de Lau

magnetico
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 mar 2004 14:22

Re: Waarom zo negatief over MLM - Deel 2

Ongelezen bericht door magnetico »

Als een ander product gebruik maakt van de zelfde techniek dna geld betreffend onderzoek ook voor dat ene product cq merk.
Wil je het bovenstaande uitleggen svp
Nogal kryptisch omschreven!!

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Waarom zo negatief over MLM - Deel 2

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Je blijft je kop maar in het zand steken, he energetix?
Plaats je een onderzoek wat al jouw latere rumoer onderuit haalt, gaan we vrolijk verder met een nieuw onderzoek, wat uiteraard ook geen conclusie oplevert.

Vragen die gesteld zijn ga je niet op in.
Doch gelukkig geef je zelf al aan dat jouw purllaria niet werken:
Als een ander product gebruik maakt van de zelfde techniek dna geld betreffend onderzoek ook voor dat ene product cq merk.
Waarmee je dus impliciet aangeeft de uitspraak van de rechter over biostabil en dus ook e-nergens-tix sieraden niet te kunnen weerleggen.

De hele discussie zou amusant als het een theoretische betrof. Doch jij verkoopt die troep en gelooft er zelf in en porbeert anderen ook te overtuigen dat te doen. Waardoor ik me grote zorgen maak over jouw klanten.

magnetico
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 mar 2004 14:22

Re: Waarom zo negatief over MLM - Deel 2

Ongelezen bericht door magnetico »

E-nergetix, de volgende keer wel het volledige onderzoek svp

http://www.regence.com/trgmedpol/dme/dme55.html

Enkele quotes uit het onderzoek:
Chronic Low Back Pain
Collacort and colleagues published results of a randomized, double-blind, placebo controlled, cross-over pilot study in 20 patients with chronic low back pain of 19 years duration. (3) Magnets or sham magnets were applied on alternate weeks for 6 hours/day. Mean visual analog scores declined by 0.49 points for the real magnet treatment and 0.44 points for the sham magnet treatment. The authors reported no statistically significant differences in the effect between real and sham magnets
Carpal Tunnel Syndrome
Carter and colleagues conducted a double-blind, placebo-controlled, randomized clinical trial in which 30 patients with pain attributed to carpal tunnel syndrome had either a 1000 gauss magnet or a placebo metal disk applied to the carpal tunnel area using a Velcro wrap for a period of 45 minutes. (4) The authors reported equally significant pain reduction across the 45-minute period for both groups.
Summary
The data from the above randomized, placebo-controlled clinical trials fails to demonstrate that biomagnetic therapy results in improved health outcomes for any type of pain. An updated search of the MEDLINE database through February 11, 2005 did not identify any additional studies which alter this conclusion.
Gegroet

magnetico
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 mar 2004 14:22

Re: Waarom zo negatief over MLM - Deel 2

Ongelezen bericht door magnetico »

"Het is stil aan de overkant"

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Waarom zo negatief over MLM - Deel 2

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Gelukkig heeft ieder mens zijn eigen mening.

Overtuigen probeer ik niemand. Niet om mijn Sieraden of andere produkten te kopen en ook niet om het verhaal cq verhalen mbt magneet therapie te doen geloven. Je gelooft er in of niet. Net als in een God!

Ik discusieer graag op een forum, that's it!

En over mijn klanten of die van mijn downline hoef jij je absoluut geen zorgen te maken. Er is niemand - en daar steek ik mijn hand voor in het vuur - die vertelt dat men dmv magneet therapie ziektes kan en zal genezen. Het is nl. geen medicijn! Volgens Kuklos wel maar.........Laat maar.

Dir forum zie ik puur als training voor mij en mijn downline. Zo blijven we met beide benen op de grond en worden er zeker geen Jomanda storys vertelt.

Mbt de Biostabil en gelijk trekken van Nikken, Energetix en aanverwante producten. Betreffende rapportages kun je hier op de Radarsite nog terug vinden. Je zult dan ontdekken dat:
1) Het vermelde Zand door B. Santenera niet in de Biosatabil zit maar een magneet - Heb ik nooit ontkent dat dat niet in de Energetix producten zit en Energetix zelf ontkent dat zeker weten ook niet.
2) De aaangegeven sterkte van 12000 of meer Gauss was maar 1200 Gauss in de Biostabil. Dit is bij Energetix De minimum cq sandaard Sterkte is door mij ook niet ontkent.
3) Door Santenera en Tineke enz. zijn Medische claims gemaakt mbt De Biostabil. Energetix mag eg maakt allen maar gezondheidsclaims omdat magneten geen medicijnen zijn. Dit is Europees bepaalt!

Dat is het enige wat er door Trosradar ontdekt en onderzocht is ism de TU of welke instanties. Er is totaal geen onderzoek mbt de eventuele werking van Magneet therapie en de eventuele resultaten gedaan door de Tros, Trosradar, de Rechtbank, de TU en of andere onderzoeksinstanties.

Maar om je je zin te geven: Je hebt gelijk (In jouw wereld)

GreetZ,

Alex van Breemen

magnetico
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 mar 2004 14:22

Re: Waarom zo negatief over MLM - Deel 2

Ongelezen bericht door magnetico »

Je gelooft er in of niet. Net als in een God!

Beste Alex,

Uiteindelijk geef je dan toch toe dat er totaal geen wetenschappelijke onderbouwing is dat magneettherapie werkt behalve dan dat het placebo-effect wel van toepassing is.

Mijn God, wat een opluchting!

Groet,

H. de Lau

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Waarom zo negatief over MLM - Deel 2

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Nou e-nergens-tix, de kogel is door de kerk. Eindelijk geef jij ook toe dat de werking van jouw prullaria geen enkele basis heeft anders dan placebo effecten.
Ik ga in de jip-en-janneke bordjes business, ook hiertoe geldt, je moet erin geloven. Worden mensen beter van want er is nog nooit iemand aan doodgegaan, net als magneten. Met jouw prullaria en mijn jip-en-janneke bordjes kunnen we heel in Europa de gezondheid gaan verbeteren.
En net als bij jouw prullen moet je ook in mlm geloven om een succes te zien (wat er niet is), dus ga ik deze via de mlm methodiek verspreiden. Je weet wel, niet werkende troep dmv van nonsens onder de bruger verspreiden. Wordt gegarandeerd een succes.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Waarom zo negatief over MLM - Deel 2

Ongelezen bericht door student26 »

Mbt de Biostabil en gelijk trekken van Nikken, Energetix en aanverwante producten. Betreffende rapportages kun je hier op de Radarsite nog terug vinden. Je zult dan ontdekken dat:
1) Het vermelde Zand door B. Santenera niet in de Biosatabil zit maar een magneet - Heb ik nooit ontkent dat dat niet in de Energetix producten zit en Energetix zelf ontkent dat zeker weten ook niet.
Dus? Dus zit er een gewone magneet in, net als in de biostabiel... Dus als de biostabiel niet werkt...?
2) De aaangegeven sterkte van 12000 of meer Gauss was maar 1200 Gauss in de Biostabil. Dit is bij Energetix De minimum cq sandaard Sterkte is door mij ook niet ontkent.
De sterkte maakte toch niets uit?
3) Door Santenera en Tineke enz. zijn Medische claims gemaakt mbt De Biostabil. Energetix mag eg maakt allen maar gezondheidsclaims omdat magneten geen medicijnen zijn. Dit is Europees bepaalt!
Hier hebben we al eens een discussie over gehad. Geen mens in Nederland (behalve de echte deskundigen) die het onderscheid kan maken...

Sterk verweer... Not...

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Waarom zo negatief over MLM - Deel 2

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Nogmaals:

Je had de kans om te bewijzen dat het bloedplaatjes verhaal geplaatst op de Eneregetix website totale onzin was door mee te werken aan een simpel onderzoek.
Kans mis gelopen!! Geen recht van spreken meer, omdat JIJ weet dat betreffend onderzoek klopt mbt die rode bloedlichaampjes.

Het is nog steeds zo dat je geleverde bewijzen met andere bewijzen die gefundeerd zijn moet tegenspreken en niet gewoon wat uit de nek kletsen. De bal ligt bij jou Maarschalk- Kom eens 1 keer met bewijzen dat mijn verhalen, bronnen enz totaal niet kloppen! Dat kun je niet!!

GreetZ,

Alex van Breemen

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Waarom zo negatief over MLM - Deel 2

Ongelezen bericht door student26 »

Het blijft bla-bla he... Zoals al vaker gezegd zijn er minstens zoveel onderzoeken waaruit blijkt dat magneten niet de werking hebben die jij beweert. Dit komt zelfs naar voren in door jou zelf aangedragen onderzoeken (zie de quotes die je geplaatst hebt).

Laten we de vraag eens anders stellen: zijn er onderzoeken waarbij specifiek gekeken is naar jullie sieraden? En dan bedoel ik uiteraard door een objectieve, betrouwbare organisatie.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Waarom zo negatief over MLM - Deel 2

Ongelezen bericht door Maarschalk »

energetix, je stond niet vooraan toen de hersenen werden uitgedeeld, is het niet?
Het is niet aan mij om te bewijzen dat die prullarie niet werken. Jij stelt dat ze dat wel doen dus dat dien JIJ te bewijzen. Veel verder dan "magneet is magneet, dus wat voor een magneet geldt geldt ook voor een andere" ben je niet gekomen. De artikelen die je aanhaalde worden weerlegd door andere artikelen en een aantal artikelen concludeert ronduit dat er geen verschil te vinden was tussen placebo's en magneten.

Gast stelde ooit een goede vraag in een zeer satirische post. Jij stelt dat van magneten nog nooit iemand is doodgegaan, dus ...
Gast kwam vervolgens met de zeer grappige vergelijking dat nog iemand was doodgegaan van Jip en Janneke bordjes, dus waarom die er niet bij doen, dubbel effect.
Begin je het te vatten?

mrtelecom

Re: Waarom zo negatief over MLM - Deel 2

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Hahaha, Maarschalk, de man die altijd loopt te zeggen dat de MLM'ers zodra ze in een hoek zitten beginnen te schelden laat zijn ware aard voor de zoveelste keer zien: Hij begint wederom te beledigen.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Waarom zo negatief over MLM - Deel 2

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Nee hoor, niks beledigen. Ik constateerde slechts een feit.

mrtelecom

Re: Waarom zo negatief over MLM - Deel 2

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Nee Maarschalk, jij constateerde geen feit maar trok een conclusie. En DAT is een feit, geen conclusie. Maar tja, misschien heb je zelf niet vooraan gestaan bij het uitdelen van de grijze celletjes en kun je daarom het onderscheid tussen feit en conclusie niet maken?!

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Waarom zo negatief over MLM - Deel 2

Ongelezen bericht door Henrice »

Even een bloedig verhaal.

Bloed bestaat uit bloedplasma 55% en bloedcellen 45%

Bloedplasma bestaat uit water 91% plasma eiwitten 7%,zouten 1%,de rest zijn
voedingsstoffen zoals glucose, aminozuren,vetzuren,glycerol , vitamine,
hormonen en afvalstoffen

Dus het verhaal dat rode bloedcellen de voedingsstoffen beter door het lichaam transporteren doordat ze door magnetisme uit elkaar worden getrokken is volstrekte onzin .

Bloedcellen die het bloed bevatten zijn:
rode bloedcellen
witte bloedcellen
bloedplaatjes

De rode bloedcellen hebben een transportfunctie van zuurstof d.m.v binding aan de rode bloedkleurstof hemoglobuline, 34% van de rode bloedcel.60% van de rode bloedcel is H2O, de rest 6% zijn overige stoffen.
Deze 34% hemoglobuline bestaat uit een eiwitgedeelte en het haem.
In dit haem gedeelte bevindt zich ijzer waaraan de eiwitketen is gekoppeld....

Magnetisme en ijzer...Alleen als ik al nadenk over de natuurkundige eigenschappen,hoe deze twee zich tot elkaar verhouden klopt het hele onzin verhaal van ,hoe heet die ook weer, energetix al van geen kant.
Ijze in bloedcellen dat zich dusdanig polariseerd dat ze zich verwijderen van elkaar en zodoende beter functioneren.*** NIET MAN.

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Waarom zo negatief over MLM - Deel 2

Ongelezen bericht door Henrice »

Nog een kleine toevoeging...De algemene weerstand wordt bepaald door bepaalde witte bloedcellen.Ook deze zijn weer onderverdeeld in verschillende bloedcellen(witte genoemd) en hebben allemaal zo hun eigen functie.Het verband tussen deze bloedcellen en magnetisme zie ik al helemaal niet.

Bron:Bouw en functies van het lichaam Drs C.A Bastiaanssen
Drs A.A.F Jochems

Uit me hoofd werd het lastig en het lijkt me sterk dat een "juwelier" in prullen deze zeer ingewikkelde materie ff uit z'n hoofd kent.Maar goed dan hadden ze wel een ander beroep gehad.

Weg met jullie onzin..weg,weg,weg,weg,ver weg.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Waarom zo negatief over MLM - Deel 2

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Henrice, dank voor je posts.
Helaas ontbreekt de kennis die jij hier laat zien vaak bij de prullaria verkopers. Op een verzoek om uit te leggen hoe alles werkt gaat men niet in, en een bewering dat hun uitspraken niet kloppen wordt afgedaan met "bewijs maar dat ik ongelijk heb".

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Waarom zo negatief over MLM - Deel 2

Ongelezen bericht door Henrice »

Geen dank Maarschalk.Hierbij is het bewijs dat deze dwazen onzin uitkramen geleverd..

Nog een klein bewijsje dan dat rode bloedcellen zuurstof transporteren.Wielrenners gaan vaak op grote hoogte trainen omdat er daar minder zuurstof in de lucht zit. Het lichaam gaat als reactie rode bloedcellen aanmaken om aan de zuurstof behoefte te voldoen.Hoe meer rode bloedcellen,hoe meer zuurstof opname..Dus als ze weer op normale hoogte komen wordt er meer zuurstof opgenomen dus hebben de renners meer uithoudingsvermogen..
De levensduur van een rode bloedcel is ongeveer 120 dagen dus voldoende on de tour de France mee te rijden.

Gesloten