LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wat is mlm

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Maarschalk

Re: wat is mlm

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Zoals jij hebt gedaan?
Wanneer ga je het nu bewijzen? Of kan je dat niet?

mrtelecom

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Vast wel als ik veel meer tijd aan je wil verkwisten.

Nee, schalkje, ik trap niet in je pogingen om mij dingen te laten doen die je zelf nooit doet.

Maarschalk

Rene, nogmaals, bewijs dat ik jou belasterd heb en dus een strafbaar feit heb gepleegd.

mrtelecom

Je bent al bijna aan het huilen in de baas zijn tijd he?!

Maarschalk

Opnieuw blijk je weer eens fout te zitten.
Ik zit niet te huilen en zit niet in de baas zijn tijd.

Nogmaals, bewijs dat ik jou belasterd heb.

mrtelecom

Weer een opmerking die we maar moeten aannemen als waar????

mlmangel
Contacteer:

Ongelezen bericht door mlmangel »

Er worden aan de beginnende distributeurs gouden bergen voorgespiegeld, maar er wordt niet verteld dat het merendeel der distributeurs aan het einde van het jaar moet concluderen dat de netto inkomsten nihil zijn, terwijl zij wel netto inkomsten hebben gegenereerd in de vorm van commissies die de personen in de up-lines boven hen ontvangen. Dit grote leger van down-lines doet in principe al het verkoopwerk, verdient zelf practisch niets, en 95% scheidt er in de loop van de tijd mee uit, en wordt vervangen door nieuwe distributeurs.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Multi-level_marketing

mlmangel
Contacteer:

Ben je ooit wel eens uitgenodigd voor een iets te vage netwerkafspraak? Iemand die je een keer bent tegengekomen op een borrel, belt je een aantal weken later op om eens met je af te spreken. Je moet diep in je herinnering graven om je het gezicht bij die naam voor de geest te halen.

Je komt er uiteindelijk achter dat het destijds gretig gegeven kaartje van deze persoon meteen in je eigen ronde archief is beland. Mensen die zo snel kaartjes willen ruilen, willen meestal wat van je. Maar misschien heb je je gewoon vergist en is het mogelijk een aardige vent, waarmee je in de toekomst zou kunnen samenwerken. Maar helaas, zoals altijd had je onderbuik weer eens gelijk. De gevolgen staan hieronder beschreven.

BRON: http://www.verkopersonline.nl/vko-crm/index.php

So be it

Ongelezen bericht door So be it »

Je komt er uiteindelijk achter dat het destijds gretig gegeven kaartje van deze persoon meteen in je eigen ronde archief is beland. Mensen die zo snel kaartjes willen ruilen, willen meestal wat van je. Maar misschien heb je je gewoon vergist en is het mogelijk een aardige vent, waarmee je in de toekomst zou kunnen samenwerken. Maar helaas, zoals altijd had je onderbuik weer eens gelijk. De gevolgen staan hieronder beschreven.

BRON: http://www.verkopersonline.nl/vko-crm/index.php
Vertel even wáár er een vergelijking wordt gemaakt met mlm......

Je heilige geloof in WIKI weten we nu wel....... :roll:

SBI

So be it

Dit grote leger van down-lines doet in principe al het verkoopwerk
Nee, dus...., maar hoe zou jij dit kunnen weten???? In Wiki staat niet dat de gesettelde distr het meeste omzet.....
Ook logisch..., maar óók dát zul je wel niet snappen.......

SBI 8)

Maarschalk

Klopt sobeit. Gezien de omzetten doet bij mlm schijnbaar niemand het verkoopwerk. Ook de downline niet.

So be it

Au! hè, weer???

Wordt je sterk van......

(6miljard..., is ook geen omzet ook.......!!... :wink: )

mlmangel
Contacteer:

Mijn enige tip na dit verhaal is simpel. Ga niet in op vage uitnodigingen voor een bijeenkomst als je er een MLM-club achter vermoed. Vermijd ook als het kan de MLM-netwerkers, die menige leuke borrel bederven.

MLM werkt alleen voor degenen die het systeem hebben opgezet (1%). De rest (99%) moet gewoon hard werken om de starters rijk te maken, terwijl ze er zelf bekaaid vanaf komen. Je zet bovendien je relatie met vrienden, familie en kennissen op het spel als je hen hierin betrekt.

Nee, er zijn echt geen sluipweggetjes richting het financiële paradijs.

Het volledige artikel is beschikbaar via Verkopersonline.nl, URL: http://www.verkopersonline.nl/vko-crm/z ... adijs.html
Laatst gewijzigd door mlmangel op 28 jun 2007 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Maarschalk

Zoals al uitgerekend door mlmangel en vele anderen. Die 6 miljard, verdeeld over alle bo's is 2100 dollar per jaar aan omzet.
Haal daarvan je eigen verbruik af, en dan vraag ik me af wie er dan nog wel werkt. of beter gezegd, wat doen die ibo's in de gemiddeld 5 uur dat ze per week eraan werken?

So be it

Mijn enige tip na dit verhaal is simpel. Ga niet in op vage uitnodigingen voor een bijeenkomst als je er een MLM-club achter vermoed. Vermijd ook als het kan de MLM-netwerkers, die menige leuke borrel bederven.
Gelukkig heb je geen vóóroordeel....!
MLM werkt alleen voor degenen die het systeem hebben opgezet (1%). De rest (99%) moet gewoon hard werken om de starters rijk te maken, terwijl ze er zelf bekaaid vanaf komen. Je zet bovendien je relatie met vrienden, familie en kennissen op het spel als je hen hierin betrekt.
Zoals je ziet, is er een discussie daar gaande..., zal later op de dag eens kijken hoe dat zit...!!

Nee, er zijn echt geen sluipweggetjes richting het financiële paradijs.
Het volledige artikel is beschikbaar via Verkopersonline.nl, URL: http://www.verkopersonline.nl/vko-crm/z ... adijs.html
Bedankt voor de link......

Je had het op een andere manier kunnen brengen, maar alà....
Ik vind de mening van belangrijke mensen nog altijd belangrijker, dit itt jou visie.

Maar ik ga me er in verdiepen...., bedankt.......

Als die persoon zoiets schrijft, zal hij ook wel het lef hebben een weerwoord toe te staan.....

Hij begrijpt misschien wél dat de bovenste NIET ato het meest verdient....

En nu ga ik écht de deur uit!!! :lol:

SBI

Maarschalk

De schrijver van het stukje stipt een zeer goed punt aan.
Die vage beloftes en zaken verborgen houden.
Ongeacht of je het met hem eens bent of niet, dit soort zaken is nog steeds gebruikelijk in mlm.

mrtelecom

Het is duidelijk dat jij nog nooit op gesprek bent geweest bij een echte netwerker mlmangel. Je klets namelijk uit je nek.

Maarschalk

mrtelecom, je slaat de plank mis met je opmerking. Wat mlmangel beschrijft mag jou en mij en anderen dan verafschuwen, maar het gebeurt wel degelijk. En deze mensen beschouwen zichzelf ook als netwerkmarketeers.

mrtelecom

Tuurlijk gebeurt dat maar jullie stellen dat dat het standaardgesprek is en dat is een klinklare leugen.

En bij welke organisatie kom je niemand tegen die dingen mooier voorstelt dan ze zijn. Kijk gewoon naar de gemiddelde telecomadvertentie! Het lijkt allemaal heel mooi maar waarom blijkt uit een onderzoek van de consumentenbond dan dat zo'n 75% van de mensen een te duur abonnement heeft? Waarom hoor ik je daar nooit over? Misschien omdat dat niet past in je hetze tegen MLM?

Maarschalk

We komen nader tot elkaar. We zijn erover dat het gebeurt, deze mensen zichzelf ook als mlm-ers beschouwen en dit soort praktijken NIET wenselijk zijn.
Daarna lopen we weer uiteen. Jullie stellen dat ...
Wie zijn jullie, er is onder "ons" geen concensus over.

Gesloten