Nou, nou, nou.....
Was de baas er ff niet, Eco????
Je hebt nogal wat bij elkaar geharkt!
FF, snuffelen, maar je vind het zeker niet erg dat ik wat korter van stof ben en je heel kort even afstof???
Schei nou uit. Achteraf vertellen dat je vanaf het begin al sceptisch was. Voorspellers van het verleden lopen er al genoeg op de wereld! Je dacht er gewoon aan te kunnen verdienen en extra verkoop mee te realiseren en je verdedigde het te vuur en 'wij' hadden er natuurlijk weer helemaal geen verstand van!
Nee. Je vergist je..., maar interesseert je dat dan???
En nóg weet je er geen reet van af......
Nogmaals..., ik vond het een leuk idee om "erbij" te doen....
Kun je pissig over worden.., moet jij weten....
Ik heb een jaar geleden jullie gevraagd wat er mis was met het principe van 1001euro, maar zinnige tegenwerpingen waren er niet....
Later, veel later volgden je ordinaire pogingen tot vernedering, maar ik dacht niet dat daar iemand van onder de indruk was..., zelfs je "broeders in deze strijd", niet.
Oh Oh Oh wat was ik dom dat ik jouw rekenvoorbeeld niet begreep dat als je met de 25% afgenomen marge het dubbele aan extra omzet verkocht het voor jou toch zo'n gunstige deal was.
Laat eens even zien, jongen, waar dat staat, want ik vind het maar zwammen wat je nu doet.
Ik heb het over 10% en jij begint over25%....?
Ondertussen was jij daar wel zo'n beetje de eerste die de pijp aan Maarten gaf en deed wat ik vanaf het begin al aangaf dat álle ondernemers uiteindelijk zouden doen; zo snel mogelijk maken dat je weg komt...
Was je als leverancier daar geregistreerd dan, jongen???
Dat wist ik niet..... Ben je voor duizenden euri het schip in gegaan???
Getekend voor 5 jaar en 2000 euri betaald? Jammer voor je....
De ouwe meuk die via deze site tegen de hoofdprijs aan de man gebracht werd (of niet) was maar één van mijn punten, en dat ondervond ik logischerwijze pas ná het van start gaan inderdaad. Net als de afname van het aantal aangeboden produkten en leveranciers die net als jij tot de conlusie waren gekomen dat ze aan een dood paard stonden te trekken.
Dus je was inderdaad leverancier??? Kraig nau wat!!!!
Vooraf kon ik weinig anders doen dan constateren dat het mlm concept geen enkele toegevoegde waarde bracht aan een webwinkeltje, en dat het mij wel erg moeilijk uit te leggen was waar nu precies de ruimte voor extra marge voor de promotors zat. Nou ja, inmiddels anderhalf jaar later is iederéén er achter dat die ruimte er ook helemaal niet is.
Een té kleine ruimte..., ja.
Laten we je punten even nalopen:
Men moest duizenden mensen in je org hebben om honderden euro's te verdienen......
Precies het grote manco in het mlm concept. Die duizenden leveren voor de enkelen wel wat op, maar leggen er zelf op toe. Zo niet in geld, dan toch wel in tijd. Door de zorgvuldig bij elkaar geveegde inkomsten toe te schuiven naar de happy few die er goed mee verdienen en als voorbeeld kunnen dienen voor de duizenden houdt het systeem in stand. Omdat in principe iedereen de mogelijkheid heeft zich bij deze happy few te voegen levert de motivatie voor de duizenden om hun niet lucratieve bezigheden voort te zetten. En hoewel het uiteraard enkelen ook altijd lukt, is de verhouding zoals jij ook zegt altijd 1 : duizenden. Ongeacht voor hoeveel mensen het wél werkt, is het aantal mislukkingen duizenden keren zo groot.
Ben je maf of zo??? Waar haal je die onzin vandaan???
IK vertel dat het een nadeel was bij 1001euro dat je duizenden mensen in je org moest hebben om het lonend te maken... en jij vertaalt dat naar álle mlm?? Tokkie tok??? Liggen woelen vannacht?
Zit je soms op de nominatie om er uit te vliegen bij je baas???
Je handen niet boven de dekens gehouden???
Klein voorbeeldje, waar je ook geen zak van snapt natuurlijk:
100 tot 140 man in je org..., levert jou, als je het op een redelijke breedte heb gebouwd, ongeveer € 1500 op.
Ongeveer hetzelfde bedrag wordt uitbetaald, al naar gelang de veroorzaakte omzet, in jouw downline.....
In
jouw ogen peanuts..., maar jij werkt je te barsten er voor.....
En ja, ik reken alleen je inschrijfgeld terugverdienen, en dus quitte spelen, ook als een mislukking. En enkele tientjes per maand 'verdienen' reken ik ook als een mislukking. In tegenstelling tot velen van jullie ken ik namelijk wél de waarde van tijd...
Ja, ja..., blabla......
Punt twee moet ik je nageven, de economische tegenwind geldt voor elke starter als een drempel. Maar laat ik je wel even herinneren aan de in die tijd door jou veelvuldig geposte links naar rapporten en onderzoeken naar hoeveel de internetverkopen toch de neiging hadden om te groeien. Blijkbaar is dat geen garantie dat ook een concept met overbodige meeëters kansrijk is.
Domme opmerkingen....
Wij hebben er geen last van en ik zal de resultaten van Quixtar even posten, want Ned gegevens hebben we hier nog niet.
Maar je hoort óns niet klagen toch??
het basisassortiment bestond niet uit VERBRUIKSARTIKELEN..., die kunnen zorgen voor stabiele, maandelijkse omzetten!!!
Een goed produkt hoeft het niet te hebben van vaste klanten. Als veel klanten het kunnen gebruiken en je verkoopt elke maand aan iemand anders dan is het ook goed.
Érg slim ben je niet, maar dat is niks nieuws...
waar heb je méér werk aan??
Een bestaande klant die bij jou prod bestelt die hij al kent... of steeds nw klanten moeten zoeken???
Doet ff zeer, dat nadenken..., maar misschien kun je die pijn overwinnen???
De één na rijkste man ter wereld kan daar over meepraten. Dat dit bij mlm specifiek wél het geval is komt doordat er maar weinig mensen vallen voor de produkten waar een praatje bijhoort.
Je poten gewoon wat hoger optillen, dan "valt" er niemand.....
Die worden door vrienden en familie aangeschaft die geen "nee" durven zeggen, of om van het gezeik af te zijn.
Hmmmmm, heb jij familie met nét zo weinig zelfvertrouwen als jizelf hebt dan??
Maar onbekenden peinzen er niet over
Jawel..., maar veel mensen DURVEN dat niet. En het is meer werk..... En wij werken daar parttime aan.., weet je nog?
en is de omgeving van de verkoper dus snel verzadigd en is de herhalingsverkoop de ENIGE manier om nog omzet te maken.
Slim hè??
Het basisassortiment werd NIET zelf GEFABRICEERD (of verbouwd) waardoor er niet een gunstige marge kan zijn...
Zelfde commentaar als hiervoor. Als je maar een behoorlijk produkt hebt dat je aan veel klanten kwijt kan, is ook een lage marge voldoende om binnen te lopen. Het concept van de meeëters knabbelt echter aan de marge door al de parasieten die moeten meegenieten zodat je met reguliere produkten op de reguliere markt je jezelf linea recta de markt uitprijst, of zo weinig marge overhoudt dat je er geen droog brood aan over houdt. Zie daar de toegevoegde waarde van het mlm concept: weg marge, lachende concurrenten.
Van mij ook dezelfde opmerking:
Je klets uit je nek en weet blijkbaar niks van marketing en verkoop.
Blabla..., parasieten..., blabla.....meeëters,..... Ja... tuurlijk!
In mijn ogen een hoofdzonde.
De directie zag in dat de bonussen geen zoden aan de dijk zetten en ging daarom, in november 2006, mensen meer belonen voor het inschrijven.....
Ach ja, eenmaal in nood moet je IETS verzinnen. Hoewel verzinnen... het zal meer afkijken geweest zijn. Quickstarts, bonussen, inschrijfgeld, verlenging, er wórdt wat betaalt en ontvangen door en voor het toetreden van nieuwkomers in de business. "Om de serieuze mensen te scheiden van de goudzoekers" heb ik het hier een keer verklaard zien worden door zo'n kneus die zijn eigen inschrijfgeld nog lang niet terug verdiend heeft. Het zal er wel bijhoren...
Hm..., weer weinig to the point....
Je geeft even toe dat je geen moer snapt van de berekeningen die ik je gaf.....
Tja..., een béétje gezond verstand is wel vereist hoor......
Maar wanneer je interesse er niet voor is..., is het gemakkelijker bovenstaande onzin uit te kramen.
maar de bóvenstaande argumenten heb IK van jullie NIET gehoord!
Laat me niet lachen. Je hoort ze stuk voor stuk al meer dan 4 jaar.
Ne. Alleen lariekoek.
Niet alleen in verband met deze mislukking, maar over ELKE mlm en ALTIJD.
Zei ik toch?? Je kletst ALTIJD uit je nek.
Dat een webwinkel als 1001euro net als elke ander webwinkel een bestaansrecht heeft, of zou hebben, heb ik ook altijd gezegd. Alleen de poging om het in een mlm-jasje te stoppen met reguliere produkten op de reguliere markt is regelrechte kamikaze. Een betere illustratie dat mlm eerder een belemmering is die je webwinkel de das om doet of je zeepfabriek na 50 jaar op een omzetniveau van een buurt-super te houden is nauwelijks voor te stellen.
aardige omzet voor een buurtsuper....., ruim € 6.000.000.000 omzet???
Kom op...., je brengt een komische noot in dit geheel....
Als forumpias!!!
(no hard feelings, toch??)
Met vriendelijke groetjes...
So beat it.....
... en speciaal voor jou...