LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wat vinden jullie hiervan?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Kristina

Re: wat vinden jullie hiervan?

Ongelezen bericht door Kristina »

Er werd een uitspraak gedaan over het aantal supervisors, waarop jouw respons was dat je zelf kon kiezen of je wel of geen supervisor wilde worden.
Ja, je kan nog steeds kiezen. Wordt ook gelijk bij het gesprek of bedrijfspresentatie vermeld.
Zeg dan direct dat mensen aan een bepaalde qualificatie moeten voldoen voordat ze supervisor kunnen worden. Het is niet iets waarvan je even kiest het wel of niet te worden.
Zoals jij het voorstelde is het nogal vrijblijvend, maar dat is dus niet het geval.
Er zijn nog steeds mensen die ervoor kiezen op de 'basis-inkoopkorting'te blijven, namelijk 25%. Hoe meer klanten je hebt, hoe aantrekkelijker & logischer het wordt om door te gaan voor de hoogste inkoopkorting, namelijk 50%. Mensen weten van tevoren dat je hiervoor aan een bepaalde kwalificatie moet voldoen..hun antwoord kan nog altijd ja of nee zijn..simpel!

Maarschalk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Gast, je berekening is helder, alleen gebruik je nu cijfers van Nikken en HL door elkaar heen.
Je punt klopt wel.
Mlm werft alleen verkopers, geen andersoortig personeel.
Al deze verkopers, bedienen uiteindelijk zo'n klein stukje van alle totaal mogelijke klanten dat het op zijn zachtst gezegd heel erg veel vraagtekens zet bij alle positieve juichverhalen.
En de gedachte dat dit de verkoopmethode van de toekomst is naar de prullenbak verwijst.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Deze had ik even gemist. Hoeveel klanten heeft HL in werkelijkheid dan? Dan worden de berekeningen natuurlijk anders.

Er zullen altijd weer berekeningen komen, over iedere vorm van MLM. Omdat de beloofde inkomsten niet bestaan uit het verkopen van een telefoonabonnement of telefoontikken, maar uit het opbouwen van een downline. En dat is het hele probleem met MLM, hoe mooi het ook beschreven of verkocht wordt.

Bij ons staat het weekblaadje ook vol met advertenties van HL, gratis vetmeting en begeleiding. Ik dacht dat jullie nooit reclame maken of advertenties zetten of zijn sommige mensen zo wanhopig dat ze hiertoe overgaan om van de spullen af te komen? En wie betaald die advertenties? HL niet want die organisatie lacht z'n tenen krom.

Maarschalk

Mensen weten van tevoren dat je hiervoor aan een bepaalde kwalificatie moet voldoen
Maar welke qualificatie wordt pas verteld als mensen zijn lekker gemaakt met de inkoopkortingen die ze kunnen krijgen. Dan pas laat je de adder onder het gras zien.

Nu ineens weer zijn het inkoopkortingen, eerder waren het bonussen.
Laatst gewijzigd door Maarschalk op 08 sep 2004 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Kristina

Dat klopt, maar je deed de uitspraak dat het beter is direct de waarheid te vertellen.
Klopt, over de manieren waarop er geld te verdienen valt. 2 manieren..directe verkoop (klanten) indirecte verkoop (via je downline)

Kristina

Nu ineens weer zijn het inkoopkortingen, eerder waren het bonussen.
Inkoopkorting = winstmarge.
Bonussen = het percentage wat je verdient over de omzet van je downline.

Maarschalk

Hoeveel klanten HL precies heeft is niet volledig helder.
Ze hebben een omzet van 1,159 miljard dollar.
173.000 supervisors, maar die zijn volgens Kristina niet allemaal actief.
Een "actieve" supervisor moet elke maand minimaal 10 klanten hebben.
Als Kristina's cijfers aangaande wat een klant gemiddeld bestelt, namelijk 100 euro per maand, en ik een dollar gelijkstel aan 1 euro en de omzet voor het gemak om 1,2 miljard stel, dan kom ik uit op 1200 euro omzet per klant per jaar, dus 1 miljoen klanten.
% mensen wereldwijd dat klant is: 0,015444015 procent.
Erg effectief zijn hun verkopers dus niet.

Maarschalk

Inkoopkorting = winstmarge.
Bonussen = het percentage wat je verdient over de omzet van je downline.
En het verschil is?

Kristina

Maar welke qualificatie wordt pas vertelkd als mensen zijn lekker gemaakt met de inkoopkortingen die ze kunnen krijgen. Dan pas laat je de adder onder het gras zien.
Dat heb jij dus weer niet goed begrepen.

Er wordt verteld dat ze eerst klanten moeten werven. Als je voor de 50% inkoopkorting wilt gaan (tevens je winstmarge) wordt er gezegd wat daarvoor nodig is, namelijk zoveel 'volumepunten' = zoveel voorraad = is zoveel financiën.
Mensen kunnen nog altijd ZELF bepalen...er wordt helemaal niemand 'lekker gemaakt'

Maarschalk

Dat heb jij dus weer niet goed begrepen.
Mijn uitspraak was gebaseerd op wat jij eerder hebt geschreven.

Kristina

Bij ons staat het weekblaadje ook vol met advertenties van HL, gratis vetmeting en begeleiding. Ik dacht dat jullie nooit reclame maken of advertenties zetten of zijn sommige mensen zo wanhopig dat ze hiertoe overgaan om van de spullen af te komen? En wie betaald die advertenties? HL niet want die organisatie lacht z'n tenen krom.
Wie heeft gezegd dat we nooit reclame maken?????
Nogmaals....het zou helpen als je discussies wat meer zou volgen
Wanhopig?? kom nou, hoeveel kost zo'n oproepje!
'onafhankelijke distr.' zijn ONAFHANKELIJK dus hoeven we niet te leunen op het moederbedrijf wat betreft adverteren.

Maarschalk

Kristina, je hebt gelijk, maar gast ook.

Wat over mlm wordt gezegd is dat de prijzen laag kunnen zijn, daar er niet geadverteerd hoeft te worden etc. en dat jouw klanten de reclame voor je maken.
Toch wordt er geadverteerd om de producten te verkopen, en dat gaat nogal in tegen netwerk marketing, waarbij je verkoopt via je (sociale) netwerk.

Verder kan je je dan ook afvragen als deze mensen moeten adverteren om hun spullen aan de man te brengen hoe geod die screening is.
Laatst gewijzigd door Maarschalk op 08 sep 2004 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Er wordt verteld dat ze eerst klanten moeten werven. Als je voor de 50% inkoopkorting wilt gaan (tevens je winstmarge) wordt er gezegd wat daarvoor nodig is, namelijk zoveel 'volumepunten' = zoveel voorraad = is zoveel financiën.
En dat is het lekkermakertje! Zoveel mogelijk volumepunten op zolder, dan krijg je 50% korting. Wat bedoel je trouwens met

= is zoveel financiën?

Is dat het bedrag wat iemand bereid is om in voorraden te pompen? Of is dit het bewijs dat je voldoende geld hebt om veel spullen op voorraad te nemen?

Kristina

daar er niet geadverteerd hoeft te worden etc. en dat jouw klanten de reclame voor je maken.
Toch wordt er geadverteerd om de producten te verkopen, en dat gaat nogal in tegen netwekr marketing, waarbij je verkoopt via je (sociale) netwerk.
Heb je gelijk in! Er hoeft niet geadverteerd te worden, want over het algemeen gaat dat via, via
dat er toch geadverteerd wordt heeft meestal te maken met een stukje 'naamsbekenheid' opbouwen.
Bijna ieder onaf. distr. heeft een eigen bedrijfsnaam namelijk.
Ik persoonlijk plaats nooit een ad in krant, weekblad, etc. Ik heb liever 'direct contact' met mensen. Daarentegen heb ik wel reclame op mijn auto (klein maar opvallend...de naamsbekenheid).

Gast

En helpt dat die autoreclame ? Ik bedoel krijgt U daar veel respons op.

Kristina

Wat bedoel je trouwens met

= is zoveel financiën?

Is dat het bedrag wat iemand bereid is om in voorraden te pompen? Of is dit het bewijs dat je voldoende geld hebt om veel spullen op voorraad te nemen?

Inderdaad, dat je voldoende reserves hebt om te investeren in een voorraad en dat je ook nog winst overhoud om vrij te besteden. Daarom eerst een klantenbestand opbouwen. (moet wel daarbij vermelden, dat er toch mensen zijn, die eerst investeren voordat ze de klanten hebben. nogmaals: hun keus, maar het zou/was niet de mijne)
Het is niet de bedoeling dat mensen meteen gigantisch gaan investeren zonder dat er eerst winst gemaakt is.
Het enige bedrag wat neergeteld wordt als je je aanmeldt, is de licentie,(bij HL €108) en met je eerste 2-4 klanten verdien je dat bedrag ook terug.

Mirjan

Ongelezen bericht door Mirjan »

En helpt dat die autoreclame ? Ik bedoel krijgt U daar veel respons op
Ik heb dit ook gedaan maar heb niets van extra klandizie gemerkt wel werden mijn kinderen er mee gepest dat mama iets deed met herbahelden deed.

Ik ben er accuut meegestopt met die handel.

Kristina

En helpt dat die autoreclame ? Ik bedoel krijgt U daar veel respons op.
Vrij veel ja...mensen in de omgeving weten gelijk wie ik ben als ik mijn bedrijfsnaam noem.
Als ik in de file zit (wil wel eens voorkomen, ondanks het feit dat ik vanuit huis werk) gaan mensen het nummer noteren en reageren, want ze hadden via een kennis van een vriend van een baas van een noem maar op gehoord over HL.

Gast

Ach ja je moet ergens in geloven buiten sprookjes om :D

Kristina

Ik heb dit ook gedaan maar heb niets van extra klandizie gemerkt wel werden mijn kinderen er mee gepest dat mama iets deed met herbahelden deed.

Ik ben er accuut meegestopt met die handel.
Ach, het hangt ervan af hoe je ermee omgaat.
Het is absoluut geen geheim dat mlm'ers ontzettend 'getreiterd' worden, vooral in het begin stadium, en vooral door je familie/vrienden. Daar moet je doorheen prikken en voor jezelf besluiten waarom je voor mlm hebt gekozen.

Gesloten