LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
georgi63
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2009 13:49

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door georgi63 »

Wat zijn we toch een kuddedieren. Een paar negatieve reacties en de twijfel slaat toe. Wat is er mis met zelf te gaan bekijken en je eigen mening vormen.
Voelt het niet goed dan ook gewoon niet doen en denk je er iets mee te kunnen ga er voor maar laat niet je mening afhangen van anderen.
Degene die zich afvragen of je er succesvol mee kan worden? Ja absoluut door hard werken kan dit inderdaad en ja ik ken verschillende mensen die dit daadwerkelijk zijn geworden. En nee , ik ga geen namen noemen want ik respecteer hun privacy. En nee, ik doe niet aan WIN want ik ben van mening dat je dit alleen goed kan doen als je al je tijd er in steekt, dus fulltime. Elk eigen bedrijf heeft 100% aandacht nodig om succesvol te worden. Het is inderdaad niet oke om benaderd te worden voor een sollicitatiegesprek want een ieder begint zijn eigen bedrijf dus solliciteren is onzin en zegt wat over degene die je benaderd. Helaas zijn er mensen die zich zo presenteren maar je kunt niet hierom een succesvol bedrijf afbranden. Het is een goed bedrijf, goede producten die door menig topsporter gebruikt worden en ook financieel zit het goed in elkaar. Dit weet ik door zelf onderzoek gedaan te hebben en ik heb zelfs de hoofdvestiging in Dallas bezocht. Ik heb het uiteindelijk niet gedaan, niet omdat ik het niet zag zitten maar vanwege het feit dat ik me niet voor de volle 100% kon toeleggen. En het verhaal over die ene succesvolle meneer die naar de hoge raad ging? Ik geloof het direct. Maar wat moet ik of een ander daarmee. Ik ken die meneer niet, misschien beviel de belastingaanslag hem niet of heeft hij inderdaad niet veel verdiend. Dacht hij dat alles van zelf ging. Waarom genieten wij nederlanders altijd zo van de negatieve dingen. Hoofd boven het maaiveld....kop er af!Laat een ieder in zijn eigenwaarde, doe geen dingen die niet goed voelen maar brandmerk niet gelijk anderen als onbetrouwbaar omdat ze iets doen wat je niet helemaal begrijpt. Dat je kritisch bent oke, maar ga geen berichten op een forum zetten met de naam van het bedrijf en dan heel groot waarschuwing erbij terwijl uit je bericht duidelijk blijkt dat je het niet helemaal begrepen hebt.

kuklos
Berichten: 10144
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door kuklos »

WIN staat nu niet direct bekend als het beste bedrijf in de mlm branche. Maar toch weer:
Ja absoluut door hard werken kan dit inderdaad en ja ik ken verschillende mensen die dit daadwerkelijk zijn geworden. En nee , ik ga geen namen noemen want ik respecteer hun privacy.
Altijd weer zijn er mensen rijk door geworden. maar nee, hun namen geven we nooit. Je moet het gewoon geloven.

En deze dan:
Het is een goed bedrijf, goede producten die door menig topsporter gebruikt worden en ook financieel zit het goed in elkaar. Dit weet ik door zelf onderzoek gedaan te hebben
Kom maar op met de links waaruit we dit zelf kunnen opmaken.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Even een paar feiten op een rij , zie onderstaand citaat:
Hier de feiten:

97 % van de MLM deelnemers haakt gefrusteerd af. Dit is een uitspraak van George Zalucki, de zelf benoemde goeroe van MLM.
2,99 % verdient marginaal, uitkeringsnivo tot iets daarboven
0,01 % verdient grof aan grotendeels trainingen, boeken en lidmaatschappen.

Enfin,helaas voor jou is dit de waarheid, en een ieder die anders beweert liegt dat het gedrukt staat

Bedenk dus eer je begint

hfcsupport
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 okt 2009 21:26

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door hfcsupport »

Los even van de discussie die gevoerd wordt, maar ik heb begrepen (hoe dit precies zit weet ik niet) dat WIN nu niet bepaald goed meer draait in Nederland en in meerdere landen.

Ik heb enkele ex-WINNERS in mijn netwerk, die er behoorlijk wat geld mee verloren hebben. Ook begrijp ik dat WIN producten voor dumpprijzen op veilingsites zoals Marktplaats worden verkocht, omdat de WINNER het product anders niet kwijtraakt, of omdat ze zoveel geld zijn kwijtgeraakt dat ze proberen er nog iets uit te halen.

Nogmaals, ik weet weinig van WIN, maar dit is de info die uit mijn netwerk komt.

Pietet
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 dec 2009 14:32

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door Pietet »

Grappig dat er zoveel verschillende reacties te lezen zijn.
Sommige mensen zijn daadwerkelijk wezen kijken, dan heb je in elk geval meer reden tot oordelen dan wanneer je dat niet hebt gedaan.

Tja, je bent ondernemer of niet....... En als ondernemer sta je (meestal) open om gewoon eens te bekijken of het wat voor je is. Het is vrijblijvend en in dit geval meestal kostenloos ook nog.
Als je het uiteindelijk niet aandurft: niks aan de hand, dan begin je toch niet!
Maar zeur dan ook niet over reiskosten, het bedrijf deugt niet, de mensen deugen niet, de top-500 is oneerlijk...., allemaal flauwekul natuurlijk.

Belangrijk te weten waar je aan begint voordat je iets gaat doen. Die gelegenheid wordt uitvoerig geboden voor degenen die serieus zijn. Duidelijk moet wel zijn dat het niet om een solicitatie gaat, maar of dat niet wordt gezegd?? Misschien heb je het gewoon niet gehoord omdat in je eigen beleving alles om banen en solicitaties draait.....

Maar wat heb je te verliezen door ergens naar te gaan kijken?

kuklos
Berichten: 10144
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door kuklos »

@pietet, wat hebben de WIN-ers te verliezen met eerlijk zijn? Want daar draaien de meeste klachten om.

Pietet
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 dec 2009 14:32

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door Pietet »

@ kuklos:
Wat bedoel je met niet eerlijk zijn? Voor zover ik weet wordt alle informatie naar eerlijkheid verstrekt. Misschien misverstanden over iemand uitnodigen voor een solicitatie? Idd, als dat gebeurt is dat niet correct, daar heb ik al over gehad.
Een garantie voor succes is natuurlijk niet te geven, daarvoor is het ondernemerschap, en dan is nooit een garantie te geven.
Punt is ook dat het voor een kandidaat meer waarde heeft zelf het één en ander te onderzoeken; via intenet is dat goed te doen tegenwoordig lijkt me.
Betrouwbare gegevens over producten, over de marktverwachtingen en dergelijke zijn altijd beter van onafhankelijke (professionele) instanties, door iedereen op te vragen, dan afkomstig van eigen onderzoek of zo.
Daarbij mag best een vraagteken overigens worden gezet bij de professionaliteit van sommige mensen die op een forum als dit weleens hun mening geven......

kuklos
Berichten: 10144
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door kuklos »

@pietet, wat ik bedoel met eerlijk zijn? Je geeft met die vraag goed weer wat er mis is met WIN en dat de kritiek zeer terecht is. Ieder normaal mens weet wat eerlijk is en ermee bedoeld wordt.

Misschien moet je dat eerst eens gaan uitzoeken, en dan hier terug komen en iets zeggen over WIN en wat er goed dan wel fout aan is.

Pietet
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 dec 2009 14:32

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door Pietet »

Heyy Kuklos......

Je geeft geen duidelijk antwoord op mijn vraag nu......

Wat is er niet eerlijk in jouw optiek?

Wie weet hebben we een denkverschil.... altijd leuk over te praten, vaak valt het reuze mee achteraf.

kuklos
Berichten: 10144
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door kuklos »

@Pietet, inderdaad heb ik geen antwoord gegeven op je vraag. Dat hoeft ook niet want ieder normaal mens weet wat eerlijkheid is. Blijkbaar moet je bij WIN zitten om dit niet te snappen.

Doch als je het zo graag wil weten, sla een woordenboek open. Daar vind je je antwoord.

Pietet
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 dec 2009 14:32

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door Pietet »

Het is een goed bedrijf, goede producten die door menig topsporter gebruikt worden en ook financieel zit het goed in elkaar. Dit weet ik door zelf onderzoek gedaan te hebben

Kom maar op met de links waaruit we dit zelf kunnen opmaken.

Laatste opmerking van KUKLOS uit een eerdere discussie.

Ik citeer dan maar.... kom maar op met welke oneerlijkheid je moeite hebt.....

Hoeft niet hoor, maar als je het hiet concreet kunt maken, dan doe je zelf precies hetzelfde als wat je anderen verwijt....

Ik ben benieuwd.....

kuklos
Berichten: 10144
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door kuklos »

@Pietet, goed zo, braaf gedaan hoor, spreekbuis spelen voor WIN. Als het zo´n geweldige club is en jouw onderzoek dat heeft aangetoond, dan lezen we graag allemaal het bewijs ervan.

Pietet
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 dec 2009 14:32

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door Pietet »

Ha ha, kuklos, ik denk dat mijn onderzoek weinig waarde heeft.

Beter is dan te kijken naar onafhankelijke onderzoeksbedrijven, die weten hoe een goed onderzoek er uit moet zien.
Datzelfde geld voor de producten die WIN voert: de waarde daarvan is beter te bepalen door onafhankelijke bedrijven , dat heeft meer waarde dan wat één bepaald individu er van vindt, zelfs als hij of zij arts is.....ook daar houdt niet iedereen even goed zijn vakliteratuur bij.

Wat vind je bijvoorbeeld van TNO? NOC/NSF? NAFDAC? NAPPI? PDR? PDR-health.com? Management team? Z-index?
Misschien zegt het je allemaal niks, maar dat is dan weer huiswerk he.....

Ik heb trouwens pas de branchegegevens van MKB eens nagezocht...... blijkt dat niet alle ondernemers het even goed doen.......Sommigen is echt helemaal super, maar anderen is heel moeizaam...... grote verschillen, nooit gedacht.
Heeft zoiets misschien met ondernemers risico te maken?

Dat is trouwens precies waar het bij dit bedrijf over gaat he.... de één gaat de uitdaging aan, de ander ziet het niet zitten. Niks bijzonders. Als je het niet ziet zitten begin je toch gewoon lekker niet? Niemand is verplicht volgens mij......

kuklos
Berichten: 10144
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door kuklos »

@Pietet, je geeft steeds beter het beeld van WIN weer. Schermen met allerlei onderzoeken, maar ze komen nooit.

Ook roepen dat allerlei topsporters het product gebruiken, maar bewijzen ho maar. En het gebruik van de producten door mensen zegt niks over de kwaliteit van de "kans" die WIN zou bieden.

Om nog maar niet te spreken over de oneerlijkheid waar op dit forum over geklaagd wordt.

peterlegrand
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2010 15:46

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door peterlegrand »

Grappig hoe deze discussie plaats vindt. Duidelijk wordt gesteld dat het over ONDERNEMEN gaat en dat houdt automatisch in dat je voor eigen risico gaat werken. Ook houdt dat in dat je voor jezelf gaat onderzoeken of ondernemen iets voor je is en of je succesvol zou kunnen zijn met de onderneming die je voor ogen hebt. Dat is iets heel anders dan werken vanuit de zekerheid van een baan.

Sneu is dat sommigen goedgelovig (mooie ) woorden en presentaties over nemen en gewoon hun geld INVESTEREN (of weggeven). Investeren en ondernemen houdt automatisch in dat er sprake is van risico en daar moet je mee kunnen omgaan. Kun je dat niet, dan moet je er niet aan beginnen en moet je gewoon een (zekere) baan zoeken.

Win levert producten en jij kunt deel uitmaken van hun verkoopkanaal en het zou best kunnen zijn dat er mensen zijn die daar een heel goed rendement uit halen. Ik weet dat niet. Of het iets voor me is moet ik onderzoeken (als ik dat wil) en uittesten. Stapje voor stapje. Sommigen hier hebben dat gedaan en daar hun conclusies uit getrokken.

Malafiede bedrijven heb je overal, kijk maar eens naar de rotzooi die in de winkels ligt, malafiede garagebedrijven, korrupte advocaten, etc. Korrupt betekend volgens mij dat afspraken niet worden nagekomen of dat je wordt opgelicht. Het is overal en het is aan jou om jouw goede keuzes te maken. Bij WIN maak je zelf je keuzes en ben je zelf verantwoordelijk voor je resultaat. Kun je dat niet hanteren en stap je er als een blind paard in, dan moet je wellicht op de blaren zitten en heb je weer een hoop geleerd.

NB. Ik heb hier nog niet gelezen dat de producten niet goed zouden zijn en dat het alleen maar gaat om de manier 'waarop' het wordt aangeboden.

kuklos
Berichten: 10144
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door kuklos »

Duidelijk wordt gesteld dat het over ONDERNEMEN gaat en dat houdt automatisch in dat je voor eigen risico gaat werken.
Wellicht moet je dat eens gaan vertellen aan al die mensen die benaderd worden omdat ze op een vacaturesite staan.

En wellicht moet je ook eens onderscheid gaan maken in ondernemen en verkopen voor eigen risico, wat mlm-er is en dus ook mlm-en voor WIN is.

peterlegrand
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2010 15:46

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door peterlegrand »

De definitie voor ondernemen is toch altijd handelen voor eigen risico? Ken jij een manier om te ondernemen zonder risico? Als ik franchisenemer ben voor de Blokker verkoop ik toch ook voor Blokker en voor ook nog eens voor eigen risico? Als ik het niet goed doe hang ik en niet meneer Blokker. Die heeft zich wel ingedekt.

kuklos
Berichten: 10144
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door kuklos »

@peterlegrand, dat je voor eigen risico verkoopt wil nog niet zeggen dat je een ondernemer bent. En mlm-ers zijn geen ondernemers.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door antileugens »

Hoewel ik geen voorstander van WIN ben (en men hoeft de vragen over WIN niet te beantwoorden want de argumenten zijn allang gegeven; lees gewoon dit topic maar even door) is de uitspraak van Kuklos:
En mlm-ers zijn geen ondernemers.
natuurlijk weer een van de vele uitspraken die niet alleen kolder zijn maar ook nog eens niet onderbouwt is.
Inderdaad, niet elke mlm'er is een ondernemer maar dat is niet hetzelfde als "mlm-ers zijn geen ondernemers." Maar ja, die uitspraak komt dan ook van iemand die én geen ondernemer is én geen MLM'er.

kuklos
Berichten: 10144
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door kuklos »

Maar ja, die uitspraak komt dan ook van iemand die én geen ondernemer is én geen MLM'er.
En waarom zeg jij zoiets? je kent me helemaal niet. Dat ik geen mlm-er ben lijkt me duidelijk, maar geen ondernemer?
Inderdaad, niet elke mlm'er is een ondernemer maar dat is niet hetzelfde als "mlm-ers zijn geen ondernemers."

Toch blijf ik bij mijn uitspraak. Mlm is erop gericht nieuwe verkopers binnen te halen die weer nieuwe klanten binnen moeten halen.
Een ondernemer bouwt iets op, heeft iets wat van hem is. Wat heeft een mlm-er? Een paar binnengebrachte klanten die aan de moederorganisatie verbonden zijn als klant, maar de mlm-er zelf heeft niets. Hij brengt enkel klanten welke daarna "eigendom" zijn van het moederbedrijf.
Laatst gewijzigd door kuklos op 13 jan 2010 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten