LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werken zoals je gewend bent vs Netwerk marketing

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Niels2010

Re: Werken zoals je gewend bent vs Netwerk marketing

Ongelezen bericht door Niels2010 »

Gratier schreef:Toe maar, veel reacties. Zo veel dat ik nu nog geen tijd heb om te reageren. Ga nu aan de studie en zal vanavond nog op alle vragen reageren.
Neem je tijd en succes met de studie!

MLMvoorstanderNL

Ongelezen bericht door MLMvoorstanderNL »

Niels2010 schreef:
kuklos schreef:
MLMvoorstanderNL schreef:En wie gaat er nou op een bijeenkomsten zijn inkomsten papieren meenemen hahaha. Als ik ooit zoveel verdien publiceer ik ze hier met liefde. Denk alleen dat het effect daarvan is dat je veel jaloezie en afkeer creëert ;)

Dat willen we niet toch ;)
Ik weet dat het veel gevraagd is, en mijn verwachting dat ze hun inkomsten daar bewijzen is niet realistisch. Maar toch zou ik het willen zien, voordat ik ze geloof dat zij grootverdieners zijn.

Afkeer en jaloezie creëren? Hmm, niet bij mij. Die mensen kunnen wel vertellen hoeveel ze verdienen, en dat is oké, maar het bewijzen creëert afkeer en jaloezie?
Helemaal mee eens; ik zie niet in waarom het bewijzen van de gemaakte claims tot meer afkeer en jaloezie zouden leiden dan de gemaakte claims zelf. Als je wat gaat verdienen, MLMvoorstanderNL, mag je mij de bewijzen sturen - ik beloof dat ik niet jaloers zal worden :)

haha ok,

Nouja ik dacht gewoon dat mensen dan zouden denken dat je hun ogen uitsteekt :P

Het is trouwens erg on-Nederlands om dat te doen ;) Maar er zijn vast mensen die dit delen.

Niels2010

MLMvoorstanderNL schreef:Nouja ik dacht gewoon dat mensen dan zouden denken dat je hun ogen uitsteekt :P
Dat zou kunnen, maar ik niet.

En daarnaast, ik denk dat je dat gevoel net zo goed (en misschien nog wel erger) oproept als je op een podium staat te schreeuwen dat je 25000 per maand verdiend, zonder dat je hier enige onderbouwing van kunt weerleggen..
MLMvoorstanderNL schreef:Het is trouwens erg on-Nederlands om dat te doen ;) Maar er zijn vast mensen die dit delen.
MLM was toch ook 'on-Nederlands'? Uitgevonden door dromerige, naïeve Amerikanen die niet rekenen, maar vertrouwen hebben? In Amerika is het heel gewoon om je inkomen te vermelden, dus misschien moet je dat dan ook maar gewoon doen als je succesvol wil worden in MLM?

MLMvoorstanderNL

je begint het te snappen ;)

kappen met rekenen, knallen en wie weet ga je nog succes hebben.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

MLMvoorstanderNL schreef:je begint het te snappen ;)

kappen met rekenen, knallen en wie weet ga je nog succes hebben.
Inderdaad, mensen die zaken doorrekenen en daarna kritische vragen stellen, die moeten we niet hebben.

MLMvoorstanderNL

Dat zeg ik niet. Zeg wel dat die het niet zullen redden.

Simpelweg omdat ze het systeem niet snappen.. Zeg niet dat ik expert ben..
Mensen die hard werken en hun best doen verdienen veel.

Werk je veel dan verdien je veel.
Werk je weinig dan verdien je weinig.

Dit is een overeenkomst met de traditionele manier van werken, met het verschil dat veel werken nooit meer dan 40 kan worden...

De werkzaamheden zijn gewoon anders... je kan meer in minuten rekenen in MLM

Als je iemand belt om te benaderen hoeft dat gesprek bijvoorbeeld maar 2 minuten te duren.. Reken maar eens uit met een pauze van 5 minuten hoeveel mensen je kan bellen in 1 uur.

Werkzaamheden die je doet:
Plan uitleg voor een zaal
plan uitleg 1 op 1 op papier, duurt slechts 1,5 uur max
Mensen benaderen persoonlijk of telefonisch.
Startende mensen opstarten en inwerken
downline begeleiden.

Als voorbeeld zou je dus bijvoorbeeld 10 mensen kunnen bellen in 1 uur en afspreken met de mensen die willen dat ze naar een zaaltje komen.. op die manier bespaar je tijd.

Kennis van mij (upline) is al fulltime bezig met zijn vrouw en ze leven ervan. Hij doet de hele dag vrij weinig maar werkt maar 15 uur per week aan the business..
Niet te vergelijken. Fulltime blijft dus part time.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Mensen benaderen persoonlijk of telefonisch.
Startende mensen opstarten en inwerken

Na het benaderen volgt niet automatisch opstarten.

MLMvoorstanderNL

Ja joh wijsneus... ze staan niet in chronologische volgorde hoor.

Je benaderd mensen voor een afspraak of een meeting..

Dan heb je de meeting en dan laat je ze 24 uur of iets langer nadenken... dan benader je weer en als ze gaan starten werk je ze in.. zo beter?

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

:)

Nou, hartstikke leuk dat (bijna) iedereen die je benadert ook op korte termijn naar een meeting wil komen.
En ook hartstikke leuk dat bijna iedereen meteen of na 24 uur 'ja' zegt.
Ik ben helemaal om.

:wink: not.

MLMvoorstanderNL

Jou keuze ;)

En daarom staat er ook 'als' ze willen starten he...

Hoe meer ervaring de mlm'er heeft des te groter het percentage dat naar meetings komt en/of wil starten, is dit logisch? ja of ja.

Nee blijf je altijd krijgen.

Wat mindset betreft, die erg belangrijk is in MLM

Er zijn hier vast ook sceptici maar ik geloof in The law of attraction
The Law of Attraction is a metaphysical New Thought belief that "like attracts like", that positive and negative thinking bring about positive and negative physical results, respectively.[1][2][3][4] According to the Law of Attraction, the phrase "I need more money" allows the subject to continue to "need more money". If the subject wants to change this they would focus their thoughts on the goal (having more money) rather than the problem (needing more money). This might take the form of phrases such as "I have as much money as I need" or "I have a job that pays very well".
Kort uitgelegd: er zijn mensen die veel klagen, die heeft iedereen in hun omgeving, het is nooit goed. Altijd maar klagen van 'ik wou dat ik die auto had' 'had ik maar genoeg geld'

Deze negatieve manier van denken heeft invloed op je leven. Ik pas dit zelf ook toe. Ik maak me zo min mogelijk druk over geld en ookal heb ik het de ene maand wat krapper, toch ga ik er pertinent vanuit dat het wel goed gaat komen.

En dat is altijd zo bij mij.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

MLMvoorstanderNL schreef:Ik maak me zo min mogelijk druk over geld en ookal heb ik het de ene maand wat krapper, toch ga ik er pertinent vanuit dat het wel goed gaat komen.

En dat is altijd zo bij mij.
Daar reserveer je toch ook een flink deel van je marge voor als ondernemer? Net als voor veel andere zaken die bij gewone werknemers door het werk worden geregeld. Daarom moet je als ondernemer ook uitgaan van een marge die een veel hoger bruto inkomen lijkt op te leveren dan als werknemer.

Niels2010

MLMvoorstanderNL schreef:Hoe meer ervaring de mlm'er heeft des te groter het percentage dat naar meetings komt en/of wil starten, is dit logisch? ja of ja.
Gezien je eerdere opmerking dat een 'nee' vaak later in een 'ja' kan veranderen - en je daarom mensen moet blijven benaderen, is dit niet per definitie logisch. Hoe meer ervaren de mlm-er, des te vaker hij mensen al heeft benaderd en hoe moeier deze mensen al van hem/haar geworden kunnen zijn. Daar komt dan nog eens bij dat iedereen maar een beperkte cirkel mensen om hem/haar heen heeft, waardoor die (zoals jullie het noemen) 'warme markt' - die wellicht uit een soort medeleven nog wel je spullen wil kopen, distributeur wil worden, whatever - waarschijnlijk in het begin al uitgeput is geraakt. Dát zijn de mensen die vertrouwen hebben in jou en daarom wel met je meegaan als je ze ergens voor uitnodigt. Jouw stelling is dus (zoals je meeste stellingen) zeker niet zo overduidelijk.
MLMvoorstanderNL schreef:Wat mindset betreft, die erg belangrijk is in MLM
Gelukkig heb je het nu wat genuanceerd en beweer je niet opnieuw dat als je de juiste mindset hebt, je het per definitie ook maakt in MLM.
MLMvoorstanderNL schreef:Er zijn hier vast ook sceptici maar ik geloof in The law of attraction
The Law of Attraction is a metaphysical New Thought belief that "like attracts like", that positive and negative thinking bring about positive and negative physical results, respectively.[1][2][3][4] According to the Law of Attraction, the phrase "I need more money" allows the subject to continue to "need more money". If the subject wants to change this they would focus their thoughts on the goal (having more money) rather than the problem (needing more money). This might take the form of phrases such as "I have as much money as I need" or "I have a job that pays very well".
Wederom een wikipediabron, maar dat terzijde. Allereerst wil ik even opmerken dat ik het woordje 'metaphysical' (in het Nederlands: metafysisch) vet heb gemaakt, om aan te duiden dat het hier niet om een begrip gaat dat wetenschappelijk is onderbouwd. Daarom is de term 'law' (wet) hoogst discutabel en mogelijk misleidend.

Inhoudelijk dan:

Bedoel jij niet meer te zeggen dat je denkt dat als jij enthousiast ergens over bent, andere mensen dit zien en ook enthousiast worden? Want dat is niet wat het door jou gegeven citaat beweert.

Daarnaast lijkt de reikwijdte van dit concept beperkt. Immers, als iemand daadwerkelijk te weinig geld heeft om in zijn/haar behoefte te voorzien, kan men niet zondermeer het probleem terzijde schuiven. Het kan namelijk zo zijn dat bepaalde besparingen er voor zorgen dat men niet meer geld nodig heeft, het kan ook zo zijn dat er een bepaalde inkomstenverhoging noodzakelijk is om het probleem op te lossen.

Overigens zie ik in het einde van het citaat weer een bekend MLM-‘cliché’ de kop opsteken. Op het moment dat blijkt dat iemand te weinig verdiend met zijn/haar MLM-activiteiten, dan ligt het aan de eigen inzet en op het moment dat we het hebben over financiële onafhankelijkheid, dan is dat ineens weer een flexibel begrip en dan gaat het er maar net om hoeveel je nodig hebt. Dat is natuurlijk onzin - voor elk land en voor elke situatie daarbinnen valt vrij eenvoudig uit te rekenen hoeveel geld een persoon nodig heeft om financieel onafhankelijk te zijn.
MLMvoorstanderNL schreef:Kort uitgelegd: er zijn mensen die veel klagen, die heeft iedereen in hun omgeving, het is nooit goed. Altijd maar klagen van 'ik wou dat ik die auto had' 'had ik maar genoeg geld'
Ik dacht dat MLM-bedrijven vaak stelden dat het belangrijk is om doelen te hebben en om te weten wat je wil? Of heb ik het mis?

MLMvoorstanderNL

Nee dat heb je goed Niels, dat heb jij goed begrepen!

Nee, the law of attraction betekend niet dat als je enthousiast moet zijn.
Het slaat op het effect dat mensen hun 'denkpatroon' effect heeft op hun leven.

maar dit stond ook in die definitie. Laat ik het hier even mooi in de praktijk uitleggen.
Ik begin met te zeggen dat je op internet 100den boeken vind die kunnen aantonen dat de manier waarop iemand redeneert en denkt een groot effect heeft op het leven dat men leid.

Als voorbeeld kan ik nemen dat er hier mensen zijn dat MLM een kutsysteem is omdat het niet past in het plaatje zoals zij dat graag zien.
Sure het systeem is niet perfect maar dat is hier door niemand letterlijk beweerd.
Dan wordt de focus gelegd op die zwakke punten, denken in problemen noem ik dat, omdat er op die dingen de focus wordt gelegd kan ik je nu al vertellen dat je inderdaad niet gaat slagen, je programmeert je toekomst in MLM want je ziet het a misgaan voordat het misgaat en verdomd je krijgt het resultaat waar je om vroeg! Zie je nou wel kutsysteem! :P ;)

Je kunt ook proberen om positief te denken en je te focussen op datgeen wat JIJ wil bereiken. Er wordt ook in mijn groep consequent geleerd om goed te zorgen voor je downline en te zorgen dat zij succes hebben want als je dit doet dan komt je eigen succes vanzelf.. samenwerken als een T E A M: Together Everyone Achieves More.

Waaar jullie je druk om maken met je gelul of er nog wel genoeg is voor jezelf... zorgen maken is falen...
The law of attraction is ook visualisatie = zie jezelf waar je wilt zijn..
Kijk maar eens naar 'the secret'

By the way: Ik heb vandaag gehoord dat Subway wereldwijd groter is geworden dan McDonald's vanwege hun nieuwe strategie...

In Amerika kan je bij de counter van een Subway een foldertje vinden met informatie over het beginnen van je eigen subway restaurant... Als mensen dan interesse hebben dan bellen ze de eigenaar van de subway waar ze die folder vonden. Als men dan vervolgens een Subway start krijgt die eigenaar van die eerste subway comissie over de verkoop van die nieuwe Subway!!

Men noemt dit: NETWERK MARKETING..

The industrie van de 21ste eeuw.... wacht maar af vrienden...

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Subway heeft inderdaad meer vestigingen dan McDonalds, wat overigens al een paar maanden geleden in het nieuws was. De omzet is daarentegen nog veel lager dan die van McDonalds. Komt omdat Subway veel kleine 'vestigingen' heeft in winkels en zo. Een beetje vergelijkbaar met dat je in sommige Praxissen een Hema koffiehoek hebt.

Groot verschil tussen MLM en Subway is trouwens dat je bij echte MLM kunt handelen waar je maar wilt. Als je een Subway winkel wil openen, dan zitten daar eisen aan, zoals dat je niet bv. dicht in de buurt van een andere Subway een vestiging kunt openen. Bovendien is de basis van een Subway vestiging niet het zorgen voor meer andere subways onder je, maar het verkopen van broodjes. Subway is dus meer een gewone franchise keten dan een MLM bedrijf.

kuklos

The Law of Attraction is geen universele wet die bewezen is. De naam is misleidend en ronduit fout.
MLMvoorstanderNL schreef:By the way: Ik heb vandaag gehoord dat Subway wereldwijd groter is geworden dan McDonald's vanwege hun nieuwe strategie...

In Amerika kan je bij de counter van een Subway een foldertje vinden met informatie over het beginnen van je eigen subway restaurant... Als mensen dan interesse hebben dan bellen ze de eigenaar van de subway waar ze die folder vonden. Als men dan vervolgens een Subway start krijgt die eigenaar van die eerste subway comissie over de verkoop van die nieuwe Subway!!

The industrie van de 21ste eeuw.... wacht maar af vrienden...
Ook hier ga je weer goed nat. Groter hangt af van welke definitie je hanteert. Afgezien daarvan ga je nu een organisatie die een folder laat liggen dat je ook een vestiging kan openen ineens ook mlm noemen. Ja, zo kan ik alles wel mlm noemen. Bij McDonalds hebben ze folders dat je daar kan komen werken. Ook mlm? Die hebben ze in meer organisaties. Allemaal mlm?

Maar dat is niet het enige, er ontbreekt weer het bewijs van je claim. Laat maar zien.

Tenslotte, de industrie van de 21e eeuw? Dus mlm gaat nadat het 70 jaar lang nog geen deuk in een natte krant sloeg nu wel doorbreken? Op welke gronden doe jij deze bewering?

Niels2010

MLMvoorstanderNL schreef:Nee, the law of attraction betekend niet dat als je enthousiast moet zijn.
Het slaat op het effect dat mensen hun 'denkpatroon' effect heeft op hun leven.
Dan vind ik het een vreemde naam.
MLMvoorstanderNL schreef:maar dit stond ook in die definitie. Laat ik het hier even mooi in de praktijk uitleggen.
Ik begin met te zeggen dat je op internet 100den boeken vind die kunnen aantonen dat de manier waarop iemand redeneert en denkt een groot effect heeft op het leven dat men leid.
Ik maak daarin wel graag even het onderscheid tussen boeken met een wetenschappelijke onderbouwing en boeken zonder een dergelijke onderbouwing. Kennelijk is deze perceptie van de werking van het menselijk brein niet (terdege) onderbouwd, anders was het niet langer een metafysisch begrip.
MLMvoorstanderNL schreef:Als voorbeeld kan ik nemen dat er hier mensen zijn dat MLM een kutsysteem is omdat het niet past in het plaatje zoals zij dat graag zien.
Met die nuance dat je niet moet vergeten dat die mensen er waarschijnlijk uberhaupt niet aan zullen beginnen...
MLMvoorstanderNL schreef:Sure het systeem is niet perfect maar dat is hier door niemand letterlijk beweerd.
Wellicht niet letterlijk, maar het is wel meermaals geïnsinueerd.
MLMvoorstanderNL schreef:Dan wordt de focus gelegd op die zwakke punten, denken in problemen noem ik dat, omdat er op die dingen de focus wordt gelegd kan ik je nu al vertellen dat je inderdaad niet gaat slagen, je programmeert je toekomst in MLM want je ziet het a misgaan voordat het misgaat en [...] je krijgt het resultaat waar je om vroeg! Zie je nou wel kutsysteem! :P ;)
Waarom zou je distributeur worden als je MLM niet ziet zitten? Bovendien zit er nog wel iets tussen van te voren zeker zijn van het falen van het systeem en je ogen sluiten, niet rekenen, niet beredeneren en niet nadenken, niet waar?
MLMvoorstanderNL schreef:Je kunt ook proberen om positief te denken en je te focussen op datgeen wat JIJ wil bereiken. Er wordt ook in mijn groep consequent geleerd om goed te zorgen voor je downline en te zorgen dat zij succes hebben want als je dit doet dan komt je eigen succes vanzelf.. samenwerken als een T E A M: Together Everyone Achieves More.
Synnergiedenken? Van waar toch al die New Age invloeden in MLM?
MLMvoorstanderNL schreef:Waaar jullie je druk om maken met je gelul of er nog wel genoeg is voor jezelf... zorgen maken is falen...
Wij zijn ook maar toeschouwers hè. Ons moet je niet meerekenen in je analyse van gedragsbeïnvloeding. Ik denk dat je wel aan kunt nemen dat de gemiddelde startende MLM-er, enthousiaster is dan ons.
MLMvoorstanderNL schreef:In Amerika kan je bij de counter van een Subway een foldertje vinden met informatie over het beginnen van je eigen subway restaurant... Als mensen dan interesse hebben dan bellen ze de eigenaar van de subway waar ze die folder vonden. Als men dan vervolgens een Subway start krijgt die eigenaar van die eerste subway comissie over de verkoop van die nieuwe Subway!!

Nee, dat is simpelweg een variant op een franchiseconcept. Wellicht zou je het multi-level franchise kunnen noemen ofzo, maar 'netwerk' is sowieso niet geschikt in dit verband.
MLMvoorstanderNL schreef:The industrie van de 21ste eeuw.... wacht maar af vrienden...
We zullen zien.

MLMvoorstanderNL

Nee, dat is simpelweg een variant op een franchiseconcept. Wellicht zou je het multi-level franchise kunnen noemen ofzo, maar 'netwerk' is sowieso niet geschikt in dit verband.
De ene eigenaar kent de andere dan toch? en als de 2de weer een nieuwe aanstelt krijgt de eerste ook weer geld... ik vind van wel.

Maar jij mag een mening hebben ;)

Niels2010

MLMvoorstanderNL schreef:
De ene eigenaar kent de andere dan toch? en als de 2de weer een nieuwe aanstelt krijgt de eerste ook weer geld... ik vind van wel.

Maar jij mag een mening hebben ;)
Fijn dat ik ook een mening mag hebben, maar zo gemakkelijk kom je er natuurlijk niet van af.

Het begrip 'multi-level marketing' bestaat uit twee onderdelen, namelijk: 'multi-level' en 'marketing'. Het zelfstandige naamwoord 'marketing' betreft de verzameling van activiteiten die ondernomen worden om een bepaald product of een bepaalde dienst aan te prijzen. Het bijvoeglijke naamwoord 'multi-level' duidt er op dat men op meerdere niveau's bezig is met deze aanprijzing.

In theorie zou het dus zo moeten werken dat men bezig is met het aanprijzen van een product en dat daar op meerdere niveau's over verdiend wordt. In de praktijk is het echter vaak zo dat er toch een soort van verkoop plaatsvindt, maar daar gaat de discussie nu echter niet over.

In het door jou geschetste voorbeeld is er niet of nauwelijks sprake van marketing; er is wel een multi-level aspect, maar dat vind je overal in de zakenwereld: er is altijd wel iemand die over iemand verdient. Toevalligerwijs gaat het hier om een franchise-aangelegenheid, maar dat verandert de aard van de zaak natuurlijk: subway is gericht op verkoop, verkoop vindt plaats door middel van franchiselocatie's en in de subway's, op internet, etc. (alle punten waarop Subway kan adverteren), worden nieuwe franchisenemers gevraagd, want Subway heeft groeipotentieel. Van marketing is echter geen sprake: er wordt geen personen gevraagd reclame te maken voor Subway.

'Netwerkmarketing' dan. 'Netwerkmarketing' verwijst naar het aanprijzen van producten binnen het netwerk van een persoon. Daarvan is hier natuurlijk al helemaal geen sprake - want waar zie jij het netwerk van een potentiële franchisenemer terugkeren?

kuklos

MLMvoorstanderNL schreef:Maar jij mag een mening hebben ;)
Fijn dat we een mening mogen hebben, maar kan je je bewering aangaande Subway onderbouwen?

MLMvoorstanderNL

kuklos schreef:
MLMvoorstanderNL schreef:Maar jij mag een mening hebben ;)
Fijn dat we een mening mogen hebben, maar kan je je bewering aangaande Subway onderbouwen?
Bel Subway USA

Niels Yu say tometo I say tomato..all the same thing

Gesloten