LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
jboere
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 aug 2003 09:57

wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door jboere »

hallo mensen

hierbij vertel ik u iets over mlm bedrijven er zijn veel mlm bedrijven
in nederland er zijn helle goeden maar ook slechten..
veel advertentie’ bestaan uit advertentie met veel geld verdienen met e-mail verzenden
nou mensen dat zijn mensen die juist over iemands rug geld probeert afgetroggeld
met loze berichten dat valt niet onder de categorie mlm.dus mensen trap niet in advertentie’s
van e-mail verzenden via pc .

WAT IS MLM WEL.

MLM is multi level marketing er zijn vele bedrijven die eerlijke bedrijf doel te bereiken
welke bedrijven zijn goed en die eerlijk uit betalen.

1 kleeneze
2 amway
3 eurphony telecom



dit zijn bedrijven die echt te vertrouwen zijn en je krijgt ook eerlijke verdiensten .
mensen zeggen vaak ja wat moet ik er mee dat zijn meestal de twijfelaars onder ons
die vaak denken dat het geld vanzelf komt je moet er wel wat voor doen dat moet je voor
een baas ook daar krijg je het ook niet voor niets.

STARTEN MET MLM IK WIL WEL STARTEN MAAR IK HEB KLEIN
BUDGET EN KINDEREN VERZORGEN?

mensen zijn vaak geïnteresseerd in het starten van een mlm bedrijf maar
ik heb klein budget en nog een gezin onderhouden .
wij hebben vaak die vraag dan doen we zelf water bij de wijn
om mensen met een klein budget toch te laten starten .
dan geven wij het starters pakket geheel gratis om toch een bedrijf op te starten
waar ook hun droom werkelijkheid worden wand als bedrijf moet je ook eens geven en niet
altijd nemen dus voor de mensen met kleine budget krijg men start pakket gratis


HOE WORDEN WE SUKSES VOL VRAGEN DE MEESTEN ZICH AF ?

door succes vol te worden word je door jou sponsor begeleid om zo
naar het succes te komen en ook door boeken te lezen.
u word niet rijk door mlm bedrijf maar een lekker extraatje.

wij hopen dat u nu wat meer begrijpt over mlm.

hier laat ik het bij

met vriendelijke groet
jboere zelfstandig distributeur rotterdam
bezoekt de site van ons ook even misschien bent u geïnteresseerd




http://www.ezeteam.net/boere
:oops:
Laatst gewijzigd door jboere op 05 nov 2005 11:00, 3 keer totaal gewijzigd.

Osiris
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 okt 2004 09:08

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Osiris »

Een organisator van een piramide systeem trachte in een hoger beroepzaak, dienende bij de Hoge Raad, tegen zijn veroordeling vanwege handelen in strijd met de wet op de kansspelen, aan te voeren bezig te zijn gewesst met MLM.

De Hoge Raad, wist daar wel raad mee en het beroep werd verworpen.

De Wet op de kansspelen is bij Wet van 14 mei 1998 (Stb. 298) gewijzigd. Sindsdien luidt art.1a als volgt:

"1. Onder een gelegenheid als bedoeld in artikel 1, onder a, wordt tevens begrepen het piramidespel.
2. Onder het piramidespel wordt verstaan een gelegenheid waarbij deelnemers een goed afgeven of een verplichting aangaan teneinde daaruit een voordeel te verwerven dat geheel of ten dele afhankelijk is van de afgifte van een goed of het aangaan van een verplichting door latere deelnemers."

De Memorie van toelichting omschrijft het piramidespel aldus2)

"Deelnemers aan een piramidespel moeten trachten door middel van een opschuifsysteem aan de top van de piramide te komen. De meeste piramidespelen kennen verschillende niveaus. Op ieder niveau werft iedere deelnemer één of meerdere nieuwe deelnemers, of worden deze deelnemers geworven door andere deelnemers of organisatoren van het piramidespel. Een nieuwe deelnemer betaalt een bepaald bedrag aan de deelnemer die hem geworven heeft en/of aan deelnemers of organisatoren die zich hoger in de piramide bevinden. Nadat de nieuwe deelnemer zelf weer nieuwe deelnemers geworven heeft, of deze door andere deelnemers of organisatoren geworven zijn, of soms nadat de opvolgende nieuwe deelnemers op hun beurt weer nieuwe deelnemers geworven hebben, of deze door andere deelnemers of organisatoren geworven zijn, krijgt hij zijn inleggeld, geheel, gedeeltelijk of vermeerderd met een bepaald bedrag terug. Hoewel er verschillende varianten van het piramidespel bestaan, hebben zij alle gemeen dat het te verwerven voordeel afhankelijk is van nieuwe deelnemers die op hun beurt weer geld inleggen."

De vraag wat een piramidespel is dient dus te worden beantwoord aan de hand van de omschrijving daarvan in art. 1a lid 2 Wet op de kansspelen (Wks). De memorie zet vervolgens het piramidespel af tegen bepaalde verkoopmethoden waarnaar ook de verdediging heeft gewezen. Het gaat bijvoorbeeld om zgn. multilevel marketing. De memorie merkt hierover op3)

"Naast het piramidespel zoals hierboven uiteengezet, bestaan er verkoopmethoden die in bepaalde opzichten gelijkenis vertonen met piramidespelen. Deze verkoopmethoden zijn bekend onder de naam "multilevel marketing" of "netwerk marketing". Deze verkoopmethoden of vorm van marketing vallen niet onder de definitie van het begrip piramidespel en zijn derhalve niet verboden onder het regime van de Wet op de kansspelen. Bij deze vorm van marketing verwerft de koper van een product het recht om zelf ook bepaalde produkten te verkopen waarmee hij een bonus, een provisie of een percentage van de omzet kan verwerven. Hetzelfde geldt voor de opvolgende kopers. Qua structuur vertoont multilevel marketing gelijkenis met een piramidespel. Het doel van deze vorm van marketing is echter wezenlijk anders dan het doel van een piramidespel. Multilevel marketing is een verkoopmethode. Een te verwerven voordeel in de vorm van een bonus, provisie of omzetpercentage dient om de verkoop van de betreffende producten te bevorderen en vormt derhalve onderdeel van het verkoopsysteem.
Bij multilevel marketing is geen sprake van het betalen van een bepaald bedrag uitsluitend teneinde het recht tot deelname aan een organisatie of het recht tot het werven van nieuwe deelnemers/kopers te verkrijgen, maar staat de verkoop van producten centraal. De deelnemer koopt produkten in voor een reële prijs, teneinde ze met winst te verkopen. In tegenstelling tot bij een piramidespel is er sprake van koop in de zin van artikel 7:1 BW. De afnemer betaalt niet voor deelname, maar voor het product. De afnemers die geen producten willen of kunnen verkopen worden derhalve niet benadeeld.
Gezien het bovenstaande is er geen reden multilevel marketing te verbieden zolang het gebruikt wordt als een methode om producten te verkopen."

Naar aanleiding van vragen van leden van de Tweede Kamer hoe het piramidespel van dergelijke verkoopmethodes was te onderscheiden merkte de minister op dat het wettelijk verbod niet uitsluitend was afgestemd op de verschijningsvorm maar tevens op doel en inhoud.(4) De minister ging daarbij nog in op de Britse Fair Trading Act 1973, die ook de multilevel marketing strafbaar stelt, maar wel onder voorwaarden5)

"De strafbaarstelling in de Britse wetgeving is gekoppeld aan bepaalde elementen van een "trading scheme". Er moet sprake zijn van betalingen ten gunste van de organisator of een andere deelnemer in een "trading scheme", waarbij de betalende partij wordt overgehaald tot het doen van die betalingen door het vooruitzicht dat hij door nieuwe deelnemers te introduceren zelf weer geld of andere voordelen zal ontvangen. Met andere woorden, het gaat om een betaling teneinde daarmee een voordeel te verwerven dat afhankelijk is van de deelname en betaling door latere deelnemers. Hieruit volgt dat in de Britse wetgeving hetzelfde uitgangspunt is gekozen als in het wetsvoorstel."

En in antwoord op de vraag of alle malafide praktijken aldus zouden zijn gedekt antwoordde de minister bevestigend6)

"Op het moment dat een deelnemer aan een piramidespel geld inlegt, verwerft hij geen voordeel, doch slechts de kans op voordeel in de toekomst. Dat mogelijkerwijs te behalen voordeel is echter afhankelijk van de inleg door latere deelnemers. Is er echter sprake van de verkoop van producten tegen een reële prijs, dan is er geen sprake van een piramidespel."

Osiris
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 okt 2004 09:08

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Osiris »


Jan van Eechoud

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Hi Osiris,

Ga je ook vermelden dat Jack van het MLM forum deze informatie heeft gevonden en dat, wanneer deze cynische tegenstanders goed kunnen lezen, er duidelijk staat vermeld dat de rechterlijke macht WEL een verschil ziet tussen piramidespellen en Multi Level Marketing?????

Zal NU de toonzetting hier veranderen.....?

Gaat men nu alleen nog maar knokken tegen ''piramidespellen''?

Denk van niet....
Ruiterlijk toegeven dat men zich heeft vergist en dat sommige bedrijven zich wel dégelijk netjes gedragen (waarvan sommige distributeurs weer niet.... :( ), is een onoverkomelijk probleem...

Hoop dat de vijandige sfeer minder zal worden.
Heb in ieder geval wat positievere uitspraken in deze posting gezien t.o.v. MLM-ers, dan vroeger......... :)

Vr. gr. JvE..........(Ja,ja..., ben al weer weg... :lol:

mrtelecom

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Wat een inhoudelijk fantastisch stuk Maarschalk! Een half jaar later en je discussie technieken zijn er niet bijster veel op vooruit gegaan.

Osiris
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 okt 2004 09:08

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Osiris »

Sorry Jan, Helemaal vergeten!! Ik vind het ook een geweldig artikel en even zo geweldig dat Jack die moeite heeft gedaan.

Hier staat Zwart op wit dat de Nederlandse wet duidelijk verschil maakt tussen Piramide en MLM.

Er zal nu natuurlijk weer de discussie ontstaan dat de mensen niet tegen MLM zijn, en dat ondanks dat de wetgever vertelt in de wet MLM niet illegaal is, het toch illegaal is enz.

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door jurrien »

Volgens mij heb ik nog nooit mlm en piramidespelen op 1 lijn genoemd. Ik zeg niet dat mlm een piramidespel is, maar als ik een inhoudelijke vraag stel over een produkt dat via mlm bedrijven word verkocht gaat men ineens mistig doen! Zelfs een normale vraag stellen is dan onmogelijk en krijg ik geen goed antwoord op, Ja dan ga je vanzelf denken over wat erachter kan zitten.
Jurrien

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Henrice »

Dat mlm gezien wordt als verkoopmethode is niet zo vreemd want dat is het ook.Als mlm verboden zou worden,dan zouden er een heleboel bedrijven gesloten gaan worden omdat de verkoopmethode in strijd is met een of andere vorm van ethiek.Dat hebben ze bij mlm heel goed in de gaten gehad.Sterker nog,iedere werkgever zou een gat in de lucht springen als hij zulk gemotiveerd personeel had dat zijn product bijna heilig verklaarde met een saamhorigheid waar de vonken bijna van af vliegen.Eigenlijk zijn die gapende,niet vooruit te branden collega's best wel vervelend.Toch als ik verder redeneer en nog verder redeneer kom ik iedere keer maar weer bij de markt en de Aldie terecht.Dat zou betekenen dat mlm gewoon een achterhaalde middeleeuwse verkoopmethode is of ik ben nog niet in staat te denken in een wereld van thuisverkopers.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door student26 »

Tsjonge Jan, Rene, nee echt, we zijn het nu ineens helemaal met jullie eens hoor...

Is het nou echt nodig om net te doen of er ineens iets nieuws onder de zon is? De discussie over de vraag of MLM illegaal is ja of nee is volgens mij een jaar geleden al behandeld.

Natuurlijk wordt er onderscheid gemaakt tussen MLM en piramidespelen, dat lijkt me nogal logisch aangezien er wezenlijke verschillen tussen de twee zijn. Dat de wetgever wel voorwaarden stelt (zelfs in het voor de zoveelste keer geplaatste stuk), daar wordt evenwel "maar even" aan voorbij gegaan. Ik noem er maar eens twee:
Gezien het bovenstaande is er geen reden multilevel marketing te verbieden zolang het gebruikt wordt als een methode om producten te verkopen.
Is er echter sprake van de verkoop van producten tegen een reële prijs, dan is er geen sprake van een piramidespel.
Die lijken mij toch vrij duidelijk? De discussiepunten verschuiven daar dus mee: staan de producten centraal? Is er sprake van een reele prijs? Dat zijn punten die hier ook al aan de orde zijn geweest, en dat zijn de punten waarop de voor- en tegenstanders hier van mening verschillen. NIET de vraag of MLM door de wetgever als illegaal wordt gezien of niet, want daarop is ook het antwoord van de tegenstanders, al zijn die het daar niet altijd mee eens, dat MLM niet illegaal is.

Daarnaast liggen de accenten hier op nog veel meer terreinen anders. Zo is hier de vraag al regelmatig aan de orde geweest in hoeverre MLM ethisch is. Daarover heeft de wetgever het niet, althans niet in bovengenoemd stuk, maar dit is wel 1 van de belangrijkste punten. Ook het feit dat regelmatig, direct of indirect, potentiele kandidaten wordt wijsgemaakt dat MLM ze voorspoed zal brengen komt in het stuk niet aan bod. De impliciete beloften (rijkdom, vrijheid) die in tekst en plaatjes op de sites van bekende MLM bedrijven naar voren komen worden niet genoemd, noch het feit dat bij het gros van de MLM´s een overweldigende meerderheid geen fluit verdient (en inherent aan het systeem ook niet KAN verdienen).

Kortom, de discussie is verre van gesloten. Want op al deze punten verschilt iedereen hier nog steeds van mening en is nog altijd geen tegendeel bewezen, hoe graag de heren voorstanders dat ook onder het tapijt willen vegen.

mrtelecom

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Eerlijk en ethische hoge waarden zijn belangrijk voor de gemiddelde tegenstander van MLM?!

Nee dus, dhr de Beer, eigenaar van mlm-alarm.nl heeft zojuist de echte cijfers verwijdert die ik op zijn site geplaatst had naar aanleiding van zijn onjuiste berekeningen. En dat nadat hij gisteren nog liep te zeggen dat hij mij niet verwijderen zou omdat hij, in tegenstelling tot de criminele MLM'ers, wel iedereen zijn woordje liet doen.

Ik heb nog geen bericht van dhr. de Beer verwijdert gezien op het mlm prikbord.

Het toont weer aan wie hier echt de leugenaars zijn.

mrtelecom

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door mrtelecom »

@student.

Jouw drogredes gaan NIET op voor Euphony. Er worden geen beloftes gedaan van grote rijkdommen, het is eenvoudig je investering te vermenigvuldigen, de diensten zijn zeer aantrekkelijk geprijst (het merendeel van de klanten komt uit referenties van andere klanten).

Jullie antwoorden en redenaties zijn gericht op een gehele bedrijfstak en natuurlijk zitten daar goede en minder goede bedrijven tussen. Maar generaliseer niet zo.

Er zijn zat makelaars te vinden die het niet zo nauw nemen. Dus word geen makelaar want dan ben je een rotzak (of zoals hier soms gesuggereerd word een crimineel).

Ik heb meer mensen geholpen om er heel wat beter voor te staan dan mensen ingeschreven die hun geld niet hebben terugverdient. En van diegenen die hun geld niet hebben terugverdient is de volle 100% daar zelf voor verantwoordelijk. Van hen krijg ik altijd te horen dat IK niet weet hoe het werkt. Dat zal dan ook wel de reden zijn dat IK er een fulltime inkomen aan over houdt en ZIJ verlies lijden (of zou het misschien een idee zijn om eens in de leer te gaan bij iemand die weet hoe het werkt?!)

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door student26 »

Eerlijk en ethische hoge waarden zijn belangrijk voor de gemiddelde tegenstander van MLM?!
Voor de gemiddelde tegenstander wel ja.
Nee dus, dhr de Beer, ... [knip]
Het toont weer aan wie hier echt de leugenaars zijn.
Ik heb ook het gastenboek van MLM Alarm getekend. Ik denk dat ik daarin ook wel duidelijk heb gemaakt dat ik het niet eens ben met de manier waarop hij reageert. Ik hoop dat je zelf ook wel inziet dat je (alweer) zelf aan het doen bent waar je de rest van beschuldigt. 1 voorbeeld is verre van een gemiddelde Rene. En weer geen enkele inhoudelijke reactie van je trouwens. Alweer jammer.

jboere
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 aug 2003 09:57

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door jboere »

het is nooit verboden om mlm te doen waar zou Shell zijn zonder mlm
en waar zouden de verzekering kantoren zonder mlm zijn helemaal niets
de hele economie is mlm wand zonder mlm is geen enkel bedrijf niets.
er moet altijd een marketing plan zijn wand zonder marketing plan kun je niet beginnen
ook geen bedrijf starten dus heel nederland of het nu een klein mlm bedrijf is of
een heel groot bedrijf de multi level marketing is in elk bedrijf aanwezig zelf als je voor je baas werkt is marketing aanwezig wand zonder marketing zou het land zo kapot gaan en de
economie nooit goed draaien dus u ziet het je hebt het nodig mlm.

Groetjes,
jboere

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door student26 »

Waarmee mijn laatste opmerking uit het vorige bericht komt te vervallen.
@student.
Jouw drogredes
Dat zijn het bij lange na niet Rene.
gaan NIET op voor Euphony. Er worden geen beloftes gedaan van grote rijkdommen, het is eenvoudig je investering te vermenigvuldigen, de diensten zijn zeer aantrekkelijk geprijst (het merendeel van de klanten komt uit referenties van andere klanten).
Toegegeven, de Euphony-site bevat minder implicaties dan de sites van andere MLM's (er staat namelijk bijna geen r33t op). Maar toch:

"Euphony biedt u nu de kans om een leuke bijverdienste uit te bouwen..."

"...kan immers rekenen op een leuke commissie."

"Deze gerespecteerde vorm van marketing leidt snel tot resultaten. In 2001 betaalde Euphony in Verenigd Koninkrijk meer dan 10 miljoen euro uit aan haar zelfstandige Consultants!"

"Binnenkort ben je met eigen internationale onderneming actief in Nederland, Europa en de VS."

"Zonder de traditionele zorgen, want die neemt Euphony van je over"

"Succesvolle BC’s verwerven een zelfstandig, volwaardig inkomen met Euphony."

Kortom, genoeg impliciete beloften te vinden. En nee, het staat er niet glashard nee. Dat is nou juist het kenmerk van impliciete beloften: zeg dingen zonder ze te zeggen. Laat de lezer zelf interpreteren, maar stuur wel in een bepaalde richting. En dat is precies wat hier gebeurt. Net zoals plaatjes van mensen die bovenop een berg staan: er wordt niet gezegd dat jij over 5 jaar bovenop een berg staat, er wordt een gevoel van vrijheid opgewekt, een gevoel van vrije tijd, enzovoorts. Eigenlijk is het nog smeriger dan gewoon glashard zeggen.
Jullie antwoorden en redenaties zijn gericht op een gehele bedrijfstak en natuurlijk zitten daar goede en minder goede bedrijven tussen. Maar generaliseer niet zo.
Pardon?! Lees je je vorige bericht nog even?
"Onze" redenaties zijn gericht op de gehele MLM-branche om de doodsimpele reden dat er geen MLM te vinden is waarbij het niet gebeurt. Het is inherent aan het systeem. Net zoals het inherent aan het systeem is dat er altijd mensen zullen zijn voor wie het ONMOGELIJK is nog iets te verdienen. Dus alleen al zeggen dat je een leuke bijverdienste kunt opbouwen is al een leugen, het geldt immers niet voor iedereen.
Er zijn zat makelaars te vinden die het niet zo nauw nemen. Dus word geen makelaar want dan ben je een rotzak (of zoals hier soms gesuggereerd word een crimineel).
En gelijk heb je. Daar zitten inderdaad *****'s tussen. En in andere branches ook. Maar daar hadden we het niet over.

En je laatste alinea, tsja, dat hebben we nu wel al vaak genoeg gehoord volgens mij. Volgens MLM'ers ligt het ALTIJD aan de mensen zelf. Nu weet ik ook wel dat de 1 er meer tijd en energie in steekt dan de ander, maar het systeem werkt ook niet mee.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door student26 »

het is nooit verboden om mlm te doen waar zou Shell zijn zonder mlm en waar zouden de verzekering kantoren zonder mlm zijn helemaal niets de hele economie is mlm wand zonder mlm is geen enkel bedrijf niets. er moet altijd een marketing plan zijn wand zonder marketing plan kun je niet beginnen ook geen bedrijf starten dus heel nederland of het nu een klein mlm bedrijf is of een heel groot bedrijf de multi level marketing is in elk bedrijf aanwezig zelf als je voor je baas werkt is marketing aanwezig wand zonder marketing zou het land zo kapot gaan en de economie nooit goed draaien dus u ziet het je hebt het nodig mlm.
Misschien is het handig eens wat meer punten en hoofdletters te gebruiken? Het wordt nogal onleesbaar zo...

Maar inhoudelijk: MLM is niet hetzelfde als een marketing plan. Hier geldt alle katten zijn dieren, maar niet alle dieren zijn katten; ofwel MLM is een marketingplan, maar niet alle marketingplannen zijn MLM.

Netwerken is trouwens iets totaal anders dan MLM. Je bericht slaat als een tang op een varken.

jboere
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 aug 2003 09:57

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door jboere »

ik zie dat je weinig van marketing af weet .
dan zou je dus wel weten dat in elk bedrijf marketing is.

maar geef jij dan is aan hoe grote bedrijven aan orders en klanten komen.

niet zomaar uit de lucht vallen daar heb je weer een persoon nodig die met zijn marketing plan naar andre klant gaat om dit plan te bespreken. en overeen te komen.

nu wil ik aan jou vragen 1. waar is marketing uit ge bouwt
2. hoe krijg jij klanten zonder marketing
3. is recklame marketing ja of nee geef daar antwoord op .

vragen over een zaak op bouwen.

geef daar ook de vragen die ik stel.

1. hoe begin ik een zaak antw .graa geven
2. wat moet je doen om een zaak te beginnen
3. wat moet je eerst doen om een goede zaak
op te starten graag antw.
4 welke fin. dingen moeten geregeld worden
5 wat is het plan voor het bedrijf
6 wat word het voor een bedrijf

kijk op deze vragen wil ik nu van jullie tegen standers van mlm hier wil ik antwoord op deze vragen een kijken of julie weten hoe een bedrijf in zijn werk gaat om te starten ik wil van jullie antwoord .

dit zijn de vragen die ik jullie stel.

groeten
jboere

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door student26 »

ik zie dat je weinig van marketing af weet .
Dat spijt me dan zeer voor je... Ik heb een Drs.-titel in de economie.
dan zou je dus wel weten dat in elk bedrijf marketing is.
Dat heb ik dan ook niet ontkend.
maar geef jij dan is aan hoe grote bedrijven aan orders en klanten komen. niet zomaar uit de lucht vallen daar heb je weer een persoon nodig die met zijn marketing plan naar andre klant gaat om dit plan te bespreken. en overeen te komen.
Dat is een mogelijkheid inderdaad. En dat noemen we netwerken. Of koude acquisitie. Maar dat is totaal iets anders dan MLM.
nu wil ik aan jou vragen
1. waar is marketing uit ge bouwt
Als ik dat allemaal moet vertellen dan moet ik hier een boek gaan schrijven. Het spijt me zeer maar daar begin ik echt niet aan. Een korte omschrijving zou iets zijn in de trant van "het geheel aan activiteiten dat gericht is op het bevorderen en vergemakkelijken van ruiltransacties". Een handige indeling voor de activiteiten die binnen marketing vallen is bijvoorbeeld de marketingmix, ook wel de 4 (of 5, 6 of 7, naar gelang de branche e.d.) P's genoemd: Product, Prijs, Promotie, Plaats (, Personeel, Presentatie, enz.). Marketing doet "iets" op al deze gebieden.
2. hoe krijg jij klanten zonder marketing
Dat ligt aan de branche, het product, enzovoorts. Microsoft bijvoorbeeld is gestart met een uitgekiende marketingstrategie, maar hoefde tot voor kort weinig te investeren in bijvoorbeeld reclame omdat er sprake was van een lock-in effect.
3. is recklame marketing ja of nee geef daar antwoord op .
Reclame is één van de vele onderdelen van marketing.
vragen over een zaak op bouwen.
geef daar ook de vragen die ik stel.
1. hoe begin ik een zaak antw .graa geven
Beetje vage vraag. Ligt eraan wat je precies bedoelt, maar in wezen heb je een zaak op het moment dat je geld verdient door het aanbieden van een product. Het kan natuurlijk veel uitgebreider; je kan ook zeggen dat je pas een zaak hebt op het moment dat je een KvK nummer hebt, of wanneer je onafhankelijk van anderen alle beslissingen kan nemen die betrekking hebben op het aanbieden van een product.
2. wat moet je doen om een zaak te beginnen
Het allereerste? Een product aanbieden.
3. wat moet je eerst doen om een goede zaak
op te starten graag antw.
Die is niet te beantwoorden.
4 welke fin. dingen moeten geregeld worden
Is afhankelijk van o.a. de grootte.
5 wat is het plan voor het bedrijf
Het ondernemingsplan.
6 wat word het voor een bedrijf
?
kijk op deze vragen wil ik nu van jullie tegen standers van mlm hier wil ik antwoord op deze vragen een kijken of julie weten hoe een bedrijf in zijn werk gaat om te starten ik wil van jullie antwoord .
dit zijn de vragen die ik jullie stel.
Ik zie nog steeds niet wat nou het verband met MLM is.

F-ektief
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 okt 2005 12:03

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door F-ektief »

Het is me duidelijk.
MLM is voor de dommerikken zonder kennis die vervolgens de mensen met kennis gaan uitmaken voor dom omdat ze andere dingen zeggen dan de motivators die hen van alles op de mouw spelden.

MLM is geen marketing maar verkoop.
MLM heeft als hoofddoel het opbouwen van een zo groot mogelijke downline.
Er zijn nauwelijks nette MLM bedrijven en Euphony is een van de meest verwerpelijke bedrijven.

Maar ik kan het niet weten. Ik ben slechts een adviseur van simpele bedrijven als IBM, Office Centre, RABO bank, Fokker, NedCar en paar meer waarvan hier gezegd wordt dat ze ook aan MLM doen.

Ik zal het eens gaan voorleggen aan de marketing afdelingen daar.

jboere
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 aug 2003 09:57

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door jboere »

een helle hoop wand als je een ondernemings plan maakt dan ben je ook met markgerichte zaken bezig dus marketing.

ik had een antwoord van hoe kun je een goede zaak op bouwen.

en hoe moet je beginnen. je maakt een plan dat antwoord was goed maar je hebt nog meer om een goede zaak te starten.
ga een na .1 wat voor zaak wordt het zet op papier en ga daarmee naar
boek houder die dus plan kan aanpassen en advies geven op eventueele dingen die op papier staan even door te nemen eventueel op advies veranderen. dan ga je een naam voor je bedrijf/zaak verzinen
wordt het eenmans zaak of een vof.

zo zet je een bedrijf in elkaar en eerst goed laten informeren.
door een adviesburo.

zo kom je verder en dit als je het groot wil aanpakken laat je dan advies geven door kamer van koop handel dit kan men ook doen met mlm bij de ondernemings balie.

dus zo krijg je toch een aardig bedrijf.

groetjes jboere

F-ektief
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 okt 2005 12:03

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door F-ektief »

Omdat de MLM ers naast lagere school vaak alleen maar getraind zijn door de motivators en propagandisten van hun sectes hier even een korte samenvatting van het boek van mijn vriend Burgers, de marketing guru van Nederland
Marketing is een kwestie van drie K's
Kennen,
Kontact
Kopen.

Als je een bedrijf niet kent krijg je nooit kontact en zul je dus niet kopen.

Kennen heeft nog zo iets als imago. Slecht imago zal nooit leiden tot contact, tenzij strikt noodzakelijk.
Is een bedrijf onbekend, dan zal kopen moeilijk zijn.

Daarom zetten bedrijven in op naamsbekendheid en een goed imago.

Daar gaat MLM de mist in. De naamsbekendheid van Herbalife is groot, maar het imago is bedroevend.
Vraag mensen wie Amway kent en je krijgt gefronste wenkbrauwen.
Vergelijk de naamsbekendheid van Euphony met de concurrenten dan weet je waarom de concurrentie zich niks aantrekt van euphony.

Omdat MLM niks aan naamsbekendheid doet, maar alleen op contacten gokt is het als verkoopkanaal ongeschikt.

Waarom zou men dan deze bedrijven toch in stand houden?

Gesloten