Laten we ook vermelden dat elk verzoek van mij, student26, econometrist of madeleine of een ander worden afgedaan met "ik heb geen cijfers" of "ieder wil iets anders". Werkelijke cijfers die nou die juichstemming van onze mlm-ers aan kunnen tonen blijven uit.
Dat ik daardoor niet ik kan zien dat mlm werkt betekent dat ik negatief ben? Graag, dan ben ik maar negatief. Beter dan tegen beter weten in dat prutsmethodiekje verdedigen terwijl ik elke dag dieper in een moeras zink vanwege dat prutsmethodiekje.
Je zegt dat alladin juiste feiten heeft genoemd. Nou en? Laat ik een vergelijk trekken. Arie Olivier deed dat ook, is dat een reden om vervolgens met hem in zee te gaan? Want ja, als er juiste feiten zijn genoemd dan moet het wel goed zijn. Dat meer dan 99% onzin is wat wordt verteld is niet van belang.
Dat alladin hier voornamelijk zijn eigen websiteje wil promoten onder het mom van "ik wil helpen de werkeloosheid omlaag te krijgen" is schijnbaar prima oke.
Laat ik eindigen met een vraag:
Aldus alladin. Wat ik mij dan afvraag is waarom die mensen die nu blijkbaar ineens wel ondernemer kunnen zijn dat niet eerder hebben gedaan? Omdat de instapkosten zo laag zijn? Goed punt. maar je wordt verkoper. En waarom zou je als moederonderneming je verkopers recruteren uit die groep mensen die nog nooit heeft verkocht en dus de meest onervaren verkopers zijn die je kan vinden?MLM is een systeem die werkt voor degenen die een onderneming willen starten.
Enkel en alleen omdat we de mensen kunnen doen geloven dat hun vrienden en familie wel af gaan nemen, onder de sociale druk die hun wordt opgelegd.
Als ik het vanuit een ondernemingsperspectief bekijk, vraag ik me ook af waarom ik van die onervaren verkopers neem. FLP heeft 5 miljoen mensen aan het werk en die halen slechts 2,1 miljard dollar aan omzet binnen voor hun. Die 120.000 bij Shell halen meer dan het 100 voudige binnen. Voor een Unilever, Philips of ABN Amro kan ik soortgelijke cijfers tonen. Herbalife heeft 1 miljoen mensen aan het werk en komt niet verder dan 1,2 miljard dollar omzet.
Wat is voor mij als moederorganisatie de baat bij mlm? Zoveel mensen aan het werk en zo weinig resultaat. En dan heeft mlm ook nog eens een slechte naam. Wat is hun baat anders dan de risico's verleggen naar de deelnemers?
Sorry hoor, maar waarover moet ik nu precies positief zijn?
Over het feit dat je 6000 euro per maand kan verdienen? Dat kan in een gewone baan toch ook?
Ja, je hebt gelijk, zeer weinig mensen lukt dat. Maar hoeveel lukt het met mlm? Is het precentage daar hoger dan?
Waarom zou ik eigenlijk niet negatief zijn? Wat mlm betreft dan.