Afstudeerproject: oproep voor mensen/gedupeerden met ervaringen met negatief reisadvies

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
GuusjeSteeg

Afstudeerproject: oproep voor mensen/gedupeerden met ervaringen met negatief reisadvies

Ongelezen bericht door GuusjeSteeg »

Goedendag,

Mijn naam is Guusje Steeg en ik ben bezig met mijn afstudeerproject voor de studie journalistiek. Mijn afstudeerproject gaat over de rol van negatief reisadvies op de toeristische sector en vakantiegangers zelf. Daarnaast ben ik me ook aan het verdiepen in de totstandkoming van negatief reisadvies en de rol van verzekeringsmaatschappijen ten opzichte van het advies en vakantiegangers.

Voor dit project ben ik opzoek naar verhalen van mensen die ervaringen hebben met negatief reisadvies. Dit kan zijn, een vakantie die is geannuleerd wegens een rode kleurcode of juist moeilijkheden bij het annuleren wegens onduidelijkheden tussen het reisadvies en de verzekering. Mocht iemand een nieuwe ervaring hebben op het gebied van reisadvies of een oude ervaring verder willen toelichten, zou ik daar graag mee in contact komen!

Stuur mij in dat geval een DM of reageer op dit bericht, hartelijk dank!

Met vriendelijke groet,

Guusje Steeg

J. Deltoer

Re: Afstudeerproject: oproep voor mensen/gedupeerden met ervaringen met negatief reisadvies

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik was 3 jaar geleden in Schotland. Moest me voor de terugreis naar Nederland laten testen op Covid19. Resultaat: positief. Ik kreeg een negatief reisadvies.
Toen vliegtuig gepakt naar Brussel. Daar was een test tevoren niet nodig.
Ja, een mensch kan wat meemaken....

Methusalah

Re: Afstudeerproject: oproep voor mensen/gedupeerden met ervaringen met negatief reisadvies

Ongelezen bericht door Methusalah »

J. Deltoer schreef:
03 apr 2025 13:34
Ik was 3 jaar geleden in Schotland. Moest me voor de terugreis naar Nederland laten testen op Covid19. Resultaat: positief. Ik kreeg een negatief reisadvies.
Toen vliegtuig gepakt naar Brussel. Daar was een test tevoren niet nodig.
Ja, een mensch kan wat meemaken....
Serieuze vraag. Wat is er mis met jou?

Volgens mij ben je er nog trots op ook terwijl je je eigenlijk kapot moet schamen. Opzettelijk de gezondheid van anderen in gevaar brengen. Jammer dat ze je niet gepakt hebben.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Methusalah schreef:
03 apr 2025 13:48
Dat-ie zoiets doet is al tekenend. Maar er vervolgens over ronken is nog veelzeggender. :roll:

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Methusalah schreef:
03 apr 2025 13:48

Volgens mij ben je er nog trots op ook terwijl je je eigenlijk kapot moet schamen. Opzettelijk de gezondheid van anderen in gevaar brengen. Jammer dat ze je niet gepakt hebben.
Ach, korreltje zout en mensen opjutten. Beter om hier niet op te reageren.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

*op zoek, dus los geschreven.

Begrijp ik goed dat je mensen interviewt voor jouw onderzoek en niet zozeer een enquête hebt, zoals we hier meestal zien? Indien ja is het handig om dit expliciet te vermelden.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

kuklos schreef:
03 apr 2025 14:38
Indien ja is het handig om dit expliciet te vermelden.
Maar wat te doen indien nee? :lol:

GuusjeSteeg

kuklos schreef:
03 apr 2025 14:38
*op zoek, dus los geschreven.

Begrijp ik goed dat je mensen interviewt voor jouw onderzoek en niet zozeer een enquête hebt, zoals we hier meestal zien? Indien ja is het handig om dit expliciet te vermelden.
Klopt inderdaad! ik ben op zoek naar mensen die (los van corona) te maken hebben gehad met een negatief reisadvies tijdens het afleggen of boeken van een reis en die daar hinder van hebben ondervonden. Deze mensen zou ik graag interviewen!

geengast

Ongelezen bericht door geengast »

Begin eens met te melden dat een "negatief reisadvies" al jaren niet meer bestaat. Vroeger hield dit in dat geen enkele reisverzekering dekking bood. Momenteel hebben we de kleurcodes.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En wat houden die kleurcodes in? Groen betekent dat je er heen kan, geel dat je moet opletten en er risico's zijn, oranje dat je alleen noodzakelijke reizen moet maken en rood dat je er niet heen moet reizen. Dat laatste lijkt me duidelijk een negatief reisadvies. Over oranje kun je dat eigenlijk ook wel zeggen.

Helaas ken ik geen gevallen die een rood of oranje advies hadden en daadwerkelijk problemen hadden. Mijn zusje is tijdens oranje afgereisd naar het buitenland, maar heeft er totaal niets van gemerkt.

Edit: ik bedenk me nu dat ze vorige maand in het rode gedeelte van de Filipijnen zat. Daar heeft ze ook niets gemerkt, overigens.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Vanuit een verhuurder gezien: als een land op oranje of rood gaat, wordt er minder geboekt, uiteindelijk alleen door mensen, die zelf prima in staat zijn de risico's in te schatten of per se in de omgeving moeten zijn.

Dus ja, de reisadviezen hebben effect.

GuusjeSteeg

Dank jullie wel voor de reacties! De kleurcodes zijn wat dat betreft natuurlijk erg concreet en bieden daardoor een effect. Is er iemand die bijvoorbeeld heeft geboekt maar vervolgens te maken kreeg met stijgende veiligheidsrisico's in het land voordat de vakantie begon?

Plaats reactie