goede zorgverzekering via gemeente breda - gemeente-extra-uitgebreid > perfect 2017 :+- 115,00 incl. aanvullende verkering
betaal daarnaast eigen risico in termijnen aan CZ en wat ik eventueel niet gebruik krijg ik netjes terug ... normaal toch
per 2018 ben ik verplicht om het eigen risico via gemeente te betalen .. zij schieten dat dan voor ..? waarom
is niet zo'n punt verder ,maar .... tot verbazing /grote verbazing krijg ik van gemeente NIETS terug als ik over heb van eigen risico ??????
dus gemeente breda steekt rest van eigen risico in een spaarpot of wat gebeurt er met dit geld ?
heb ik betaald ....
uitleg gemeente : er is maar 6% van verzekerden die eigen risico niet opmaakt NOU EN
dit mag toch niet ???
groet van een boos iemand
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] eigen risico gemeente-extra-uitgebreid
Re: eigen risico gemeente-extra-uitgebreid
Bij mijn gemeente kun je kiezen uit een Gemeentepakket zonder verplicht eigen risico en een Gemeentepakket inclusief eigen risico. Bij die laatste wordt gewaarschuwd dit pakket alleen te nemen als je zeker weet dat je je eigen risico in het nieuwe jaar zult gebruiken.
Er wordt niemand verplicht het pakket inclusief eigen risico te nemen, daar kiest de verzekerde zelf voor.
Er wordt niemand verplicht het pakket inclusief eigen risico te nemen, daar kiest de verzekerde zelf voor.
Dan pak je toch gewoon een verzekering die je zelf regelt, NIET via de gemeente ?
Los van het feit dat TS dan zelf een verzekering kan regelen, is het natuurlijk van de zótte dat de gemeente Breda geld van burgers inpikt. Ik zou zeggen: schrijf ook eens de Nationale Ombudsman aan.
natuurlijk kan ik een andere verzekering nemen !
de 'gewone verzekering' van gemeente heeft voor mij te weinig dekking
de extra-uitgebreid is perfekt en goedkoop , bij andere verzekeraars ben ik stuk duurder uit !
waar het mij omgaat is dat gemeente gewoon geld wat ik eventueel teveel betaal gewoon niet aan mij terugbetaald !!!
is toch van de gekke ,
de 'gewone verzekering' van gemeente heeft voor mij te weinig dekking
de extra-uitgebreid is perfekt en goedkoop , bij andere verzekeraars ben ik stuk duurder uit !
waar het mij omgaat is dat gemeente gewoon geld wat ik eventueel teveel betaal gewoon niet aan mij terugbetaald !!!
is toch van de gekke ,
Het steekt toch echt iets anders in elkaar dan hier door Boos!13 wordt beweerd: de gemeentekorting van 36,- euro p.m. op de premie wordt teruggebracht naar 4,- euro, die 32 euro wordt dan gebruikt voor ER. Degenen die het ER niet volledig verbruiken (6% blijkbaar), lopen dus een korting mis.
Nieuwe regeling voor het wettelijk eigen risico € 385,- per 2018 voor de Gemeenten Extra Uitgebreid.
Er verandert iets per 2018 in het wettelijk eigen risico, als u het aanvullend pakket AV Gemeenten Extra Uitgebreid heeft. In 2017 ontving u een korting van € 36,00 op de premie. Daarnaast was u verplicht om mee te doen aan het gespreid betalen van het eigen risico. Dit werd in 10 termijnen van € 38,50 door CZ bij u in rekening gebracht.
In 2018 geeft de gemeente Breda nog steeds een korting van € 36,00. Deze wordt echter niet meer volledig op de premie in rekening gebracht. U ontvangt nog een korting van € 4,00 op de premie. Van het restant wordt uw eigen risico door de gemeente betaald. U ontvangt dus geen aparte rekeningen meer met betrekking tot het eigen risico.
Nieuwe regeling voor het wettelijk eigen risico € 385,- per 2018 voor de Gemeenten Extra Uitgebreid.
Er verandert iets per 2018 in het wettelijk eigen risico, als u het aanvullend pakket AV Gemeenten Extra Uitgebreid heeft. In 2017 ontving u een korting van € 36,00 op de premie. Daarnaast was u verplicht om mee te doen aan het gespreid betalen van het eigen risico. Dit werd in 10 termijnen van € 38,50 door CZ bij u in rekening gebracht.
In 2018 geeft de gemeente Breda nog steeds een korting van € 36,00. Deze wordt echter niet meer volledig op de premie in rekening gebracht. U ontvangt nog een korting van € 4,00 op de premie. Van het restant wordt uw eigen risico door de gemeente betaald. U ontvangt dus geen aparte rekeningen meer met betrekking tot het eigen risico.