| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Elektrische Auto
-
Michael177
Elektrische Auto
Beste meneer/mevrouw,
Op dit moment is het aantal elektrische auto’s binnen Nederland aan het groeien. De overheid heeft een doel van 1 miljoen elektrische auto’s in 2025 gesteld. Om deze reden is het belangrijk om meer onderzoek te doen naar de voorkeuren van de Nederlandse bevolking. Wat wil de consument zien bij een elektrische auto en in welke mate? Om dit te kunnen onderzoeken heb ik voor mijn scriptie aan de TU Delft een enquête gemaakt om hier meer inzicht in te krijgen.
U zal mij heel erg helpen door het invullen van de volgende enquête. Het zal maximaal 5 minuten duren.
http://goo.gl/forms/mB3ymgYpOZ
Alvast bedankt!
Op dit moment is het aantal elektrische auto’s binnen Nederland aan het groeien. De overheid heeft een doel van 1 miljoen elektrische auto’s in 2025 gesteld. Om deze reden is het belangrijk om meer onderzoek te doen naar de voorkeuren van de Nederlandse bevolking. Wat wil de consument zien bij een elektrische auto en in welke mate? Om dit te kunnen onderzoeken heb ik voor mijn scriptie aan de TU Delft een enquête gemaakt om hier meer inzicht in te krijgen.
U zal mij heel erg helpen door het invullen van de volgende enquête. Het zal maximaal 5 minuten duren.
http://goo.gl/forms/mB3ymgYpOZ
Alvast bedankt!
Re: Elektrische Auto
Slechte enquête. Er wordt direct naar inkomen gevraagd, de optie weet ik niet kan ik niet aanvinken bij hoeveel kilometer ik op een dag rij, maar ik kan wel 10.000 km op een dag rijden ingeven (dat is gemiddeld 100 uur rijden), en wat ik nu werkelijk belangrijk vind aan een elektrische auto kan ik niet vermelden, want alles wordt al voorgekookt.
-
stofzuigertje
Het probleem is de oplaadtijd.
Bij normaal tanken ben je in 5 minuten weer weg, de batterij is dus het struikelblok.
Ook het aantal laadpunten en beschikbare snel laders.
Zelf nu bezig met zelfgebouwde lichte Aluminium auto, en die heeft Condensatoren.
Wel groot nadeel, zelfontlading dus na 3 weken vakantie en op Schiphol staan leeg!
Maar voordeel, binnen 4 minuten vol geladen bij krachtstroom en 10 minuten thuis op 230 V~ .
Lichter dus geen stroom nodig om zware accu pack te vervoeren....
Minder Ah in de Condensatoren maar ook geen 230 Kg maar slechts 105 Kg....
De 105 Kg is dus eigenlijk 2x 52,5 Kg!
Ja, ik rijd met 52,5 Kg condensatoren tot 100 Km bij rustig 80 Km tussen vrachtwagens en geen stadsverkeer.. en met nog 2e accu pack extra tot 200 Km of sneller...
Max 130 Km is haalbaar.
De extra Accu is dus Kofferbak 22,5 Kg + 30 Kg onder motorkap die vrij leeg is.
Dit is wegens gewichtsverdeling.
De gebruikte zelf gemaakte Grafeen Condensatoren hebben wel enkele nadelen maar een 2e serie word verbeterd, iets dikkere laag en minder krakeleren!
Ja, dus niet de Conrad voorraad maar zelf maken in Keukenrol formaat!
In September hoop ik met 2e auto, een verbeterde te komen en die zie je vanzelf op de TU Delft komen...
Er word dus al gewerkt voor een auto van 1e jaars, die nog op Nummerus Fixus moet wachten voor L&R of word het helaas WerkTUIGbouwkunde?
Bij normaal tanken ben je in 5 minuten weer weg, de batterij is dus het struikelblok.
Zelf nu bezig met zelfgebouwde lichte Aluminium auto, en die heeft Condensatoren.
Wel groot nadeel, zelfontlading dus na 3 weken vakantie en op Schiphol staan leeg!
Maar voordeel, binnen 4 minuten vol geladen bij krachtstroom en 10 minuten thuis op 230 V~ .
Ja, ik rijd met 52,5 Kg condensatoren tot 100 Km bij rustig 80 Km tussen vrachtwagens en geen stadsverkeer.. en met nog 2e accu pack extra tot 200 Km of sneller...
Max 130 Km is haalbaar.
De gebruikte zelf gemaakte Grafeen Condensatoren hebben wel enkele nadelen maar een 2e serie word verbeterd, iets dikkere laag en minder krakeleren!
In September hoop ik met 2e auto, een verbeterde te komen en die zie je vanzelf op de TU Delft komen...
Er word dus al gewerkt voor een auto van 1e jaars, die nog op Nummerus Fixus moet wachten voor L&R of word het helaas WerkTUIGbouwkunde?
Niet alleen de oplaadtijd is het probleem, ook de actieradius. Een normale auto haalt met gemak 800 km, dat haalt een elektrische auto absoluut niet.
Daarna zou prijs komen en pas daarna uitstoot. Maar ja, dat kunnen we allemaal niet aangeven in de enquête.
Daarna zou prijs komen en pas daarna uitstoot. Maar ja, dat kunnen we allemaal niet aangeven in de enquête.
Collega haalt met een Tesla dik 400Km, voor een gewone dag woon- werkverkeer meer dan voldoende.ook de actieradius.
Electrische autos zijn gebakken lucht en slechter voor het milieu (cradle to grave) dan gewone auto's. Zowel bij de productie als bij de afvalverwerking leveren electrische autos milieuschade op die het kleine beetje voordeel afkomstig door het centraal opwekken van energie (in grote centrales) in plaats van onder de motorkap teniet doen.
Accu's en electronische componenten zijn ongelofelijk méér vervuilend dan oude benzine/dieselmotoren en schroot.
Electrische autos? De grootste zwendel aller tijden. Enquete ingevuld.
Accu's en electronische componenten zijn ongelofelijk méér vervuilend dan oude benzine/dieselmotoren en schroot.
Electrische autos? De grootste zwendel aller tijden. Enquete ingevuld.
Laatst gewijzigd door newmikey op 13 jun 2015 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Als ik pak em beet in Overschie zou wonen met elke dag een lange file voor mijn deur, dan zou ik toch liever electrische autotjes zien stilstaan, dan walmende diesels en benzine motoren.newmikey schreef:Electrische autos zijn gebakken lucht en slechter voor het milieu (cradle to grave) dan gewone auto's.
Tevens, heb je onderbouwing voor je statement?
Electrische autos kunnen potentieel op groene (zon/wind) energie rijden, terwijl bij conventionele autos initiatieven weinig verder gaan dan sjoemelen met verbruik cijfers, en bijmengen van palmolie producten. (Palmolie dat bij nader inzien niet zo groen blijkt te zijn..)
Daar heb je zeker een goed punt! Had ik niet aan gedacht.16again schreef:Als ik pak em beet in Overschie zou wonen met elke dag een lange file voor mijn deur, dan zou ik toch liever electrische autotjes zien stilstaan, dan walmende diesels en benzine motoren.newmikey schreef:Electrische autos zijn gebakken lucht en slechter voor het milieu (cradle to grave) dan gewone auto's.
"Essentially, the study concludes that there is not a simple answer. In other words, it does not suggest that switching from fossil fuelled vehicles to electric vehicles necessarily reduces the impact on the environment."Tevens, heb je onderbouwing voor je statement?
Electrische autos kunnen potentieel op groene (zon/wind) energie rijden, terwijl bij conventionele autos initiatieven weinig verder gaan dan sjoemelen met verbruik cijfers, en bijmengen van palmolie producten. (Palmolie dat bij nader inzien niet zo groen blijkt te zijn..)
Ik heb het misschien een beetje gechargeerd door te zegen "slechter dan...", ze blijken in ieder geval niet zondermeer beter dan...
Het volledige (Duitstalige) onderzoek is hier te vinden: http://www.empa.ch/plugin/template/empa/*/104369
en de Engelstalige samenvatting hier: http://envormation.org/environmental-co ... ioethanol/
-
Slobberbone
bprosman schreef:Collega haalt met een Tesla dik 400Km, voor een gewone dag woon- werkverkeer meer dan voldoende.ook de actieradius.
Ik geloof dat niet iedereen een Tesla kan veroorloven.
-
stofzuigertje
Een Tesla, ook voor mijn te duur....
Maar die file, bij stilstand gebruik je alleen nog de ventilator en radio die aan staat.
Daar kan geen enkele andere auto tegen op, maar toen protesteerde de kleinkinderen...
Er zijn ook nog Brandstofcel voertuigen die zelf stroom opwekken en die gebruiken dus ook niets.
Je moet een E car alleen gebruiken voor kortere stukken en niet om hard te rijden.
Niet voor iedereen en ook de zelfontlading, als je maar 1x per week rijd is de verdamping van benzine minder dan de zelfontlading van je accu pakket.
Net zoals een Diesel of LPG voor veel rijders is moet je een Benzine of Elektrische gebruiken waarvoor hij gemaakt is en goed in is.
Maar die file, bij stilstand gebruik je alleen nog de ventilator en radio die aan staat.
Daar kan geen enkele andere auto tegen op, maar toen protesteerde de kleinkinderen...
Er zijn ook nog Brandstofcel voertuigen die zelf stroom opwekken en die gebruiken dus ook niets.
Je moet een E car alleen gebruiken voor kortere stukken en niet om hard te rijden.
Niet voor iedereen en ook de zelfontlading, als je maar 1x per week rijd is de verdamping van benzine minder dan de zelfontlading van je accu pakket.
Net zoals een Diesel of LPG voor veel rijders is moet je een Benzine of Elektrische gebruiken waarvoor hij gemaakt is en goed in is.
Dus jij maakt zelf grafeen condensatoren? Grapjas hahastofzuigertje schreef:Het probleem is de oplaadtijd.
Max 130 Km is haalbaar.