LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Enquête: thuis bevallen (voor eind opdracht)

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
smilie

Enquête: thuis bevallen (voor eind opdracht)

Ongelezen bericht door smilie »

Beste Tros Forum leden,

Ten behoefte van eindopdracht voor mijn opleiding tot verloskundige wil ik u vriendelijk verzoeken om onderstaande enquête in te vullen. Enquête is bedoeld voor vrouwen welke thuis hebben bevallen (dus geen vooraf afgesproken ziekenhuis opname).

Het betreft multiple choice / meerkeuze vragen. Het enquête kan binnen 2 a 3 minuten ingevuld worden.

Deze enquête zal basis vormen voor mijn eindopdracht en uw medewerking wordt zeer op prijs gesteld!

http://enquetemaken.nu/r/1gvrw
Laatst gewijzigd door smilie op 17 aug 2014 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Annikaatje

Re: Enquête: thuis bevallen (voor eind opdracht)

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Dit is alleen voor zwangere vrouwen?! Wat een rare plek om zo'n enquête neer te zetten, aangezien er tientallen zwangerschapsfora bestaan...

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het grootste probleem van dit soort onderzoeken is de betrouwbaarheid.

Ga hetzelfde lijstje zowel in een wachtkamer verloskundige als in bejaardentehuis houden...
De praktijk ervaring van ouderen.
Verder is Thuis bevallen goedkoper dus voor mensen met weinig geld geen keuze...

Ook is de afstand thuis/ziekenhuis van belang als het fout gaat en welke praktijk?
Er is ook nog een verschil tussen alleen en groep werkende verloskundigen en dus zal het ook plaatselijk
sterk verschillen wat je zal kiezen.

Verder loop je het risico dat hier veel mannen het ook gaan invullen en die voelen niets.....

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Annikaatje schreef:Dit is alleen voor zwangere vrouwen?! Wat een rare plek om zo'n enquête neer te zetten, aangezien er tientallen zwangerschapsfora bestaan...
Ik lees nergens dat je, om het in te vullen zwanger moet zijn.

Annikaatje

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Klopt, maar heb je de enquête geopend? Met vragen als "Hoeveelste zwangerschap is deze (?) voor u?" en "Waren er stressvolle situaties tijdens uw zwangerschap?" denk ik dat de gemiddelde kinderloze vrouw deze enquête toch niet in kan vullen.

smilie

Ongelezen bericht door smilie »

Alle bedankt voor reacties;

@Annikaatje,
je hebt gelijk, ik heb niet duidelijk genoeg aangegeven dat enquête bedoeld is voor reeds (thuis) bevallen vrouwen, ik zal topic zo aanpassen.

@stofzuigertje,
dat klopt; er loopt ook een verzoek middels verschillende zwangerschap cursussen / verloskundige bureaus of net bevallen moeders mee willen werken. Dat is echter een langere proces dan een laagdrempelige online enquête.
Laatst gewijzigd door Radar op 18 aug 2014 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op eerder weggehaald bericht verwijderd

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

smilie schreef:Ten behoefte van eindopdracht voor mijn opleiding tot verloskundige wil ik u vriendelijk verzoeken om onderstaande enquête in te vullen. Enquête is bedoeld voor vrouwen welke thuis hebben bevallen (dus geen vooraf afgesproken ziekenhuis opname).
Thuis hebben bevallen? Als toekomstig verloskundige moet je dat toch in gewoon Nederlands kunnen vragen. Het gaat om vrouwen die thuis zijn bevallen.

Verder is het nogal onduidelijk. Ik ben bijvoorbeeld twee van de drie keer thuis bevallen. En dat is al een paar jaar geleden. Maar als ik de enquête ga invullen, wordt er gevraagd naar de hoeveelste zwangerschap (als het om reeds bevallen vrouwen gaat, zou je naar het hoeveelste kind moeten vragen) dus lijkt het me dat het om recent bevallen vrouwen gaat.
Dat staat dus niet in de enquête, die is daarmee onduidelijk.
Ik vind het nogal oppervlakkig en er zitten meerdere fouten in.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

mh73 schreef: Verder is het nogal onduidelijk. Ik ben bijvoorbeeld twee van de drie keer thuis bevallen. En dat is al een paar jaar geleden. Maar als ik de enquête ga invullen, wordt er gevraagd naar de hoeveelste zwangerschap (als het om reeds bevallen vrouwen gaat, zou je naar het hoeveelste kind moeten vragen) dus lijkt het me dat het om recent bevallen vrouwen gaat.
Dat staat dus niet in de enquête, die is daarmee onduidelijk.
Ik vind het nogal oppervlakkig en er zitten meerdere fouten in.
Ging volgens mij ook dat het over recent bevalen vrouwen gaat maar werd niet expliciet benoemd, dus heb ik als vrouw van 74 :lol: gewoon ff "fijn" herinneringen opgehaald. Er stond immers iets van 36 jaar of ouder? En in mijn tijd waren al die "oefeningen en toestanden" niet, dus ik was gauw klaar. Wat thuis bevallen is, geen idee: mijn huisarts deed het in het ziekenhuis altijd. Met altijd bedoel ik ook andere vrouwen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik wil niet veel zeggen, maar veel mensen hebben nooit de basisschool bezocht. Wel de lagere school.

encore

Ongelezen bericht door encore »

De basis-school van toen is de lagere school van nu. Ik heb overigens wel meer bezocht dan alleen een school, maar dat mocht ik niet invullen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

encore schreef:De basis-school van toen is de lagere school van nu.
:mrgreen:

Toch zit er een heel groot verschil in. In mijn tijd begon de lagere school vanaf het 6e levensjaar. Voor 4 en 5 jarigen had je de kleuterschool. We kenden geen groepen, maar klassen. En we hadden flink wat mannelijke leraren, in tegenstelling tot nu.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

encore schreef:De basis-school van toen is de lagere school van nu. Ik heb overigens wel meer bezocht dan alleen een school, maar dat mocht ik niet invullen.
volgens mij heette het toen kleuterschool en lagere school.
de term basisschool is van later datum.

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Als ik dit lees:

Ten behoefte van (?) eindopdracht voor mijn opleiding tot verloskundige wil ik u vriendelijk verzoeken om onderstaande enquête in te vullen. (?) Enquête is bedoeld voor vrouwen welke thuis hebben bevallen (dus geen vooraf afgesproken ziekenhuis opname).

Het betreft multiple choice / meerkeuze vragen. Het enquête kan binnen 2 a 3 minuten ingevuld worden.

Deze enquête zal basis vormen voor mijn eindopdracht en uw medewerking wordt zeer op prijs gesteld!

Overbodige spaties. Ontbrekende woorden. Verkeerd lidwoord en een mooie Tante Betje als laatste. Nou, dan hoef ik al niet meer...
(Ik heb geen kinderen dus ik had toch niet gehoeven, maar het niveau, dames en heren, het nivea... is om te janken.)
Laatst gewijzigd door Miepje1 op 18 aug 2014 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten