LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen onderzoek, maar een vraag over onderzoek
Re: Geen onderzoek, maar een vraag over onderzoek
ik doe het ook niet, ik vind het risico ook een beetje te groot. Er staat vaak geen privacydisclaimer bij, wel van het onderzoek, maar niet voor het gebruik van het mailadres.
Waarom zou je aan een onderzoek meedoen als je de onderzoeker niet kent en ook nog eens niet vertrouwd.
Maar enige waakzaamheid kan zeker geen kwaad aangezien je nooit weet met wie je te maken hebt, een onderzoek kan ook "fake" zijn om e.mail adressen te vergaren en deze te gebruiken voor reclamedoeleinden of om ze te verhandelen.
Maar enige waakzaamheid kan zeker geen kwaad aangezien je nooit weet met wie je te maken hebt, een onderzoek kan ook "fake" zijn om e.mail adressen te vergaren en deze te gebruiken voor reclamedoeleinden of om ze te verhandelen.
Als je het niet vertrouwt kun je ook een emailadres achterlaten dat je anders nooit gebruikt.
Tsja, hier kan natuurlijk niemand een concreet antwoord op geven.breien schreef:Wat doet een onderzoeker met mijn mailadres als ik het wel achterlaat? Is mijn wantrouwen van mij terecht?
Hm. Alles kan, maar dit is wel een heel arbeidsintensieve manier om een paar mailadresjes te verzamelen.scontra schreef:een onderzoek kan ook "fake" zijn om e.mail adressen te vergaren en deze te gebruiken voor reclamedoeleinden of om ze te verhandelen.
Ik doe het zelden of nooit maar heb er totaal geen problemen mee. Kijken naar de beschrijving en vervolgens naar de uitvoering van het onderzoek. Dat zegt mij al voldoende. Geen slechte ervaringen mee gehad. En ik geef sowieso voor ver-weg-contacten een mailadres op dat niet mijn hoofdadres is. Hier totaal geen wantrouwen.
Moneyman schreef:Hm. Alles kan, maar dit is wel een heel arbeidsintensieve manier om een paar mailadresjes te verzamelen.scontra schreef:een onderzoek kan ook "fake" zijn om e.mail adressen te vergaren en deze te gebruiken voor reclamedoeleinden of om ze te verhandelen.
Toen ik mijn antwoord formuleerde had Ts. nog niet aangegeven dat het om (zgn.) onderzoeken van studenten ging die op dit forum, waarschijnlijk als lesmateriaal, geplaatst worden.
Wat is er zo gevaarlijk aan het geven van je emailadres? Het ergste wat ze er mee kunnen doen is je een email sturen.
er kan niets kwaads mee gedaan worden, ik noem het wel risico, maar dan gaat het vooral om het risico op het misbruik van je mail voor mailinlijsten. Natuurlijk kan je je hiervoor afmelden en ze als spam aanmerken, maar graag voorkom ik dat. Eigenlijk gewoon omdat ik lui ben
Voor dat soort dingen heb ik een apart (spam)mail-adres.
Ook voor fora gebruik ik een apart mail-adres, iig een ander die ik alleen privé gebruik.
Ook voor fora gebruik ik een apart mail-adres, iig een ander die ik alleen privé gebruik.
Dit. Ik gebruik ook gewoon een junk mail die het dan weer forward naar mijn "echte" mail.Brainless schreef:Voor dat soort dingen heb ik een apart (spam)mail-adres.
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]