LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Netflix / video on demand gedrag

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
diederikvanduuren

Netflix / video on demand gedrag

Ongelezen bericht door diederikvanduuren »

Beste,

Voor een afstudeeropdracht Marketing van de Erasmus Universiteit Rotterdam ben ik op zoek naar respondenten die gebruik maken van zowel lineaire televisie (normale kanalen zoals NPO, RTL, SBS) als video on demand (Netflix, Uitzending Gemist). Het onderzoek is in het Engels en neemt 5 minuten van uw tijd in.

Het onderzoek is te vinden op de volgende pagina: https://qtrial2014.az1.qualtrics.com/SE ... Al0d7kSldb

Bij voorbaat dank!
Laatst gewijzigd door diederikvanduuren op 26 mei 2016 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Julie4444

Re: Netflix / video on demand gedrag

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Dit heb ik eerder gezien en ingevuld. :S

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ingevuld. Ik mis trouwens YouTube bij veel gebruikte on-demand services. Veel content is tegenwoordig vrijwel direct na uitzending ook op YouTube beschikbaar (veel VPRO programma's bijvoorbeeld).

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ingevuld! Saai maar duidelijk.

diederikvanduuren

Ongelezen bericht door diederikvanduuren »

Dank voor jullie reactie. De enquete zelf is niet heel spannend inderdaad maar laat tot nu toe al leuke verschillen zien in het lineare en digitale gedrag. Ik heb nagedacht om YouTube mee te nemen als on demand dienst, maar dit is door de grootte buiten het bereik van het onderzoek en zal een aanbeveling zijn voor vervolgonderzoek.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

diederikvanduuren schreef:Dank voor jullie reactie. De enquete zelf is niet heel spannend inderdaad maar laat tot nu toe al leuke verschillen zien in het lineare en digitale gedrag. Ik heb nagedacht om YouTube mee te nemen als on demand dienst, maar dit is door de grootte buiten het bereik van het onderzoek en zal een aanbeveling zijn voor vervolgonderzoek.
Problematisch echter, is dat je nu een vertekening krijgt in je resultaten. Immers zullen mensen die illegaal of via youtube streamen hier door beïnvloed worden bij het invullen terwijl je dit niet meet. Een oplossing voor je huidige enquête kan zijn dat je een vrije "overige" optie bij de vragen over welke services, etc, er worden gebruikt en wat de voorkeuren zijn (met eventueel waarom).

Gesloten