LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onderzoekje Oilily

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
AnnadeJ123

Onderzoekje Oilily

Ongelezen bericht door AnnadeJ123 »

Hallo allemaal,

Mijn dochter moet voor school een onderzoek doen voor een heel leuk modemerk dat jullie allemaal wel kennen van vroeger ;). Willen jullie haar alsjeblieft helpen door deze hele korte enquete in te vullen? Alvast bedankt!

www.thesistools.com/web/?id=233813

Groetjes Anna

newmikey

Re: Onderzoekje Oilily

Ongelezen bericht door newmikey »

AnnadeJ123 schreef:Hallo allemaal,

Mijn dochter moet voor school een onderzoek doen voor een heel leuk modemerk dat jullie allemaal wel kennen van vroeger ;). Willen jullie haar alsjeblieft helpen door deze hele korte enquete in te vullen? Alvast bedankt!

http://www.thesistools.com/web/?id=233813

Groetjes Anna
Nee! Eerst meubels, dan weer wat anders. Genoeg is genoeg met die knullige "enquetes".

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Je start het onderzoek met demografie.

Ik verwacht weinig respons. Bewaar de vervelende vragen voor het laatst.

CSM

Ongelezen bericht door CSM »

Ik snap dat Hogeschool Amsterdam geen wetenschappelijke pretenties heeft, maar dat ze studenten steeds dit soort "onderzoek" laat doen is wel heel erg treurig.

Je kunt geen enkele conclusie trekken n.a.v. deze vragenlijstjes.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Je kunt concluderen dat vragenlijsten geplaatst op dit forum een lagere respons hebben dan andere fora :mrgreen:

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

T gaat over Oillily en dan krijg je vragen over sociale media :shock: :roll:

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

sephora30 schreef:T gaat over Oillily en dan krijg je vragen over sociale media :shock: :roll:
En je opleiding en inkomsten,wat dat met Oilily te maken heeft.

CSM

Ongelezen bericht door CSM »

snepke schreef:
sephora30 schreef:T gaat over Oillily en dan krijg je vragen over sociale media :shock: :roll:
En je opleiding en inkomsten,wat dat met Oilily te maken heeft.
Dat is op zich logisch.
Men wil een verband kunnen leggen tussen inkomen en opleiding van respondenten, en hun mening over het merk.
Dat zou dan kunnen leiden tot conclusies zoals: hoogopgeleiden staan positiever t.a.v. Oillily dan laagopgeleiden. Of mensen met een hoog inkomen zijn meer bekend met de naam Oilily dan mensen met een laag inkomen.

Wat betreft social media.. wellicht wil Oilily graag weten waar men beter kan adverteren: op Hyves of op Facebook? Dit is maar even een voorbeeld, hoor... pin me er niet op vast. Maar dat zou kunnen verklaren waarom men naar uw sociale media -gebruik vraagt.

Maar het blijft natuurlijk een flut-onderzoekje.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Tros Radar schreef een aantal punten over het plaatsen van een oproep. Met name mbt punt 3 mis ik de nodige info in de oproep.
Tros Radar schreef:Plaatsen van een oproep
- Maak per oproep een nieuw topic aan.
- Geef je oproep een titel die duidelijk is en die lading van je onderzoek dekt.
- Zet in de begeleidende tekst waar het onderzoek voor is (welke school / studie, welk project en dergelijke).
Daarnaast bij het openen van de link verschijnt de volgende info:
Wij zijn studenten van de Hogeschool van Amsterdam. Wij mogen voor een bekend merk een imago-onderzoek doen en daarbij hebben wij uw hulp nodig. Het onderzoek wordt gehouden onder vrouwen met (jonge) kinderen.
Dit is wel belangrijke informatie voor respondenten. Schrijf dat dan ook in de openingspost. Dan weten heel veel mannen al: "ah niet voor mij bedoeld."

Het onderzoek werkt met niet alles even lekker: Bij de vraag "gebruikt u social media staat achter het antwoord nee ga verder met vraag 13. Begint ie bij vraag 11 te sputteren dat een waarde ingevuld moet worden :?

En inderdaad zoals iemand al schreef "lastige" vragen pas op het eind, dat is wel een van de basisregels.

stapas

Ongelezen bericht door stapas »

Zo, ik heb een boel onzinantwoorden ingevuld. Misschien valt het op, misschien niet.
Les nr 1 onderzoeksethiek - dus zeker van toepassing voor studenten: Maak steeds bekend wie de opdrachtgever is. Dit betekent dus naam en contactgegevens van diegene die de survey organiseert.
Les nr 2: steekproefkaders. Dit soort onderzoeksjes met die soort selectiemechanismen begint me de keel uit te hangen. Dit druist in tegen elke vorm van wetenschappelijkheid. Een student die op deze manier data verzamelt verdient het om te zakken. De docent die dit soort dataverzameling aanmoedigd heeft duidelijk niet veel kaas gegeten van onderzoek en hoort wmb niet thuis op een hoger ow instelling

Gesloten