Nee, aan een label zie ik inderdaad weinig verbinding met "ruig" en nog meer van dit soort, in mijn ogen dan, onzin kreten. Maar ik moet wel eerlijk zijn: als niet wijndrinker let ik er eerlijk gezegd niet op. Heb meestal de "merken" in huis die m'n vrienden drinken; verstand heb ik er niet van; daar is sjohie de connaisseur in.Alsof het label de enige factor is.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] scriptie consumentengedrag
Re: scriptie consumentengedrag
-
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51
Re: scriptie consumentengedrag
Het is "de wijde wereld intrekken". De wijde wereld betreden is meer poëzie en dat zal niet de bedoeling van olaf zijn.Barman schreef:Betrekken of betreden?olaf79 schreef: Met dit onderzoek toont TS dat hij nog lang niet klaar is om de wijde wereld te betrekken.
Olaf als ik de enquête bekijk denk ik dat het eigenlijk juist om de etiketten/labels gaat. Dus de invloed wat een label heeft op de beslissing om de fles wijn te kopen. Als je weet wat je doelgroep zoekt en ziet in het label kun je bij het ontwerp van het label daar op in spelen, denk ik.
olaf79 schreef:Welke factoren dragen bij aan de beslissingen die consumenten maken om de ene fles wijn te prefereren boven de ander? En welke persoons- en productfactoren zijn hierbij van belang.
Eigenlijk komt hier niks van terug in de vragenlijst. Factoren als de presentatie, het verkoopkanaal, etc worden niet meegenomen. Alsof het label de enige factor is.
-
- Berichten: 642
- Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
- Locatie: 51.926316, 4.450772
Re: scriptie consumentengedrag
"In welke mate bent u buitenshuis?"
Momenteel 0%, want ik zit binnen achter de computer.
Momenteel 0%, want ik zit binnen achter de computer.
-
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51
Re: scriptie consumentengedrag
Is in dit geval denk ik niet nodig, de kans is klein dat olaf hier poëzie wilt schrijven. De kans is groter dat hij zich gewoon vergist met de woorden betrekken en intrekken.Barman schreef:Ga jij weer uitleggen wat anderen bedoelen?weetnietveel schreef: Het is "de wijde wereld intrekken". De wijde wereld betreden is meer poëzie en dat zal niet de bedoeling van olaf zijn.
Laatst gewijzigd door weetnietveel op 22 jul 2013 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: scriptie consumentengedrag
TS heeft wel humor, eerste vraag over dit wijnonderwerp: in welke mate bent u nuchter..................
Als ik helemaal niet nuchter ben, maar heel erg oprecht en betrouwbaar, worden mijn antwoorden dan serieus genomen?
Als ik helemaal niet nuchter ben, maar heel erg oprecht en betrouwbaar, worden mijn antwoorden dan serieus genomen?
Re: scriptie consumentengedrag
Zit je nu dan al aan de drank, oprecht en betrouwbaar te wezen ?Jolijn schreef:TS heeft wel humor, eerste vraag over dit wijnonderwerp: in welke mate bent u nuchter..................
Als ik helemaal niet nuchter ben, maar heel erg oprecht en betrouwbaar, worden mijn antwoorden dan serieus genomen?
Re: scriptie consumentengedrag
Klopt, zoals ik al eerder had geschreven. Ik had mij vergist. OKE?weetnietveel schreef:Is in dit geval denk ik niet nodig, de kans is klein dat olaf hier poëzie wilt schrijven. De kans is groter dat hij zich gewoon vergist met de woorden betrekken en intrekken.Barman schreef:Ga jij weer uitleggen wat anderen bedoelen?weetnietveel schreef: Het is "de wijde wereld intrekken". De wijde wereld betreden is meer poëzie en dat zal niet de bedoeling van olaf zijn.
Re: scriptie consumentengedrag
Tuurlijk, het label zal zeker van invloed zijn. Maar de onderzoeksvraag was toch echt veel breder en ambitieuzer opgezet. Onderzoek naar de invloed van een label op een aankoopbeslissing is meer iets voor een 2e jaars bachelor hbo.weetnietveel schreef:Olaf als ik de enquête bekijk denk ik dat het eigenlijk juist om de etiketten/labels gaat. Dus de invloed wat een label heeft op de beslissing om de fles wijn te kopen. Als je weet wat je doelgroep zoekt en ziet in het label kun je bij het ontwerp van het label daar op in spelen, denk ik.
Re: scriptie consumentengedrag
Dat valt ook wel wat mee hoor, maar wat mij (ons) betreft is het enige nuttige op het etiket het jaartal van botteling, de druivensoort(en), eventuele termijn van lagering op hout, en/of welke appelation het is. Of er een leuk huisje op staat, of een jolig lettertype gebruikt is, doet ons in ieder geval niks.tenormin schreef:Nee, aan een label zie ik inderdaad weinig verbinding met "ruig" en nog meer van dit soort, in mijn ogen dan, onzin kreten. Maar ik moet wel eerlijk zijn: als niet wijndrinker let ik er eerlijk gezegd niet op. Heb meestal de "merken" in huis die m'n vrienden drinken; verstand heb ik er niet van; daar is sjohie de connaisseur in.Alsof het label de enige factor is.
En sowieso wil ik een wijn van 15+ euro altijd eerst proeven, en de betere Amerikaanse wijnen vallen wel in die prijscategorie door de transportkosten etc.
-
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51
Re: scriptie consumentengedrag
Ik zou het niet weten, dus misschien heb je wel gelijk.olaf79 schreef:Tuurlijk, het label zal zeker van invloed zijn. Maar de onderzoeksvraag was toch echt veel breder en ambitieuzer opgezet. Onderzoek naar de invloed van een label op een aankoopbeslissing is meer iets voor een 2e jaars bachelor hbo.weetnietveel schreef:Olaf als ik de enquête bekijk denk ik dat het eigenlijk juist om de etiketten/labels gaat. Dus de invloed wat een label heeft op de beslissing om de fles wijn te kopen. Als je weet wat je doelgroep zoekt en ziet in het label kun je bij het ontwerp van het label daar op in spelen, denk ik.