LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tariefverhoging Nuon

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
rob van der schoor

Tariefverhoging Nuon

Ongelezen bericht door rob van der schoor »

Zowel bij mij thuis als bij mijn werkplaats kregen wij te maken met een tariefverhoging van de Nuon van om en nabij de 15%. Wij waren behoorlijk geshockeerd. Een paar maanden geleden kreeg ik bericht dat we een korting konden krijgen op de elektriciteit omdat we trouwe gebruikers zijn. Het kwam uiteindelijk neer op de totale rekening van 0,25%, belachelijk. En nu die enorme verhoging, wat moeten we doen de uitleg laat ook veel te wensen over.
Hartelijke groet,
Rob van der Schoor

Icasheb

Re: Tariefverhoging Nuon

Ongelezen bericht door Icasheb »

Hebben jullie een vast contract of een variabel contract? Bij een vast contract zou het naar mijn beleving niet mogen, tenzij je natuurlijk meer verbruikt, maar dan word je termijnbedrag hoger en niet je tarief. Bij een variabel contract kan dit inderdaad voorkomen, omdat de tarieven per periode worden bepaald. Stijgen de tarieven in de markt, dan stijgt u mee. Dalen de tarieven in de markt, dan daalt u ook weer. Daarom is het altijd handig om een energiecontract voor minimaal 3 jaar vast te zetten en als die afloopt het direct opnieuw vastzetten.

Nuon heeft inderdaad een actie: 'Nuon blijven loont'. Daarmee bouw je inderdaad een korting op over de loop van de jaren. Dit staat los van of je een variabel of vast contract hebt.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U kunt gewoon overstappen. En drie jaar is helemaal niet handig.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

dubbel
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 07 dec 2017 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Icasheb

Ongelezen bericht door Icasheb »

Waarom zou het niet handig zijn? Meeste energieleveranciers vergoeden toch de overstapboete en als de tarieven laag zijn zet je dat juist voor 3 jaar vast.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat je moet doen weet ik niet. Wat je kunt doen is een energievergelijker opzoeken. Geloof me, je slaat stijl achterover als je ziet hoeveel je kunt besparen door ieder jaar over te stappen.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Gaat het om een stijging van de tarieven van Nuon zelf of komt het door een verhoging van belastinggeven, netwerktarieven en andere zaken die buiten Nuon liggen? Dat maakt nogal uit voor de situatie.

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Wat betaald u nu voor elektra en gas , zonder belasting en of kosten , en wat u na verhoging betalen.

Mijn prijs bij Nuon is naar beneden gegaan. Vanavond ook weer reklame spot op tv ,u kunt 300,00 euro besparen door over te stappen , hoe alles uitzetten. :(

Harm.calc

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Overstappen via energievergelijker, bv gaslicht.com.
Doe ik al jaren.
En in al die jaren kon het aanbod om maar te blijven zitten niet op tegen de welkomstpremies.
Vaak nog goedkoper dan wat mensen hier beweren.
Ik zeg: doen!

joep873

Ongelezen bericht door joep873 »

Icasheb schreef:Waarom zou het niet handig zijn? Meeste energieleveranciers vergoeden toch de overstapboete en als de tarieven laag zijn zet je dat juist voor 3 jaar vast.
Jijzelf weet niet wanneer de energietarieven laag zijn en de energiebedrijven ook niet, daarom bouwen ze een veiligheidsmarge is waardoor je meer betaalt dan bij een kortlopend contract.
Vergoeding van een overstapboete wordt altijd op een of andere manier verrekend met een welkomspremie die je anders zou krijgen.
Een langlopend contract houdt ook niet tegen dat belastingverhogingen en tariefverhogingen van de netbeheerder worden doorberekend.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Icasheb schreef:Waarom zou het niet handig zijn? Meeste energieleveranciers vergoeden toch de overstapboete en als de tarieven laag zijn zet je dat juist voor 3 jaar vast.
En dan nu de 100.000 euro vraag: zijn de tarieven nu laag of juist niet. Oftewel zou je het nu 3 jaar vastzetten of wacht je daar nog mee?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als Ron van der Schoor beter die brief had gelezen.....'
Nuon vertelde dat de belastingen en netwerk vergoedingen aangepast worden en daarom duurder gaat worden volgend jaar!

Overstappen maakt niets uit, want de belastingen worden aangepast.
Alleen mensen die met zonnepanelen even veel opwekken als gebruiken dus netto op 0 zitten en geen gas meer hebben zullen nauwelijks achteruit gaan...

Nuon waarschuwde voor de landelijke verhoging van belastingen en teruggave en duurzame opslag, en tarief per Kwh of M3 blijft dus eigenlijk hetzelfde!

Gesloten