Jullie zullen vast weten dat zelfrijdende auto's momenteel flink worden ontwikkeld. Een belangrijk onderdeel hierbij is hoe deze voertuigen omgaan met "kwetsbare weggebruikers", zoals voetgangers en fietsers. Al helemaal in ons landje met zoveel fietsers is dit niet geheel onbelangrijk!
Daarom doe ik onderzoek naar de interactie tussen fietsers en een netwerk van zelfrijdende auto's. In mijn ontwerp project ben ik bezig met manieren waarop fietsers met zekerheid hun intentie met zelfrijdende auto's te communiceren, via draadloze technologie. Dit moet tot meer zekerheid leiden dan uitsluitend afhankelijk zijn van camera's in zelfrijdende auto's om je bedoelingen te registreren, omdat jij zelf als fietser een duidelijk registreerbaar signaal geeft. Hiervoor heb ik een enquête waarin 4 verschillende concepten worden vergeleken. Duurt ongeveer 10 minuutjes! En geen zorgen, de uitleg in de vragenlijst is duidelijk genoeg dat het voor iedereen in te vullen is.
Dit onderzoek doe ik voor mijn Final Bachelor Project (Bachelor Eindproject) op de TU/e, faculteit Industrial Design.
De vragenlijst is volledig anoniem en is zowel in het Nederlands als het Engels beschikbaar via deze link:
https://forms.office.com/e/FznvBqk7ws
Hij zal tot ongeveer 9 april in te vullen zijn, zodra ik hem sluit zal ik dit bericht aanpassen. Dus als je na 9 april nog een link ziet, is ie nog steeds open

Verder zijn vragen en discussies altijd welkom, het is een uitgebreid en interessant onderwerp dus ik zal zeker actief deelnemen! Verder zal ik de resultaten (in het Engels) hier delen als het project is afgerond (dus in Juli ergens). Als je wilt dat ik je daarvan op de hoogte houd, mag je gerust een mailtje sturen.

Erg bedankt!
Jochem