Met alle respect voor de goede bedoelingen maar ik snap niet hoe radar er bij komt een onderwerp met de naam 'ontgoogelen' aan te maken. Best leuk bedacht hoor maar...Hoe krijg je jezelf van internet (Google etc.) af? Bespreek hier je ervaringen of disucssieer mee over dit onderwerp.
1. Naar mijn mening dekt de titel de lading niet. Met ontgoogelen impliceert radar dat het mogelijk is je gegevens van google te laten verwijderen. Het enige wat google doet is het doorverwijzen van internetgebruikers naar websites. Voor verwijdering van gegevens zullen mensen dus altijd bij de website zelf aan moeten kloppen en niet bij google. Ik denk dat de titel 'persoonlijke gegevens op internet' een hoop onduidelijkheden zou voorkomen...
2. Google is niet de enige zoekmachine. Naast google zijn er verschillende andere erg goede zoekmachines zoals yahoo, msn search en het nederlandse ilse. Zelfs al zou er via google de mogelijkheid bestaan je gegevens onvindbaar te maken dan kunnen mensen gewoon bij een andere zoekmachine aankloppen.