LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Personalia verwijderen uit Google

Hoe krijg je jezelf van internet (Google etc.) af? Bespreek hier jouw ervaringen of discussieer mee over dit onderwerp.
anne diekman

Personalia verwijderen uit Google

Ongelezen bericht door anne diekman »

Hoe krijg je jezelf van het Internet af nou heel simpel eerst een verzoek indienen bij Google je gegevens te verwijderen, mocht dat niet baten dan een advocaat inschakelen.

Was bij mij binnen 2 weken geregeld :wink:

peukiemon
Berichten: 170
Lid geworden op: 26 nov 2005 10:14

Re: Personalia verwijderen uit Google

Ongelezen bericht door peukiemon »

Het zou ook wel eens handig zijn als mensen eerst nadenken voordat ze
hun hele hebben en houden met naam en toenaam op de meest vage site's zetten.
Gebruik gewoon wat vaker een alias ben je van een hoop problemen af.
En waarom zou je een verzoek moeten indienen bij google.
Het is niet hun fout maar de fout van de site waar je je gegevens op achterlaat.
En waarom alleen google, kijk maar eens naar altavista, lycos, webcrawler en vele anderen daar is ook alles te vinden over de mensen.
Dus klaag diegene van de website aan en niet een zoekmachine.
Vul ik bij google/altavista mijn alias in krijg ik postings van radar en een kassa in de zoekresultaten.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Personalia verwijderen uit Google

Ongelezen bericht door S. »

Wanneer je jezelf op fora, site's etc. gewoon S. noemt, of voor mijn part T. of welke willekeurige enkele letter of cijfer dan ook, dan ben je zo goed als onvindbaar via zoekmachine's, lijkt me.

Hier kwam ik per toeval achter, toen ik op mezelf (S. dus) ging googlen.
Miljarden hits, want google zoekt op iedere 'S in iedere zin en maakt geen onderscheid tussen hoofd-of kleine letters.

Sjoerd_
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 dec 2005 14:14

Re: Personalia verwijderen uit Google

Ongelezen bericht door Sjoerd_ »

Hoe krijg je jezelf van het Internet af nou heel simpel eerst een verzoek indienen bij Google je gegevens te verwijderen, mocht dat niet baten dan een advocaat inschakelen.

Was bij mij binnen 2 weken geregeld :wink:
Volgens mij snap je het niet helemaal. Wat zoekmachines doen is het indexeren van websites in hun database. Op die manier kunnen ze mensen die op zoek zijn doorsturen naar een pagina waarop het onderwerp waarnaar ze zoeken voorkomt.
Google heeft totaal niks te zeggen over andere websites waar gegevens op staan waar jij mogelijk niet blij mee bent. Wat google wel kan doen is haar eigen zoekresultaten aanpassen maar in de praktijk zal dit niet voorkomen. Ze kunnen nou eenmaal niet ieder verzoek van iemand die het ergens niet mee eens is behandelen.
Bovendien zou het amper iets uitrichten want je gegevens blijven bestaan op de website en zullen door alle andere zoekmachines gewoon gevonden worden.

Tip: Als je toch verhaaltjes wilt verzinnen zorg dan in ieder geval dat je een klein beetje weet waarover je praat.

Ladydy
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2006 08:38

Re: Personalia verwijderen uit Google

Ongelezen bericht door Ladydy »

Maar soms, dan heb je helemaal geen invloed op wat er over je staat geschreven. Er is eens iemand geweest die een 'blog' bijhield. Daarin stond mijn echte naam (Niet Ladydy dus) meerdere malen genoemd, met namen van de sites van de sportvereniging waar wij zaten en nog heel veel details waardoor je heel snel kon opmaken dat het over mij ging. En als het nu nog waar was geweest, maar ik werd daar behoorlijk zwart gemaakt. Door te googlen op mijn eigen naam heb ik deze site ontdekt! Dus de opmerking dat je reacties onder een alias moet plaatsen en het probleem dan opgelost is, gaat niet altijd op!!! Al scheelt het uiteraard wel al een groot deel...
Laatst gewijzigd door Ladydy op 24 feb 2006 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Re: Personalia verwijderen uit Google

Ongelezen bericht door Gast »

't scheelt wel een groot deel, 't zal geen regel zijn dat mensen hun medemens op internet gaan zetten & zwart maken.

Ennuh, google je gegevens van internet laten verwijderen?? dat lijkt me erg sterk! :shock:

Gast

Re: Personalia verwijderen uit Google

Ongelezen bericht door Gast »

Heeft Google als voorbeeld te noemen dan het recht om jouw gegevens op het internet te zetten ? We hebben toch de wet op de privacy !!

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Personalia verwijderen uit Google

Ongelezen bericht door ?? »

Google zet helemaal geen gegevens van je op Internet. Niets. Google is een zoekmachine. Google maakt een index van nagenoeg iedere internetpagina ter wereld en maakt die doorzoekbaar. Niets meer, niets minder.

tet

Re: Personalia verwijderen uit Google

Ongelezen bericht door tet »

Het is handig als je je gegevens niet meer in de index bij Google (en andere zoekmachines) hebt staan.

De desbetreffende pagina's zijn toch in elk geval moeilijk(er) te vinden. Kortom een goede eerste stap.

Johnnyyyyy

Re: Personalia verwijderen uit Google

Ongelezen bericht door Johnnyyyyy »

En dan heb je natuurlijk ook nog dit: http://www.voelspriet.nl/verborgen.htm

rabartels
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 nov 2004 23:02

Re: Personalia verwijderen uit Google

Ongelezen bericht door rabartels »

ontgooglen is bijna onmogelijk

tips:
-gebruik alleen een hotmail adres voor forums (indien mogelijk)
-gebruik nick names
-zet nooit personalijke gegevens in een forum bericht!!!!!

ik ben zelf ooit 2 jaar forum moderator geweest en heb altijd alle berichten gemodereerd waarin personlijke en/of e-mail adressen in stonden.


maar kan ook zijn voordelen bieden bij vermiste personen

Gast

Re: Personalia verwijderen uit Google

Ongelezen bericht door Gast »

Die advocaat inschakelen is klare onzin natuurlijk. Vet gebrabbel zonder enig houvast. dat zou u meer kosten dan het zou opleveren, want binnen 1 week wordt de pagina weer gevonden en staat u er opnieuw in.

Zeker nooit bij 'the internet archives' gekeken? Daar staat informatie uit het www van het jaar '0' van het Web, in HTML-DTD 0.9 nog wel!

Google verwijdert gegevens van iedereen die daar om vraagt en mits het verzoek duidelijk is beschreven. (door bijvoorbeeld URL's te vermeldden)
Een verzoekje: "Ik ben jan jansen en ik wil dat u mijn naam uit uw zoekmachine verwijdert" is veruit onvoldoende, omdat -alle- jan jansen's dan verwijderd worden.

Gast

Re: Personalia verwijderen uit Google

Ongelezen bericht door Gast »

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
"Hoe krijg je jezelf van het Internet af nou heel simpel eerst een verzoek indienen bij Google je gegevens te verwijderen, mocht dat niet baten dan een advocaat inschakelen.

Was bij mij binnen 2 weken geregeld "
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ik vind echt veel mensen raar hier over het onderwerp.
Vooral het hele onderwerp wat Radar heeft gekozen met "Ontgooglen" slaat nergens op.

Ten eerste Google is niet de enigste zoekmachine robot.

Er zijn meer dan 100e zoekmachine robots die elke dag bezig zijn informatie via het internet af te halen.

Veel van die zoekmachine's werken los van google, en andere gebruiken google een beetje.

Zo kan je naam niet meer in Google staan, dan staat tie nog op tal van andere zoekmachine's.

Ik ga dit niet percies uitleggen hoe dat werkt, want dan ben ik weer een jaar verder voordat somige het hier snappen.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ik hoop echt dat Radar een hoge boete krijgt voor in iedergeval het gebruik van google merknaam in Ontgooglen.nl

Kont

Re: Personalia verwijderen uit Google

Ongelezen bericht door Kont »

Ten eerste Google is niet de enigste zoekmachine robot.

Er zijn meer dan 100e zoekmachine robots die elke dag bezig zijn informatie via het internet af te halen.

Veel van die zoekmachine's werken los van google, en andere gebruiken google een beetje.

Zo kan je naam niet meer in Google staan, dan staat tie nog op tal van andere zoekmachine's.

Ik ga dit niet percies uitleggen hoe dat werkt, want dan ben ik weer een jaar verder voordat somige het hier snappen.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ik hoop echt dat Radar een hoge boete krijgt voor in iedergeval het gebruik van google merknaam in Ontgooglen.nl
Ik denk inderdaad dat je nog tien jaar bezig zou zijn om uit te leggen hoe dat werkt. Aan je spelling te zien ben je namelijk niet zo taalvaardig.
Verder is het meeste natuurlijk klinklare onzin die je uitkraamt: geen enkele andere zoekmachine maakt gebruik van Google. verder halen zoekmachines geen informatie van het internet, maar indexeren ze die informatie.
Dat Radar specifiek op Google ingaat, is omdat 95% van de Nederlanders gebruik maakt van die zoekmachine: het is niet voor niets verworden tot een werkwoord (googelen).
Als laatste kan Radar natuurlijk niet aangeklaagd worden door Google, aangezien ontgoogelen net anders wordt gespeld dan google. Maar goed, dat had je vast niet gezien.

Als allerlaatste opmerking wil ik graag kwijt dat dit een meesterlijke 1-April-grap is van Radar!

peukiemon
Berichten: 170
Lid geworden op: 26 nov 2005 10:14

Re: Personalia verwijderen uit Google

Ongelezen bericht door peukiemon »

@kont
Goeie bijnaam denk je zeker ook mee.
klinklare is toch echt klinkklare als je dan toch op spelling gaat letten.
Verder is het meeste natuurlijk klinklare onzin die je uitkraamt: geen enkele andere zoekmachine maakt gebruik van Google.
Is dat zo en waar baseer je dat op, of wist je niet dat Yahoo de indexering van Google gebruikt om meer zoekresultaten te krijgen.
Dat Radar specifiek op Google ingaat, is omdat 95% van de Nederlanders gebruik maakt van die zoekmachine: het is niet voor niets verworden tot een werkwoord (googelen).
Pardon het gebruik over 2005 is slechts 84%.
Werkwoord googelen, denk toch dat je met het verkeerde deel denkt het is toch echt Googlen.

1 tip kont wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.

boekverbrander

Re: Personalia verwijderen uit Google

Ongelezen bericht door boekverbrander »

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=%22 ... eken&meta=
schakel je advocaat maar wee in anne, (4e regel)

Gast

Re: Personalia verwijderen uit Google

Ongelezen bericht door Gast »

of wat dacht je van deze: het 5e resultaat.. :P
TROS Radar :: Indexanne diekman Bekijk laatste bericht · Reclame/acties. Geen nieuwe berichten, Acties / Reclame Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? ...
forum.trosradar.nl/?url=forum/ - 95k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

Gast

Re: Personalia verwijderen uit Google

Ongelezen bericht door Gast »

Is dat zo en waar baseer je dat op, of wist je niet dat Yahoo de indexering van Google gebruikt om meer zoekresultaten te krijgen.
Sinds eind 2004 niet meer.

En Yahoo betaalde voor de indexering: dus de manier van pageranking en voor enkele searchbots of spiders, die op het web info verzamelen om deze vervolgens terug te sluisen.

Yahoo nam geen content over van Google, maar nam dus gewoon producten af. sinds dat Yahoo echter zelf een bedrijfje heeft overgenomen wat searchbots maakt en daarmee een agressievere manier van reclame mogelijk maakt hebben ze geen producten meer van Google afgenomen.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Personalia verwijderen uit Google

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Als laatste kan Radar natuurlijk niet aangeklaagd worden door Google, aangezien ontgoogelen net anders wordt gespeld dan google. Maar goed, dat had je vast niet gezien.
Dit slaat natuurlijk nergens op, dat is juridisch niet vol te houden. De naam lijkt er veel te veel op en Google kan best afdwingen dat haar naam niet meer wordt gebruikt door Radar, zeker niet omdat het hier om een overduidelijk negatieve, bijna demoniserende context gaat.

Het is al eerder gebeurd, denk maar aan domeinnamen als googol en goegel.be, die moesten ook hun activiteiten staken omdat ze inbreuk maakten op het merkrecht van Google.

Dus niet anderen terechtwijzen als je zelf niet weet waar je over praat.

peukiemon
Berichten: 170
Lid geworden op: 26 nov 2005 10:14

Re: Personalia verwijderen uit Google

Ongelezen bericht door peukiemon »

@gast
[schaammodes] Je hebt gelijk [/schaammodes] het is zelfs Februari 2004 gestopt.

I stand corrected

Gesloten