LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] abnormale verhoging dalurenkaart senioren

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
huijg
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 nov 2005 23:04

abnormale verhoging dalurenkaart senioren

Ongelezen bericht door huijg »

De NS heeft de jaarkaart daluren voor senioren waarbij 7 vrije reizen worden verstrekt verhoogd van 55 € naar 69 €. dit is een verhoging van meer dan 20 %
NS komt met het verhaal dat de basiskaart 55 € blijft kosten, maar voor de vrije reizen moet 14 € extra worden betaald.
Vele ouderen nemen juist die kaart vanwege de 7 vrije reisdagen.
Wie wil er ook zijn mening over geven ?

Is dit niet iets voor het programma RADAR op TV ?

Ad
Laatst gewijzigd door huijg op 28 okt 2006 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: abnormale verhoging dalurenkaart senioren

Ongelezen bericht door Jonjo »

7 vrije reisdagen voor nog minder per dag als een railrunnerkaartje. Sorry maar ik kan zo goedkoop nog niet met de trein mee.

huijg
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 nov 2005 23:04

Re: abnormale verhoging dalurenkaart senioren

Ongelezen bericht door huijg »

ik begrijp uw reactie niet. Wat heeft het te maken met mijn opmerking van ruim 20 % verhoging ?

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: abnormale verhoging dalurenkaart senioren

Ongelezen bericht door Jonjo »

U kreeg die kaartjes. Nu een kleine betaling. U hoeft ze niet te nemen en dan betaal je gewoon 55 euro voor de kaart.

huijg
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 nov 2005 23:04

Re: abnormale verhoging dalurenkaart senioren

Ongelezen bericht door huijg »

ik zei al, de meeste mensen nemen die voordeelurenkaart vanwege die 7 vrije reizen. Ik kocht een product dat 55 euro kostte. Voor hetzelfde product betaal ik nu 14 euro meer. Dat is hetgene dat ik bedoel

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: abnormale verhoging dalurenkaart senioren

Ongelezen bericht door Jonjo »

Ja ik begrijp wel wat U bedoelt, zit in een zelfde situatie, maar voor nog geen 2 euro een retourtje westen van het land naar Maastricht en de andere keer naar Groningen? Mij horen ze niet.

huijg
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 nov 2005 23:04

Re: abnormale verhoging dalurenkaart senioren

Ongelezen bericht door huijg »

ik wordt er een beetje moedeloos van. Het gaat er niet om dat 2 € meer per kaartje teveel is. Het gaat er alleen om dat eenzelfde product opeens ruim 20 % wordt verhoogd, terwijl men discussies voer op openbaar vervoer misschien wel gratis te maken in de toekomst. En men wil men UIT de auto hebben, maar op deze manier gaan mensen meer IN de auto.
Laatst gewijzigd door huijg op 28 okt 2006 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: abnormale verhoging dalurenkaart senioren

Ongelezen bericht door G7 »

Kom op huig. Natuurlijk is het wel een verhoging van 20%, maar dan is het toch nog goedkoop! Wat Jonjo al zegt, ga eens van Maastricht naar Groningen, heb je het er zo weer uit.

Wij gaan voor die € 2 per kaartje meer, echt niet in de auto hoor! Alles wordt duurder en je kunt niet verwachten, dat ze steeds dezelfde prijs kunnen hanteren.

januca
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 feb 2005 12:51

Re: abnormale verhoging dalurenkaart senioren

Ongelezen bericht door januca »

Ik vind het ook niet leuk om € 14,00 meet te moeten betalen voor dezelfde kaart. Maar ja, ik wil die 7 keuzedagen toch wel hebben omdat het 7 goedkope reizen zijn.

Daarom, het is slikken of stikken van een in principe ontoelaatbaar verhogingspercentage.

Suusjuh1985
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 okt 2006 18:36

Re: abnormale verhoging dalurenkaart senioren

Ongelezen bericht door Suusjuh1985 »

Moet je kijken hoe goedkoop het is..
niet zeuren dus.

De NS kan beter die kaarten nog wat duurder maken, dan schrikt het misschien meer af om er gebruik van te maken..

Wel es gezien hoe vol die treinen zijn in de daluren.. vooral die van net over 9 uur.. en dat wil dan nog zitten ook.

januca
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 feb 2005 12:51

Re: abnormale verhoging dalurenkaart senioren

Ongelezen bericht door januca »

Suusjuuh 1985

Ik wil je nog wel eens horen als jij je hele leven gewerkt hebt, en het daarna met aanzienlijk minder moet doen. Dan piep je wel anders.

En waar het in eerste instantie om ging, is het verhogingspercentage. DAT is onredelijk.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: abnormale verhoging dalurenkaart senioren

Ongelezen bericht door SJZ »

Voor wie de verhoging teveel vindt: simpel, gewoon die kaart niet meer kopen.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: abnormale verhoging dalurenkaart senioren

Ongelezen bericht door G7 »

Zo is dat! :shock: Die blijven lekker achter de geraniums zitten.

willem fijnaart
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 nov 2006 12:00

Re: abnormale verhoging dalurenkaart senioren

Ongelezen bericht door willem fijnaart »

:( het is de gewoonte van overheid en bedrijfsleven ouderen te ‘pakken’. Lief Omaatje en Opaatje zijn een bedreiging: de vergrijzing, de Grijze Golf. Rechten hebben ze niet, pak ze af wat ze hebben. En dat geldt van rechts tot links! Dus de NS doet helemaal niets bijzonders. Dus: thuisblijven of brommend betalen (zolang je nog iets hebt).

januca
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 feb 2005 12:51

Re: abnormale verhoging dalurenkaart senioren

Ongelezen bericht door januca »

Aangezien ik niet thuis wil blijven betaal ik "brommend".

Maar ik blijf het verhogingspercentage onredelijk vinden.

Ik hoop dat dat nog mag van jullie.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: abnormale verhoging dalurenkaart senioren

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Gratis vervoer voor ouderen is zoiezo al te zot voor woorden. Ouderen barsten vaak van het geld en willen dan nog eens gratis reizen ook. Ik zou zeggen, alleen voor de mensen die kunnen aantonen dat ze het echt nodig hebben en anders betaal je gewoon de normale prijs voor je reisje.

Verder ben ik het eens met de rest, 7 reizen voor 14 euro is een lachertje, ik zou ze meteen aannemen.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: abnormale verhoging dalurenkaart senioren

Ongelezen bericht door G7 »

Precies Dilbert. Helemaal mee eens. Die oudjes die het makkelijk zelf kunnen betalen, geen kortingskaart! :shock:

Dit moeten ze ook met de hypotheek en de AOW doen. Die oudjes, die het NIET nodig hebben, niet mee laten profiteren. Dus weet waarop je stemt binnenkort.

Toch wel weer vertrouwd, dat je er weer bent Dilbert29.

:wink:

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: abnormale verhoging dalurenkaart senioren

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Dank je G7, ik voel me meteen weer thuis. Hypotheek en AOW inderdaad alleen voor mensen die kunnen aantonen dat ze het nodig hebben, anders niet mee profiteren.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: abnormale verhoging dalurenkaart senioren

Ongelezen bericht door Bailey »

Het is pure discriminatie om een bepaalde groep gratis te laten reizen. Waarom alleen gratis openbaar vervoer voor ouderen? Omdat zij geen geld hebben! Ik ken genoeg ouderen die genoeg geld hebben en ik ken genoeg jongeren die geen geld hebben.

Laten ze dan een openbaar vervoerskaart maken die gratis is voor iedereen die een inkomen heeft onder een bepaald bedrag. Dan houdt je het tenminst een beetje gelijk.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: abnormale verhoging dalurenkaart senioren

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Helemaal mee eens, gratis vervoerskaarten op basis van leeftijd aanbieden is niet echt eerlijk nee, 'k ken zat jongeren die minder te besteden hebben dan ouderen. Bovendien moeten jongeren vaak met de trein mee voor bijvoorbeeld opleiding of werk en gaan ouderen vrijwillig met de trein mee, die gaan dus minder vaak en maken minder kosten.

Gesloten