LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] altijd problemen bij NS kaartautomaat en geen alternatief

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
jojan

Re: altijd problemen bij NS kaartautomaat en geen alternatief

Ongelezen bericht door jojan »

Ik heb dezelfde ervaring. ING pas doet het bijna nooit, de ABN Amro pas vaak ook niet.

Waar elk normaal commercieel bedrijf betalen voor de consument zo gemakkelijk mogelijk maakt (contant, chippen of pinnen), heeft de NS wat dat betreft nog steeds niet begrepen hoe het werkt.

En de politiek maar roepen dat we allemaal met het OV moeten: het is meestal al langzamer en duurder dan de auto, maken ze je het ook nog eens moeilijker om te betalen met alle gedoe van dien.
Zo bezien neem ik de aansturing door politiek van de NS (nog steeds een staatsbedrijf) niet erg serieus, of ze menen het niet wat betreft het OV, dat kan natuurlijk ook.

Bob Schurkjens

Re: altijd problemen bij NS kaartautomaat en geen alternatief

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Omdat dit probleem nog steeds niet is opgelost door NS raad ik mensen aan om een geschil aan te spannen tegen de NS via https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... e&code=opv

De procedure kan online gevoerd worden. Klachtengeld bedraagt 25 euro maar die krijg je terug aan het einde. Je kan ook een onkostenvergoeding vragen (bijvoorbeeld 50 euro) voor de tijd en moeite die je in het geschil hebt moeten steken.

Het is natuurlijk te gek voor woorden dat een conducteur in dit draadje een oplossing aandraagt (Maestro optie gebruiken) terwijl de NS dat niet wereldkundig maakt naar gedupeerden en verder ook geen andere initiatieven neemt om dit langdurige probleem op te lossen.

Door geschillen aan te spannen wordt de NS nadrukkelijker op dit probleem gewezen en gaat het ze ook nog eens geld kosten.

Gesloten