LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] arriva

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
edith59
Berichten: 50
Lid geworden op: 04 okt 2008 21:33

arriva

Ongelezen bericht door edith59 »

Arriva....zou het bedrijf dat in Heerenveen gevestigd is ook in Noord Holland rijden`?? Hier in Groningen in ieder geval wel..en dat geeft de nodige ellende! Begin september kwam ik voor mn werk in Utrecht terug naar Groningen en heb voor het laatste stukje een apart kaartje moeten kopen.. Moe als ik was van een drukke lange dag, en beginner in daluurkaarten, kocht ik een enkeltje maar vergat " datum" in te tikken. Mij van geen kwaad bewust zat ik te lezen toen er ineens een conducteur naast me stond die streng vroeg: waarom heeft u dit kaartje gekocht?" Omdat ik het een gekke vraag vond antwoordde ik omdat ik naar huis moet. Toen bleek dat ik dus vergeten was de datum erop te zetten (ik heb dat nooit eerder gedaan , wist ook niet wat het inhield en begreep dus ook niet dat ik een fout had gemaakt) Tot mijn schaamte zette de conducteur t.o.s van iedereen nauwkeurig en luid uiteen dat ik fout was... dat ik een bonnetje kreeg.. Ik stopte snel het kaartje en bonnetje in mn tas in de hoop dat deze vertoning snel voorbij zou zijn en vroeg wat er verder ging gebeuren. Ik diende een brief te schrijven. 's Avonds ontdekte ik dat het een boete was van bijna 40 euro!! (t kaartje waar het omging kostte 3,40). Vanuit mn knieen voelde ik woede opkomen maar besloot een brief te schrijven en rekende op beschaving en begrip.... Zo vertelde ik dat ik al 50 was dus niet echt een kwajongen, dat mn kosten vergoed worden door mn werk, dat ik een beginnend reiziger was, een fout gemaakt had etcetc. Tot mn teleurstelling kreeg ik een standaard brief met als inhoud dat wie geen geldig kaartje heeft fout is en dus moet betalen..... so much for service!. Eerste heb ik gebeld met een aardige jongedame die me adviseerde snel te betalen omdat men zo snel met het uitdelen van boetes is als hun treinen te langzaam/ te laat of helemaal niet rijden.

Dus heb ik betaald....het kaartje dat ik gekocht had en dat niet geldig was door het ontbreken van de datum en dat ik had opgestuurd als bewijs dat ik het gekocht had kreeg ik niet terug en nu heb ik de tweede brief van een incasso-bedrijf binnen dat men bij Arriva mn betaling niet kan vinden!!!Alle kosten, ergernissen en moeite... Het openbaar vervoer...en zeker dat van Arriva stimuleert niet echt mensen uit de auto in de trein te krijgen...ik reis in ieder geval niet meer met hen.

edith59
Berichten: 50
Lid geworden op: 04 okt 2008 21:33

Re: arriva

Ongelezen bericht door edith59 »

Eigenlijk een beetje een dooddoener..ik heb me vergist en had een lange druke dag achter de rug...Die knop van de datum druk ik altijd braaf in..was hem nu vergeten..als ik die variant had willen gebruiken had ik dat natuurlijk uitgezocht.....

edith59
Berichten: 50
Lid geworden op: 04 okt 2008 21:33

Re: arriva

Ongelezen bericht door edith59 »

vogels schreef:Het 2e topic hierover graag verwijderen. 2x plaatsen is niet nodig.

Bedoel je dat mijn note weg moet?

En als je niet weet hoe het in het o.v. werkt, had je natuurlijk even op hun site kunnen kijken.

Gesloten