LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Betalen voor zone waar niet gestopt wordt?
Betalen voor zone waar niet gestopt wordt?
Afgelopen zaterdag reed ik met een bus van Connexxion van Heinenoord naar Zuidplein. Dat was 4 strippen en ik vond dat nogal veel voor een ritje van een kwartier. De chauffeuse legde het uit: 2 voor Heinenoord, 1 voor Barendrecht en 1 voor Rotterdam. Oke..klinkt logisch. Maar in Barendrecht wordt geeneens gestopt!!! Er wordt alleen maar langsgereden via de autosnelweg. Maar je moet er wel voor betalen. Belachelijk!
Re: Betalen voor zone waar niet gestopt wordt?
Nee hoor is niet belachelijk das het Nederlandse Openbaar Vervoer. Dat is opgedeeld in zones en of je er nu stopt of niet, je rijd wel door die zone heen en dus moet je ervoor betalen ook.
Belachelijk maar waar.....
Belachelijk maar waar.....
Re: Betalen voor zone waar niet gestopt wordt?
Het kan nog veel erger: als je met de sneltram van Utrecht naar Nieuwegein rijdt, dan rijdt je tussen Utrecht en Nieuwegein in een zone waar niet eens een halte in zit. Die zone ligt er alleen maar om een extra strip te kunnen incasseren.
Als je bijvoorbeeld opstapt bij de halte "transferium Westraven", en je stapt DIRECT DE VOLGENDE HALTE uit bij Zuilenstein (een ritje van precies 2 minuten) dan betaal je ook 4 strippen. (want je stapt in in de zone Utrecht, na een paar honderd meter zit je in die loze zone, en weer een paar honder meter verder rijdt je Nieuwegein binnen.)
Als je bijvoorbeeld opstapt bij de halte "transferium Westraven", en je stapt DIRECT DE VOLGENDE HALTE uit bij Zuilenstein (een ritje van precies 2 minuten) dan betaal je ook 4 strippen. (want je stapt in in de zone Utrecht, na een paar honderd meter zit je in die loze zone, en weer een paar honder meter verder rijdt je Nieuwegein binnen.)
Re: Betalen voor zone waar niet gestopt wordt?
Dat is toch precies hetzelfde?? In Barendrecht stopt deze bus ook niet. Hij rijdt er alleen maar voorbij, over de autosnelweg!Het kan nog veel erger: als je met de sneltram van Utrecht naar Nieuwegein rijdt, dan rijdt je tussen Utrecht en Nieuwegein in een zone waar niet eens een halte in zit. Die zone ligt er alleen maar om een extra strip te kunnen incasseren.
Ik vind dit echt a-sociaal!
Re: Betalen voor zone waar niet gestopt wordt?
Ze moeten het systeem van Star-trek hier invoeren. Dan Dematerialiseer je jezelf, en materialiseer je jezelf weer op de plek van bestemming. Dat is de enige oplossing voor dit probleem.
Ik heb me ook altijd afgevraagd, waarom ik bij de NS voor 200 kilometer spoor moest betalen, wanneer ik van Amsterdam bijvoorbeeld naar Groningen ging. Ik hoef er toch niet uit in Harderwijk? Waarom moet ik er dan voor betalen?
Wat een onzinnig topic zeg.
Ik heb me ook altijd afgevraagd, waarom ik bij de NS voor 200 kilometer spoor moest betalen, wanneer ik van Amsterdam bijvoorbeeld naar Groningen ging. Ik hoef er toch niet uit in Harderwijk? Waarom moet ik er dan voor betalen?
Wat een onzinnig topic zeg.
Re: Betalen voor zone waar niet gestopt wordt?
Ze moeten het systeem van Star-trek hier invoeren. Dan Dematerialiseer je jezelf, en materialiseer je jezelf weer op de plek van bestemming. Dat is de enige oplossing voor dit probleem.
Ik heb me ook altijd afgevraagd, waarom ik bij de NS voor 200 kilometer spoor moest betalen, wanneer ik van Amsterdam bijvoorbeeld naar Groningen ging. Ik hoef er toch niet uit in Harderwijk? Waarom moet ik er dan voor betalen?
Wat een onzinnig topic zeg.
Nee jouw opmerking is lekker zinnig. Als het je niet interesseert bemoei je er dan lekker niet mee!!
Bij de NS betaal je naar het aantal kilometers, bij bus, tram en metro naar het aantal zones. Maar als er in een zone totaal niet gestopt wordt, sterker nog er wordt gewoon langs gereden via de autosnelweg, dan vind ik dat je daar niet voor hoef te betalen.
En ga nu maar lekker buitenspelen met mama!
Re: Betalen voor zone waar niet gestopt wordt?
je kan het natuurlijk ook anders zien.
De zone grensen liggen er nu eenmaal.
Of er dan wel of niet gestopt wordt maakt niet uit.
Jij wilt van zone "a" naar zone "c" en dat gaat via zone "b".
Wanneer je dan niet voor zone "b" wilt betalen wordt het erg lastig om in zone "c" te komen.
De weg loopt nu eenmaal door zone "b".
Dus of je accepteert het of je doet dat niet en komt dan dus met het ov niet op de gewenste plek.
Zones zeggen overigens niks over haltes.
In de ene zone heb je 20 haltes en in een andere zone heb je er nu eenmaal geen.
De zone grensen liggen er nu eenmaal.
Of er dan wel of niet gestopt wordt maakt niet uit.
Jij wilt van zone "a" naar zone "c" en dat gaat via zone "b".
Wanneer je dan niet voor zone "b" wilt betalen wordt het erg lastig om in zone "c" te komen.
De weg loopt nu eenmaal door zone "b".
Dus of je accepteert het of je doet dat niet en komt dan dus met het ov niet op de gewenste plek.
Zones zeggen overigens niks over haltes.
In de ene zone heb je 20 haltes en in een andere zone heb je er nu eenmaal geen.
Re: Betalen voor zone waar niet gestopt wordt?
Als je met lijn 140 van Utrecht naar Vinkeveen gaat zijn het 6 strippen. In 4 zones wordt niet gestopt. Eigenlijk zou het niet meer dan logisch zijn dat je voor dit ritje van 30 kilometer maar 3 stippen af hoeft te rekenen.
En logisch dat mensen die de bus binnendoor nemen naar Breukelen (de bus naar Vinkeveen passeert Breukelen zonder te stoppen) 5 strippen af moeten tikken.
En logisch dat mensen die de bus binnendoor nemen naar Breukelen (de bus naar Vinkeveen passeert Breukelen zonder te stoppen) 5 strippen af moeten tikken.
Re: Betalen voor zone waar niet gestopt wordt?
Ja Simon, in 4 zones wordt niet gestopt, maar je hebt die zones wel nodig om naar Vinkeveen te komen.
Je kan moeilijk die zones ff weghalen, he....
Je kan moeilijk die zones ff weghalen, he....
Re: Betalen voor zone waar niet gestopt wordt?
binnen twee jaar krijg je de OV chipkaart en het voordeel is dat je dan voor de afgelegde kilometers gaat betalen.
het zone tarief wordt afgeschaft.
medio April kun je er vanaf heinenoord gebruik van maken want connexxion begint er dan mee hoewel de software moet eerst goed gaan werken.
nadeel: terug binnen de tijd op hetzelfde ritje is dan verleden tijd
het zone tarief wordt afgeschaft.
medio April kun je er vanaf heinenoord gebruik van maken want connexxion begint er dan mee hoewel de software moet eerst goed gaan werken.
nadeel: terug binnen de tijd op hetzelfde ritje is dan verleden tijd
Re: Betalen voor zone waar niet gestopt wordt?
Als je de intercity pakt in plaats van de stoptrein betaal je toch ook de stations waar je langs rijdt. Het gaat om de afstand die je aflegt, niet om het aantal haltes.
pewi
pewi
Re: Betalen voor zone waar niet gestopt wordt?
Precies Pewi!
En die halte tussen Utrecht en Nieuwegein, die is zo klein dat het betalen van die strip geen zak te maken heeft met de afstand die je aflegt!
En die halte tussen Utrecht en Nieuwegein, die is zo klein dat het betalen van die strip geen zak te maken heeft met de afstand die je aflegt!
Re: Betalen voor zone waar niet gestopt wordt?
Dan rijd je tenminste nog langs het station!! Waar de topicstarter het over heeft, die bus rijdt langs Barendrecht, geeneens door Barendrecht.
Re: Betalen voor zone waar niet gestopt wordt?
Maar wel DOOR de zone van Barendrecht en daar gaat het om.
Die zone moeten ze doorheen en daar moet je dus voor betalen.
Wil je er niet voor betalen, dan kom je er ook niet.
Die zone moeten ze doorheen en daar moet je dus voor betalen.
Wil je er niet voor betalen, dan kom je er ook niet.
Re: Betalen voor zone waar niet gestopt wordt?
Ik ben het helemaal eens met 'gast' over de tram van Westraven in Utrecht naar Zuilestein in Nieuwegein. Regematig maak ik gebruik van de tram van Nieuwegein naar Utrecht. Ik erger me dan ook helemaal groen en geel aan die extra strip. Tuurlijk liggen die zones vast, maar voor die ene minuut dat je in een 'loze' zone rijdt, vind ik het echt onzin om een extra strip te kunnen incasseren. Ik dacht dat ze in Den Haag het openbaar vervoer aantrekkelijker wilde maken...