LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] boetebeleid syntus
boetebeleid syntus
Op kerstmiddag gingen mijn man en ik met de trein van syntus van Delden naar Hengelo. Op het station aangekomen zagen wij tot onze schrik dat er een enorm lange rij stond voor de enige kaartjes automaat. De trein kwam al aan, en wij konden nog steeds geen kaartje kopen. We zijn toen naar de conducteur gegaan die zich in de trein bevond om te vragen wat we moesten doen. Hij antwoordde dat we een boete van 35 euro p.p. moesten betalen, dus wij wilden weer uitstappen, maar op dat moment gingen de deuren al dicht en konden we geen kant meer op. De conducteur kwam breed lachend op ons af met zijn bonnenboekje. En gaf mijn man en mij beide een boete van 35 euro. Belachelijk!!
Op dezelfde trein zag nog een andere conducteur die i.v.m. de situatie mensen slechts 5 p.p. euro liet betalen, inclusief ritprijs van 2,40.
Ik heb direct een bezwaarschrift ingediend, maar ik wist niet of mij dit zou ontheffen van betaling binnen 7 dagen, dus heb ik gebeld met syntus op 29 december. De telefoniste kon mij geen antwoord geven, ik moest maar een E-mail sturen naar mevr. Zonnenberg. Dit heb ik gedaan, maar ik kreeg maar steeds geen antwoord. Ik heb daarop nog een keer gebeld en nog een keer gemaild. Uiteindelijk kreeg ik op 5 januari wel een brief met een verhoging van 10 euro p.p. wegens niet op tijd betalen, nou ja zeg! Ik heb inmiddels alweer gebeld met syntus, maar niemand kan of wil mij duidelijkheid geven. Die mevr. Zonnenberg zou mij terugbellen, maar ik heb nog helemaal niets van haar gehoord.
Ik weet eerlijk gezegd niet meer wat ik nu moet doen. Wat zijn mijn rechten en plichten, waarom wil niemand bij syntus mij informatie geven?
Mogen ze dit allemaal zomaar doen?
Wat gebeurt er als ik nog steeds niet betaal en het gaat naar de officier van justitie??
Op dezelfde trein zag nog een andere conducteur die i.v.m. de situatie mensen slechts 5 p.p. euro liet betalen, inclusief ritprijs van 2,40.
Ik heb direct een bezwaarschrift ingediend, maar ik wist niet of mij dit zou ontheffen van betaling binnen 7 dagen, dus heb ik gebeld met syntus op 29 december. De telefoniste kon mij geen antwoord geven, ik moest maar een E-mail sturen naar mevr. Zonnenberg. Dit heb ik gedaan, maar ik kreeg maar steeds geen antwoord. Ik heb daarop nog een keer gebeld en nog een keer gemaild. Uiteindelijk kreeg ik op 5 januari wel een brief met een verhoging van 10 euro p.p. wegens niet op tijd betalen, nou ja zeg! Ik heb inmiddels alweer gebeld met syntus, maar niemand kan of wil mij duidelijkheid geven. Die mevr. Zonnenberg zou mij terugbellen, maar ik heb nog helemaal niets van haar gehoord.
Ik weet eerlijk gezegd niet meer wat ik nu moet doen. Wat zijn mijn rechten en plichten, waarom wil niemand bij syntus mij informatie geven?
Mogen ze dit allemaal zomaar doen?
Wat gebeurt er als ik nog steeds niet betaal en het gaat naar de officier van justitie??
Re: boetebeleid syntus
Dan moet je betalen.
Ik ga toch ook niet naar de bakker en zeg joh dat brood reken ik morgen wel af ik heb nu haast?
De regels zijn duidelijk, je moet op het perron in bezit zijn van een geldig plaatsbewijs.
Ik ga toch ook niet naar de bakker en zeg joh dat brood reken ik morgen wel af ik heb nu haast?
De regels zijn duidelijk, je moet op het perron in bezit zijn van een geldig plaatsbewijs.
Tja, zelf was ik vergeten om een kaartje te kopen en ik realiseerde me dat pas nadat ik een conducteur zag...
Ik heb de 35 euro boete betaald en ik zie het maar als leergeld. De regels zijn nu heel duidelijk, geen kaartje --> 35 euro boete.
Dat anderen geen boete hebben hoeven betalen klopt niet, maar dat betekent niet automatisch dat uw boete onterecht is.
Ook u zou de boete als leergeld kunnen zien.
Het harde ns-beleid dwingt ons nu om ruim op tijd een kaartje te kopen, desnoods een dag eerder, zodat een boete ons voortaan bespaard blijft.
Ik heb de 35 euro boete betaald en ik zie het maar als leergeld. De regels zijn nu heel duidelijk, geen kaartje --> 35 euro boete.
Dat anderen geen boete hebben hoeven betalen klopt niet, maar dat betekent niet automatisch dat uw boete onterecht is.
Ook u zou de boete als leergeld kunnen zien.
Het harde ns-beleid dwingt ons nu om ruim op tijd een kaartje te kopen, desnoods een dag eerder, zodat een boete ons voortaan bespaard blijft.
Ja, maar is het dan terecht dat ze helemaal niet reageren als ik ze wat wil vragen?
Bij de NS gaan ze 1 keer per jaar coulant om met goedwillende reizigers. Dit staat op hun website. Maar bij syntus kun je helemaal niets terugvinden over hun boetebeleid. Medewerkers antwoorden niet, en je krijgt ook niemand te spreken. Dat is toch wel vreemd?
Bij de NS gaan ze 1 keer per jaar coulant om met goedwillende reizigers. Dit staat op hun website. Maar bij syntus kun je helemaal niets terugvinden over hun boetebeleid. Medewerkers antwoorden niet, en je krijgt ook niemand te spreken. Dat is toch wel vreemd?
Ja, dat is wel vreemd.
Klantonvriendelijkheid is misschien wel een beetje toegenomen door de zitting van het huidige kabinet. Hard beleid zorgt voor een harde maatschappij waarin respect ver te zoeken is.
Voor het herstel van je mogelijk gekwetste trots moet je je maar niet afhankelijk maken van hun reactie, dat zal je niet verder helpen.
En dat van 1 keer coulant per jaar is volgens mij alleen als je vergeten bent je kortingskaart mee te nemen, maar niet voor het niet kopen van een kaartje.
Klantonvriendelijkheid is misschien wel een beetje toegenomen door de zitting van het huidige kabinet. Hard beleid zorgt voor een harde maatschappij waarin respect ver te zoeken is.
Voor het herstel van je mogelijk gekwetste trots moet je je maar niet afhankelijk maken van hun reactie, dat zal je niet verder helpen.
En dat van 1 keer coulant per jaar is volgens mij alleen als je vergeten bent je kortingskaart mee te nemen, maar niet voor het niet kopen van een kaartje.
Het beleid van de NS en andere vervoersmaatschappijen wordt eindelijk eens wat het al jaren had moeten wezen. Afgelopen met de slappe smoezen, flauwe excuses en gehaaste mensen.
Koop een kaartje of betaal de boete, simpel zat.
Koop een kaartje of betaal de boete, simpel zat.
Heeft iemand eigenlijk mijn vragen gelezen, want antwoorden heb ik eigenlijk niet gekregen.
Jullie hartverwarmende reacties maken mij alleen maar misselijk, fijn zo'n forum.
Jullie hartverwarmende reacties maken mij alleen maar misselijk, fijn zo'n forum.
Mijn ervaring tenminste bij de NS is toch om de boete eerst te betalen daarna het terug te vorderen door middel van een bezwaarschrift.
Zo dek je jezelf tenminste nog een beetje in geen last van incasso's met verhogingen.
Je bent toch altijd schuldig tot je je onschuld bewijst.
@karr-2
Je reist zelf waarschijnlijk nooit met openbaar vervoer, dikke rijen voor de automaat terwijl de trein eraan komt, automaten die niet werken.
Zelfs als de automaat kapot krijg je nog een boete deze kan je wel weer terugvorderen maar ik bedoel maar hoe ver moet je gaan.
Dat het beleid moet worden aangescherpt ben ik met je eens ik zie het zelf ook vaak zwartrijden en dan ook nog vaak steeds weer dezelfde persoon.
Dit moet ook worden aangepakt.
Maar je afsluiter
Het leven is niet zo zwart/wit
Zo dek je jezelf tenminste nog een beetje in geen last van incasso's met verhogingen.
Je bent toch altijd schuldig tot je je onschuld bewijst.
@karr-2
Je reist zelf waarschijnlijk nooit met openbaar vervoer, dikke rijen voor de automaat terwijl de trein eraan komt, automaten die niet werken.
Zelfs als de automaat kapot krijg je nog een boete deze kan je wel weer terugvorderen maar ik bedoel maar hoe ver moet je gaan.
Dat het beleid moet worden aangescherpt ben ik met je eens ik zie het zelf ook vaak zwartrijden en dan ook nog vaak steeds weer dezelfde persoon.
Dit moet ook worden aangepakt.
Maar je afsluiter
Moet je dit nou elke keer doen verander dan je naam naar moraalridder of i.d.Koop een kaartje of betaal de boete, simpel zat.
Het leven is niet zo zwart/wit
Zo erg is het niet, u heeft de plicht een kaartje te kopen. Neemt niet weg dat u te laat was voor de automaat. Er is toch zoiets als op tijd komen. Bijzondere omstandigheden nagelaten. Het niet hebben van een geldig plaatsbewijs wordt bestraft en daar heeft het personeel in uw geval instuctie's voor. Als u een boze conducteur tegen u krijgt die in zijn recht staat. Want u bent voor de wet zwartrijder mag hij danwel zij de regels toepassen. En omdat u door de drukte bij de automaat geen kaartje kon kopen is geen excuus. Jammer het is niet anders.
Dat stukje wat je met syntus gereisd hebt, kan je trouwens ook met een strippenkaart betalen, in de zelfde automaat waarin je een ns-kaartje zonder datum moet stempelen.
Dus je wil alleen maar horen dat je gelijk hebt... terwijl je toch echt fout zat.Jullie hartverwarmende reacties maken mij alleen maar misselijk, fijn zo'n forum.
nou JE hebt gelijk
voel je jenu beter?
Het is toch duidelijk. Geen kaartje = boete. Jammer.
Ik reis al jaren 5 dagen in de week minimaal 2 uur per dag met het OV, dus helaas voor jullie heb ik ervaring zat. Kapotte automaten, lange rijen, het zijn de zwakste smoezen van allemaal. Had je maar eerder van huis moeten gaan.
En onder het respecteren van menselijke waarden en normen versta jij zwart rijden omdat er een rij voor de automaat staat? Of zwart rijden omdat je toevallig haast hebt?
Ik ben blij dat de maatschappij geregeerd wordt door mensen met verstand en niet door mensen als jij.
Ik ben blij dat de maatschappij geregeerd wordt door mensen met verstand en niet door mensen als jij.
Ik mag het hopen van wel ja. Er is te lang gespeeld op redelijkheid en billijkheid, mensen gokken er gewoon op dat ze er toch wel mee weg komen. En dat moet maar eens afgelopen zijn in dit land. Je maakt ergens gebruik van, dan betaal je er ook voor. Zo simpel is het.
Zoals iemand anders eerder al zei, geen kaartje is geen treinreis en daar bestaat geen enkele smoes voor omdat goed te praten.
Zoals iemand anders eerder al zei, geen kaartje is geen treinreis en daar bestaat geen enkele smoes voor omdat goed te praten.
Pfff, ben ik blij dat karr-2 niet bij syntus werkt!
Ze hebben hun excuses aangeboden voor de late behandeling en de boete is verlaagd naar 5,- euro p.p. incl. ritprijs.
Verder voor alle duidelijkheid: wij zijn geen zwartrijders, wij zijn vooraf naar de conducteur gelopen, en wilden zelfs nog uitstappen toen we hoorden dat we ook bij de conducteur geen kaartje konden kopen.
En ja, antialles, ik vind het heerlijk om gelijk te hebben... ik voel me een stuk beter.
Ze hebben hun excuses aangeboden voor de late behandeling en de boete is verlaagd naar 5,- euro p.p. incl. ritprijs.
Verder voor alle duidelijkheid: wij zijn geen zwartrijders, wij zijn vooraf naar de conducteur gelopen, en wilden zelfs nog uitstappen toen we hoorden dat we ook bij de conducteur geen kaartje konden kopen.
En ja, antialles, ik vind het heerlijk om gelijk te hebben... ik voel me een stuk beter.