LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen vrije reisdagen meer voor nieuwe 60-plussers
Re: Geen vrije reisdagen meer voor nieuwe 60-plussers
Gast 11 mei 21.33 je hebt helemaal gelijk hoor ik had mijn brilletje niet op.
Ik begrijp trouwens niet waar je je druk om maakt (ik geloof dat je 30 jaar bent)
met die mentaliteit van jouw red je het nooit om in de aow te komen voor
die tijd begeeft je hart het al.
Gooi alles overboord en leef je in die korte tijd helemaal uit.
Ik begrijp trouwens niet waar je je druk om maakt (ik geloof dat je 30 jaar bent)
met die mentaliteit van jouw red je het nooit om in de aow te komen voor
die tijd begeeft je hart het al.
Gooi alles overboord en leef je in die korte tijd helemaal uit.
Ben ik het mee eens, heb CF, dus zal wel moeten.Gooi alles overboord en leef je in die korte tijd helemaal uit.
En ik geniet lekker van mijn oude dag die jij nu betaald!!!!!!!!!!!!!!!
Ja, tuurlijk, dat begrijp ik...
Zo denken alle die asociale bejaarden.
Maar goed, eerdaags ga jij de pijp uit en hebben wij weer 1 uitvreter minder te voeden.
Zo denken alle die asociale bejaarden.
Maar goed, eerdaags ga jij de pijp uit en hebben wij weer 1 uitvreter minder te voeden.
Vraag me af of jij opgericht bent of uit de klei getrokken.
kan me niet voorstellen dat jij geboren bent uit een vader en moeder
die eerdaags ook oud zullen zijn geloof ook nooit dat jij normaal bent.
Voor zover ik die opmerkingen van jou bekijk overleef ik jou wel
dus ik geniet nou nog meer kun je je eigen nog meer opwinden ik zal ook van alles aanvragen of ik er wel of geen recht op heb laat je binnenkort wel vanuit Spanje weten hoeveel ik "krijg"heb je helemaal geen leven meer van nijd de groeten van een levensgenieter
chagerijn.
kan me niet voorstellen dat jij geboren bent uit een vader en moeder
die eerdaags ook oud zullen zijn geloof ook nooit dat jij normaal bent.
Voor zover ik die opmerkingen van jou bekijk overleef ik jou wel
dus ik geniet nou nog meer kun je je eigen nog meer opwinden ik zal ook van alles aanvragen of ik er wel of geen recht op heb laat je binnenkort wel vanuit Spanje weten hoeveel ik "krijg"heb je helemaal geen leven meer van nijd de groeten van een levensgenieter
chagerijn.
lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol toedeloe
Zoals ik al zei, heb CF, das erfelijk mijn moeder is in 1977 (23 04 om exact te zijn) doodgegaan aan CF op 24 jarige leeftijd. Mijn vader is vorig jaar op zijn 53 ste gestorven aan lympfekanker, Zei hebben betaald voor iets wat ze nooit zullen krijgen en dat zelfde geldt dus voor mij.kan me niet voorstellen dat jij geboren bent uit een vader en moeder die eerdaags ook oud zullen zijn
Ik verdien nu goed ben consultant en met medicijnen wordt mijn leven gerekt, MAAR dat ik de 65 niet zal halen is ZEKER. waarom moet ik nu voor jou betalen omdat jij ten eerste het geluk van leven hebt en ten tweede het geluk hebt om van mijn centen te leven!!!!
Kortom alles individueel en particulier.
EN ouderen laten meebetalen aan de AOW!!!
Er zijn er nog meer zoals jij vind ik erg genoeg.
Maar zoals jij reageerd lijkt het w el of het de schuld van de oudjes is
nou die kunnen er ook niks aandoen.
Als je nu goed verdiend zoals je zegt zou ik me maar niet meer zo
druk maken of die oudjes het wel of niet verdienen maar ga lekker
leven joh nu het nog kan al je centen opmaken nix overhouden en
doen waar je zin in hebt en niet meer z e i k e n op die oudjes want volgens mij maak jij je hoe langer hoe kwaaier.
Nou ik eet er geen sneetje brood minder om en ga ook lekker door
met mijn leven die volgens sommige door een ander betaald wordt.
dacht dat ik met 52 jaar werken ook genoeg betaald had blijk me toch
vergist te hebben.
Maar zoals jij reageerd lijkt het w el of het de schuld van de oudjes is
nou die kunnen er ook niks aandoen.
Als je nu goed verdiend zoals je zegt zou ik me maar niet meer zo
druk maken of die oudjes het wel of niet verdienen maar ga lekker
leven joh nu het nog kan al je centen opmaken nix overhouden en
doen waar je zin in hebt en niet meer z e i k e n op die oudjes want volgens mij maak jij je hoe langer hoe kwaaier.
Nou ik eet er geen sneetje brood minder om en ga ook lekker door
met mijn leven die volgens sommige door een ander betaald wordt.
dacht dat ik met 52 jaar werken ook genoeg betaald had blijk me toch
vergist te hebben.
Op het risico dat ik heel vervelend ben, maar het is ook de schuld van de oudjes. Zij hebben destijds de verzorgingstaat neergezet die we nu hebben, AOW in werking gesteld etc etc
Doordat het leven nu op allerlei kunstmatige manieren gerekt wordt is de groep ouderen te groot in verhouding tot de werkende groep, terwijl de laatste wel de AOW moet opbrengen voor de oudjes van tegenwoordig.
De verhouding is dus volledig zoek en dat moet een keer misgaan. Tegen de tijd dat ik er aan toe ben bestaat er geen AOW meer, simpelweg omdat het niet meer op te brengen is. Dus de oudjes van tegenwoordig mogen er zeker aan meebetalen, ze hebben er ook lang genoeg van kunnen genieten.
Doordat het leven nu op allerlei kunstmatige manieren gerekt wordt is de groep ouderen te groot in verhouding tot de werkende groep, terwijl de laatste wel de AOW moet opbrengen voor de oudjes van tegenwoordig.
De verhouding is dus volledig zoek en dat moet een keer misgaan. Tegen de tijd dat ik er aan toe ben bestaat er geen AOW meer, simpelweg omdat het niet meer op te brengen is. Dus de oudjes van tegenwoordig mogen er zeker aan meebetalen, ze hebben er ook lang genoeg van kunnen genieten.
Ik zou zeggen kar,ga je eerst maar eens te pletter werken zoals de oudjes dat vroeger deden en niet van 9 to 5 maar veel meer uren dan jij nu doet of niet doet.Dus even dimmen dat je deze tijd en die van vroeger niet kan vergelijken.En toen waren er ook regeringen aan het regeren.Wat een plee figuur die even wel zal zeggen wat de oudjes moeten doen.!!Dom plee figuur Kar z w
Er is een ding wat ik als oudere niet begrijp als je het hebt over vroeger
dan krijg je te horen ja ja vroeger was alles beter nou er was niks beter
het was net als nu de regering wist het en voor de rest kon iedereen zijn
smoel houden.Ook heeft het niks met vergrijzing te maken er is in de
oorlogsjaren en vlak daarna gewoon een grote geboortegolf geweest
en die mensen komen er nu aan of zijn al in de aow.vandaag aan de dag lees je niks anders als gesjoemel met onkosten en weet ik veel wat
van onze belasting en miljoenen die over de balk gesmeten wordt waarom wordt er door de jongere daar niet tegen geprotesteer, omdat
dat toch niks uithaald we pakken die oudjes wel.Die ouderen van nu brachten toendertijd meer op als dat er werd uitgegeven aan de aow
waar is dat gebleven.Heb het al eens gezegd pensioenbonden bulken van het geld krijgen net zoveel binnen als de aow moeten ook net zoveel of meer betalen hoe kan dat.Nee de jongeren van nu zijn door de oudere van nu teveel in de watten gelegd en kregen overal hun zin in.
Alleen hun mentaliteit op de werkvloer zegd me al genoeg er kan niks meer of oo dat komt wel en daar zit hem de kneep daarom is alles zo duur het duurt allemaal te lang.Dus zorg ervoor dat er bij de overheid
minder corrupsie is en minder onkosten en minder snoepreisjes moet je eens kijken wat er dan overblijft.Begrijp trouwens die onkosten niet ik kreeg alleen mijn bonnetjes vergoed moest ik eerst zelf voorschieten
als de hoge heren het aan de belasting op moeten geven zijn het ook geen onkosten maar krijgen ze dat bij hun loon.En kijk ook eens of het soms niet aan jullie eigen ligt inplaats van die oudere aan te vallen.
Je kon gisteren weer zien op de tv hoe schandalig die mensen behandeld worden en eens komt het dat jullie er ook mee te maken krijgen.
dan krijg je te horen ja ja vroeger was alles beter nou er was niks beter
het was net als nu de regering wist het en voor de rest kon iedereen zijn
smoel houden.Ook heeft het niks met vergrijzing te maken er is in de
oorlogsjaren en vlak daarna gewoon een grote geboortegolf geweest
en die mensen komen er nu aan of zijn al in de aow.vandaag aan de dag lees je niks anders als gesjoemel met onkosten en weet ik veel wat
van onze belasting en miljoenen die over de balk gesmeten wordt waarom wordt er door de jongere daar niet tegen geprotesteer, omdat
dat toch niks uithaald we pakken die oudjes wel.Die ouderen van nu brachten toendertijd meer op als dat er werd uitgegeven aan de aow
waar is dat gebleven.Heb het al eens gezegd pensioenbonden bulken van het geld krijgen net zoveel binnen als de aow moeten ook net zoveel of meer betalen hoe kan dat.Nee de jongeren van nu zijn door de oudere van nu teveel in de watten gelegd en kregen overal hun zin in.
Alleen hun mentaliteit op de werkvloer zegd me al genoeg er kan niks meer of oo dat komt wel en daar zit hem de kneep daarom is alles zo duur het duurt allemaal te lang.Dus zorg ervoor dat er bij de overheid
minder corrupsie is en minder onkosten en minder snoepreisjes moet je eens kijken wat er dan overblijft.Begrijp trouwens die onkosten niet ik kreeg alleen mijn bonnetjes vergoed moest ik eerst zelf voorschieten
als de hoge heren het aan de belasting op moeten geven zijn het ook geen onkosten maar krijgen ze dat bij hun loon.En kijk ook eens of het soms niet aan jullie eigen ligt inplaats van die oudere aan te vallen.
Je kon gisteren weer zien op de tv hoe schandalig die mensen behandeld worden en eens komt het dat jullie er ook mee te maken krijgen.
Ik vind het terecht dat er voor 60 plussers geen vrije reisdagen meer zijn. Ik vind het zowiezo een belachelijke instelling. Veel senioren hebben een goed inkomen (AOW + pensioen). Ik zou er voor zijn als zo'n kortingsregeling zou gelden voor mensen met echt een minimaal inkomen. Die zijn echt altijd de klos. Alles wordt duurder maar hun inkomen gaat geen cent omhoog.
Het was een leuk initiatief in de tijd dat het nodig was voor ouderen met een laag inkomen. Maar voor het merendeel is het tegenwoordig onzin.
Het was een leuk initiatief in de tijd dat het nodig was voor ouderen met een laag inkomen. Maar voor het merendeel is het tegenwoordig onzin.
jij bepaalt niet voor mijn moeder dat zij geen gebruik meer mag maken van vrije reisdagen. Zoals het woord al zegt: het zijn VRIJE reisdagen, het zijn geen GRATIS reisdagen.
Mijn moeder heeft een aow en slechts een bescheiden pensioentje. Daar werd, toen mijn vader overleed, ook nog eens het nodige van ingehouden door de instelling waar mijn moeder haar geld van krijgt.
En jij loopt te kwaken, dat de meeste ouderen een zodanig goed inkomen hebben, dat ze het wel zonder die voordeelkaart kunnen stellen? Veel mensen van over de tachtig waren vroeger niet eens in de gelegenheid een goede pensioenregeling vast te leggen, zij zijn het die daar het meeste recht op hebben, niet de jongere werklozen, die moeten zich maar eens wat meer inspannen om een betaalde baan te krijgen. Veel van hen vinden het wel goed zo:
werkloos, kwijtschelding gemeentelijke belasting, huursubsidie, en dan ook nog eens goedkoop reizen? Ze moesten zich doodschamen. IK werk tenminste voor mijn geld.
Mijn moeder heeft een aow en slechts een bescheiden pensioentje. Daar werd, toen mijn vader overleed, ook nog eens het nodige van ingehouden door de instelling waar mijn moeder haar geld van krijgt.
En jij loopt te kwaken, dat de meeste ouderen een zodanig goed inkomen hebben, dat ze het wel zonder die voordeelkaart kunnen stellen? Veel mensen van over de tachtig waren vroeger niet eens in de gelegenheid een goede pensioenregeling vast te leggen, zij zijn het die daar het meeste recht op hebben, niet de jongere werklozen, die moeten zich maar eens wat meer inspannen om een betaalde baan te krijgen. Veel van hen vinden het wel goed zo:
werkloos, kwijtschelding gemeentelijke belasting, huursubsidie, en dan ook nog eens goedkoop reizen? Ze moesten zich doodschamen. IK werk tenminste voor mijn geld.
Dit is er dus mis met de maatschappij.En jij loopt te kwaken, dat de meeste ouderen een zodanig goed inkomen hebben, dat ze het wel zonder die voordeelkaart kunnen stellen? Veel mensen van over de tachtig waren vroeger niet eens in de gelegenheid een goede pensioenregeling vast te leggen, zij zijn het die daar het meeste recht op hebben, niet de jongere werklozen, die moeten zich maar eens wat meer inspannen om een betaalde baan te krijgen. Veel van hen vinden het wel goed zo:
De generaties voor ons zijn zo egoistisch geweest en wensen niets te delen.
Willen geen gelijkhied in regels. Allen voordeel voor hunzelf en hun naasten.
hoezo egoistisch die generatie voor jullie hadden minder werkeloosheid
en liepen ook niet zo snel naar de ziektewet dus volgens mij is er
door deze mensen genoeg betaald.
De generatie van nu loopt al naar de dokter als hun een scheet dwars
zit en hoe zou die werkeloosheid komen denk je.
Al eens gekeken naar de inzet van deze generatie man er kan niks meer en improveceren is er al helemaal niet meer bij.
Vind je het gek dat ze de werknemer van buiten willen halen die
mensen willen nog wel.
Als de generatie van nu eens wat minder zou klagen op de generatie van vroeger en eerst eens bij hun eigen zouden kijken dan is er al
75% van het probleem opgelost.
en liepen ook niet zo snel naar de ziektewet dus volgens mij is er
door deze mensen genoeg betaald.
De generatie van nu loopt al naar de dokter als hun een scheet dwars
zit en hoe zou die werkeloosheid komen denk je.
Al eens gekeken naar de inzet van deze generatie man er kan niks meer en improveceren is er al helemaal niet meer bij.
Vind je het gek dat ze de werknemer van buiten willen halen die
mensen willen nog wel.
Als de generatie van nu eens wat minder zou klagen op de generatie van vroeger en eerst eens bij hun eigen zouden kijken dan is er al
Het zijn juist de ouderen die zo klagen. WErkloosheid heeft veelal weinig te maken met wel of niet willen werken, maar zijn er de moeglijkheden voor.Als de generatie van nu eens wat minder zou klagen op de generatie van vroeger en eerst eens bij hun eigen zouden kijken dan is er al
Cijfers vanuit statline (zie site CBS) zegegn trouwens het tegenovergestelde over ziekteverzuim.
Nu is dat gem 5.6 in de jaren 60 ongeveer 6.8.
Verder hebebn ouderen vaker langdurig verzuim en jongeren kort frequent. per saldo zijn de verzuimdagen van jongeren (alles tot 41.5(=helft werkzame leven 18-65)) tov van alles boven deze leeftijd. ongeveer de helft lager. Ergo ouderen werken minder dagen per jaar dan jongeren.
Oh ja werkloosheid is conjunctureel bepaald, en we zitten nu in een recessie. maar eind 90 was de werkloosheid lager dan ooit.
productieviteit ligt nu vele malen hoger dan in de jaren 60.
zo kan ik nog wel doorgaan.
WIJ werken NU voor regelingen die er niet meer zijn als ik OUD mag worden.
Daar draait het om!
kijk en dat bedoel ik nou nix anders als klagen dat het de schuld van de oudere is de oudere dit de oudere dat en de jongeren doen het allemaal zo goed van daar dat dit land bezig is naar de k l o t e te gaan
allemaal de schuld van de oudere de jonkies doen nix.
DEDEN ZE MAAR EENS WAT
allemaal de schuld van de oudere de jonkies doen nix.
DEDEN ZE MAAR EENS WAT
Het gaat erom dat er genoeg ouderen zijn die maandelijks meer krijgen dan <64 jarige....
En dan ook nog eens overal kortingen genieten terwijl de jongeren ieder dubbeltje 6 keer om moeten draaien.
Dat klopt natuurlijk van geen kanten...
De prijzen voor de jongeren worden dan nog eens extra opgeschroeft om op die manier de prijzen voor de >65 maar laag te kunnen houden.
De jongeren betalen hun korting dus nog eens dubbel ook...
En dan ook nog eens overal kortingen genieten terwijl de jongeren ieder dubbeltje 6 keer om moeten draaien.
Dat klopt natuurlijk van geen kanten...
De prijzen voor de jongeren worden dan nog eens extra opgeschroeft om op die manier de prijzen voor de >65 maar laag te kunnen houden.
De jongeren betalen hun korting dus nog eens dubbel ook...
De groep van 65 en ouder wordt al jarenlang bevoordeeld ten opzichte van de groep daaronder. Korting in het OV, korting in het theater, korting in de bibliotheek en ga zo maar door.
Allemaal prima maar ergens klinkt het mij in de oren als discriminatie. De groep onder de 65 moet zich nu de **** werken om al die regelingen en bijslagen in stand te houden, terwijl de ouderen er geen cent aan bijgedragen hebben en er nu lekker van kunnen genieten.
ik ben nog steeds een voorstander van het afschaffen van alle kortingen, gratis reisdagen etc. Of iedereen alles of iedereen niets, maar niet de ene groep bevoordelen tov een ander op basis van leeftijd.
Allemaal prima maar ergens klinkt het mij in de oren als discriminatie. De groep onder de 65 moet zich nu de **** werken om al die regelingen en bijslagen in stand te houden, terwijl de ouderen er geen cent aan bijgedragen hebben en er nu lekker van kunnen genieten.
ik ben nog steeds een voorstander van het afschaffen van alle kortingen, gratis reisdagen etc. Of iedereen alles of iedereen niets, maar niet de ene groep bevoordelen tov een ander op basis van leeftijd.
Omdat zij al meer dan 40 jaren betaald hebben. Nu mogen jullie jongeren betalen, om later als je het mag beleven, ook een goeie oude dag te hebben. Daarom dus!
Wees blij dat je gezond bent en werk hebt of nog een opleiding kan doen, dat je hiervoor aan mee MAG betalen.
Wees blij dat je gezond bent en werk hebt of nog een opleiding kan doen, dat je hiervoor aan mee MAG betalen.