LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geld terug bij vertraging: geen reactie

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
bodejosm43

geld terug bij vertraging: geen reactie

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Het is ruim 6 weken geleden dat ik een aanvraag, volgens de procedure van de NS zelf, heb ingevuld en opgestuurd. Ik heb wel kopieen gemaakt, maar heb het originele vervoersbewijs niet meer in mijn bezit.

Waar kan ik informeren of mijn aanvraag nog ergens in de molen zit?

En wie heeft het ook meegemaakt dat er na 6 weken niet is gereageerd door de NS?

Dilbert29

Re: geld terug bij vertraging: geen reactie

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik heb wel eens 3 maanden later pas geld terug gehad. Ik weet niet hoeveel mensen er op die afdeling bij de NS zitten, maar ik kan me voorstellen dat er soms heel veel formulieren tegelijk binnenkomen. Die moeten allemaal gecontroleerd worden, of ze wel volledig zijn, of de trein op dat tijdstip inderdaad vertraging had enz enz. Dat kan nu eenmaal wat tijd kosten.

bodejosm43

Ik verwachtte ook niet binnen 1 week het geld terug. En ik snap best dat ze niet ''blind'' tot uitkeren overgaan. En zeker niet na die geknapte bovenleiding op 10 december, waardoor ongeveer 400 passagiers werden gedupeerd.

Dan zal ik nog maar even geduld hebben.

bodejosm43

Inmiddels hebben ze toegezegd mij in plaats van 75 procent, waar ik volgens de normen recht op had, 100 procent te vergoeden. Ze hadden mijn aanvraag niet ontvangen, maar omdat ik er nog een kopie van had, en gedetailleerd kon aangegeven waar, wanneer en hoe de vertraging ontstond, vond men dat ik voldoende duidelijk had gemaakt dat ik inderdaad in die bewuste trein had gezeten.

Gesloten