LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geweigerd met ov-studenten-chipkaart

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Le-nnart
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2010 21:42

geweigerd met ov-studenten-chipkaart

Ongelezen bericht door Le-nnart »

Aangezien ik niet het idee heb dat de NS klantenservice mijn klacht serieus neemt post ik hier mijn verhaal:"

Gistere, maandag 11 januari 08:38, wil ik in Almere op de trein stappen richting Schiphol. Er is zoals wel vaker toegangscontrole dus ik laat mijn 2 dagen eerder geactiveerde ov-studenten-chipkaart zien aan de betrefende persoon. Deze verteld mij dat ik óók de groene week-kaart van 2009 bij mij moet hebben en dat de chipkaart alleen niet voldoende is. Ik leg de 'jongen' uit dat dat niet het geval is, en dat ik afgelopen zaterdag mijn chipkaart nog geactiveerd heb.
Deze persoon begint tegen mij dat ik niet zo'n grote mond moet hebben waarop ik doorloop aangezien ik mijn trein eraan zie komen.

Op dat moment piept hij zijn 'chef' op die meteen aangestormt komt met twee personen begeleiding. Deze sommeert mij het station te verlaten aangezien ik geen vervoersbewijs zou hebben. Ik leg hem nogmaals uit dat ik wél een vervoersbewijs heb namelijk de ov chipkaart. Deze 'chef' begint op een neerbuigende toon mij te vertellen dat hij bij de NS werkt en dat hij het dus wel beter weet. Daarna meld hij mij dat ik maar een kaartje moet kopen, waarop mijn reactie is dat ik een geldig vervoersbewijs heb en dus geen kaartje ga kopen, zijn reactie daarop: dan heb je pech. Nadat ik geprobeert heb hem duidelijk te maken dat zijn verhaal onjuist is begint hij te dreigen met het innemen van mijn chipkaart.

Uiteindelijk heb ik het station verlaten aangezien er inmiddels al 4 man NS mij de toegang blokkeerde.

Naderhand de NS klantenservice gebelt á 10ct per minuut )22min wachten).
Deze dame was bereid mijn verhaal aan te horen en gaf mij meteen gelijk.
Ook vandaag tot 2 maal toe het gelijk gehad van een conducteur.

1 dag later zit het mij nog gigantisch dwars dat ik een geldig vervoersbewijs heb en dat mij toch de toegang geweigerd is.

witte angora
Berichten: 32032
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: geweigerd met ov-studenten-chipkaart

Ongelezen bericht door witte angora »

NS: of ze rijden niet of ze sporen niet. :wink:

Kan me je kwaadheid heel goed voorstellen, ik zou ook een dag of twee hebben zitten shaken van kwaadheid. :evil:

Maar wat kun je er aan doen, het is gebeurd, de dame aan de telefoon zei al dat ze fout zaten, maar ondertussen kon jij mooi niet je ritje maken. Dat gaat nog leuk worden als straks iederéén zo'n ov-chipmormel heeft.

Ik vond het systeem met kaartjes helemaal zo gek niet.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: geweigerd met ov-studenten-chipkaart

Ongelezen bericht door renegade66 »

eerstvolgende keer dat het weer gebeurd gewoon de politie er bij laten komen of een conducteur.

als je diegene nu weer tegenkomt zou ik hem gelijk even met de feiten op de neus drukken. laat desnoods zijn leidinggevende erbij komen. vraag tevens zijn naam en dien een aanklacht tegen hem in.

alfatrion
Berichten: 22045
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: geweigerd met ov-studenten-chipkaart

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als je zijn naam weet een schriftelijk een klacht tegen hem en het bedrijf indienen. En ik zou een schadepost 'verzinnen': inmateriele schade of zo.

Offens1
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jan 2010 22:53

Re: geweigerd met ov-studenten-chipkaart

Ongelezen bericht door Offens1 »

Precies wat renegade66 zei
ik had de politie erbij gehaald laat ze maar komen en ik wacht wel in de trein.

Renee1137
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 okt 2009 20:22

Re: geweigerd met ov-studenten-chipkaart

Ongelezen bericht door Renee1137 »

Als student heb ik meermalen meegemaakt dat conducteurs in januari (toen het nog niet breed uitgemeten in de pers werd dat er veel problemen met het ophalen van het studentenabonnement waren) uiterst neerbuigend en beledigend tegen mij deden toen ik mijn abonnement nog niet had kunnen ophalen. Zelfs voordat mijn achternaam aan de beurt was (13 januari) en ik dus uberhaupt niet verwacht werd het abonnement opgehaald te hebben. Daarna lukte het tot 6 keer aan toe niet om een ophaalapparaat aan de praat te krijgen, en de NS-conducteurs maar schimpen dat "studenten er zich altijd zo makkelijk vanaf maken"... :?

Ongelofelijk dat je je klanten zo behandeld.

Gesloten