De eerste boete komt binnen
Ik krijg een mail op 29 mei om 06:42 (tijdstip belangrijk voor later) dat ik 25 euro boete heb gekregen voor niet doorgeven dat de auto ergens anders teruggezet is. Hierbij een screenshot van de instructies. Let op de afwezigheid van de instructie om te bellen:
De parkeerboetes
Daarna krijg ik de volgende boetes van de gemeente Amsterdam via Greenwheels doorgestuurd :
- € 115,70 - Fout parkeren - 23 Mei - Greenwheels heeft brief ontvangen op 31 Mei - Ik heb de brief ontvangen op 11 Juni (Betalingsdeadline 10 Juni)
- €72,50 - Fout parkeren - 24 Mei - Greenwheels heeft brief ontvangen op 31 Mei - Ik heb de brief ontvangen op 11 Juni (Betalingsdeadline 11 Juni)
- €72,50 - Fout parkeren - 26 Mei - Greenwheels heeft brief ontvangen op 31 Mei - Ik heb de brief ontvangen op 11 Juni (Betalingsdeadline 14 Juni)
- €72,50 - Fout parkeren - 29 Mei 19:31 - Greenwheels heeft brief ontvangen op 2 Juni - Ik heb de brief ontvangen op 14 Juni (Betalingsdeadline 15 Juni)
Ook komen de brieven bij mij vlak voor of zelfs na de betalingsdeadline binnen.
Wat Greenwheels beter kan doen
- Waarom neemt Greenwheels geen contact op met een klant wanneer ze boetes binnenkrijgen? Hoezo wordt dit met de post doorgezet?
- Aan boord van de auto's zijn computers om op afstand de auto te openen/sluiten. Waarom leest Greenwheels de GPS niet uit?
- Greenwheels claimt dat er een bord bij de plek staat. Het adres is Elandstraat 205. Op deze locatie is echter geen bord aanwezig, waardoor de plek niet beschikbaar was (zie bijlage). De klantenservice claimt dat dit een fout is van de gemeente Amsterdam en niet hun verantwoordelijkheid is.
- Er staan geen instructies in de app voor bellen. Greenwheels klantenservice wijst me naar de terms & conditions waar dat wel vermeld staat.
Greenwheels gaat schandelijk om met het proces rondom een parkeerplek die bezet is. Ze zijn nalatig in het oplossen en laten de boetes vrolijk binnenstromen om ze door te zetten naar de klant.