LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gsm in het openbaar vervoer

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Janine

Gsm in het openbaar vervoer

Ongelezen bericht door Janine »

Ik erger mij aan het feit dat mensen gebruik maken in het openbaar vervoer van een gsm.
Ik hoor niets als verhalen die nergens op slaan.
Bv. waar ben je nu...antwoord...ik zit in de bus,of wat eten we vandaag !!...antwoordt..dat weet ik niet !!
Niet dat ik tegen een gsm ben hoor, ik heb er zelf ook eentje.
Maar ik gebruik hem alleen voor nuttige gesprekken waar de telefoonmaatschappijen niet rijk van worden.
En in het openbaar vervoer werkt dit storend voor medereizigers en het personeel.
Laatst reed ik in Maastricht met de bus en plotseling ging er een storend ring toontje door de bus.
Mevrouw kon niet zo snel haar Gsm vinden, want hij lag natuurlijk weer onder in haar tasje.
Tot ergernis toe moest ik en de medepassagiers deze kwelling aanhoren.
Tot de buschauffeur de omroep installatie inschakelde en riep.

Attentie...attentie...hier spreekt de telefooncentrale.Wil de buschauffeur even zijn rit onderbreken zodat de mevrouw haar gesprek goed kon vervolgen zonder last te hebben van de mono game geluiden van de bus te moeten aanhoren.

Toen kwam er toch het hele Nederlandse vocabulaire over haar lippen, daar werd een tokkie jaloers van.

Ik bedoel maar te zeggen, hou rekening met je medemens.

Dodger

Re: Gsm in het openbaar vervoer

Ongelezen bericht door Dodger »

Klopt....Ik stoor mij ook aan die onzinnige en storende klets praatjes :lol:

Jacko

Re: Gsm in het openbaar vervoer

Ongelezen bericht door Jacko »

een Gsm is eigenlijk wel erg prackties, als men in nood is of een medemens heeft hulp nodig en natuurlijk je vrienden en familie, of informatie aanvragen. of pech hebben met je auto ect ect.
Maar het kan ook storend werken zoals de persoon bovenaan beschrijft.

Eigenlijk zou er een stoor signaal in het openbaar vervoer moeten komen om deze ergernis ( Gsm ) uit te bannen.

Sasia

Re: Gsm in het openbaar vervoer

Ongelezen bericht door Sasia »

Weet je wat ik mij afvraag, de jeugd van tegenwoordig heeft geen respect meer voor de maatschappij.
Dit is namelijk de storende factor, ze werken niet maar moeten wel alles hebben.
Gsm ( prepaid ) kost een massa geld.
Als men hun hier over aanspreekt dan krijg je alleen maar een grote mond. ( no respect )
Gsm's zijn nu eenmaal een storend object en vooral als dit gebruikt wordt waar veel mensen samen zijn.

Monn

Re: Gsm in het openbaar vervoer

Ongelezen bericht door Monn »

Wat een onzin zeg! Ik bel ook wel is in het OV, maar altijd wel op een aangepast geluidsniveau. Als ik dan niet meer mag bellen in bv. de trein dan zouden mensen ook niet meer mogen praten in de trein, dat is namelijk precies hetzelfde! Soms voeren twee mensen in de trein ook de meest onzinnige gesprekken en nog hard ook!

Anders gebruik je voortaan lekker de auto, heb je geen 'last' van andere mensen!

Gast

Re: Gsm in het openbaar vervoer

Ongelezen bericht door Gast »

Hee monn,
Wanneer ga je weer verder in de door jou geopende topic (Diversen-Opzeggen abonnement Tijdschrift)???????????????

Monn

Re: Gsm in het openbaar vervoer

Ongelezen bericht door Monn »

He gast,

wanneer ga je nuttige reacties plaatsen? Stay on topic!

Gast

Re: Gsm in het openbaar vervoer

Ongelezen bericht door Gast »

Lekker is dat!
JIJ opent toch een topic en JIJ vraagt toch om raad en ben JIJ daar de grote afwezige!!!!
Als je wel tijd hebt om hier reacties te plaatsen, waarom reageer je dan niet op welgemeende reacties in de door jou geopende topic?
Laat maar. Volgens mij schreeuw je gewoon om aandacht.

Monn

Re: Gsm in het openbaar vervoer

Ongelezen bericht door Monn »

Sorry gast,

gezien de sfeer hier of op dit forum dacht ik dat weer is zo'n sarcastische opmerking was. Maar zodra ik meer weet ga ik zeker verder op dat topic

Gast

Re: Gsm in het openbaar vervoer

Ongelezen bericht door Gast »

Oké dan! Sorry voor mijn ge-irriteerdheid. Misschien ben ik wel ongeduldig. Ik wacht wel af.

Gast

Re: Gsm in het openbaar vervoer

Ongelezen bericht door Gast »

bellen in het openbaar is geen probleem als je het op een normale toon doet zodat anderen geen last van je hebben.

soms kom ik ook wel eens mensen tegen die hun gsm op het hardst hebben staan en dan nog 1 minuut naar dat toestel kijken als ie afgaat wie het nu eigenlijk is

mensen zet hem dan op trillen en heb je dat niet zet hem dan een stuk zachter.

idd sommige mensen denken dat ze maar alleen in de bus of trein zitten, maar waar ik mij het meeste aan erger is aan die allochtonen die in die treinen zitten en met elkaar in het marrokaans of turks zitten te blaten als een schaap die denken echt dat alles van hun is.

ze wonen hier al dan niet illegaal en ze moeten zich maar aanpassen aan dit land, dat betekend als ze met de trein gaan ook gewoon nederlands spreken en op een normale toon.

geen nederlands praten accuut uit een rijdende trein sodemieteren.
ze kunnen het ook over jou hebben.
wat ze thuis doen moeten ze zelf weten maar in openbare gelegenheden moet het verplicht zijn om nederlands te praten.

Gast

Re: Gsm in het openbaar vervoer

Ongelezen bericht door Gast »

probeer de metro hier in amsterdam eens
daar is het niet meer het bellen dat storend werkt maar jeugd die dat ding als muziekbeluisterapparaat gebruiken en dat dan zonder een koptelefoontje. Ik hoor ze regelmatig over het geluid van mijn beschaafd zacht staande mp3 speler heen en ik heb dan toch echt wel een koptelefoontje op.

Günther

Re: Gsm in het openbaar vervoer

Ongelezen bericht door Günther »

Verplicht Nederlands praten in de trein omdat je zelf het gespreksonderwerp kan zijn?
Dus wanneer twee Friezen in de trein aan het praten zijn met elkaar dan moeten ze ook uit de trein gezet worden? Of wanneer je ze niet kunt verstaan vanwege zwaar dialect, dan ook? Want wie weet hebben ze het dan ook wel over jou.
Ze hebben vast wel andere onderwerpen om het over te hebben...

Gast

Re: Gsm in het openbaar vervoer

Ongelezen bericht door Gast »

En de beltoon zo hard mogelijk............helaas de tijd dat bellen nog fl 1,95 per minuut was e neen telefoon nog fl 3000,- koste, toen liep niet elke sukkel met zo'n ding te bleren. :shock:

Gast

Re: Gsm in het openbaar vervoer

Ongelezen bericht door Gast »

Gewoon mobiel bellen in openbaar vervoer verbieden. Roken mag toch ook niet meer, niet in de bus, trein of vliegtuig en wordt toch ook algemeen geaccepteerd.
99% van de gesprekken zijn toch allemaal zwetsgesprekken, dus kan het mobieltje ook uit. En verder mogen ze van mij ook voetgangers met een mobieltje een bekeuring geven, want die lopen ook maar onverschillig als ze zo'n ding aan hun oren hebben.
Niemand kan mij overtuigen dat het gesprek dat gevoerd wordt dermate belangrijk is dat dit niet kan wachten tot je thuis bent of een telefooncel gevonden hebt. Het is gewoon dikdoenerij en men denkt daar een bepaalde status bij. Nou ik geef daar een asociale status aan!
Mobiel bellen in het openbaar (vervoer) moet verboden worden. Geef je geld dat je mobiel verbelt aan een goed doel, je gooit het toch over de balk.

Thijss

Re: Gsm in het openbaar vervoer

Ongelezen bericht door Thijss »

Zo ver mij bekend is het oorspronkelijke onderwerp GSM's in het O.V..
Reacties varieren sterk in dit forum, mijns inziens zit er geen logica in het geheel. er wordt "gesproken" over verbieden van GSM's in het O.V. en stoorzenders plaatsen. Zelfs ergernissen met betrekking tot aldan niet hard
gevoerde gesprekken in een taal die niet verstaan wordt worden van stal gehaald. Ik zou de ergernis van degenen die voor verbieden of stoorzenders zijn wel eens mee willen maken, als ze niet mogen of kunnen bellen naar de afhalers op het moment dat duidelijk wordt dat "het niet volgens plan verloopt" Vroeger zij men: waar "te" voor staat is zelden goed. denk daar maar eens aan. Het "te" staat voor te hard en te vaak. Te hard gevoerde gesprekken die te vaak niet nodig lijken te zijn. een andere "te" staat voor te voorbarig. en dat slaat op sommige reacties.
"wordt vervolgd"javascript:emoticon(':?')
Confused

lien

Re: Gsm in het openbaar vervoer

Ongelezen bericht door lien »

hallo,

Ik heb er een hekel aan om zelf te bellen in het openbaar vervoer! Dat andere mensen willen bellen moeten ze zelf weten en daar moeten anderen zich gewoon niet druk om maken, bemoei je met je eigen zaken..
Maar ik bel dus nooit als ik in de bus of metro zit. Ik voel me dan onprettig en ik wacht liever totdat ik uitgestapt ben.

Gast

Re: Gsm in het openbaar vervoer

Ongelezen bericht door Gast »

Hee, nu het apparaat GSM wordt genoemd, wordt het onderwerp niet gesloten?

Het is inderdaad erg storend. Niemand wilde mij een paar maanden geleden geloven, toen ik aangaf, dat de straling van een gsm soms ervoor kan zorgen dat in een bus de apparatuur ontregeld wordt. Men zei dat het onzin was. Ik heb het bij de fabrikant van de bussen nagevraagd, en het blijkt weldegelijk zo te zijn.

Sterker nog: in februari en maart IS het gebeurd, dat de deuren van de bus ontregeld werden, en niet meer geopend konden worden. Resultaat: mensen misten hun aansluiting, door toedoen van zo'n egoist die zijn eigen telefoongesprek belangrijker vond dan de belangen van de andere passagiers. De jongen heeft een boete gekregen van 35 euro.

Eigen schuld, door hem liepen afspraken van anderen mis.

Thijss

Re: Gsm in het openbaar vervoer

Ongelezen bericht door Thijss »

Oke, een goed punt. GSM's uit in het O.V. omdat er storing ontstaat in de apparatuur. Waarom wordt dat dan niet duidelijk aangegeven op en in de bus? In ziekenhuizen mag men om veiligheidsredenen ook niet (overal) bellen. Men wil geen risico's lopen, logisch toch. Grappig is wel dat er apparatuur ontwikkeld is om bellen met je GSM mogelijk te mken in het vliegtuig.. Het wachten is dus op de eerste te luid sprekende beller op 10KM hoogte.. Iemand heeft al gesteld dat het gebruiken van je telefoon niet anders hoeft te klinken dan een gewoon tweegesprek, in beide gevallen is te hard en te lang gewoon vervelend. Waar dan ook.
beltoon dus niet "te hard" zetten, apparaat niet verstoppen normaal praten en medepassagiers ...mens erger je niet meer... GSM uit in de bios, en waar er stoorgevaar is. Maar, dus wel duidelijk aangeven waar het niet mag en waarom niet.

P.s. ergernissen zullen er altijd blijven, is het geen beller is het wel niet mogen bellen...

Gast

Re: Gsm in het openbaar vervoer

Ongelezen bericht door Gast »

Wel Thijss,
Niet het woordje "te" staat hier ter discussie, maar het gebruik van een GSM in (voornamelijk) openbaar vervoer.

Overtuig ons dan eens wat de belangrijkheid is van het [mobiel] bellen in het openbaar (vervoer). Daar hoor ik hier niemand over.

Op(af)halers laten weten dat je wat later komt? Wat een onzin!
Als de trein vertraagd is kun je dat als op(af)haler toch ook zien, daarvoor hoeft niemand te bellen. Nee, het gaat juist om een "verslaglegging" bij welke halte, stoplicht, overweg etc. de bus/trein zich bevindt. Dat zijn stompzinnige gesprekken. Scholieren die elkaar net op school gedag hebben gezegd beginnen in de bus weer spontaan elkaar te bellen "Waar zit je nu? Wat hebben we als huiswerk opgekregen? Zal ik straks even langskomen?, enz." Dat zijn allemaal BELANGRIJKE zaken die besproken moeten worden, ja toch?

Ik heb nog nooit een telefoongesprek gehoord waarvan ik de belangrijkheid inzag. Nog nooit heb ik iemand bij wijze van nood mobiel horen bellen. Meestal gaat het nergens over, alleen maar elkaar vertellen wat ze op dat moment doen, waar ze zich bevinden, in gezelschap van wie, en wat ze nog van plan zijn te gaan doen en/of wat ze gisteren gedaan hebben.

Als je zo links en rechts eens vraagt waarom men een mobieltje heeft, krijg je vaak te horen: "Voor nood", "Dat ik bereikbaar ben"....
Geloof je het zelf?
Kinderen van 7-8 jaar die een mobieltje hebben om te kunnen bellen als er "iets" is....
Heel erg belangrijk allemaal, ja toch?

Gesloten